Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Čím ďalej častejšie môžeme v luxusných kampaňach známych módnych značiek zazrieť aj hviezdy zo sveta športu. Do svojho marketingu ich totiž zapájajú spoločnosti ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi. Z čoho takáto posadnutosť športom plynie? Športovci a športovkyne majú o najnovšie módne trendy často sami záujem. Zároveň za nimi ale stojí silná skupina fanúšikov, a teda potenciálnych zákazníkov.

    Nedá sa tvrdiť, že by módne spoločnosti nemali o športovcov nikdy v histórii módy záujem. Prepojenie módneho a športového sveta je však v súčasnosti oveľa viditeľnejšie než kedykoľvek predtým. Posadnutosť luxusných značiek športom pramení nielen z blížiacich sa letných Olympijských hier 2024, ale aj úspešného marketingu. Športové hviezdy totiž skvele zvládajú aj úlohu influencerov. Stojí za nimi navyše veľká skupina fanúšikov.

    Športoví nadšenci tak slúžia ako nová skupina zákazníkov, ktorá bola predtým značkám ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi nedostupná. Napríklad podľa výskumu organizácie PwC má tento rok športový sponzorský trh dosiahnuť hodnotu 109 miliárd dolárov. Prieskum firmy Deloitte zase ukázal, že až 80 percent fanúšikov z generácie Z sleduje profily profesionálnych atlétov. Na športovcov a športovkyne je tak zároveň vyvíjaný tlak, aby vyzerali štýlovo.

    Často sú tak vidieť v luxusných outfitoch na ceste na tréning alebo kľúčový zápas. Takýto návyk zase vytvára skvelú príležitosť pre módne spoločnosti. Ide teda o skvelú symbiózu. Značky si vylepšia svoj marketing a športové hviezdy si zase zaručia príjem mimo ich športovú kariéru, vyznačujúcu sa tým, že netrvá večne. Príkladom športovcov prepojených so svetom módy je závodník Lewis Hamilton alebo lyžiarka Eileen Gu.

    Módu a šport perfektne prepája najmä Serena Williams. Získala ocenenie CFDA Fashion Icon

    Skvelým príkladom je ale aj tenista Jannik Sinner, ktorý na Wimbledone zažiaril svojou taškou Gucci. Išlo totiž o prvý prípad, keď sa na ihrisku objavila podobne luxusná značka. Módu a šport potom dokonale prepája aj tenistka Serena Williams. Nedávno preto tiež získala cenu CFDA, označujúcu ju za tohtoročnú Fashion Icon. Ide o prvú športovkyňu v histórii, ktorá taký titul od komisie ocenení dostala.

    Obrovský vplyv na čím ďalej častejšie spolupráce medzi športovcami a módne značkami majú aj chystané letné Olympijské hry 2024. Ich sponzorom sa totiž stal najväčší módny konglomerát LVMH. Značky ako Dior alebo Louis Vuitton preto okamžite do svojich radov ambasádorov prijali slávnych športovcov a športovkyne. Všetko zatiaľ však naznačuje tomu, že symbióza oboch svetov prežije aj vysoce očakávanú športovú udalosť.

    Svet módy prepadol športu. Športové hviezdy vylepšujú značkám marketing

    Skryté poklady európskych pláží. Navštívte menej „slávne“ prímorské miesta

    Európa je domovom mnohých známych pláží, ktoré navštevujú turisti z celého sveta. Ale čo ak hľadáte niečo menej tradičné, pokojnejšie, a napriek tomu neuveriteľne krásne? Pripravili sme pre vás zoznam nie príliš známych, ale napriek tomu nádherných pláží v Európe, ktoré sa oplatí objaviť.

    Leto sa ponesie v znamení sedemdesiatok. Záujem o boho chic módu narastá

    V tejto letnej sezóne prichádza nový módny trend. Vracia sa nostalgický boho chic. Zabudnite však na maximalistické Y2K outfity a kvetinové čelenky z hudobných festivalov. Nový boho chic, ktorý oživila najmä návrhárka Chemena Kamali vo svojej kolekcii Chloé na jeseň a zimu 2024, je sofistikovanejší a pôvabnejší ako kedykoľvek predtým.

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Marc Jacobs predstavil svoju kolekciu na jeseň 2024 s nádychom retra a animovaných rozprávok

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku.