Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Skin care kozmetika láka v poslednej dobe čím ďalej mladších zákazníkov. Firma NIQ nedávno vydala report dokazujúci, že členovia generácie alfa stoja za takmer polovicou jej rastu. Jedná sa o dospievajúce dievčatá, ktoré sa narodili až po roku 2010. Medzi ich najobľúbenejšie produkty patria čistiace gély, masky aj séra.

    Starostlivosť o pleť teraz priťahuje nielen dospelých, ale aj skutočne mladých tínedžerov. Výrobky starostlivosti o pleť totiž čoraz častejšie nakupujú príslušníci generácie alfa. Ide o dospievajúce dievčatá narodené po roku 2010. Spoločnosť NIQ nedávno zverejnila správu, podľa ktorej sa tínedžeri podieľajú 49 percentami na náraste masových výrobkov starostlivosti o pleť predávaných najmä v drogériách.

    Medzi najobľúbenejšie produkty pre mladé dievčatá patria krémy, čistiace gély, ale aj špecializovanejšie masky alebo séra. Zatiaľ nemajú záujem len o očné krémy. Hoci sa objavili aj správy, že ich niekedy požadujú aj príliš mladé dospievajúce dievčatá. Správy o meniacich sa zvykoch generácie alfa sa objavili aj pred Vianocami minulého roka. Veľa zástupcov „Gen A“ si totiž priala práve skin care produkty.

    Dôvodom posadnutosti „desiatnikov“ výrobkami súvisiacimi so starostlivosťou o pleť je predovšetkým ich prístup k sociálnym médiám. Denne totiž sledujú videá na TikToku alebo YouTube, na ktorých tínedžerskí vlogeri prezentujú svoje vlastné postupy starostlivosti o pleť. Svet krásy je im oveľa bližší ako starším generáciám. O tonikách, sérach a opaľovacích krémoch toho často vedia viac ako ich rodičia.

    Generácia alfa nie je jediným fanúšikom skin care. Od pandémie zažíva trvalý rast

    Medzi najobľúbenejšie značky generácie alfa patria napríklad Bubble alebo e.l.f. Beauty. Obe spoločnosti totiž využívajú TikTok na to, aby sa dostali bližšie práve k týmto mladým zákazníkom. Zaujímavé je aj to, že si tweens obľúbili predovšetkým nákupy v kamenných obchodoch, kde si môžu jednotlivé produkty ohmatať. Naopak členovia generácie Z uprednostňujú skôr on-line nákupy.

    Nutné je však podotknúť, že kategória skin care produktov zažíva v posledných rokoch všeobecne veľký rast. Začal predovšetkým v čase pandémie, pretože ľudia prestali nosiť veľké množstvo make-upu a začali sa namiesto neho sústrediť na zdravie svojej pleti. Podľa firmy Circana tak medzi rokmi 2019 a 2022 vzrástol predaj masovej skin care kozmetiky zo 7,8 na 9,2 miliardy dolárov.

    Zdroje: WWD, CNBC, CEW, X, YouTube

    Foto:Pexels

    Generácia alfa poháňa beauty predaja. S nadšením nakupuje skin care produkty

    Skryté poklady európskych pláží. Navštívte menej „slávne“ prímorské miesta

    Európa je domovom mnohých známych pláží, ktoré navštevujú turisti z celého sveta. Ale čo ak hľadáte niečo menej tradičné, pokojnejšie, a napriek tomu neuveriteľne krásne? Pripravili sme pre vás zoznam nie príliš známych, ale napriek tomu nádherných pláží v Európe, ktoré sa oplatí objaviť.

    Leto sa ponesie v znamení sedemdesiatok. Záujem o boho chic módu narastá

    V tejto letnej sezóne prichádza nový módny trend. Vracia sa nostalgický boho chic. Zabudnite však na maximalistické Y2K outfity a kvetinové čelenky z hudobných festivalov. Nový boho chic, ktorý oživila najmä návrhárka Chemena Kamali vo svojej kolekcii Chloé na jeseň a zimu 2024, je sofistikovanejší a pôvabnejší ako kedykoľvek predtým.

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Marc Jacobs predstavil svoju kolekciu na jeseň 2024 s nádychom retra a animovaných rozprávok

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku.