Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Prada zverejnil ďalšiu kampaň so svojou ikonickou kabelkou Galleria. Tvárou kampane je už po tretí raz herečka Scarlett Johansson, tentoraz pod režisérskou taktovkou Yorgosa Lanthimosa. Súvisiaci krátky film popisuje premenlivosť našich identít a odráža aj rôzne podoby, ktoré za uplynulé roky nadobudla aj samotná taška.

    Scarlett Johansson sa už po tretíkrát stala tvárou ikonickej kabelky z dielne módneho domu Prada, Galleria. Objavila sa totiž už v predchádzajúcich projektoch z roku 2023 a 2024. Tentokrát sa ale o jej réžiu postaral Yorgos Lanthimos, teda tvorca úspešných filmov, ako je The Lobster, Poor Things alebo Kinds of Kindness. Jedná sa pritom o prvú príležitosť, kedy spolu slávny režisér a herečka spolupracujú.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prada (@prada)

    Jadrom kampane a krátkeho filmu s názvom Ritual Identities je debata o tom, akí dokážeme byť premenliví. Táto pomyselná nestálosť sa odráža aj na samotnej kabelke, ktorá od svojho zrodu v roku 2007 nadobudla mnoho podôb. Scarlett Johansson sa preto vo filme objavuje ako tri rôzne postavy, z ktorých jedna predstavuje akúsi čarodejnicu alebo guru a ďalšia klon, ktorý herečka sama vytvorí.

    Zdroj: Prada

    Krátky film tak dokonale odráža symboliku a nádych surrealizmu, ktorými je režisér Yorgos Lanthimos tak známy. „V tomto filme nejde ani tak o zachytenie určitej postavy, je to skôr vyjadrenie rôznych verzií mňa samej,“ opísala vtedy Johansson pre WWD. Dodala, že kampaň Prada je „hrou s identitami, ktoré v nás žijú, s našimi rôznymi maskami a osobnosťami“.

    Kabelka, ktorá sa neustále vyvíja. Prada filmom reflektuje model Galleria

    V krátkom filme potom ikonická kabelka Galleria predstavuje akúsi kotvu, ktorá spája všetky tri interpretácie slávnej herečky. Sama sa však mení v závislosti od ženy, ktorá ju uchopí. Presne takto chápe kabelku aj samotná značka. Vždy ju predávala ako vyvíjajúci sa model. Práve táto zdanlivo neustála zmena sa stala hlavným príbehom najnovšej módnej kampane.

    Reklama zároveň predstavuje ďalší krok módneho domu Prada do sveta filmu. Urobil tak aj v prípade predchádzajúcich kampaní, ktoré pre zmenu režíroval Jonathan Glazer, tvorca filmu The Zone of Interest, či Xavier Dolan. Tento rok potom režijne debutovala samotná Scarlett Johansson s filmom Eleanor the Great. Na jar ho predstavila na filmovom festivale v Cannes.

    Zdroje: WWD, Dazed, The Fashionography, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Prada skúma identitu. Jej premenlivosť stvárnila Scarlett Johansson

    ― Reklama ―

    Módny dom Prada zverejnil ďalšiu kampaň so svojou ikonickou kabelkou Galleria. Tvárou kampane je už po tretí raz herečka Scarlett Johansson, tentoraz pod režisérskou taktovkou Yorgosa Lanthimosa. Súvisiaci krátky film popisuje premenlivosť našich identít a odráža aj rôzne podoby, ktoré za uplynulé roky nadobudla aj samotná taška.

    Scarlett Johansson sa už po tretíkrát stala tvárou ikonickej kabelky z dielne módneho domu Prada, Galleria. Objavila sa totiž už v predchádzajúcich projektoch z roku 2023 a 2024. Tentokrát sa ale o jej réžiu postaral Yorgos Lanthimos, teda tvorca úspešných filmov, ako je The Lobster, Poor Things alebo Kinds of Kindness. Jedná sa pritom o prvú príležitosť, kedy spolu slávny režisér a herečka spolupracujú.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Prada (@prada)

    Jadrom kampane a krátkeho filmu s názvom Ritual Identities je debata o tom, akí dokážeme byť premenliví. Táto pomyselná nestálosť sa odráža aj na samotnej kabelke, ktorá od svojho zrodu v roku 2007 nadobudla mnoho podôb. Scarlett Johansson sa preto vo filme objavuje ako tri rôzne postavy, z ktorých jedna predstavuje akúsi čarodejnicu alebo guru a ďalšia klon, ktorý herečka sama vytvorí.

    Zdroj: Prada

    Krátky film tak dokonale odráža symboliku a nádych surrealizmu, ktorými je režisér Yorgos Lanthimos tak známy. „V tomto filme nejde ani tak o zachytenie určitej postavy, je to skôr vyjadrenie rôznych verzií mňa samej,“ opísala vtedy Johansson pre WWD. Dodala, že kampaň Prada je „hrou s identitami, ktoré v nás žijú, s našimi rôznymi maskami a osobnosťami“.

    Kabelka, ktorá sa neustále vyvíja. Prada filmom reflektuje model Galleria

    V krátkom filme potom ikonická kabelka Galleria predstavuje akúsi kotvu, ktorá spája všetky tri interpretácie slávnej herečky. Sama sa však mení v závislosti od ženy, ktorá ju uchopí. Presne takto chápe kabelku aj samotná značka. Vždy ju predávala ako vyvíjajúci sa model. Práve táto zdanlivo neustála zmena sa stala hlavným príbehom najnovšej módnej kampane.

    Reklama zároveň predstavuje ďalší krok módneho domu Prada do sveta filmu. Urobil tak aj v prípade predchádzajúcich kampaní, ktoré pre zmenu režíroval Jonathan Glazer, tvorca filmu The Zone of Interest, či Xavier Dolan. Tento rok potom režijne debutovala samotná Scarlett Johansson s filmom Eleanor the Great. Na jar ho predstavila na filmovom festivale v Cannes.

    Zdroje: WWD, Dazed, The Fashionography, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktívnych farieb. Módny dom naservíroval perfektnú paletu

    Paleta farieb z dielne Fendi pre túto jeseň a zimu funguje ako obraz rímskej oblohy pri západe slnka. Tmavá listnatá zelená, hlboká zemitá hnedá a sivá grafitová, s nádychom petrolejovo modrej, prechádzajú do svetlých, skoro až rozbahnených tónov terakoty a púdrovej ružovej. Šarlátová a "bubblegum pink" dodávajú nečakaný akcent. Výsledok pôsobí ako harmonická kompozícia, v ktorej má každý odtieň presne určenú úlohu.

    Prečo sa z módneho sveta vytratili večierky? Bujarosť strieda sofistikovanosť

    Večierky patria k móde rovnako ako prehliadkové móla. V 90. rokoch aj pred pandémiou určovali rytmus celej éry a stali sa laboratóriom ikonických obrazov. Paparazzi vtedy prinášali zábery plné dymu, šampanského a hodvábnych rób, ktoré neskôr definovali pojem glamour. Kto chcel hovoriť o móde, musel poznať aj atmosféru elitných večierkov. Čo sa teda zmenilo?

    Francúzsko zavádza „eco-score“. Prezradí dopad módy na životné prostredie

    Módnu scénu vo Francúzsku čaká významná zmena. Tamojší odevný priemysel musí od začiatku októbra začať aplikovať nové environmentálne značenie, známe aj ako "eco-score". To podľa presne daných kritérií priradí oblečeniu body indikujúce jeho dopad na životné prostredie. Francúzska vláda plánuje súvisiacu verejnú kampaň na začiatok budúceho roka.

    New York nepoľavuje. Svoju víziu odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang aj Tory Burch

    Newyorský týždeň módy pokračuje a ponúka ďalšie vízie na nadchádzajúcu jarnú a letnú sezónu. Svoju kolekciu plnú optimizmu predstavil napríklad módny dom Coach. Značka Toteme upustila od svojho perfekcionizmu a návrhárka Sandy Liang sa inšpirovala svojím detstvom v čínskej štvrti. Tory Burch dokázala, ako dobre pozná newyorské ženy.

    Frankenstein okúsil luxus. Filmové kostýmy doplnili šperky od Tiffany & Co.

    Slávny klenotnícky dom Tiffany & Co. pomohol oživiť tajomný príbeh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmoch pre najnovšiu filmovú adaptáciu legendárneho románu. Do filmu zapožičala 27 archívnych a moderných kúskov svojich luxusných šperkov. Zdobila najmä vzhľad postavy Elizabeth, ktorú stvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    ― Reklama ―