Více

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti prinášajú prvú výstavu. Vzdávajú hold červenej

    Nadácia návrhára Valentina Garavaniho a podnikateľa Giancarla Giammettiho funguje od roku 2016. Kreatívne duo však až teraz predstavuje svoju prvú výstavu, ktorá sa koná v novootvorenom centre PM23, ktoré sa nachádza kúsok od sídla spoločnosti Valentino v Ríme. Prvá výstava, ktorá bude otvorená 25. mája, bude venovaná červenej farbe, ktorá sa tak spája s módnym domom.

    Florence Pugh vzkriesila s Thunderbolts Marvel. Herečka búra hranice filmu

    Svet filmov z dielne Marvel zažíva v posledných rokoch nevítaný útlm. Filmy o populárnych superhrdinoch dlhodobo nedokázali získať vytúžené uznanie. Zdá sa však, že najnovší projekt štúdia, film Thunderbolts, by mohol štúdiu vrátiť zašlú slávu. Úspešná herečka Florence Pugh v ňom žiari a opäť dokazuje, že sa nebojí búrať vopred stanovené hranice.

    Letná romantika na obzore. Romantické kabelky zapĺňajú luxusné obchody

    Teplý vzduch presýtený kvetmi, slnečné lúče na jej tvári a ľahké šaty vlajúce okolo kolien. Len málo vecí je romantickejších ako európske leto. Tohtoročné "it" kabelky do tejto estetiky dokonale zapadajú. Prútené, tkané, pletené alebo plátenné, môžeme očakávať, že v letných outfitoch uvidíme všetky. A my všetky krásne a zároveň praktické trendy vítame s otvorenou náručou.

    Rapová scéna ovláda haute couture. Aj Chanel vie, že tvíd bez beatu nikoho nezaujíma

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    Filmový festival v Cannes tento rok pritvrdil. Predstavil nový dress code

    Po uplynulom Met Gala prichádza na rad ďalšia dôležitá udalosť módneho sveta. V utorok odštartoval filmový festival v Cannes, na ktorý tradične upierajú zrak nielen filmoví, ale aj módni nadšenci. Tohtoročný 78. ročník však sprevádza nečakané zmeny. Organizátori akcie totiž oznámili nový dress code, zakazujúci okrem iného "nude dress" alebo dlhé vlečky.

    Doja Cat pod drobnohľadom. Ako sa z popovej ikony stal kontroverzný symbol drzosti?

    Doja Cat, ktorá kedysi spievala o tom, že je "Boss Bitch", teraz vyzerá skôr ako kráľovná temnoty, ktorá s úsmevom preberá opraty chaosu. Žiarila v popu, hrala podľa pravidiel, ale od určitého momentu začala písať úplne iný príbeh. A je oveľa zaujímavejší. Niekedy sa oplatí povedať svojmu starému ja jedno veľké "nie". Speváčka je toho živým dôkazom.

    Jar praje odvážnym. Je najvyšší čas na mikro mini sukne

    Mimoriadne krátka verzia minisukne dominuje módnej scéne od roku 2022, keď sa prvýkrát objavila na svetových mólach. Hoci takzvanú mikro mini sukňu uviedla na trh spoločnosť Miu Miu, postupne si ju osvojili aj ďalšie módne domy. Slnečné jarné dni preto ponúkajú ideálnu príležitosť vyskúšať si kúsok, ktorý rebríčky trendov len tak neopustí.

    Glenn Martens vie termín. Debut pre Maison Margiela odhalí v júli

    Módny dom Maison Margiela v januári tohto roku po roku čakania oznámil svojho nového kreatívneho riaditeľa. Po slávnom návrhárovi Johnovi Gallianovi povedie značku dizajnér a súčasný šéf spoločnosti Diesel Glenn Martens. Predstavitelia značky však teraz prezradili, kedy predstaví svoju debutovú kolekciu. Línia haute couture na jeseň 2025 bude predstavená v júli na parížskom týždni módy.

    TikTok trendy sľubujú dlhovekosť. Namiesto toho plytvajú cenným časom

    Túžba dosiahnuť čo najvyšší vek je prirodzenou súčasťou života a vždy k nemu patrila. Najnovšie technológie, hnutie biohackingu a najmä sociálne siete však zo sna o dlhovekosti urobili kolotoč, z ktorého sa ťažko vystupuje. Populárne TikTok trendy ponúkajú pochybné tipy, vedúce skôr k prázdnej peňaženke a stratenému času.

    Mikiny v revolučnom šate. Správnou kombináciou získate elegantný outfit

    Hoci tepláky už snáď navždy zostanú kúskom oblečenia, ktorého miesto je kdekoľvek mimo zrak širokej verejnosti, mikiny sa prebojovávajú do mestských outfitov. Netreba ich hneď odsudzovať, pri správnej kombinácii môžu vytvoriť aj elegantný vzhľad. Dôležité je dbať na správny strih a doplnky. Po inšpiráciu nemusíte chodiť ďaleko.

    Pedro Pascal oslovil módnu scénu. Hviezda The Last of Us mení pravidlá hry

    Je len málo celebrít, ktoré sa neboja využiť svoju slávu na porušenie zaužívaných pravidiel. Už niekoľko rokov je jasné, že herec a hviezda filmu The Last of Us Pedro Pascal je jedným z nich. Svoje miesto medzi módnymi ikonami potvrdil nedávnym lookom, ktorý zahŕňal kožené čižmy nad kolená. Miláčik internetu je preto najnovšou obsesiou módnej scény.

    Tohtoročný ročník Met Gala nesklamal. Hviezdy ponúkli looky „ušité na mieru“

    Prvý májový pondelok je od 90. rokov 20. storočia neodvolateľne spojený s najväčšou módnou udalosťou roka. Met Gala slúži nielen ako slávnostné otvorenie výstav Metropolitného múzea umenia Costume Institute, ale aj ako vrchol módy na červenom koberci. Tohtoročná udalosť nebola výnimkou a jej dress code niesol názov "Na mieru pre vás".

    Londýnske múzeum vzdáva hold filmovej móde. Odhaľuje kostýmovú módu

    Filmové kostýmy si často vyžadujú rovnakú pozornosť ako najprestížnejšie šaty haute couture. Závisia od každého detailu, ktorý tvorí postavu a príbeh. Aj preto sa nadchádzajúca výstava Múzea módy a textilu v Londýne zameria na kostýmový dizajn. Odhrnie oponu nad filmami ako Izba s vyhliadkou a Piráti z Karibiku.

    Trend TikTok oslovuje temnú ženskú energiu. Skrýva v sebe feministický nádych

    Tento rok definuje maximalizmus. Niet divu, že sa prejavil aj na populárnej platforme TikTok. V priebehu času nadobudol mnoho podôb, ale v súčasnosti sa prevtelil do temnej ženskej energie. Je to módna feministická estetika, ktorá povzbudzuje používateľky, aby sa nebáli presadiť svoje túžby a potreby.

    Ako vyzeral MBPFW jeseň/zima 2025? Týždeň módy hovoril jazykom pamäte a inovácií

    Od nostalgie po dekonštrukciu, od mladých hlasov po uznávaných vizionárov. Tohtoročná jarná edícia Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pre jeseň a zimu 2025 ukázala, že móda dnes nie je len o vzhľade, ale aj o výpovedi. Návrhári hovorili o minulosti a prítomnosti, o tele ako médiu a o odeve ako forme dialógu. Na mólach sa preto striedali poetické odkazy, osobné príbehy, ale aj technická precíznosť.

    Urobte si radosť nezvyklými doplnkami. Deň vám zlepšia praktické klenoty

    Hédonista je označenie pre človeka, považujúceho za hlavný zmysel života dosahovanie slasti. Nie praktickosti, ale čistého potešenia. Ak vám hedonizmus imponuje, prvým krokom na jeho dosiahnutie sú doplnky. Tie samy o sebe vnášajú do života nádych "niečoho navyše", v tomto prípade dvojnásobne. Nemusíte ich nevyhnutne potrebovať, ale môžu vám vyčariť úsmev na tvári.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―