Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Konzultačná spoločnosť Interbrand tradične zverejňuje rebríček 100 firiem s najväčšou hodnotou na svete. Tento rok upozornila na to, že rast najmocnejších spoločností spomaľuje. Odvetvie luxusu sa však darí viac ako iným priemyslom. Na vyššiu pozíciu sa tak tento rok posunuli značky ako Hermès, Zara alebo Sephora. Dobre sa darilo aj módnych domov Dior, Louis Vuitton alebo Chanel.

    Najnovší prieskum konzultačnej spoločnosti Interbrand priniesol nepríjemnú správu. Vyplýva z neho totiž, že rast najmocnejších 100 firiem sveta tento rok spomalil. Zvýšil sa totiž len o 5,7 percenta. Minulý rok pritom tá istá hodnota dosiahla 16 percent. Dôvodom je podľa zástupcov výskumného tímu „nedostatok mindsetu orientovaného na rast, konzervatívne vedenie firiem a neisté vyhliadky globálnej ekonomiky“.

    Riaditeľ Interbrand Gonzalo Brujó preto označil súčasné ekonomické obdobie za stagnáciu. Rebríčku potom rovnako ako v minulom roku vévodila spoločnosť Apple, Microsoft a Amazon. Najviac sa však darilo automobilovému a luxusnému priemyslu. Vzrástli totiž o 9 a 6,5 percenta. Najväčší rast z luxusného sveta zaregistroval módny dom Hermès. Jeho hodnota totiž stúpla o 10,2 percenta.

    Vyšplhal sa tak až na 23. miesto rebríčku. Výrazný rast však zaznamenala aj spoločnosť Dior. Číslo jej hodnoty sa totiž posunulo o 8,4 percenta. Dostala sa tak na 76. miesto. Najúspešnejšou luxusnou značkou ale naďalej zostáva Louis Vuitton, a to so svojou pozíciou na 14. mieste. Nasleduje ho módny dom Chanel, ktorý sa drží na 22. mieste. V maloobchodnom sektore sa potom vynímala Zara. Získala totiž 43. pozíciu.

    Oslavovať nemôže módny dom Gucci. Ako jediná luxusná značka sa na rebríčku prepadla

    Zástupcovia Interbrand vysvetlili úspech spomínaných spoločností ich „schopnosťou vytvoriť luxusné zážitky ako pop-up obchody, hotely alebo reštaurácie“. Zákazníkom tak dokážu ponúknuť oveľa viac než len kvalitné a luxusné produkty. Oslavovať však tentoraz nemôže módny dom Gucci. Ako jediná z luxusných značiek na rebríčku totiž zo svojej pôvodnej pozície poklesla. Prepadla sa na 34. miesto, keďže sa jej hodnota znížila o dve percentá.

    Jeden z najvýznamnejších pokrokov potom urobil beauty reťazec Sephora. Zo 100. pozície sa totiž vyhupol na 97. Hodnota spoločnosti tak vzrástla o ohromujúcich 15 percent. Úplne novou firmou na rebríčku sa potom stala značka Nespresso, ktorá obsadila 98. miesto. Výskumný tím Interbrand potom pri zostavovaní hodnotenia využíva analýzu finančného výkonu produktov a služieb značiek, ich rolu pri nákupných rozhodnutiach aj silu konkurencieschopnosti.

    Zdroj: Fashion Network, Interbrand, Apparel Resources, X, Instagram

    Luxusné značky patria medzi najmocnejšie firmy sveta. Rast oslavujú Hermès, Zara aj Sephora

    Skryté poklady európskych pláží. Navštívte menej „slávne“ prímorské miesta

    Európa je domovom mnohých známych pláží, ktoré navštevujú turisti z celého sveta. Ale čo ak hľadáte niečo menej tradičné, pokojnejšie, a napriek tomu neuveriteľne krásne? Pripravili sme pre vás zoznam nie príliš známych, ale napriek tomu nádherných pláží v Európe, ktoré sa oplatí objaviť.

    Leto sa ponesie v znamení sedemdesiatok. Záujem o boho chic módu narastá

    V tejto letnej sezóne prichádza nový módny trend. Vracia sa nostalgický boho chic. Zabudnite však na maximalistické Y2K outfity a kvetinové čelenky z hudobných festivalov. Nový boho chic, ktorý oživila najmä návrhárka Chemena Kamali vo svojej kolekcii Chloé na jeseň a zimu 2024, je sofistikovanejší a pôvabnejší ako kedykoľvek predtým.

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Marc Jacobs predstavil svoju kolekciu na jeseň 2024 s nádychom retra a animovaných rozprávok

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku.