Od septembrových týždňov módy uplynulo dosť času. Firma Tagwalk preto zanalyzovala, ktoré z šou najviac zaujali a aké trendy definujú jar a leto budúceho roka. Medzi top značky zaradila Miu Miu, Chloé alebo Bottega Veneta. Prieskum z dielne Billion Dollar Boy zase odhalil rastúcu obľubu produktov známych influencerov.
Štýl top módnych domov sa bude na nadchádzajúcu jar a leto riadiť podobným trendom. Firma Tagwalk na základe uplynulých týždňov módy vyhodnotila, že sa značky od viacerých delikátnych a jemných kolekcií posúvajú k síce stále romantickej tvorbe, avšak pretkanej maskulínnymi prvkami. Medzi top vyhľadávané mená posledných týždňov sa preto zaradili spoločnosti Miu Miu, Chloé či Bottega Veneta.
„Pozorujeme trochu viac sily a asertivity, ale bez toho, aby to bolo príliš agresívne,“ vysvetlila zakladateľka Tagwalk Alexandra Van Houtte. Hneď za spomínanými značkami sa umiestnil Saint Laurent a Valentino. Rebríčku 20 najžiadanejších módnych domov dominovali najmä tie, ktoré svoje prehliadky odhaľovali v Paríži. Výnimkou boli značky Prada a Gucci. V zozname však chýbali značky Jil Sander a Balmain.
Zdroj: Miu Miu
Módny dom Coperni oslávil výnimočný úspech aj vďaka taktike zapojenia influencerky Kylie Jenner a usporiadaniu prehliadky v Disneylande. Darilo sa tiež značkám Alaïa a Ralph Lauren, a to predovšetkým vďaka ich rozhodnutiu odhaliť prehliadky na pre ne nezvyklých miestach, teda v New Yorku a Hamptons. Vyhľadávanie oboch známych spoločností totiž vzrástlo o viac ako 400 percent.
Okrem svetových módnych domov sa darí aj influencerom. Popularita ich produktov rastie
Medzi najčastejšie vyhľadávaný pojem zákazníkov potom patrili pastelové farby. Okrem toho ich zaujali aj asymetrické strihy, HotPants a boudoir looky, ktoré boli okrem iného predstavené na prehliadke Chloé. Pokiaľ ide o odtiene, rastúcu popularitu majú jemné farby, od sivej cez ružovú až po trendy butter yellow. Vlastný výskum súčasných trendov však predstavila aj firma Billion Dollar Boy.
Viac ako dve tretiny spotrebiteľov si vyberajú výrobky založené tvorcami, ukázal výskum https://t.co/OSHd7vxAQf
– WWD (@wwd) 21. októbra 2024
Tá naopak zistila, že trhu začínajú dominovať produkty z dielne influencerov . Podľa jej prieskumu, zahŕňajúceho viac ako štyri tisíc zákazníkov a 500 tvorcov obsahu z USA a Spojeného kráľovstva, totiž 65 percent zákazníkov zakúpilo produkt či službu nejakého influencera. Úspech oslavuje predovšetkým medzi mladými generáciami. Zdá sa teda, že začínajú mať navrch oproti klasickým značkám.
Zdroje: WWD, Billion Dollar Boy, Tagwalk, X