Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku. 

    Módne prehliadky majú niekoľko účelov. V prvom rade slúžia ako prehliadka najnovších modelov renomovaných značiek. Ich cieľom však môže byť aj hlbšie skúmanie abstraktných pojmov. Takto často odrážajú obavy z aktuálnych udalostí alebo blízkej budúcnosti. Americký návrhár Marc Jacobs sa však vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 vydal inou cestou. Vytvoril vlastnú módnu dimenziu založenú na eskapizme.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Nedávne politické udalosti, trvajúce vojny i klimatická kríza sú témy, s ktorými sa s pochmúrnymi myšlienkami prebúdzame každé ráno. Jacobs sa však rozhodol negatívny cyklus aspoň na chvíľku prerušiť. Priniesol preto niekoľko návrhov s jedným jediným cieľom. Vyvolať radosť. Pozvánka na jeho show jeho cieľ jasne podčiarkla. „Radosť, bodka,“ stálo na nej jednoduchým čiernym písmom.

    Retro éru pripomínali oversized košíčky alebo vtipný make-up

    Svoju myšlienku Jacobs ďalej rozviedol, keď vysvetlil, že „verí v autenticitu, oslobodenú od validácie a povolenia od absurdného konzervatizmu a spoločenských noriem“. Jednotlivé návrhy touto správou doslova nasiakli. Ich proporcie odporovali bežným očakávaniam, a tak návrhár vytvoril dlhé šaty, kabáty alebo sukne v mierne oversized verzii. Podobne ako v jarnej kolekcii tak pôsobili ako oblečenie pre bábiky.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Tentoraz však pripomínali skôr animované postavičky. Jacobs totiž použil sýte a výrazné farby, ktoré prepojil v úsmevnom kontraste. Lodičky tiež zakrivil do nezvyčajných tvarov, pričom ich špičky sa komicky stáčali až k stropu. Kolekcia taktiež zachytila ​​nádych retro éry. Poznať bola napríklad na šatách alebo topoch s prehnanými košíčkami. Biele štruktúrované šaty dokonca pripomínali ikonický kúsok Marilyn Monroe.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Atmosféru podporil aj make-up, zahŕňajúci obrie riasy a umelé očné tiene. Svojou najnovšou tvorbou tak Jacobs potvrdil odhodlanie napĺňať jedno z vôbec prvých poslaní módnych prehliadok. A síce opakovane vytvárať prehliadky, ktoré aspoň na chvíľu prinútia divákov premýšľať inak. Pomocou šiat, topánok a kabeliek otvára dvere do iného sveta a ponúka úľavu v podobe radosti, zábavy a krásy.

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Marc Jacobs predstavil svoju kolekciu na jeseň 2024 s nádychom retra a animovaných rozprávok

    ― Reklama ―

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku. 

    Módne prehliadky majú niekoľko účelov. V prvom rade slúžia ako prehliadka najnovších modelov renomovaných značiek. Ich cieľom však môže byť aj hlbšie skúmanie abstraktných pojmov. Takto často odrážajú obavy z aktuálnych udalostí alebo blízkej budúcnosti. Americký návrhár Marc Jacobs sa však vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 vydal inou cestou. Vytvoril vlastnú módnu dimenziu založenú na eskapizme.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Nedávne politické udalosti, trvajúce vojny i klimatická kríza sú témy, s ktorými sa s pochmúrnymi myšlienkami prebúdzame každé ráno. Jacobs sa však rozhodol negatívny cyklus aspoň na chvíľku prerušiť. Priniesol preto niekoľko návrhov s jedným jediným cieľom. Vyvolať radosť. Pozvánka na jeho show jeho cieľ jasne podčiarkla. „Radosť, bodka,“ stálo na nej jednoduchým čiernym písmom.

    Retro éru pripomínali oversized košíčky alebo vtipný make-up

    Svoju myšlienku Jacobs ďalej rozviedol, keď vysvetlil, že „verí v autenticitu, oslobodenú od validácie a povolenia od absurdného konzervatizmu a spoločenských noriem“. Jednotlivé návrhy touto správou doslova nasiakli. Ich proporcie odporovali bežným očakávaniam, a tak návrhár vytvoril dlhé šaty, kabáty alebo sukne v mierne oversized verzii. Podobne ako v jarnej kolekcii tak pôsobili ako oblečenie pre bábiky.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Tentoraz však pripomínali skôr animované postavičky. Jacobs totiž použil sýte a výrazné farby, ktoré prepojil v úsmevnom kontraste. Lodičky tiež zakrivil do nezvyčajných tvarov, pričom ich špičky sa komicky stáčali až k stropu. Kolekcia taktiež zachytila ​​nádych retro éry. Poznať bola napríklad na šatách alebo topoch s prehnanými košíčkami. Biele štruktúrované šaty dokonca pripomínali ikonický kúsok Marilyn Monroe.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Atmosféru podporil aj make-up, zahŕňajúci obrie riasy a umelé očné tiene. Svojou najnovšou tvorbou tak Jacobs potvrdil odhodlanie napĺňať jedno z vôbec prvých poslaní módnych prehliadok. A síce opakovane vytvárať prehliadky, ktoré aspoň na chvíľu prinútia divákov premýšľať inak. Pomocou šiat, topánok a kabeliek otvára dvere do iného sveta a ponúka úľavu v podobe radosti, zábavy a krásy.

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―