Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    September je jedným z najrušnejších mesiacov na módnej scéne. Kolotoč očakávaných týždňov módy sa začal minulý týždeň v New Yorku. Svoje kolekcie predstavili módne domy ako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui a Altuzarra. Spoločne reagovali na aktuálne politické udalosti, DNA vlastných návrhov či potreby modernej ženy.

    Altuzarra nenechá nikoho pokojným. Donúti vás k druhému pohľadu

    Newyorský týždeň módy v uplynulých dňoch ponúkol napríklad najnovšiu kolekciu z dielne Altuzarra. Jej zakladateľ a návrhár Joseph Altuzarra tentokrát vytvoril rad, ktorý vás donúti sa zamyslieť. Pri svojej tvorbe sa totiž inšpiroval vizuálnymi klamami a čím ďalej menej jasnou hranicou medzi hyper realitou, surrealizmom a realitou. Prehliadka tak ponúkla dialóg medzi dvoma svetmi, na ktorý len tak nezabudnete.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by ALTUZARRA (@altuzarra)

    Khaite je sebavedomejší než keď predtým. Silu nachádza v neistote

    Módny dom Khaite pre zmenu ponúkol kolekciu vychádzajúcu z konceptu sebavedomia. Ovšem takého, ktoré sa nebojí čerpať silu z neistoty a nepohodlia. Myšlienku odrážala rovnako samotná runway, ktorá stála nad vodou a rozbitými „ľadovcami“. Znázorňovať mala stabilitu na „nerovnej pôde“. Návrhárka Catherine Holstein chcela naviac zachytiť moment, eď vychádzame z domu, aj keď nie sme dokonalí.

    Zdroj: Khaite

    Prabal Gurung ponúkol oázu pokoja. Reaguje na rozbúrené politické dianie

    Návrhár Prabal Gurung pozval návštevníkov svojej prehliadky do pomyselnej bubliny pokoja. Prehliadku s názvom Angels in America totiž usporiadal v kostole svätého Bartolomeja. „Stále som myslel na to, že toto je jediné miesto, kde môžeme mať pokojnú chvíľu,“ vysvetlil návrhár. Jeho dielo pritom reagovalo na napäté svetové politické udalosti. Únik ponúkol v podobe splývavých siluet a výrazných farieb.

    Zdroj: Reuters

    Keď je boho chic vaše DNA. Anna Sui ponúkla svoju klasiku

    Tento rok je definovaný nostalgiou a návratom minulých trendov. Jedným z nich je okrem iného aj takzvaný boho chic, štýl, ktorý na móla vracajú mnohé módne domy. Výnimkou je značka Anna Sui, ktorá túto estetiku už začlenila do svojej DNA. V New Yorku ponúkla záplavu čipiek, volánov a retro vzorov. Nechýbali ani typické baby-doll šaty, ktoré návrhárka umne navrstvila na trendy široké džínsy.

    Zdroj: Anna Sui

    Calvin Klein tentokrát zažiaril. Kolekcia vychádzala z ikonických Newyorčanov

    V minulej sezóne návrhárka Veronica Leoni po niekoľkých rokoch vrátila na mólo značku Calvin Klein. Jej debutová prehliadka však vyvolala zmiešané reakcie. To isté sa však nedá povedať o druhej kolekcii, ktorá jednoznačne zažiarila. Cieľom bolo zachytiť DNA značky, ale aj reflektovať potreby zákazníkov. Inšpiráciou bol preto dizajnérke rovnako klasický workwear a Newyorčania po ceste do práce.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    New York rozprúdil módny kolotoč. Týždeň módy je v plnom prúde

    ― Reklama ―

    September je jedným z najrušnejších mesiacov na módnej scéne. Kolotoč očakávaných týždňov módy sa začal minulý týždeň v New Yorku. Svoje kolekcie predstavili módne domy ako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui a Altuzarra. Spoločne reagovali na aktuálne politické udalosti, DNA vlastných návrhov či potreby modernej ženy.

    Altuzarra nenechá nikoho pokojným. Donúti vás k druhému pohľadu

    Newyorský týždeň módy v uplynulých dňoch ponúkol napríklad najnovšiu kolekciu z dielne Altuzarra. Jej zakladateľ a návrhár Joseph Altuzarra tentokrát vytvoril rad, ktorý vás donúti sa zamyslieť. Pri svojej tvorbe sa totiž inšpiroval vizuálnymi klamami a čím ďalej menej jasnou hranicou medzi hyper realitou, surrealizmom a realitou. Prehliadka tak ponúkla dialóg medzi dvoma svetmi, na ktorý len tak nezabudnete.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by ALTUZARRA (@altuzarra)

    Khaite je sebavedomejší než keď predtým. Silu nachádza v neistote

    Módny dom Khaite pre zmenu ponúkol kolekciu vychádzajúcu z konceptu sebavedomia. Ovšem takého, ktoré sa nebojí čerpať silu z neistoty a nepohodlia. Myšlienku odrážala rovnako samotná runway, ktorá stála nad vodou a rozbitými „ľadovcami“. Znázorňovať mala stabilitu na „nerovnej pôde“. Návrhárka Catherine Holstein chcela naviac zachytiť moment, eď vychádzame z domu, aj keď nie sme dokonalí.

    Zdroj: Khaite

    Prabal Gurung ponúkol oázu pokoja. Reaguje na rozbúrené politické dianie

    Návrhár Prabal Gurung pozval návštevníkov svojej prehliadky do pomyselnej bubliny pokoja. Prehliadku s názvom Angels in America totiž usporiadal v kostole svätého Bartolomeja. „Stále som myslel na to, že toto je jediné miesto, kde môžeme mať pokojnú chvíľu,“ vysvetlil návrhár. Jeho dielo pritom reagovalo na napäté svetové politické udalosti. Únik ponúkol v podobe splývavých siluet a výrazných farieb.

    Zdroj: Reuters

    Keď je boho chic vaše DNA. Anna Sui ponúkla svoju klasiku

    Tento rok je definovaný nostalgiou a návratom minulých trendov. Jedným z nich je okrem iného aj takzvaný boho chic, štýl, ktorý na móla vracajú mnohé módne domy. Výnimkou je značka Anna Sui, ktorá túto estetiku už začlenila do svojej DNA. V New Yorku ponúkla záplavu čipiek, volánov a retro vzorov. Nechýbali ani typické baby-doll šaty, ktoré návrhárka umne navrstvila na trendy široké džínsy.

    Zdroj: Anna Sui

    Calvin Klein tentokrát zažiaril. Kolekcia vychádzala z ikonických Newyorčanov

    V minulej sezóne návrhárka Veronica Leoni po niekoľkých rokoch vrátila na mólo značku Calvin Klein. Jej debutová prehliadka však vyvolala zmiešané reakcie. To isté sa však nedá povedať o druhej kolekcii, ktorá jednoznačne zažiarila. Cieľom bolo zachytiť DNA značky, ale aj reflektovať potreby zákazníkov. Inšpiráciou bol preto dizajnérke rovnako klasický workwear a Newyorčania po ceste do práce.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―