Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Keď sa v roku 1953 módny dom Dior rozhodol rozšíriť svoje kolekcie o obuv, oslovil Rogera Viviera. Bol to krok, ktorý po prvýkrát potvrdil, že aj topánka môže byť haute couture. Obuvníkove návrhy sa stali predĺžením ženskej siluety a jeho ikonické opätky určili tón celej éry. Vznikli modely, ktoré dnes patria medzi najcennejšie kusy módnych archívov. Jemné, ale výrazné, ozdobené sponami, čipkou či saténom. Po 10 rokoch spolupráce sa cesty majstrov rozdelili, avšak vplyv ich kapitoly prežil desaťročia.

    Roger Vivier X Dior. Módna spolupráca, ktorá sa stala múzejným exponátom

    Legendárny návrhár Christian Dior po druhej svetovej vojne vytvoril módny dom, ktorý znovu prebudil chuť po kráse, forme a remesle. Potreboval však obuv, ktorá by jeho víziu uzavrela v dokonalý celok. Obuvník Roger Vivier, známy svojim zmyslom pre tvar a precíznosť, bol pre neho prirodzenou voľbou. Dior mu zveril tvorbu všetkých topánok a spoločne vytvorili dychberúci dialóg medzi odevom a obuvou, aký do tej doby nemal obdobu. Vtedy išlo o jednu z najväčších módnych fúzií histórie.

    Vivier priniesol do módneho impéria Dior technické inovácie aj sochársky cit. Jeho opätky „Virgule“ s jemným zakrivením sa stali charakteristickým prvkom, rovnako ako štvorcové zdobné spony na špičkách. Kombinoval satén s kovom či čipku s perleťou, vždy s dôrazom na harmóniu tvaru a materiálu. Každý pár pôsobil ako drobné umelecké dielo. Dior nechal na topánky vpísať Christian Dior by Roger Vivier. Gesto, ktoré sa už nikdy neopakovalo. Takéto kúsky sú dnes múzejná záležitosť, a to doslova. Topánky môžete obdivovať v La Galerie Dior.

    Zdroj: Roger Vivier

    Nič netrvá večnosť. Roger Vivier po 10 rokoch u Dior založil vlastný brand

    Po roku 1963 sa ovšem Roger Vivier rozhodol venovať naplno svojej vlastnej značke. Založil butik na Rue François Premier, kde pokračoval v tvorbe svojich legendárnych návrhov. Z jeho dielne pochádza napríklad model Belle Vivier, črievička s lesklou prackou, ktorý preslávila Catherine Deneuve vo filme Belle de Jour. Tento model sa stal symbolom parížskej elegancie a dodnes sa preto objavuje v kolekciách značky.

    Zdroj: Roger Vivier

    Dnes Roger Vivier pod vedením kreatívnych riaditeľov Bruna Frisoniho a Gherarda Felloniho rozvíja tradíciu couture obuvi v modernejšom duchu. Každý model odkazuje na archívny tvar, ale prináša súčasný výraz. Hravejšie proporcie, ľahšie zdobenie a nečakané kombinácie materiálov. Je to typ luxusu, ktorý nesleduje trendy, ale zostáva verný svojej podstate. Precíznosť, originalita a remeselné spracovanie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Defunct Fashion (@defunctfashion)

    Roger Vivier a Christian Dior tak v 50. rokoch 20. storočia vytvorili symbiózu, na ktorú by sa nemalo zabudnúť. Ide o jednu z vôbec prvých spoluprác v modernej histórii módy. Topánky sa stali symbolom štýlu a statusu, návrhár ikonou. Dnes, keď sa móda opäť obracia k autenticite a detailom, sa táto práca zdá byť aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým. Každý pár Vivierových topánok nesie podpis doby, keď elegancia nebola trendom, ale spôsobom myslenia. Niet preto divu, že topánky z tejto éry majú vesmírne ceny a ich dostupnosť na trhu je takmer nulová.

    Zdroje: The Week, 10 Magazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    ― Reklama ―

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Keď sa v roku 1953 módny dom Dior rozhodol rozšíriť svoje kolekcie o obuv, oslovil Rogera Viviera. Bol to krok, ktorý po prvýkrát potvrdil, že aj topánka môže byť haute couture. Obuvníkove návrhy sa stali predĺžením ženskej siluety a jeho ikonické opätky určili tón celej éry. Vznikli modely, ktoré dnes patria medzi najcennejšie kusy módnych archívov. Jemné, ale výrazné, ozdobené sponami, čipkou či saténom. Po 10 rokoch spolupráce sa cesty majstrov rozdelili, avšak vplyv ich kapitoly prežil desaťročia.

    Roger Vivier X Dior. Módna spolupráca, ktorá sa stala múzejným exponátom

    Legendárny návrhár Christian Dior po druhej svetovej vojne vytvoril módny dom, ktorý znovu prebudil chuť po kráse, forme a remesle. Potreboval však obuv, ktorá by jeho víziu uzavrela v dokonalý celok. Obuvník Roger Vivier, známy svojim zmyslom pre tvar a precíznosť, bol pre neho prirodzenou voľbou. Dior mu zveril tvorbu všetkých topánok a spoločne vytvorili dychberúci dialóg medzi odevom a obuvou, aký do tej doby nemal obdobu. Vtedy išlo o jednu z najväčších módnych fúzií histórie.

    Vivier priniesol do módneho impéria Dior technické inovácie aj sochársky cit. Jeho opätky „Virgule“ s jemným zakrivením sa stali charakteristickým prvkom, rovnako ako štvorcové zdobné spony na špičkách. Kombinoval satén s kovom či čipku s perleťou, vždy s dôrazom na harmóniu tvaru a materiálu. Každý pár pôsobil ako drobné umelecké dielo. Dior nechal na topánky vpísať Christian Dior by Roger Vivier. Gesto, ktoré sa už nikdy neopakovalo. Takéto kúsky sú dnes múzejná záležitosť, a to doslova. Topánky môžete obdivovať v La Galerie Dior.

    Zdroj: Roger Vivier

    Nič netrvá večnosť. Roger Vivier po 10 rokoch u Dior založil vlastný brand

    Po roku 1963 sa ovšem Roger Vivier rozhodol venovať naplno svojej vlastnej značke. Založil butik na Rue François Premier, kde pokračoval v tvorbe svojich legendárnych návrhov. Z jeho dielne pochádza napríklad model Belle Vivier, črievička s lesklou prackou, ktorý preslávila Catherine Deneuve vo filme Belle de Jour. Tento model sa stal symbolom parížskej elegancie a dodnes sa preto objavuje v kolekciách značky.

    Zdroj: Roger Vivier

    Dnes Roger Vivier pod vedením kreatívnych riaditeľov Bruna Frisoniho a Gherarda Felloniho rozvíja tradíciu couture obuvi v modernejšom duchu. Každý model odkazuje na archívny tvar, ale prináša súčasný výraz. Hravejšie proporcie, ľahšie zdobenie a nečakané kombinácie materiálov. Je to typ luxusu, ktorý nesleduje trendy, ale zostáva verný svojej podstate. Precíznosť, originalita a remeselné spracovanie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Defunct Fashion (@defunctfashion)

    Roger Vivier a Christian Dior tak v 50. rokoch 20. storočia vytvorili symbiózu, na ktorú by sa nemalo zabudnúť. Ide o jednu z vôbec prvých spoluprác v modernej histórii módy. Topánky sa stali symbolom štýlu a statusu, návrhár ikonou. Dnes, keď sa móda opäť obracia k autenticite a detailom, sa táto práca zdá byť aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým. Každý pár Vivierových topánok nesie podpis doby, keď elegancia nebola trendom, ale spôsobom myslenia. Niet preto divu, že topánky z tejto éry majú vesmírne ceny a ich dostupnosť na trhu je takmer nulová.

    Zdroje: The Week, 10 Magazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Versace načrtáva svoju budúcnosť a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovacia služba Netflix privítala piatu sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jej vzdáva aj módny dom Fendi, ktorý predstavil ňou inšpirovanú kolekciu kabeliek. Asics robí vlny novým hybridným modelom Gel-Kinetic SP a Dior približuje víziu Jonathana Andersona prostredníctvom Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vianoce vlajkovú pobočku a Versace začína vidieť svoju budúcnosť.

    Prada chce dostať druhú šancu. Indické sandále sa budú vyrábať s miestnymi remeselníkmi

    Napodobeniny dizajnových tričiek s ošúchaným logom alebo rádoby luxusné kabelky z lacnej kože (bohužiaľ) predstavujú neodmysliteľnú súčasť odvrátenej stránky módy. Že k inšpirácii bez uznania pôvodného zdroja pristúpi aj Prada, však čakal málokto. Módny dom teraz dúfa, že svoje meno očistí. Kultúrnu apropriáciu indických sandálov mieni napraviť oficiálnou spoluprácou.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy sa opäť ukázal vo svojom najlepšom kabáte

    Prehliadka Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku priniesla pohľad, ktorý si žiada spomalenie a sústredenie. Druhá kolekcia od Matthieu Blazyho pre módny dom Chanel pôsobí sebavedome a presne. Namiesto okázalého rozprávania stavia na detailoch, gestách a vrstvenom čítaní. Každý look funguje ako samostatná kapitola i súčasť širšej kompozície. A v tejto koncentrácii spočíva jej sila.

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Štýl v rádoby nudnom kabáte? Odtieň Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone farbou roka 2026. Na prvý pohľad pôsobí ako čisto biela, v skutočnosti ale obsahuje jemné teplé aj studené podtóny, vďaka ktorým je harmonická a vyvážená. Patrí do rodiny bielych odtieňov, ktoré v nás vyvolávajú pocit nového začiatku. Outfity v tejto farbe pritom rozhodne nemusia pôsobiť nudne. Vďaka práci s textúrou materiálov, prepracovanému strihu a jemným detailom sa z Cloud Dancer stáva výrazný a elegantný prvok, ktorý vynikne aj bez farebných kontrastov.

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    ― Reklama ―