Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Konzultačná spoločnosť Interbrand tradične zverejňuje rebríček 100 firiem s najväčšou hodnotou na svete. Tento rok upozornila na to, že rast najmocnejších spoločností spomaľuje. Odvetvie luxusu sa však darí viac ako iným priemyslom. Na vyššiu pozíciu sa tak tento rok posunuli značky ako Hermès, Zara alebo Sephora. Dobre sa darilo aj módnych domov Dior, Louis Vuitton alebo Chanel.

    Najnovší prieskum konzultačnej spoločnosti Interbrand priniesol nepríjemnú správu. Vyplýva z neho totiž, že rast najmocnejších 100 firiem sveta tento rok spomalil. Zvýšil sa totiž len o 5,7 percenta. Minulý rok pritom tá istá hodnota dosiahla 16 percent. Dôvodom je podľa zástupcov výskumného tímu „nedostatok mindsetu orientovaného na rast, konzervatívne vedenie firiem a neisté vyhliadky globálnej ekonomiky“.

    Riaditeľ Interbrand Gonzalo Brujó preto označil súčasné ekonomické obdobie za stagnáciu. Rebríčku potom rovnako ako v minulom roku vévodila spoločnosť Apple, Microsoft a Amazon. Najviac sa však darilo automobilovému a luxusnému priemyslu. Vzrástli totiž o 9 a 6,5 percenta. Najväčší rast z luxusného sveta zaregistroval módny dom Hermès. Jeho hodnota totiž stúpla o 10,2 percenta.

    Vyšplhal sa tak až na 23. miesto rebríčku. Výrazný rast však zaznamenala aj spoločnosť Dior. Číslo jej hodnoty sa totiž posunulo o 8,4 percenta. Dostala sa tak na 76. miesto. Najúspešnejšou luxusnou značkou ale naďalej zostáva Louis Vuitton, a to so svojou pozíciou na 14. mieste. Nasleduje ho módny dom Chanel, ktorý sa drží na 22. mieste. V maloobchodnom sektore sa potom vynímala Zara. Získala totiž 43. pozíciu.

    Oslavovať nemôže módny dom Gucci. Ako jediná luxusná značka sa na rebríčku prepadla

    Zástupcovia Interbrand vysvetlili úspech spomínaných spoločností ich „schopnosťou vytvoriť luxusné zážitky ako pop-up obchody, hotely alebo reštaurácie“. Zákazníkom tak dokážu ponúknuť oveľa viac než len kvalitné a luxusné produkty. Oslavovať však tentoraz nemôže módny dom Gucci. Ako jediná z luxusných značiek na rebríčku totiž zo svojej pôvodnej pozície poklesla. Prepadla sa na 34. miesto, keďže sa jej hodnota znížila o dve percentá.

    Jeden z najvýznamnejších pokrokov potom urobil beauty reťazec Sephora. Zo 100. pozície sa totiž vyhupol na 97. Hodnota spoločnosti tak vzrástla o ohromujúcich 15 percent. Úplne novou firmou na rebríčku sa potom stala značka Nespresso, ktorá obsadila 98. miesto. Výskumný tím Interbrand potom pri zostavovaní hodnotenia využíva analýzu finančného výkonu produktov a služieb značiek, ich rolu pri nákupných rozhodnutiach aj silu konkurencieschopnosti.

    Zdroj: Fashion Network, Interbrand, Apparel Resources, X, Instagram

    Luxusné značky patria medzi najmocnejšie firmy sveta. Rast oslavujú Hermès, Zara aj Sephora

    Dámsky sprievodca sukňami. Vyčarujte z obyčajného kúsku módny zážitok

    O sukniach sa v poslednej dobe hovorí skôr v pánskom prevedení, nemôžeme ale zabudnúť ani na tie dámske. Pýtate sa v čom je rozdiel? Samozrejme zastávame názor, že každý môže nosiť, čo chce. Hlavná rozdiel však spočíva v strihoch. Zatiaľ čo u mužov sa stretávame skôr s tradičným "áčkovým" strihom, dámska ponuka širší výber tvarov, materiálov a dĺžok.

    Odhrňte oponu módneho priemyslu. Objavte dokumenty odhaľujúce jeho skrytú stránku

    Pri objavovaní módneho sveta je potrebné nezabúdať na to, že existujú aj jeho tienisté stránky. Odporúčame preto z času na čas si pozrieť niektorý z vynikajúcich dokumentárnych filmov, ktoré odhaľujú tajomstvá tohto veľmi obľúbeného odvetvia. Môžete sa dozvedieť viac napríklad o dopadoch fast fashion, ale aj farbení oblečenia alebo násilia na zvieratách. Poučiť sa môžete aj o minimalistickom životnom štýle.

    NYFW pod drobnohľadom. Objavte kolekcie dizajnérov, o ktorých sa v Európe veľmi nehovorí

    New York v predchádzajúcich dňoch ovládol týždeň módy. Trendy sa stali predovšetkým veľké mená, napríklad Carolina Herrera, Thom Browne alebo Tommy Hilfiger. Ich prehliadky sa ako vždy dostali na titulky magazínov, útokom vzali aj sociálne siete. Avšak spomínané prehliadky sú len hŕstkou toho, čo nám NYFW môže ponúknuť. Spoznajte módne domy, ktoré si zaslúžia rovnakú pozornosť.

    Topánky ako investícia: ktoré modely Saint Laurent stoja za to?

    Estetika francúzskeho domu Saint Laurent je synonymom zvodnej, sebavedomej a štýlovej ženy. Jeho topánky preto nie sú výnimkou. Mnohé z nich rozhodne už na prvý pohľad stoja za hriech. Pozrieme sa však na to, či naozaj stoja aj za vaše peniaze.