Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Footwear z posledného Parížskeho týždňa módy tentokrát pôsobí ako ozajstný kurátorský výber toho najlepšieho z aktuálnej pánskej obuvi. Spolupráca medzi globálnymi značkami, návrat k archívnym modelom i úplne nové siluety sa spojili do jedného prúdu, ktorý jasne naznačuje, akým smerom sa bude pánska obuvnícka móda uberať v aktuálnej, teda jesennej, ale aj nasledujúcej sezóne.

    Pánska obuv nepozná hranice. V súčasnosti stojí na nekonečnej križovatke

    Na tohtoročnom Parížskom týždni módy rezonovalo niekoľko silných línií. Jedným z dominantných hráčov bola značka Adidas. Spojila sa totiž s dizajnérom Willym Chavarria a austrálskym brandom Song for the Mute. Prvý menovaný previedol športové siluety do dramatických proporcií, ktoré oscilujú medzi streetwearovými kúskami a elegantnou obuvou s prehnane dlhou špičkou či robustným jazykom. Song for the Mute naopak pretavil bežecké modely do subtílnejšej podoby, pričom pracoval s materiálmi a farbami, ktoré posunuli športový kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnú kapitolu napísali aj spolupráce New Balance. Napríklad značka AURALEE siahla po tenisovom modeli New Balance T500, ktorého krehko minimalistická silueta pôsobí v kontraste k mohutnejším trendom. Dva odtiene, krémovo biely a hnedý, pripomenuli, že jemnosť môže byť rovnako výpovedná ako vládnuci maximalizmus. Na vývoji línie New Balance sa podieľal aj dizajnér Junya Watanabe.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tsuyoshi „YOSHI“ Ikedo (@tysikd)

    Louis Vuitton vracia späť chunky siluety. Ugg transformuje čižmy.

    Ako sme už spomenuli, Paríž tentokrát jasne ukázal, že niektoré luxusné domy neváhajú dramatizovať proporcie. Napríklad Louis Vuitton v kolekcii z dielne návrhárov Pharrella Williamsa a Nigo uviedol model s názvom ButterSoft, ktorý okamžite zaujal svojím objemom a farebnou rozmanitosťou. Jeho mnohé variácie tak poskladali mozaiku, ktorá evokuje archívne siluety ikonických Nike Cortez a zároveň tvorí úplne nové kódovanie francúzskej značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Rovnako tak návrhár Rick Owens, známy svojou radikálnou víziou, pozdvihol svoje ikonické Kiss Boots o novú štruktúru pripomínajúcu perie. Výsledkom je obuv, ktorá pôsobí ako objekt medzi módou a sochárstvom. Na runway priviedol rovnako tradičné modely Geth Runner, tentokrát však v kožušinovej podobe. Ako vidieť, aj inak „trenduvzdorný“ Rick Owens siahol po čím ďalej viac masovo obľúbenom materiáli.

    Zdroj: Rick Owens

    Spoločnosť Sacai potom znovu nadviazala na spoluprácu so spoločnosťou UGG a ponúkla modely, ktoré doslova redefinujú hranice toho, čo možno od pánskej jesennej obuvi očakávať. Odhalila všetko od čižiem, ktoré sa vďaka prackám dajú skladať a transformovať, až po platformové mokasíny s kožušinovým detailom. Každý pár priniesol nový uhol pohľadu na komfort i siluetu. Jemná esencia modelovej inovácie a zároveň odkaz k domácej intimite z nich robí výrazný moment tohtoročnej sezóny.

    Výsledná podoba jesennej obuvi, ktorú bolo možné vidieť na uplynulom Parížskom týždni módy, poukazuje na jednu spoločnú líniu. Návrhári používajú obuv ako dramatický prostriedok, ktorý dotvára charakter celého outfitu. Tenisky, čižmy, platformy a elegantné „torpéda“ sa stávajú odrazom moderného myslenia. Pánska obuv v Paríži tak pôsobila ako výstavná sieň, kde sa stretli tradícia, experiment a výrazné gestá, napríklad v podobe pánskych balerín.

    Zdroje: Autorský článok

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    ― Reklama ―

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Footwear z posledného Parížskeho týždňa módy tentokrát pôsobí ako ozajstný kurátorský výber toho najlepšieho z aktuálnej pánskej obuvi. Spolupráca medzi globálnymi značkami, návrat k archívnym modelom i úplne nové siluety sa spojili do jedného prúdu, ktorý jasne naznačuje, akým smerom sa bude pánska obuvnícka móda uberať v aktuálnej, teda jesennej, ale aj nasledujúcej sezóne.

    Pánska obuv nepozná hranice. V súčasnosti stojí na nekonečnej križovatke

    Na tohtoročnom Parížskom týždni módy rezonovalo niekoľko silných línií. Jedným z dominantných hráčov bola značka Adidas. Spojila sa totiž s dizajnérom Willym Chavarria a austrálskym brandom Song for the Mute. Prvý menovaný previedol športové siluety do dramatických proporcií, ktoré oscilujú medzi streetwearovými kúskami a elegantnou obuvou s prehnane dlhou špičkou či robustným jazykom. Song for the Mute naopak pretavil bežecké modely do subtílnejšej podoby, pričom pracoval s materiálmi a farbami, ktoré posunuli športový kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnú kapitolu napísali aj spolupráce New Balance. Napríklad značka AURALEE siahla po tenisovom modeli New Balance T500, ktorého krehko minimalistická silueta pôsobí v kontraste k mohutnejším trendom. Dva odtiene, krémovo biely a hnedý, pripomenuli, že jemnosť môže byť rovnako výpovedná ako vládnuci maximalizmus. Na vývoji línie New Balance sa podieľal aj dizajnér Junya Watanabe.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tsuyoshi „YOSHI“ Ikedo (@tysikd)

    Louis Vuitton vracia späť chunky siluety. Ugg transformuje čižmy.

    Ako sme už spomenuli, Paríž tentokrát jasne ukázal, že niektoré luxusné domy neváhajú dramatizovať proporcie. Napríklad Louis Vuitton v kolekcii z dielne návrhárov Pharrella Williamsa a Nigo uviedol model s názvom ButterSoft, ktorý okamžite zaujal svojím objemom a farebnou rozmanitosťou. Jeho mnohé variácie tak poskladali mozaiku, ktorá evokuje archívne siluety ikonických Nike Cortez a zároveň tvorí úplne nové kódovanie francúzskej značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Rovnako tak návrhár Rick Owens, známy svojou radikálnou víziou, pozdvihol svoje ikonické Kiss Boots o novú štruktúru pripomínajúcu perie. Výsledkom je obuv, ktorá pôsobí ako objekt medzi módou a sochárstvom. Na runway priviedol rovnako tradičné modely Geth Runner, tentokrát však v kožušinovej podobe. Ako vidieť, aj inak „trenduvzdorný“ Rick Owens siahol po čím ďalej viac masovo obľúbenom materiáli.

    Zdroj: Rick Owens

    Spoločnosť Sacai potom znovu nadviazala na spoluprácu so spoločnosťou UGG a ponúkla modely, ktoré doslova redefinujú hranice toho, čo možno od pánskej jesennej obuvi očakávať. Odhalila všetko od čižiem, ktoré sa vďaka prackám dajú skladať a transformovať, až po platformové mokasíny s kožušinovým detailom. Každý pár priniesol nový uhol pohľadu na komfort i siluetu. Jemná esencia modelovej inovácie a zároveň odkaz k domácej intimite z nich robí výrazný moment tohtoročnej sezóny.

    Výsledná podoba jesennej obuvi, ktorú bolo možné vidieť na uplynulom Parížskom týždni módy, poukazuje na jednu spoločnú líniu. Návrhári používajú obuv ako dramatický prostriedok, ktorý dotvára charakter celého outfitu. Tenisky, čižmy, platformy a elegantné „torpéda“ sa stávajú odrazom moderného myslenia. Pánska obuv v Paríži tak pôsobila ako výstavná sieň, kde sa stretli tradícia, experiment a výrazné gestá, napríklad v podobe pánskych balerín.

    Zdroje: Autorský článok

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Zara Larsson prekročila hranice hudobnej scény. Do módy prináša žhavé pohodlie

    Zara Larsson nepatrí k ženám, ktoré bežne nosia podprsenky, a práve tento osobný postoj ju priviedol k založeniu vlastnej značky sexi spodnej bielizne. Jej prvá kolekcia s názvom MAIN ROSE predstavuje projekt, v ktorom môže naplno vyjadriť svoju estetiku aj tvorivý pohľad. Spolupracovala na nej so skúseným tímom škandinávskych odborníkov, ktorí tvorili pre mená ako Acne Studios alebo Eytys. Impulzom k vzniku značky bola jej túžba rozšíriť tvorivé aktivity mimo oblasť hudby.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    ― Reklama ―