Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Proenza Schouler má po viac ako šiestich mesiacoch nové vedenie. Zakladatelia značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez opustili vedenie v januári tohto roku. Nahradili návrhára Jonathana Andersona na poste kreatívneho riaditeľa módneho domu Loewe. Obaja však zostávajú akcionármi spoločnosti, ktorú založili v roku 2002. Spoločnosť teraz čaká nová kapitola na čele s dizajnérkou Rachel Scott.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Proenza Schouler (@proenzaschouler)

    Návrhárka sa v posledných rokoch preslávila vďaka práci pre vlastnú značku Diotima, ktorú uviedla na trh v roku 2021. Teraz bude okrem vlastnej značky viesť aj všetky kategórie značky Proenza Schouler vrátane kabeliek, obuvi a konfekčných kolekcii. Svoju debutovú kolekciu na jeseň a zimu 2026 však predvedie až na jar budúceho roka. Svoje stopy však na značke zanechala už teraz.

    Zdroj: Proenza Schouler

    K značke sa pripojila v polovici augusta a už spolupracovala na kolekcii na budúcu jar, ktorú Proenza Schouler predstaví na nadchádzajúcom newyorskom týždni módy. Rachel Scott predstaví aj svoju najnovšiu tvorbu pre Diotimu. „Jej láska k materiálom a silná schopnosť skĺbiť remeslo s inováciou z nej robia prirodzenú voľbu,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott ako závan čerstvého vzduchu. Známu značku povedie žena

    Americká návrhárka narodená na Jamajke postavila svoju kariéru na návrhoch, ktoré umne prepájajú remeslo s modernosťou. Odkazuje rovnako na problémy spojené s rasou, genderom alebo spravodlivými pracovnými podmienkami. Medzi jej typický módny podpis patrí využívanie háčkovaných a vyšívaných detailov. V minulosti jej návrhy vyniesla napríklad Paloma Elsesser alebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scottová z #Diotima – prvá černoška, ktorá získala ocenenie americká dámska návrhárka roka – vzdáva vo svojej ďakovnej reči na odovzdávaní cien #CFDAAwards 2024, ktoré udeľuje @AmazonFashion, hold svojej matke v generačnom umení jamajského háčkovania. Ocenenie vyhlásila #davinejoy ♬ originálny zvuk – cfda

    „Teším sa na to, až zapojím svoju perspektívu do dialógu s Proenza Schouler,“ okomentovala potom novinku dizajnérka. Jej menovanie do čela preslávenej americkej značky predstavuje na súčasnej módnej scéne závan čerstvého vzduchu. Nielen, že sa do čela módneho domu dostáva nový talent, ale aj žena. Väčšina z nedávno menovaných dizajnérov do vedúcich pozícií slávnych značiek boli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    ― Reklama ―

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Proenza Schouler má po viac ako šiestich mesiacoch nové vedenie. Zakladatelia značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez opustili vedenie v januári tohto roku. Nahradili návrhára Jonathana Andersona na poste kreatívneho riaditeľa módneho domu Loewe. Obaja však zostávajú akcionármi spoločnosti, ktorú založili v roku 2002. Spoločnosť teraz čaká nová kapitola na čele s dizajnérkou Rachel Scott.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Proenza Schouler (@proenzaschouler)

    Návrhárka sa v posledných rokoch preslávila vďaka práci pre vlastnú značku Diotima, ktorú uviedla na trh v roku 2021. Teraz bude okrem vlastnej značky viesť aj všetky kategórie značky Proenza Schouler vrátane kabeliek, obuvi a konfekčných kolekcii. Svoju debutovú kolekciu na jeseň a zimu 2026 však predvedie až na jar budúceho roka. Svoje stopy však na značke zanechala už teraz.

    Zdroj: Proenza Schouler

    K značke sa pripojila v polovici augusta a už spolupracovala na kolekcii na budúcu jar, ktorú Proenza Schouler predstaví na nadchádzajúcom newyorskom týždni módy. Rachel Scott predstaví aj svoju najnovšiu tvorbu pre Diotimu. „Jej láska k materiálom a silná schopnosť skĺbiť remeslo s inováciou z nej robia prirodzenú voľbu,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott ako závan čerstvého vzduchu. Známu značku povedie žena

    Americká návrhárka narodená na Jamajke postavila svoju kariéru na návrhoch, ktoré umne prepájajú remeslo s modernosťou. Odkazuje rovnako na problémy spojené s rasou, genderom alebo spravodlivými pracovnými podmienkami. Medzi jej typický módny podpis patrí využívanie háčkovaných a vyšívaných detailov. V minulosti jej návrhy vyniesla napríklad Paloma Elsesser alebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scottová z #Diotima – prvá černoška, ktorá získala ocenenie americká dámska návrhárka roka – vzdáva vo svojej ďakovnej reči na odovzdávaní cien #CFDAAwards 2024, ktoré udeľuje @AmazonFashion, hold svojej matke v generačnom umení jamajského háčkovania. Ocenenie vyhlásila #davinejoy ♬ originálny zvuk – cfda

    „Teším sa na to, až zapojím svoju perspektívu do dialógu s Proenza Schouler,“ okomentovala potom novinku dizajnérka. Jej menovanie do čela preslávenej americkej značky predstavuje na súčasnej módnej scéne závan čerstvého vzduchu. Nielen, že sa do čela módneho domu dostáva nový talent, ale aj žena. Väčšina z nedávno menovaných dizajnérov do vedúcich pozícií slávnych značiek boli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje jej smernice

    Zástupcovia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj zverejnili výsledky investigácie značky Shein. Podľa reportu nedodržiava čínsky fast fashion gigant stanovené smernice pre nadnárodné spoločnosti, týkajúce sa ľudských práv, ochrany životného prostredia a spravodlivých platov. Medzivládna organizácia začala prieskum po sťažnosti dvoch francúzskych poslancov.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrýva hviezdnu oponu

    Streamovacia služba Netflix privítala vo štvrtok nový hviezdny dokument. V jeho strede stojí bývalá speváčka a úspešná návrhárka Victoria Beckham. Trojdielny seriál sľubuje odokrytie jej neľahkej cesty na vrchol módneho priemyslu, kam sa len tak niekto nedostane. Súčasťou príbehu sú nielen archívne zábery, ale aj rozhovory s poprednými osobnosťami módnej scény.

    ― Reklama ―