Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Keď sa v roku 1953 módny dom Dior rozhodol rozšíriť svoje kolekcie o obuv, oslovil Rogera Viviera. Bol to krok, ktorý po prvýkrát potvrdil, že aj topánka môže byť haute couture. Obuvníkove návrhy sa stali predĺžením ženskej siluety a jeho ikonické opätky určili tón celej éry. Vznikli modely, ktoré dnes patria medzi najcennejšie kusy módnych archívov. Jemné, ale výrazné, ozdobené sponami, čipkou či saténom. Po 10 rokoch spolupráce sa cesty majstrov rozdelili, avšak vplyv ich kapitoly prežil desaťročia.

    Roger Vivier X Dior. Módna spolupráca, ktorá sa stala múzejným exponátom

    Legendárny návrhár Christian Dior po druhej svetovej vojne vytvoril módny dom, ktorý znovu prebudil chuť po kráse, forme a remesle. Potreboval však obuv, ktorá by jeho víziu uzavrela v dokonalý celok. Obuvník Roger Vivier, známy svojim zmyslom pre tvar a precíznosť, bol pre neho prirodzenou voľbou. Dior mu zveril tvorbu všetkých topánok a spoločne vytvorili dychberúci dialóg medzi odevom a obuvou, aký do tej doby nemal obdobu. Vtedy išlo o jednu z najväčších módnych fúzií histórie.

    Vivier priniesol do módneho impéria Dior technické inovácie aj sochársky cit. Jeho opätky „Virgule“ s jemným zakrivením sa stali charakteristickým prvkom, rovnako ako štvorcové zdobné spony na špičkách. Kombinoval satén s kovom či čipku s perleťou, vždy s dôrazom na harmóniu tvaru a materiálu. Každý pár pôsobil ako drobné umelecké dielo. Dior nechal na topánky vpísať Christian Dior by Roger Vivier. Gesto, ktoré sa už nikdy neopakovalo. Takéto kúsky sú dnes múzejná záležitosť, a to doslova. Topánky môžete obdivovať v La Galerie Dior.

    Zdroj: Roger Vivier

    Nič netrvá večnosť. Roger Vivier po 10 rokoch u Dior založil vlastný brand

    Po roku 1963 sa ovšem Roger Vivier rozhodol venovať naplno svojej vlastnej značke. Založil butik na Rue François Premier, kde pokračoval v tvorbe svojich legendárnych návrhov. Z jeho dielne pochádza napríklad model Belle Vivier, črievička s lesklou prackou, ktorý preslávila Catherine Deneuve vo filme Belle de Jour. Tento model sa stal symbolom parížskej elegancie a dodnes sa preto objavuje v kolekciách značky.

    Zdroj: Roger Vivier

    Dnes Roger Vivier pod vedením kreatívnych riaditeľov Bruna Frisoniho a Gherarda Felloniho rozvíja tradíciu couture obuvi v modernejšom duchu. Každý model odkazuje na archívny tvar, ale prináša súčasný výraz. Hravejšie proporcie, ľahšie zdobenie a nečakané kombinácie materiálov. Je to typ luxusu, ktorý nesleduje trendy, ale zostáva verný svojej podstate. Precíznosť, originalita a remeselné spracovanie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Defunct Fashion (@defunctfashion)

    Roger Vivier a Christian Dior tak v 50. rokoch 20. storočia vytvorili symbiózu, na ktorú by sa nemalo zabudnúť. Ide o jednu z vôbec prvých spoluprác v modernej histórii módy. Topánky sa stali symbolom štýlu a statusu, návrhár ikonou. Dnes, keď sa móda opäť obracia k autenticite a detailom, sa táto práca zdá byť aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým. Každý pár Vivierových topánok nesie podpis doby, keď elegancia nebola trendom, ale spôsobom myslenia. Niet preto divu, že topánky z tejto éry majú vesmírne ceny a ich dostupnosť na trhu je takmer nulová.

    Zdroje: The Week, 10 Magazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    ― Reklama ―

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Keď sa v roku 1953 módny dom Dior rozhodol rozšíriť svoje kolekcie o obuv, oslovil Rogera Viviera. Bol to krok, ktorý po prvýkrát potvrdil, že aj topánka môže byť haute couture. Obuvníkove návrhy sa stali predĺžením ženskej siluety a jeho ikonické opätky určili tón celej éry. Vznikli modely, ktoré dnes patria medzi najcennejšie kusy módnych archívov. Jemné, ale výrazné, ozdobené sponami, čipkou či saténom. Po 10 rokoch spolupráce sa cesty majstrov rozdelili, avšak vplyv ich kapitoly prežil desaťročia.

    Roger Vivier X Dior. Módna spolupráca, ktorá sa stala múzejným exponátom

    Legendárny návrhár Christian Dior po druhej svetovej vojne vytvoril módny dom, ktorý znovu prebudil chuť po kráse, forme a remesle. Potreboval však obuv, ktorá by jeho víziu uzavrela v dokonalý celok. Obuvník Roger Vivier, známy svojim zmyslom pre tvar a precíznosť, bol pre neho prirodzenou voľbou. Dior mu zveril tvorbu všetkých topánok a spoločne vytvorili dychberúci dialóg medzi odevom a obuvou, aký do tej doby nemal obdobu. Vtedy išlo o jednu z najväčších módnych fúzií histórie.

    Vivier priniesol do módneho impéria Dior technické inovácie aj sochársky cit. Jeho opätky „Virgule“ s jemným zakrivením sa stali charakteristickým prvkom, rovnako ako štvorcové zdobné spony na špičkách. Kombinoval satén s kovom či čipku s perleťou, vždy s dôrazom na harmóniu tvaru a materiálu. Každý pár pôsobil ako drobné umelecké dielo. Dior nechal na topánky vpísať Christian Dior by Roger Vivier. Gesto, ktoré sa už nikdy neopakovalo. Takéto kúsky sú dnes múzejná záležitosť, a to doslova. Topánky môžete obdivovať v La Galerie Dior.

    Zdroj: Roger Vivier

    Nič netrvá večnosť. Roger Vivier po 10 rokoch u Dior založil vlastný brand

    Po roku 1963 sa ovšem Roger Vivier rozhodol venovať naplno svojej vlastnej značke. Založil butik na Rue François Premier, kde pokračoval v tvorbe svojich legendárnych návrhov. Z jeho dielne pochádza napríklad model Belle Vivier, črievička s lesklou prackou, ktorý preslávila Catherine Deneuve vo filme Belle de Jour. Tento model sa stal symbolom parížskej elegancie a dodnes sa preto objavuje v kolekciách značky.

    Zdroj: Roger Vivier

    Dnes Roger Vivier pod vedením kreatívnych riaditeľov Bruna Frisoniho a Gherarda Felloniho rozvíja tradíciu couture obuvi v modernejšom duchu. Každý model odkazuje na archívny tvar, ale prináša súčasný výraz. Hravejšie proporcie, ľahšie zdobenie a nečakané kombinácie materiálov. Je to typ luxusu, ktorý nesleduje trendy, ale zostáva verný svojej podstate. Precíznosť, originalita a remeselné spracovanie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Defunct Fashion (@defunctfashion)

    Roger Vivier a Christian Dior tak v 50. rokoch 20. storočia vytvorili symbiózu, na ktorú by sa nemalo zabudnúť. Ide o jednu z vôbec prvých spoluprác v modernej histórii módy. Topánky sa stali symbolom štýlu a statusu, návrhár ikonou. Dnes, keď sa móda opäť obracia k autenticite a detailom, sa táto práca zdá byť aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým. Každý pár Vivierových topánok nesie podpis doby, keď elegancia nebola trendom, ale spôsobom myslenia. Niet preto divu, že topánky z tejto éry majú vesmírne ceny a ich dostupnosť na trhu je takmer nulová.

    Zdroje: The Week, 10 Magazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    TikTok Highlights: Káva získala novú podobu, nesie názov proffee

    Používatelia sociálnej siete TikTok si nikdy nenechajú ujsť žiadny trik týkajúci sa životného štýlu alebo wellness. Niet divu, že si zamilovali proffee, t. j. kávu doplnenú proteínom alebo kolagénom. Sľubujú si benefity v podobe vytúženého prílevu energie, ale aj regenerácie svalov či dokonca úbytku hmotnosti. Je však tento módny nápoj taký prospešný, ako vyzerá na obrazovkách telefónov?

    Luxury Insights: Najdrahšie lyžiarske strediská lákajú na zimnú rozprávku

    Zima má určite svoje čaro, v tých najluxusnejších kútoch sveta však žiari mágiou. Prémiové lyžiarske strediská siahajú ďaleko za hranice zjazdoviek. Návštevníkom ponúkajú pohľad na najnovšie módne kolekcie na svah, nezabudnuteľné zážitky a eleganciu na úrovni. Zimná dovolenka tu naberá na obrátkach, bez ohľadu na to, kde presne sa nachádzate.

    Designblok myslí aj na módu. V súťaži Diploma Selection zažiarili mladé talenty

    Predposledný deň medzinárodného festivalu dizajnu a módy sa opäť niesol v znamení novej generácie tvorcov. Začínajúci návrhári a absolventi z celej Európy mali možnosť predstaviť svoje diplomové práce v rámci prestížnej súťaže Designblok Diploma Selection, ktorá sa tentokrát konala v priestoroch Novej Špirály. Po nabitom dni plnom módnych shows odborná porota vybrala ako víťazku dizajnérku Andreu Rehbein, pričom druhé a tretie miesto obsadili návrhári Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dve ikony, dva strihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovali Paríž

    Paríž opäť ukázal, že účes môže niesť rovnako silné posolstvo ako couture šaty. Najvýraznejšie sa do povedomia uplynulého týždňa módy zapísali dve ženy, ktoré redefinujú pojem "ikonická premena". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátke vlasy ako nástroj vyjadrenia novej éry krásy a osobnej sily. Ich účesy sa stali vizuálnymi odrazmi ženskej autonómie, estetickej precíznosti aj zmyslu pre okamih. Paríž tak zrodil dva účesy, ktoré určite vstúpia do kaderníckych salónov.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 rokoch opúšťa pánsku divíziu Hermès

    Legendárna módna stálica končí. Návrhárka Véronique Nichanian po 37 rokoch opúšťa pozíciu kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie módneho domu Hermès. Toto rozhodnutie prezradila vo štvrtok v rozhovore pre francúzsky denník Le Figaro. Vedenie jednej z najsilnejších značiek na súčasnom trhu s luxusom však zatiaľ neoznámilo jej nástupcu alebo nástupkyňu.

    Sila novej éry Chanel spočíva v detaile. Matthieu Blazy ponúkol perfektné kreácie

    Jarná kolekcia Chanel si žiada pohľad zblízka. Matthieu Blazy vo svojej debutovej jarnej a letnej kolekcii premenil každý detail na kompas staronovej estetiky. V každom stehu, v štruktúre tvídu aj v nečakaných tvaroch kabeliek sa zrkadlí jeho presnosť a cit pre tradíciu. Parížsky Grand Palais sa stal laboratóriom remesla, kde luxus získava hmatateľnú podobu v tradičnom poňatí krásy. Chanel pod jeho vedením rozpráva príbeh skrze nuansy, formujúce celú galaxiu štýlov.

    Z blondínky brunetkou kvôli počasiu? Nový TikTok trend vyzýva k radikálnej zmene

    Snáď s každým novým ročným obdobím zaplaví sociálnu sieť TikTok nová vlna beauty premien. Aktuálne jej dominuje trend s názvom "go darker for autumn", kvôli ktorému sa blondínky vzdávajú svojich plavých tónov v prospech tých bohato gaštanových alebo čokoládových. Nie je už ale trochu bláznovstvo meniť dlho zavedený štýl len kvôli pár spadnutým listom?

    Anjelici opäť na scéne. Značka Victoria’s Secret odhalila tohtoročnú show

    Veľkolepá tradičná show z dielne Victoria’s Secret na seba opäť strhla pozornosť. Značka sa na scénu vrátila po roku a predstavila len druhú prehliadku od svojej dlhodobej pauzy, nasledujúcej po lavíne silnej kritiky. Jej nová image má zahŕňať o niečo viac rôznorodý a inkluzívny prístup. Zdá sa, že spoločnosti sa comeback darí, zožala totiž značný úspech.

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    ― Reklama ―