Více

    ― Reklama ―

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Väčšina súčasných prehliadok smeruje k produktovému formátu, ktorý má za cieľ rýchlo ukázať, čo bude „nositeľné“ a čo sa zároveň dobre predá. Aj preto je osviežujúce sledovať, že niektorí návrhári sa stále odvažujú skúmať oveľa abstraktnejšie témy. Módny dom Viktor & Rolf tentokrát siahol po podstate duality. Ich kolekcia nie je len vizuálne silná, ale aj filozoficky vrstevnatá. Sledujeme dve tváre jednej myšlienky, pričom žiadna nie je nadradená tej druhej. Ide o hlbokú meditáciu nad tým, ako ľahko sa môže zmeniť význam.

    Dve verzie a dva významy v jednom strihu. Viktor & Rolf predvádza nevídanú krajčovinu

    Prvý z modelov haute couture kolekcie pre túto jeseň a zimu prišiel v explozívnej verzii. Čierny základ je doslova nafúknutý perím, ktoré vytvárajú dramatickú siluetu pripomínajúcu avantgardnú sochu. Každý pohyb tela podčiarkuje vrstvenie, objem a nečakané proporcie. Klobúky od Stephena Jonesa celkový efekt doťahujú do surrealistického konca. Móda sa tu mení na predstavenie, na hotový obraz.

    Potom nasleduje ticho. Druhá verzia toho istého modelu je zbavená všetkej okázalosti. Žiadne pierka, žiadne klobúky. Zostáva len čierny strih, ktorého identická kostra pôsobí zrazu krehko a bezbranne. Akoby niekto sfúkol bublinu a zostal len jej obrys. Rovnaký základ, ale úplne iný výraz. Technicky totožné, emóciami opačné.

    Zdroj: Viktor & Rolf

    Dualita ako archívna záležitosť. Teraz dotiahnutá k dokonalosti

    Popisovaná dvojitosť nie je náhodná. Návrhári Viktor Horsting a Rolf Snoeren sa k podobnému motívu vrátili po viac ako 20 rokoch. Prvýkrát ho predstavili už vo svojom debute v roku 1998, keď experimentovali s kontrastmi extrémneho objemu a redukcie. Vtedy išlo o vzťah umenia a módy. Tentokrát ide o hlbšie zamyslenie nad tým, čo móda vyjadruje o nás samotných. Čo skrývame a čo zdobíme?

    Hoci najnovšia kolekcia talentovanej dvojice stojí na ideovej rovine, nezabúda ani na precízne remeslo. Objavujú sa ostré strihy, sochárske mašle, vrstvený tyl, asymetria, ale rovnako jemné pastelové tóny. To všetko zakončené saténovými podpätkami na mieru od ikonického Christiana Louboutina.

     
     
     
     
     
    Zobraziť príspevok na Instagrame
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

     

    A post shared by Viktor&Rolf (@viktorandrolf)

    Zdroje: 10 Magazine, WWD, YouTube, Instagram

     

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Väčšina súčasných prehliadok smeruje k produktovému formátu, ktorý má za cieľ rýchlo ukázať, čo bude „nositeľné“ a čo sa zároveň dobre predá. Aj preto je osviežujúce sledovať, že niektorí návrhári sa stále odvažujú skúmať oveľa abstraktnejšie témy. Módny dom Viktor & Rolf tentokrát siahol po podstate duality. Ich kolekcia nie je len vizuálne silná, ale aj filozoficky vrstevnatá. Sledujeme dve tváre jednej myšlienky, pričom žiadna nie je nadradená tej druhej. Ide o hlbokú meditáciu nad tým, ako ľahko sa môže zmeniť význam.

    Dve verzie a dva významy v jednom strihu. Viktor & Rolf predvádza nevídanú krajčovinu

    Prvý z modelov haute couture kolekcie pre túto jeseň a zimu prišiel v explozívnej verzii. Čierny základ je doslova nafúknutý perím, ktoré vytvárajú dramatickú siluetu pripomínajúcu avantgardnú sochu. Každý pohyb tela podčiarkuje vrstvenie, objem a nečakané proporcie. Klobúky od Stephena Jonesa celkový efekt doťahujú do surrealistického konca. Móda sa tu mení na predstavenie, na hotový obraz.

    Potom nasleduje ticho. Druhá verzia toho istého modelu je zbavená všetkej okázalosti. Žiadne pierka, žiadne klobúky. Zostáva len čierny strih, ktorého identická kostra pôsobí zrazu krehko a bezbranne. Akoby niekto sfúkol bublinu a zostal len jej obrys. Rovnaký základ, ale úplne iný výraz. Technicky totožné, emóciami opačné.

    Zdroj: Viktor & Rolf

    Dualita ako archívna záležitosť. Teraz dotiahnutá k dokonalosti

    Popisovaná dvojitosť nie je náhodná. Návrhári Viktor Horsting a Rolf Snoeren sa k podobnému motívu vrátili po viac ako 20 rokoch. Prvýkrát ho predstavili už vo svojom debute v roku 1998, keď experimentovali s kontrastmi extrémneho objemu a redukcie. Vtedy išlo o vzťah umenia a módy. Tentokrát ide o hlbšie zamyslenie nad tým, čo móda vyjadruje o nás samotných. Čo skrývame a čo zdobíme?

    Hoci najnovšia kolekcia talentovanej dvojice stojí na ideovej rovine, nezabúda ani na precízne remeslo. Objavujú sa ostré strihy, sochárske mašle, vrstvený tyl, asymetria, ale rovnako jemné pastelové tóny. To všetko zakončené saténovými podpätkami na mieru od ikonického Christiana Louboutina.

     
     
     
     
     
    Zobraziť príspevok na Instagrame
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

     

    A post shared by Viktor&Rolf (@viktorandrolf)

    Zdroje: 10 Magazine, WWD, YouTube, Instagram

     

    ― Reklama ―

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Biele tenisky na červenom koberci? Je to neúctivé a jasné faux pas

    Na filmovom festivale v Karlových Varoch sa rok čo rok opakuje jeden zvláštny fenomén. Slávnostné delegácie prichádzajúce na premiéry pôsobia štylisticky trochu nekonzistentne. Zatiaľ čo hlavné hviezdy sa skvejú vo večerných šatách, filmoví strihači majú niekedy na sebe len krátke nohavice a šľapky. Najvýraznejšia je však iná kombinácia: honosná róba a biele tenisky. Čo si o tom myslíme my v redakcii?

    Paríž má predbežný rozvrh. Jeho jesenný fashion week prekypuje debutmi

    S postupujúcim letom rastú aj očakávania módnej scény. Septembrové týždne módy prinesú niekoľko dôležitých debutov. A zdá sa, že väčšina z nich bude odhalená v Paríži. Organizátor tamojšieho fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, vo štvrtok zverejnil predbežný kalendár, podľa ktorého podujatie odhalí deväť premiér nových kreatívnych riaditeľov.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―