Více

    ― Reklama ―

    Túžba dosiahnuť čo najvyšší vek je prirodzenou súčasťou života a vždy k nemu patrila. Najnovšie technológie, hnutie biohackingu a najmä sociálne siete však zo sna o dlhovekosti urobili kolotoč, z ktorého sa ťažko vystupuje. Populárne TikTok trendy ponúkajú pochybné tipy, vedúce skôr k prázdnej peňaženke a stratenému času.

    Zdravý životný štýl a s ním spojené tipy dominujú moderným médiám snáď od začiatku ich masového rozšírenia. Sociálne siete však umožnili takmer neobmedzené šírenie takýchto rád. Je preto veľmi ľahké utopiť sa v záplave rád a riadiť sa nimi bez toho, aby sme vedeli, či naozaj pomáhajú. Takzvaný trend dlhovekosti tak dosiahol nečakané rozmery.

    Dôkazom je podnikateľ a multimilionár Bryan Johnson, známy svojím odhodlaním nezomrieť. Jeho cesta bola nedávno odhalená aj v dokumentárnom filme spoločnosti Netflix. Štyridsaťsedemročný Johnson skúša najmodernejšie metódy, často s obmedzenými vedeckými dôkazmi, ktoré vedú k jeho omladnutiu. Dve hodiny napríklad strávil výmenou plazmy, ktorú nahradil tekutinou na báze bielkovín – albumínom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bryan Johnson (@bryanjohnson_)

    Pri pohľade na Johnsona je jasné, že aspoň niektoré z metód, ktoré používa, fungujú. Musí však do nich vložiť obrovské množstvo peňazí a obrovské množstvo času. Je teda jasné, že nie každý z nás sa môže vydať na podobne extrémnu cestu k dlhovekosti. Sociálne siete sa však postarali o to, že trend smerujúci k čo najdlhšiemu a najzdravšiemu životu sa dostal na naše obrazovky v podobe jednoduchých tipov.

    Zdroj: Silk’n, Lemmelive

    Napríklad populárnu platformu TikTok v posledných mesiacoch zaplavili videá predstavujúce rozsiahle nočné rutiny, zaručujúce vyhladenejšiu pleť, štíhlejší pás a krajšie vlasy. Influenceri odporúčajú recepty založené na pochybných dôkazoch alebo gumené vitamíny s nejasnými zložkami. Podobné výtvory tak v používateľoch neustále vyvolávajú stresujúci pocit, že pre svoje zdravie nerobia dosť.

    Trend dlhovekosti ako moderný biznis. Skutočnými víťazmi sú značky

    Na snahe vylepšiť svoj zdravotný stav samozrejme nie je nič zlé. Otázkou však je, či rýchle, skratkovité a zovšeobecnené tipy zo sveta TikToku a iných sociálnych sietí vedú k podobnému výsledku. Takmer vždy zahŕňajú nejaký druh nákupu. Či už ide o špeciálne hodinky, ktoré merajú všetko od tepu až po spálené kalórie, alebo o sľubnú kozmetiku s najnovšími vyhladzujúcimi zložkami.

    @sanne Môj posledný rok v dvadsiatke, takže tu sú 4x rituály, ktoré zaraďujem do svojej wellness rutiny pre dlhovekosť! @Estée Lauder #skinlongevity, #VisibleAgeReversal #ReNutriv #AD ♬ originálny zvuk – Sanne Vloet

    Túžba po dlhovekosti je jednoducho nový biznis, ale nejde len o peniaze, ale aj o ľudské zdravie. Vo väčšine prípadov používateľom TikToku nehrozia vážne následky. V najhoršom prípade utrpí ranu len ich peňaženka. Mnohí ľudia si však neuvedomujú, že nasledovaním sľubných tipov strácajú svoj drahocenný čas, ktorý sa nekritickými nákupmi snažia tak úpenlivo predĺžiť.

    Zdroje: Outside Online, CNBC, Instagram, TikTok

    Foto:Pexels

    TikTok trendy sľubujú dlhovekosť. Namiesto toho plytvajú cenným časom

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Túžba dosiahnuť čo najvyšší vek je prirodzenou súčasťou života a vždy k nemu patrila. Najnovšie technológie, hnutie biohackingu a najmä sociálne siete však zo sna o dlhovekosti urobili kolotoč, z ktorého sa ťažko vystupuje. Populárne TikTok trendy ponúkajú pochybné tipy, vedúce skôr k prázdnej peňaženke a stratenému času.

    Zdravý životný štýl a s ním spojené tipy dominujú moderným médiám snáď od začiatku ich masového rozšírenia. Sociálne siete však umožnili takmer neobmedzené šírenie takýchto rád. Je preto veľmi ľahké utopiť sa v záplave rád a riadiť sa nimi bez toho, aby sme vedeli, či naozaj pomáhajú. Takzvaný trend dlhovekosti tak dosiahol nečakané rozmery.

    Dôkazom je podnikateľ a multimilionár Bryan Johnson, známy svojím odhodlaním nezomrieť. Jeho cesta bola nedávno odhalená aj v dokumentárnom filme spoločnosti Netflix. Štyridsaťsedemročný Johnson skúša najmodernejšie metódy, často s obmedzenými vedeckými dôkazmi, ktoré vedú k jeho omladnutiu. Dve hodiny napríklad strávil výmenou plazmy, ktorú nahradil tekutinou na báze bielkovín – albumínom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bryan Johnson (@bryanjohnson_)

    Pri pohľade na Johnsona je jasné, že aspoň niektoré z metód, ktoré používa, fungujú. Musí však do nich vložiť obrovské množstvo peňazí a obrovské množstvo času. Je teda jasné, že nie každý z nás sa môže vydať na podobne extrémnu cestu k dlhovekosti. Sociálne siete sa však postarali o to, že trend smerujúci k čo najdlhšiemu a najzdravšiemu životu sa dostal na naše obrazovky v podobe jednoduchých tipov.

    Zdroj: Silk’n, Lemmelive

    Napríklad populárnu platformu TikTok v posledných mesiacoch zaplavili videá predstavujúce rozsiahle nočné rutiny, zaručujúce vyhladenejšiu pleť, štíhlejší pás a krajšie vlasy. Influenceri odporúčajú recepty založené na pochybných dôkazoch alebo gumené vitamíny s nejasnými zložkami. Podobné výtvory tak v používateľoch neustále vyvolávajú stresujúci pocit, že pre svoje zdravie nerobia dosť.

    Trend dlhovekosti ako moderný biznis. Skutočnými víťazmi sú značky

    Na snahe vylepšiť svoj zdravotný stav samozrejme nie je nič zlé. Otázkou však je, či rýchle, skratkovité a zovšeobecnené tipy zo sveta TikToku a iných sociálnych sietí vedú k podobnému výsledku. Takmer vždy zahŕňajú nejaký druh nákupu. Či už ide o špeciálne hodinky, ktoré merajú všetko od tepu až po spálené kalórie, alebo o sľubnú kozmetiku s najnovšími vyhladzujúcimi zložkami.

    @sanne Môj posledný rok v dvadsiatke, takže tu sú 4x rituály, ktoré zaraďujem do svojej wellness rutiny pre dlhovekosť! @Estée Lauder #skinlongevity, #VisibleAgeReversal #ReNutriv #AD ♬ originálny zvuk – Sanne Vloet

    Túžba po dlhovekosti je jednoducho nový biznis, ale nejde len o peniaze, ale aj o ľudské zdravie. Vo väčšine prípadov používateľom TikToku nehrozia vážne následky. V najhoršom prípade utrpí ranu len ich peňaženka. Mnohí ľudia si však neuvedomujú, že nasledovaním sľubných tipov strácajú svoj drahocenný čas, ktorý sa nekritickými nákupmi snažia tak úpenlivo predĺžiť.

    Zdroje: Outside Online, CNBC, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Jesenné svadby sú in. Doprajte si dekadentné farby a nebojte sa počasia

    Jesenné svadby majú svoje nezameniteľné čaro. Zatiaľ čo letné oslavy si zakladajú na ľahkosti a vzdušnosti, jesenné ponúkajú hlbšie tóny, bohatšie textúry a zatiaľ neopozeranú atmosféru. Byť hosťom na takejto svadbe však znamená spojiť slávnostnú náladu s premenlivým počasím a nájsť rovnováhu medzi pohodlím a želanou eleganciou. Umožňuje však aj luxusné detaily, ktoré by v lete pôsobili možno "príliš".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobýva svet módy. Nepoznáme sebavedomejší rukopis

    Z Tbilisi sa už pár rokov šíri nová vlna módy, ktorá má v sebe niečo surové, architektonické a zvodné. Jedným z jej najvýraznejších hlasov je návrhár Aleksandre Akhalkatsishvili, ktorý dokázal prepojiť dekonštruovaný minimalizmus so ženskou sebaistotou a svojím jedinečným gruzínskym akcentom. Jeho kolekcie sú ako dobre vyrozprávaný príbeh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoria silný celok.

    Jesenné trendy konečne myslia na normálnu pleť. Vracia sa ale aj obávané concealer lips

    Či už ste milovníkom leta, alebo sa tešíte na jeseň, farebné obdobie je v móde dôležitým obdobím. Kozmetický priemysel však nezaostáva. Tohtoročné jesenné trendy už pomaly klopú na dvere a ponúkajú skutočne originálne portfólio make-up noviniek. Vyzerá to tak, že nás čaká návrat do minulosti, ako aj prekvapivé nové štýly líčenia.

    Pinterest predpovedá trendy jesene. Kraľuje im láska k second handom

    Platforma Pinterest odhalila report predpokladajúci trendy tohtoročnej jesene. Založený je predovšetkým na vyhľadávaní jej Gen Z užívateľov. Tí si zamilovali predovšetkým nakupovanie z druhej ruky a vintage kúsky. Na scénu sa však vracia tiež preppy štýl alebo móda 60. rokov. Obľubu našli rovnako v outfitoch inšpirovaných ich obľúbenými kofeínovými nápojmi.

    Zrodené z mora, poháňané svetlom. Iris van Herpen oživuje haute couture

    Keď Iris van Herpen otvorila svoju kolekciu Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookom, svet módy sa na chvíľu zastavil. Pred publikom sa vynorila modelka odetá do bioluminiscenčného zázraku tvoreného 125 miliónmi rias, ktoré reagujú na svetlo a teplotu. Výsledkom nie je iba odev, ale živý organizmus.

    Svet zrýchľuje, generácia Z spomaľuje. Ručné práce sú späť

    V dobe, keď sú naše dni preplnené notifikáciami a nekonečným skrolovaním, sa mladá generácia obracia k činnostiam pripomínajúcim dobu pred nástupom inteligentných technológií. Generácia Z si nachádza cestu k tvorivým koníčkom, ktoré nie sú len estetické, ale aj terapeutické. Jedná sa o širší kultúrny signál, že si ako spoločnosť začíname vážiť autenticitu a pokoj. Ručné práce do tohto modelu perfektne zapadajú.

    Páni, tento rok je trendom zažiariť. Je to aj vaša svadba

    Tradičné svadobné outfity už dávno nie sú "cool". Vďaka neustálemu boju za rodovú rovnoprávnosť sa dnes na svadbách rozhodne netočí všetko len okolo nevesty. Pánska svadobná móda sa rýchlo mení a naberá na odvahe. Moderné svadobné outfity pre mužov ponúka napríklad značka Tanner Fletcher. Trendu "It’s his wedding too" však v posledných týždňoch kraľuje profesionálny hráč NFL Kylen Granson a jeho biely plášť.

    Módny dom Pucci vstáva z mŕtvych. Vyhlasuje Pucci Girl Summer.

    Popkultúrne estetiky v posledných rokoch smelo ovládajú nielen naše instagramové feedy, ale aj životný štýl a šatník. V lete 2023 sme boli posadnutí Barbiecore, zatiaľ čo minulý rok sa niesol v znamení Brat Summer, pod taktovkou speváčky Charli XCX. Aký trend ale kraľuje tohtoročnému letu? No predsa štýl Pucci Girl Summer, ktorý si získal sympatie internetových it-girls ako Hailey Bieber alebo Alexandra Saint Mleux.

    Čítanie je opäť v móde. Interiérový trend diktuje nekonečnú zásobu kníh

    Čítanie je koníček, ktorý mnohí z nás s rozmachom moderných technológií opustili. Zdá sa však, že opäť prichádza do módy. Svet interiérového dizajnu totiž dobýva trend s názvom Bookshelf Wealth. Jeho esenciou je láska ku knihám, ktorá diktuje zaplnené police obľúbených príbehov a predmetov od podlahy po strop. Kľúčom k úspechu je však autenticita.

    Kim Kardashian ako kultúrna zbraň značky Balenciaga. Čo bude ďalej?

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Česko má jasno. Do boja o Oscara pošle dokument Ešte nie som, kým chcem byť

    Dokument režisérky Kláry Tasovskej Ešte nie som, kým chcem byť získal ďalšie uznanie. Česká filmová a televízna akadémia ho vyšle do boja o Oscara. Usilovať sa bude o výhru v kategórii medzinárodný celovečerný film. Film sleduje príbeh fotografky Libuše Jarcovjákovej a zachytáva underground 80. rokov v Československu aj útek do Západného Berlína.

    Spoločnosť Valentino čelí zmenám. Jacopo Venturini opúšťa pozíciu CEO značky

    Módny dom Valentino vo štvrtok oznámil nečakanú správu. Zverejnil totiž, že sa na základe obojstrannej dohody rozhodol prepustiť doterajšieho generálneho riaditeľa Jacopa Venturiniho. Príčinou odchodu sú osobné dôvody. Zatiaľ nie je jasné, kto na prázdne kreslo CEO teraz zasadne. Alessandro Michele však zostáva kreatívnym riaditeľom.

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―