Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Teplý croissant, čerstvo upečený chlieb s maslom alebo kúsok narodeninovej torty. Vôňa pečiva je jedným z najvýraznejších parfumových trendov tohto roka. Symbolizuje totiž pokoj, pohodu a návrat do detstva. V dobe, keď je jedlo často spájané s prehnanou sebakontrolou, prichádzajú hrejivé vône ako nežná útecha. Aké parfémy stoja za skúšku?

    Tomuto roku dominujú „food-scented“ parfémy, čiže gurmánske parfémy voňajúce po jedle. Trendom sú najmä vône, ktoré pripomínajú čerstvo upečené pečivo, a to od sladkého cez torty až po slané. Parfumový priemysel ide tomuto trendu nadšene naproti.

    Svet parfumov tak zažíva posun od všeobecných preferencií, ako je vanilka alebo citrusy, ku konkrétnym vôňam spojeným s jednoduchými pôžitkami. Namiesto abstraktných ingrediencií, ktoré si mnohí ťažko predstavujú, dominujú známe každodenné vône, ako je croissant, chlieb alebo lieskovoorieškový koláč.

    Zdroj: Snif

    Vône inšpirované pečivom v nás prebúdzajú nostalgiu. Evokujú detské zážitky, bezpečné prostredie domova aj upokojujúce rituály pečenia. Ich hrejivosť symbolizuje pokoj a útechu. Parfumér Serge Lutens napríklad vôňu Jeux de Peau opisuje ako nežné gesto proti tlaku na dokonalosť v dobe, keď je jedlo často spájané s úzkosťou a prehnanou sebakontrolou.

    Tóny pšenice, orieškov aj vanilky. Vône zahrejú rovnako ako čerstvo upečené pečivo

    Ak chcete vyskúšať parfémy voňajúce po pečive, máme hneď niekoľko návrhov, kde začať. Už spomínaná vôňa Jeux de Peau od Serge Lutens je inšpirovaná detstvom a pravidelnou cestou pre čerstvý chlieb. Má evokovať okamih, keď sa z pekárne šíri aróma práve dopečeného chleba. Pri prvom strieknutí ucítite tóny zlatého jačmeňa, pšenice a sušeného ovocia, doplnené jemným nádychom mlieka, sladko korenenou sladovkou, kadidlom a santalovým drevom.

    Zdroj: Snif, Serge Lutens

    Crumb Couture od značky Snif vzdáva zase hold vôni zlatistého drobivého pečiva. Parfém zachytáva podmanivú vôňu maslového croissantu doplneného o tóny lesného ovocného džemu, čiernych ríbezlí, vanilky, fazule tonka a jemného santalového dreva. Podľa recenzií ide o hrejivú, prívetivú vôňu, ktorá pôsobí doslova na zahryznutie a zanecháva dojem v akomkoľvek ročnom období.

    @les.nobles.essenc Deux parfums, deux visions du rêve. Plongez dans l’univers envoûtant Les Nobles Essences… ✨Mirage Gourmand Une évasion sucrée faisant référence à un financier aux amandes, délicieusement enrobée de notes vanillées et de bois chauds. Une tentation olfactive irrésistible. ️✨Mirage Exotique Un souffle venu d’ailleurs, mêlant fruits tropicaux et fleurs solaires sur un fond boisé mystérieux. L’appel du lointain. Deux créations pour vos soirs d’été, conçues pour ceux qui osent porter l’exception. Lequel vous fera chavirer? #MirageGourmand ou #MirageExotique? Dites-le-nous en commentaire ⬇️ – Dve vône, dve vízie sna. Ponorte sa do očarujúceho sveta Les Nobles Essences… ✨Mirage Gourmand Sladký únik pripomínajúci mandľový financier, lahodne obalený vanilkovými tónmi a teplými drevinami. Neodolateľné čuchové pokušenie. ️✨Mirage Exotique Závan čerstvého vzduchu odinakiaľ, kombinujúci tropické ovocie a slnečné kvety na tajomnom drevitom základe. Volanie z diaľky. Dve kreácie pre vaše letné večery, určené pre tých, ktorí sa odvážia nosiť výnimočnosť. Ktorá z nich vám vyrazí dych? #MirageGourmand alebo #MirageExotique? Povedzte nám to v komentároch ⬇️ #LesNoblesEssences #ParfumDeNiche #MirageGourmand #MirageExotique #LuxuryPerfume #ArtDuParfum #SenteurUnique #FragranceLovers #OlfactoryJourney #HauteParfumerie #Soirsd‚été #Summer ♬ son original – Les Nobles Essences

    Mirage Gourmand od Les Nobles Essences je inšpirovaná francúzskym dezertom financier. Ucítite vôňu mandlí, pistácií a ďalších orieškov zabalených do tónov vanilky. Ak chcete prístupnejšiu vôňu, vyskúšajte Sticky Dates od značky Lush. Parfém sa pýši sladkou karamelovou a teplou vôňou pripomínajúcou čerstvo upečený dezert. Sticky Dates nájdete nielen ako parfém a telový sprej, ale aj v sprchovom géle.

    Zdroje: TikTok, Russh, Wallpaper, Indy100, Radio Wave, Snif, Les Nobles Essences, Serge Lutens, Lush

    Autor článku:

    Želáte si čerstvé pečivo? Gurmánske parfémy dobývajú svet aj naše zmysly

    ― Reklama ―

    Teplý croissant, čerstvo upečený chlieb s maslom alebo kúsok narodeninovej torty. Vôňa pečiva je jedným z najvýraznejších parfumových trendov tohto roka. Symbolizuje totiž pokoj, pohodu a návrat do detstva. V dobe, keď je jedlo často spájané s prehnanou sebakontrolou, prichádzajú hrejivé vône ako nežná útecha. Aké parfémy stoja za skúšku?

    Tomuto roku dominujú „food-scented“ parfémy, čiže gurmánske parfémy voňajúce po jedle. Trendom sú najmä vône, ktoré pripomínajú čerstvo upečené pečivo, a to od sladkého cez torty až po slané. Parfumový priemysel ide tomuto trendu nadšene naproti.

    Svet parfumov tak zažíva posun od všeobecných preferencií, ako je vanilka alebo citrusy, ku konkrétnym vôňam spojeným s jednoduchými pôžitkami. Namiesto abstraktných ingrediencií, ktoré si mnohí ťažko predstavujú, dominujú známe každodenné vône, ako je croissant, chlieb alebo lieskovoorieškový koláč.

    Zdroj: Snif

    Vône inšpirované pečivom v nás prebúdzajú nostalgiu. Evokujú detské zážitky, bezpečné prostredie domova aj upokojujúce rituály pečenia. Ich hrejivosť symbolizuje pokoj a útechu. Parfumér Serge Lutens napríklad vôňu Jeux de Peau opisuje ako nežné gesto proti tlaku na dokonalosť v dobe, keď je jedlo často spájané s úzkosťou a prehnanou sebakontrolou.

    Tóny pšenice, orieškov aj vanilky. Vône zahrejú rovnako ako čerstvo upečené pečivo

    Ak chcete vyskúšať parfémy voňajúce po pečive, máme hneď niekoľko návrhov, kde začať. Už spomínaná vôňa Jeux de Peau od Serge Lutens je inšpirovaná detstvom a pravidelnou cestou pre čerstvý chlieb. Má evokovať okamih, keď sa z pekárne šíri aróma práve dopečeného chleba. Pri prvom strieknutí ucítite tóny zlatého jačmeňa, pšenice a sušeného ovocia, doplnené jemným nádychom mlieka, sladko korenenou sladovkou, kadidlom a santalovým drevom.

    Zdroj: Snif, Serge Lutens

    Crumb Couture od značky Snif vzdáva zase hold vôni zlatistého drobivého pečiva. Parfém zachytáva podmanivú vôňu maslového croissantu doplneného o tóny lesného ovocného džemu, čiernych ríbezlí, vanilky, fazule tonka a jemného santalového dreva. Podľa recenzií ide o hrejivú, prívetivú vôňu, ktorá pôsobí doslova na zahryznutie a zanecháva dojem v akomkoľvek ročnom období.

    @les.nobles.essenc Deux parfums, deux visions du rêve. Plongez dans l’univers envoûtant Les Nobles Essences… ✨Mirage Gourmand Une évasion sucrée faisant référence à un financier aux amandes, délicieusement enrobée de notes vanillées et de bois chauds. Une tentation olfactive irrésistible. ️✨Mirage Exotique Un souffle venu d’ailleurs, mêlant fruits tropicaux et fleurs solaires sur un fond boisé mystérieux. L’appel du lointain. Deux créations pour vos soirs d’été, conçues pour ceux qui osent porter l’exception. Lequel vous fera chavirer? #MirageGourmand ou #MirageExotique? Dites-le-nous en commentaire ⬇️ – Dve vône, dve vízie sna. Ponorte sa do očarujúceho sveta Les Nobles Essences… ✨Mirage Gourmand Sladký únik pripomínajúci mandľový financier, lahodne obalený vanilkovými tónmi a teplými drevinami. Neodolateľné čuchové pokušenie. ️✨Mirage Exotique Závan čerstvého vzduchu odinakiaľ, kombinujúci tropické ovocie a slnečné kvety na tajomnom drevitom základe. Volanie z diaľky. Dve kreácie pre vaše letné večery, určené pre tých, ktorí sa odvážia nosiť výnimočnosť. Ktorá z nich vám vyrazí dych? #MirageGourmand alebo #MirageExotique? Povedzte nám to v komentároch ⬇️ #LesNoblesEssences #ParfumDeNiche #MirageGourmand #MirageExotique #LuxuryPerfume #ArtDuParfum #SenteurUnique #FragranceLovers #OlfactoryJourney #HauteParfumerie #Soirsd‚été #Summer ♬ son original – Les Nobles Essences

    Mirage Gourmand od Les Nobles Essences je inšpirovaná francúzskym dezertom financier. Ucítite vôňu mandlí, pistácií a ďalších orieškov zabalených do tónov vanilky. Ak chcete prístupnejšiu vôňu, vyskúšajte Sticky Dates od značky Lush. Parfém sa pýši sladkou karamelovou a teplou vôňou pripomínajúcou čerstvo upečený dezert. Sticky Dates nájdete nielen ako parfém a telový sprej, ale aj v sprchovom géle.

    Zdroje: TikTok, Russh, Wallpaper, Indy100, Radio Wave, Snif, Les Nobles Essences, Serge Lutens, Lush

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―