Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Ellia Art Gallery sa na jeden deň premenila na štylizovanú továreň. Pracovníci v bielych plášťoch, zvuky strojov, pach farby a presný rytmus pohybu. Rapper Rilès sedel na stoličke, pred sebou pás s vinylovými platňami, ktoré sa menili na kolekciu umeleckých artefaktov. Každý dotyk dlane predstavoval spojenie hudby, tela a produktivity v ére automatizácie. Inšpiráciu čerpal z japonskej tradície sumo zápasníkov, ktorí zanechávajú na papieri svoj odtlačok ako znak identity a sily.

    Jeden úder, jeden úder. Rilès dal odtlačok každej nahrávke, ktorá sa mu dostala do rúk

    Rilès Kacimi, francúzsko-alžírsky rapper, producent a vizionár z Rouenu, sa dlhodobo pohybuje na hranici medzi hudbou, umením a výkonom. Jeho kariéra vznikla z nezávislosti. Písal, produkoval aj režíroval svoje projekty, vybudoval štúdio a značku, ktorá dnes pôsobí ako osobné impérium. Každý jeho krok nesie stratégiu a víziu. Album THE 25th HOUR je preto viac než iba nahrávka, je to gesto, ktoré artikuluje vzťah človeka a stroja, individuality a série, tvorcu a priemyslu.

    Zdroj: 25 HOUR

    Pri akcii v Paríži vytvoril Rilès vyše 20 tisíc unikátnych kusov. Každý z nich sa stal zberateľským predmetom, produktom a svedectvom o hodnote ručnej práce. Na páse pracoval v rytme, ktorý pripomínal meditáciu aj mechanickú precíznosť. Galéria sa premenila na scénografiu. Plexisklové steny, reflektory, kamerové prenosy a diváci sledujúci každý jeho pohyb. Hudba z nového albumu znela v pozadí, jej rytmus sa spájal s tempom pohybu. Označiť platne zvládol svojou dlaňou za 24 hodín a 42 minút. Bez prestávky. K albumu samozrejme vyšiel aj podobný merch, v rovnakej estetike.

    Platňa ako óda na kreativitu. Rapper mieša umenie s výkonom a mení sa na „stroj“

    Koncept vychádza z Rilèsovho dlhodobého záujmu o výdrž a transformáciu tela v nosič posolstva. Na začiatku tohto roka totiž behal na páse celých 24 hodín, aby tým doprevádzal vydanie svojho predchádzajúceho albumu Survival Mode. Tentokrát sa miesto behu zastavil a v pohybe pásu našiel obraz monotónnej produktivity, ktorú previedol do umeleckej roviny. Každá odtlačená dlaň tak nesie príbeh. Tlak, rytmus a umenie. Každá platňa vznikla v okamihu, keď sa umelec stal súčasťou „telesného“ stroja, bez toho, aby stratil vlastný výraz.

    THE 25th HOUR funguje ako záver aj rozšírenie jeho predchádzajúceho diela. Prepája zvuk s materiálom, to fyzické s tým digitálnym, prítomnosť s vnímaním času. V ére streamingu, keď sa hudba rozpúšťa do dát, Rilès prináša gesto, ktoré má váhu aj hmotu. Jeho vinyly sú suvenírom, ale aj artefaktom, každá ruka znamená záväzok a stopu. Pre fanúšikov ide o kolekciu s dušou, pre biznis o lekciu v autenticite, pre kultúru o moment, ktorý prepája umenie s telom. V porovnaní s inými rappermi ide o veľmi sofistikovanú formu umeleckého vyjadrenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by @la_pepite47

    Rilès tak zostáva jedným z najzaujímavejších hlasov súčasnej francúzskej scény. Autor, ktorý rozumie tempu svojej generácie aj tomu, ako z hudby vytvoriť zážitok s trhovou a symbolickou hodnotou. V jeho svete, akoby sa kreativita nemerala predajnosťou, ale schopnosťou vtlačiť energiu do každého vinylu. Práve v tom spočíva sila albumu THE 25th HOUR. V kombinácii fyzického gesta, umeleckého minimalizmu a strategického myslenia, ktoré definuje súčasného rapera novej éry.

    Zdroje: Gentsu, RTBF, Le Parisien, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    ― Reklama ―

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Ellia Art Gallery sa na jeden deň premenila na štylizovanú továreň. Pracovníci v bielych plášťoch, zvuky strojov, pach farby a presný rytmus pohybu. Rapper Rilès sedel na stoličke, pred sebou pás s vinylovými platňami, ktoré sa menili na kolekciu umeleckých artefaktov. Každý dotyk dlane predstavoval spojenie hudby, tela a produktivity v ére automatizácie. Inšpiráciu čerpal z japonskej tradície sumo zápasníkov, ktorí zanechávajú na papieri svoj odtlačok ako znak identity a sily.

    Jeden úder, jeden úder. Rilès dal odtlačok každej nahrávke, ktorá sa mu dostala do rúk

    Rilès Kacimi, francúzsko-alžírsky rapper, producent a vizionár z Rouenu, sa dlhodobo pohybuje na hranici medzi hudbou, umením a výkonom. Jeho kariéra vznikla z nezávislosti. Písal, produkoval aj režíroval svoje projekty, vybudoval štúdio a značku, ktorá dnes pôsobí ako osobné impérium. Každý jeho krok nesie stratégiu a víziu. Album THE 25th HOUR je preto viac než iba nahrávka, je to gesto, ktoré artikuluje vzťah človeka a stroja, individuality a série, tvorcu a priemyslu.

    Zdroj: 25 HOUR

    Pri akcii v Paríži vytvoril Rilès vyše 20 tisíc unikátnych kusov. Každý z nich sa stal zberateľským predmetom, produktom a svedectvom o hodnote ručnej práce. Na páse pracoval v rytme, ktorý pripomínal meditáciu aj mechanickú precíznosť. Galéria sa premenila na scénografiu. Plexisklové steny, reflektory, kamerové prenosy a diváci sledujúci každý jeho pohyb. Hudba z nového albumu znela v pozadí, jej rytmus sa spájal s tempom pohybu. Označiť platne zvládol svojou dlaňou za 24 hodín a 42 minút. Bez prestávky. K albumu samozrejme vyšiel aj podobný merch, v rovnakej estetike.

    Platňa ako óda na kreativitu. Rapper mieša umenie s výkonom a mení sa na „stroj“

    Koncept vychádza z Rilèsovho dlhodobého záujmu o výdrž a transformáciu tela v nosič posolstva. Na začiatku tohto roka totiž behal na páse celých 24 hodín, aby tým doprevádzal vydanie svojho predchádzajúceho albumu Survival Mode. Tentokrát sa miesto behu zastavil a v pohybe pásu našiel obraz monotónnej produktivity, ktorú previedol do umeleckej roviny. Každá odtlačená dlaň tak nesie príbeh. Tlak, rytmus a umenie. Každá platňa vznikla v okamihu, keď sa umelec stal súčasťou „telesného“ stroja, bez toho, aby stratil vlastný výraz.

    THE 25th HOUR funguje ako záver aj rozšírenie jeho predchádzajúceho diela. Prepája zvuk s materiálom, to fyzické s tým digitálnym, prítomnosť s vnímaním času. V ére streamingu, keď sa hudba rozpúšťa do dát, Rilès prináša gesto, ktoré má váhu aj hmotu. Jeho vinyly sú suvenírom, ale aj artefaktom, každá ruka znamená záväzok a stopu. Pre fanúšikov ide o kolekciu s dušou, pre biznis o lekciu v autenticite, pre kultúru o moment, ktorý prepája umenie s telom. V porovnaní s inými rappermi ide o veľmi sofistikovanú formu umeleckého vyjadrenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by @la_pepite47

    Rilès tak zostáva jedným z najzaujímavejších hlasov súčasnej francúzskej scény. Autor, ktorý rozumie tempu svojej generácie aj tomu, ako z hudby vytvoriť zážitok s trhovou a symbolickou hodnotou. V jeho svete, akoby sa kreativita nemerala predajnosťou, ale schopnosťou vtlačiť energiu do každého vinylu. Práve v tom spočíva sila albumu THE 25th HOUR. V kombinácii fyzického gesta, umeleckého minimalizmu a strategického myslenia, ktoré definuje súčasného rapera novej éry.

    Zdroje: Gentsu, RTBF, Le Parisien, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Versace načrtáva svoju budúcnosť a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovacia služba Netflix privítala piatu sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jej vzdáva aj módny dom Fendi, ktorý predstavil ňou inšpirovanú kolekciu kabeliek. Asics robí vlny novým hybridným modelom Gel-Kinetic SP a Dior približuje víziu Jonathana Andersona prostredníctvom Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vianoce vlajkovú pobočku a Versace začína vidieť svoju budúcnosť.

    Prada chce dostať druhú šancu. Indické sandále sa budú vyrábať s miestnymi remeselníkmi

    Napodobeniny dizajnových tričiek s ošúchaným logom alebo rádoby luxusné kabelky z lacnej kože (bohužiaľ) predstavujú neodmysliteľnú súčasť odvrátenej stránky módy. Že k inšpirácii bez uznania pôvodného zdroja pristúpi aj Prada, však čakal málokto. Módny dom teraz dúfa, že svoje meno očistí. Kultúrnu apropriáciu indických sandálov mieni napraviť oficiálnou spoluprácou.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy sa opäť ukázal vo svojom najlepšom kabáte

    Prehliadka Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku priniesla pohľad, ktorý si žiada spomalenie a sústredenie. Druhá kolekcia od Matthieu Blazyho pre módny dom Chanel pôsobí sebavedome a presne. Namiesto okázalého rozprávania stavia na detailoch, gestách a vrstvenom čítaní. Každý look funguje ako samostatná kapitola i súčasť širšej kompozície. A v tejto koncentrácii spočíva jej sila.

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Štýl v rádoby nudnom kabáte? Odtieň Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone farbou roka 2026. Na prvý pohľad pôsobí ako čisto biela, v skutočnosti ale obsahuje jemné teplé aj studené podtóny, vďaka ktorým je harmonická a vyvážená. Patrí do rodiny bielych odtieňov, ktoré v nás vyvolávajú pocit nového začiatku. Outfity v tejto farbe pritom rozhodne nemusia pôsobiť nudne. Vďaka práci s textúrou materiálov, prepracovanému strihu a jemným detailom sa z Cloud Dancer stáva výrazný a elegantný prvok, ktorý vynikne aj bez farebných kontrastov.

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    ― Reklama ―