Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Čím ďalej častejšie môžeme v luxusných kampaňach známych módnych značiek zazrieť aj hviezdy zo sveta športu. Do svojho marketingu ich totiž zapájajú spoločnosti ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi. Z čoho takáto posadnutosť športom plynie? Športovci a športovkyne majú o najnovšie módne trendy často sami záujem. Zároveň za nimi ale stojí silná skupina fanúšikov, a teda potenciálnych zákazníkov.

    Nedá sa tvrdiť, že by módne spoločnosti nemali o športovcov nikdy v histórii módy záujem. Prepojenie módneho a športového sveta je však v súčasnosti oveľa viditeľnejšie než kedykoľvek predtým. Posadnutosť luxusných značiek športom pramení nielen z blížiacich sa letných Olympijských hier 2024, ale aj úspešného marketingu. Športové hviezdy totiž skvele zvládajú aj úlohu influencerov. Stojí za nimi navyše veľká skupina fanúšikov.

    Športoví nadšenci tak slúžia ako nová skupina zákazníkov, ktorá bola predtým značkám ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi nedostupná. Napríklad podľa výskumu organizácie PwC má tento rok športový sponzorský trh dosiahnuť hodnotu 109 miliárd dolárov. Prieskum firmy Deloitte zase ukázal, že až 80 percent fanúšikov z generácie Z sleduje profily profesionálnych atlétov. Na športovcov a športovkyne je tak zároveň vyvíjaný tlak, aby vyzerali štýlovo.

    Často sú tak vidieť v luxusných outfitoch na ceste na tréning alebo kľúčový zápas. Takýto návyk zase vytvára skvelú príležitosť pre módne spoločnosti. Ide teda o skvelú symbiózu. Značky si vylepšia svoj marketing a športové hviezdy si zase zaručia príjem mimo ich športovú kariéru, vyznačujúcu sa tým, že netrvá večne. Príkladom športovcov prepojených so svetom módy je závodník Lewis Hamilton alebo lyžiarka Eileen Gu.

    Módu a šport perfektne prepája najmä Serena Williams. Získala ocenenie CFDA Fashion Icon

    Skvelým príkladom je ale aj tenista Jannik Sinner, ktorý na Wimbledone zažiaril svojou taškou Gucci. Išlo totiž o prvý prípad, keď sa na ihrisku objavila podobne luxusná značka. Módu a šport potom dokonale prepája aj tenistka Serena Williams. Nedávno preto tiež získala cenu CFDA, označujúcu ju za tohtoročnú Fashion Icon. Ide o prvú športovkyňu v histórii, ktorá taký titul od komisie ocenení dostala.

    Obrovský vplyv na čím ďalej častejšie spolupráce medzi športovcami a módne značkami majú aj chystané letné Olympijské hry 2024. Ich sponzorom sa totiž stal najväčší módny konglomerát LVMH. Značky ako Dior alebo Louis Vuitton preto okamžite do svojich radov ambasádorov prijali slávnych športovcov a športovkyne. Všetko zatiaľ však naznačuje tomu, že symbióza oboch svetov prežije aj vysoce očakávanú športovú udalosť.

    Svet módy prepadol športu. Športové hviezdy vylepšujú značkám marketing

    Dámsky sprievodca sukňami. Vyčarujte z obyčajného kúsku módny zážitok

    O sukniach sa v poslednej dobe hovorí skôr v pánskom prevedení, nemôžeme ale zabudnúť ani na tie dámske. Pýtate sa v čom je rozdiel? Samozrejme zastávame názor, že každý môže nosiť, čo chce. Hlavná rozdiel však spočíva v strihoch. Zatiaľ čo u mužov sa stretávame skôr s tradičným "áčkovým" strihom, dámska ponuka širší výber tvarov, materiálov a dĺžok.

    Odhrňte oponu módneho priemyslu. Objavte dokumenty odhaľujúce jeho skrytú stránku

    Pri objavovaní módneho sveta je potrebné nezabúdať na to, že existujú aj jeho tienisté stránky. Odporúčame preto z času na čas si pozrieť niektorý z vynikajúcich dokumentárnych filmov, ktoré odhaľujú tajomstvá tohto veľmi obľúbeného odvetvia. Môžete sa dozvedieť viac napríklad o dopadoch fast fashion, ale aj farbení oblečenia alebo násilia na zvieratách. Poučiť sa môžete aj o minimalistickom životnom štýle.

    NYFW pod drobnohľadom. Objavte kolekcie dizajnérov, o ktorých sa v Európe veľmi nehovorí

    New York v predchádzajúcich dňoch ovládol týždeň módy. Trendy sa stali predovšetkým veľké mená, napríklad Carolina Herrera, Thom Browne alebo Tommy Hilfiger. Ich prehliadky sa ako vždy dostali na titulky magazínov, útokom vzali aj sociálne siete. Avšak spomínané prehliadky sú len hŕstkou toho, čo nám NYFW môže ponúknuť. Spoznajte módne domy, ktoré si zaslúžia rovnakú pozornosť.

    Topánky ako investícia: ktoré modely Saint Laurent stoja za to?

    Estetika francúzskeho domu Saint Laurent je synonymom zvodnej, sebavedomej a štýlovej ženy. Jeho topánky preto nie sú výnimkou. Mnohé z nich rozhodne už na prvý pohľad stoja za hriech. Pozrieme sa však na to, či naozaj stoja aj za vaše peniaze.