Více

    ― Reklama ―

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Footwear z posledného Parížskeho týždňa módy tentokrát pôsobí ako ozajstný kurátorský výber toho najlepšieho z aktuálnej pánskej obuvi. Spolupráca medzi globálnymi značkami, návrat k archívnym modelom i úplne nové siluety sa spojili do jedného prúdu, ktorý jasne naznačuje, akým smerom sa bude pánska obuvnícka móda uberať v aktuálnej, teda jesennej, ale aj nasledujúcej sezóne.

    Pánska obuv nepozná hranice. V súčasnosti stojí na nekonečnej križovatke

    Na tohtoročnom Parížskom týždni módy rezonovalo niekoľko silných línií. Jedným z dominantných hráčov bola značka Adidas. Spojila sa totiž s dizajnérom Willym Chavarria a austrálskym brandom Song for the Mute. Prvý menovaný previedol športové siluety do dramatických proporcií, ktoré oscilujú medzi streetwearovými kúskami a elegantnou obuvou s prehnane dlhou špičkou či robustným jazykom. Song for the Mute naopak pretavil bežecké modely do subtílnejšej podoby, pričom pracoval s materiálmi a farbami, ktoré posunuli športový kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnú kapitolu napísali aj spolupráce New Balance. Napríklad značka AURALEE siahla po tenisovom modeli New Balance T500, ktorého krehko minimalistická silueta pôsobí v kontraste k mohutnejším trendom. Dva odtiene, krémovo biely a hnedý, pripomenuli, že jemnosť môže byť rovnako výpovedná ako vládnuci maximalizmus. Na vývoji línie New Balance sa podieľal aj dizajnér Junya Watanabe.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tsuyoshi „YOSHI“ Ikedo (@tysikd)

    Louis Vuitton vracia späť chunky siluety. Ugg transformuje čižmy.

    Ako sme už spomenuli, Paríž tentokrát jasne ukázal, že niektoré luxusné domy neváhajú dramatizovať proporcie. Napríklad Louis Vuitton v kolekcii z dielne návrhárov Pharrella Williamsa a Nigo uviedol model s názvom ButterSoft, ktorý okamžite zaujal svojím objemom a farebnou rozmanitosťou. Jeho mnohé variácie tak poskladali mozaiku, ktorá evokuje archívne siluety ikonických Nike Cortez a zároveň tvorí úplne nové kódovanie francúzskej značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Rovnako tak návrhár Rick Owens, známy svojou radikálnou víziou, pozdvihol svoje ikonické Kiss Boots o novú štruktúru pripomínajúcu perie. Výsledkom je obuv, ktorá pôsobí ako objekt medzi módou a sochárstvom. Na runway priviedol rovnako tradičné modely Geth Runner, tentokrát však v kožušinovej podobe. Ako vidieť, aj inak „trenduvzdorný“ Rick Owens siahol po čím ďalej viac masovo obľúbenom materiáli.

    Zdroj: Rick Owens

    Spoločnosť Sacai potom znovu nadviazala na spoluprácu so spoločnosťou UGG a ponúkla modely, ktoré doslova redefinujú hranice toho, čo možno od pánskej jesennej obuvi očakávať. Odhalila všetko od čižiem, ktoré sa vďaka prackám dajú skladať a transformovať, až po platformové mokasíny s kožušinovým detailom. Každý pár priniesol nový uhol pohľadu na komfort i siluetu. Jemná esencia modelovej inovácie a zároveň odkaz k domácej intimite z nich robí výrazný moment tohtoročnej sezóny.

    Výsledná podoba jesennej obuvi, ktorú bolo možné vidieť na uplynulom Parížskom týždni módy, poukazuje na jednu spoločnú líniu. Návrhári používajú obuv ako dramatický prostriedok, ktorý dotvára charakter celého outfitu. Tenisky, čižmy, platformy a elegantné „torpéda“ sa stávajú odrazom moderného myslenia. Pánska obuv v Paríži tak pôsobila ako výstavná sieň, kde sa stretli tradícia, experiment a výrazné gestá, napríklad v podobe pánskych balerín.

    Zdroje: Autorský článok

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Footwear z posledného Parížskeho týždňa módy tentokrát pôsobí ako ozajstný kurátorský výber toho najlepšieho z aktuálnej pánskej obuvi. Spolupráca medzi globálnymi značkami, návrat k archívnym modelom i úplne nové siluety sa spojili do jedného prúdu, ktorý jasne naznačuje, akým smerom sa bude pánska obuvnícka móda uberať v aktuálnej, teda jesennej, ale aj nasledujúcej sezóne.

    Pánska obuv nepozná hranice. V súčasnosti stojí na nekonečnej križovatke

    Na tohtoročnom Parížskom týždni módy rezonovalo niekoľko silných línií. Jedným z dominantných hráčov bola značka Adidas. Spojila sa totiž s dizajnérom Willym Chavarria a austrálskym brandom Song for the Mute. Prvý menovaný previedol športové siluety do dramatických proporcií, ktoré oscilujú medzi streetwearovými kúskami a elegantnou obuvou s prehnane dlhou špičkou či robustným jazykom. Song for the Mute naopak pretavil bežecké modely do subtílnejšej podoby, pričom pracoval s materiálmi a farbami, ktoré posunuli športový kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnú kapitolu napísali aj spolupráce New Balance. Napríklad značka AURALEE siahla po tenisovom modeli New Balance T500, ktorého krehko minimalistická silueta pôsobí v kontraste k mohutnejším trendom. Dva odtiene, krémovo biely a hnedý, pripomenuli, že jemnosť môže byť rovnako výpovedná ako vládnuci maximalizmus. Na vývoji línie New Balance sa podieľal aj dizajnér Junya Watanabe.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tsuyoshi „YOSHI“ Ikedo (@tysikd)

    Louis Vuitton vracia späť chunky siluety. Ugg transformuje čižmy.

    Ako sme už spomenuli, Paríž tentokrát jasne ukázal, že niektoré luxusné domy neváhajú dramatizovať proporcie. Napríklad Louis Vuitton v kolekcii z dielne návrhárov Pharrella Williamsa a Nigo uviedol model s názvom ButterSoft, ktorý okamžite zaujal svojím objemom a farebnou rozmanitosťou. Jeho mnohé variácie tak poskladali mozaiku, ktorá evokuje archívne siluety ikonických Nike Cortez a zároveň tvorí úplne nové kódovanie francúzskej značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Rovnako tak návrhár Rick Owens, známy svojou radikálnou víziou, pozdvihol svoje ikonické Kiss Boots o novú štruktúru pripomínajúcu perie. Výsledkom je obuv, ktorá pôsobí ako objekt medzi módou a sochárstvom. Na runway priviedol rovnako tradičné modely Geth Runner, tentokrát však v kožušinovej podobe. Ako vidieť, aj inak „trenduvzdorný“ Rick Owens siahol po čím ďalej viac masovo obľúbenom materiáli.

    Zdroj: Rick Owens

    Spoločnosť Sacai potom znovu nadviazala na spoluprácu so spoločnosťou UGG a ponúkla modely, ktoré doslova redefinujú hranice toho, čo možno od pánskej jesennej obuvi očakávať. Odhalila všetko od čižiem, ktoré sa vďaka prackám dajú skladať a transformovať, až po platformové mokasíny s kožušinovým detailom. Každý pár priniesol nový uhol pohľadu na komfort i siluetu. Jemná esencia modelovej inovácie a zároveň odkaz k domácej intimite z nich robí výrazný moment tohtoročnej sezóny.

    Výsledná podoba jesennej obuvi, ktorú bolo možné vidieť na uplynulom Parížskom týždni módy, poukazuje na jednu spoločnú líniu. Návrhári používajú obuv ako dramatický prostriedok, ktorý dotvára charakter celého outfitu. Tenisky, čižmy, platformy a elegantné „torpéda“ sa stávajú odrazom moderného myslenia. Pánska obuv v Paríži tak pôsobila ako výstavná sieň, kde sa stretli tradícia, experiment a výrazné gestá, napríklad v podobe pánskych balerín.

    Zdroje: Autorský článok

    ― Reklama ―

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Pánske baleríny priniesli organickú revolúciu. Zaplnia jesenné botníky

    Pánske baleríny sa na tohtoročných prehliadkach stali symbolom novej kapitoly. V dámskych botníkoch sa subtílna obuv objavuje už roky, tentoraz sa ale jej silueta preliala aj do pánskeho segmentu. Návštevníci fashion weekov dali najavo, že minimalistická elegancia plochej obuvi patrí do každého botníka. V okamihu, keď sa v balerínach začali objavovať známi umelci a trendsetteri, bolo jasné, že ide o nový obuvnícky smer.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Zomrel Giorgio Armani. Zanecháva za sebou legendárne módne dedičstvo

    Módny svet smúti. Vo štvrtok zomrel ikonický taliansky návrhár Giorgio Armani, a to vo veku 91 rokov. Zanechal tak za sebou legendárne dedičstvo, ktoré prepísalo módnu históriu. Svet prvýkrát uchvátil svojou dokonalou rovnováhou medzi elegantnými pánskymi návrhmi a bohatými haute couture kolekciami. Jeho rovnomenná značka tento rok oslávila 50. narodeniny.

    Keď sa taška zmení na bagetu. Baguette kabelky definujú aktuálne trendy

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Ako na pánsky krém? Sprievodca, ktorý ušetrí suchú pleť aj experimenty

    Krém je základný kameň akejkoľvek starostlivosti o pleť, či už ide o muža alebo ženu. Lenže zatiaľ čo niekomu vyhovuje ľahký gél, iní potrebujú hustejšiu variantu, ktorá zvládne aj drsnejšie podmienky. Ak pridáme k tomu rozdielne typy pleti, teda mastnú, suchú alebo citlivú, je jasné, že univerzálny recept jednoducho neexistuje. Ako teda na čo najjednoduchší výber?

    Jonathan Anderson má svoju prvú múzu. Dior bude zastupovať Mikey Madison

    Stále ešte čerstvý kreatívny riaditeľ Dior, Jonathan Anderson, odhalil svoju prvú múzu. Do pozície ambasadorky francúzskeho módneho domu vymenoval úspešnú herečku Mikey Madison. Návrhár pritom ešte ani nepredstavil svoju prvú dámsku kolekciu. Svetu ju ponúkne na Parížskom týždni módy dňa 1. októbra. Už teraz však môžeme odhadnúť jeho víziu.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    Po stopách módnych ikon: Ako Raf Simons definoval minimalizmus?

    Dizajnér Raf Simons sa do sveta módy nevrhol ihneď. Pôvodne študoval priemyselný dizajn a navrhoval nábytok. Až stretnutie s antverpskou módnou scénou a návštevy parížskych prehliadok ho priviedli k rozhodnutiu vydať sa módnou cestou. V roku 1995 založil značku nesúcu jeho meno a už čoskoro sa ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniálna tvorba ho doviedla na vrcholy módnych domov ako Prada, Dior alebo Jil Sander.

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Film Materialists divákov príliš nenadchol. Kritizujú povrchnosť a neautentickosť

    Film Materialists od Celine Song konečne dorazil do českých kín. V hlavných úlohách sa predstavia Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Film Materialists , ktorý je pokračovaním úspešného debutu Celine Songovej Past Lives, zanechal v divákoch skôr rozpaky. Namiesto avizovanej romantickej komédie prišla romantická dráma. Kritici vytýkajú povrchnosť postáv, neautentickosť milostného trojuholníka a nevhodne vložený vedľajší dej.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―