Více

    ― Reklama ―

    Vyberte sa na cestu do histórie luxusného konglomerátu LVMH, kde sa prelínajú príbehy dvoch ikonických značiek, teda Louis Vuitton a Moët Hennessy. Ich spojenie nie je len obchodnou alianciou, ale fascinujúcou kapitolou, ktorá definovala nový štandard vo svete luxusu a módy.

    V roku 1987 vznikla nečakaná symbióza medzi spoločnosťami Moët Hennessy a Louis Vuitton, a to za ohromujúcu cenu štyroch miliárd dolárov. Vytvorila tým jednu z najmocnejších a najprestižnejších firiem na svete, teraz známu ako LVMH. Parížska firma sa stala epicentrom luxusu a elegancie, zoskupujúca približne 60 dcérskych firiem, vrátane módnych domov ako Tiffany & Co., Christian Dior alebo Givenchy.

    Nahlédnite za oponu jednej z najluxusnejších firiem sveta

    Spoločnosť Moët & Chandon, nezávislá od roku 1743, sa začiatkom 70. rokov 20. storočia spojila s firmou Hennessy, čím dala vzniknúť Moët Hennessy. Módny dom Louis Vuitton sa k tejto fúzii pripojil v roku 1987, teda v dobe, keď zvýšil svoje investície do luxusných značiek. Takýto krok umožnil obom spoločnostiam podporiť svoj medzinárodný rast, ale zároveň si zachovať vlastnú identitu a nezávislosť.

    Návrhár Louis Vuitton založil svoj módny dom vo Francúzsku roku 1854. Postupne sa z neho stal úspešný symbol luxusu pre bohaté vrstvy. V nasledujúcich rokoch sa firma prispôsobila meniacim sa trendom. V roku 1885 preto expandovala do Londýna, roku 1969 zase na ázijský trh. Roku 1984 zase spoločnosť vstúpila na burzu, čím prekročila len jeden z mnohých míľnikov vedúcich k budúcemu spojeniu s Moët Hennessy.

    Zlaté deväťdesiate roky priniesli nevídané úspechy

    Nasledujúce 90. roky 20. storočia boli pre firmu LVMH obdobím intenzívneho rastu. Uskutočnila napríklad kľúčový nákup, keďže získala kozmetickú spoločnosť Sephora. Roku 1999 si zase zabezpečila najväčšie rozšírenie svojho portfólia. Stala sa totiž vlastníkom štyroch kozmetických značiek a vytvorila novú divíziu zameranú na hodinky a šperky.

    Vedenie LVMH neskôr prevzalo niekoľko ďalších významných spoločností, čím podčiarklo svoju stratégiu diverzifikácie. Išlo o módne domy ako Prada alebo Fendi. Takéto rozhodnutia sa stali kľúčovými pre budúci úspech. Na konci 90. rokov vzrástli tržby LVMH oproti predchádzajúcemu roku o ohromujúcich 23 percent.

    V súčasnosti je LVMH nielen koncernom, ale aj symbolom luxusu a vkusu. Jeho portfólio zahŕňa najprestižnejšie značky zo sveta módy, šperkov, kozmetiky, aj luxusného alkoholu. Dominancia spoločnosti na trhu je preto nepopierateľná. Nielen vďaka úspešným akvizíciám, ale aj stratégii a vízii jej riaditeľa Bernarda Arnaulta, ktorý sa stal jedným z najbohatších mužov sveta.

    Firma LVMH nielen, že vytvára a predáva luxusné tovar, stáva sa tiež inšpiráciou pre ostatné spoločnosti v odvetví. Bernard Arnault sa tak vďaka svojmu odhodlaniu stal vzorom pre ďalšie generácie podnikateľov. Snaží sa navyše nielen o podnikanie, ale aj o formu umeleckého a tvorčieho vyjadrenia.

    LVMH klade dôraz na digitalizáciu aj udržateľnosť

    Módny svet vstupuje do éry, v ktorej spotrebitelia nehľadajú len produkt, ale aj príbeh a zážitok. Vedenie LVMH si to uvedomuje a zameriava sa preto na udržateľnosť, inovácie aj digitalizáciu. Stojí však pred novou výzvou, teda ako si udržať vedúce postavenie v dobe, keď sa trendy rýchlo menia a spotrebitelia očakávajú viac než len kvalitný výrobok.

    Spoločnosť preto bude musieť neustále inovovať a posilňovať emocionálne väzby so svojimi zákazníkmi, aby si tak udržala relevanciu a popularitu na trhu s luxusným tovarom. Vzhľadom na jej históriu úspechov ale nemožno inak než očakávať, že aj naďalej zostane v čele luxusného a módneho priemyslu.

    @lvmh Retour sur l’événement LVMH avec une annonce inédite : le Groupe s’associe avec Paris 2024 en devant Partenaire Premium des Jeux Olympiques et Paralympiques.🏅 #LVMH #Paris2024 #TilTokAcademie #SportsTikTok #Sport #Olympics #Paralympics ♬ son original – LVMH

    Zdroje: First Classe, Wikidot, The Fashion Law, TikTok, YouTube

    Nakuknite do zákulisia LVMH, jednej z najprestižnejších spoločností sveta

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vyberte sa na cestu do histórie luxusného konglomerátu LVMH, kde sa prelínajú príbehy dvoch ikonických značiek, teda Louis Vuitton a Moët Hennessy. Ich spojenie nie je len obchodnou alianciou, ale fascinujúcou kapitolou, ktorá definovala nový štandard vo svete luxusu a módy.

    V roku 1987 vznikla nečakaná symbióza medzi spoločnosťami Moët Hennessy a Louis Vuitton, a to za ohromujúcu cenu štyroch miliárd dolárov. Vytvorila tým jednu z najmocnejších a najprestižnejších firiem na svete, teraz známu ako LVMH. Parížska firma sa stala epicentrom luxusu a elegancie, zoskupujúca približne 60 dcérskych firiem, vrátane módnych domov ako Tiffany & Co., Christian Dior alebo Givenchy.

    Nahlédnite za oponu jednej z najluxusnejších firiem sveta

    Spoločnosť Moët & Chandon, nezávislá od roku 1743, sa začiatkom 70. rokov 20. storočia spojila s firmou Hennessy, čím dala vzniknúť Moët Hennessy. Módny dom Louis Vuitton sa k tejto fúzii pripojil v roku 1987, teda v dobe, keď zvýšil svoje investície do luxusných značiek. Takýto krok umožnil obom spoločnostiam podporiť svoj medzinárodný rast, ale zároveň si zachovať vlastnú identitu a nezávislosť.

    Návrhár Louis Vuitton založil svoj módny dom vo Francúzsku roku 1854. Postupne sa z neho stal úspešný symbol luxusu pre bohaté vrstvy. V nasledujúcich rokoch sa firma prispôsobila meniacim sa trendom. V roku 1885 preto expandovala do Londýna, roku 1969 zase na ázijský trh. Roku 1984 zase spoločnosť vstúpila na burzu, čím prekročila len jeden z mnohých míľnikov vedúcich k budúcemu spojeniu s Moët Hennessy.

    Zlaté deväťdesiate roky priniesli nevídané úspechy

    Nasledujúce 90. roky 20. storočia boli pre firmu LVMH obdobím intenzívneho rastu. Uskutočnila napríklad kľúčový nákup, keďže získala kozmetickú spoločnosť Sephora. Roku 1999 si zase zabezpečila najväčšie rozšírenie svojho portfólia. Stala sa totiž vlastníkom štyroch kozmetických značiek a vytvorila novú divíziu zameranú na hodinky a šperky.

    Vedenie LVMH neskôr prevzalo niekoľko ďalších významných spoločností, čím podčiarklo svoju stratégiu diverzifikácie. Išlo o módne domy ako Prada alebo Fendi. Takéto rozhodnutia sa stali kľúčovými pre budúci úspech. Na konci 90. rokov vzrástli tržby LVMH oproti predchádzajúcemu roku o ohromujúcich 23 percent.

    V súčasnosti je LVMH nielen koncernom, ale aj symbolom luxusu a vkusu. Jeho portfólio zahŕňa najprestižnejšie značky zo sveta módy, šperkov, kozmetiky, aj luxusného alkoholu. Dominancia spoločnosti na trhu je preto nepopierateľná. Nielen vďaka úspešným akvizíciám, ale aj stratégii a vízii jej riaditeľa Bernarda Arnaulta, ktorý sa stal jedným z najbohatších mužov sveta.

    Firma LVMH nielen, že vytvára a predáva luxusné tovar, stáva sa tiež inšpiráciou pre ostatné spoločnosti v odvetví. Bernard Arnault sa tak vďaka svojmu odhodlaniu stal vzorom pre ďalšie generácie podnikateľov. Snaží sa navyše nielen o podnikanie, ale aj o formu umeleckého a tvorčieho vyjadrenia.

    LVMH klade dôraz na digitalizáciu aj udržateľnosť

    Módny svet vstupuje do éry, v ktorej spotrebitelia nehľadajú len produkt, ale aj príbeh a zážitok. Vedenie LVMH si to uvedomuje a zameriava sa preto na udržateľnosť, inovácie aj digitalizáciu. Stojí však pred novou výzvou, teda ako si udržať vedúce postavenie v dobe, keď sa trendy rýchlo menia a spotrebitelia očakávajú viac než len kvalitný výrobok.

    Spoločnosť preto bude musieť neustále inovovať a posilňovať emocionálne väzby so svojimi zákazníkmi, aby si tak udržala relevanciu a popularitu na trhu s luxusným tovarom. Vzhľadom na jej históriu úspechov ale nemožno inak než očakávať, že aj naďalej zostane v čele luxusného a módneho priemyslu.

    @lvmh Retour sur l’événement LVMH avec une annonce inédite : le Groupe s’associe avec Paris 2024 en devant Partenaire Premium des Jeux Olympiques et Paralympiques.🏅 #LVMH #Paris2024 #TilTokAcademie #SportsTikTok #Sport #Olympics #Paralympics ♬ son original – LVMH

    Zdroje: First Classe, Wikidot, The Fashion Law, TikTok, YouTube

    ― Reklama ―

    Skutočný hit minulého roka práve dorazil. Medzi najlepšími filmami vyhráva Anora

    Pretty Woman pre generáciu Z. Tak kritici nazývajú minuloročnú Anoru. Napriek tomu, že film zažiaril v Cannes a dokonca získal prestížnu Zlatú palmu, do mainstreamu začína prenikať až tento rok. Divákov zaujal nielen hlboký príbeh mladej brooklynskej prostitútky, ale aj vychádzajúca hviezda, herečka Mikey Madison.

    Zomrel kontroverzný fotograf Oliviero Toscani. Prepísal pravidlá módnej reklamy

    Rodina slávneho fotografa Oliviera Toscaniho v pondelok oznámila jeho úmrtie. Vo svete módy prerazil vďaka svojej pútavej, ale kontroverznej tvorbe. Jeho meno sa spája najmä s 80. a 90. rokmi minulého storočia a talianskou značkou Benetton, ktorú v tom čase pomohol presláviť. Kvôli svojim odvážnym fotkám s ňou mal však dlhodobo rozporuplný vzťah.

    Emma Chamberlain čelí kritike fanúšikov. Stala sa z nej zhasínajúca hviezda internetu?

    Youtuberku a influencerku Emmu Chamberlain pozná každý z generácie Z. Niet divu, že na vrchole svojej kariéry oslovila prácou, s ktorou sa mohol stotožniť takmer každý. V posledných rokoch sa aj vďaka tomu z trochu nešikovnej tínedžerky stala hviezda módnych kampaní a Met Gala. Napriek tomu teraz čelí rastúcej kritike zo strany svojich dlhoročných fanúšikov.

    Autenticita ako základ úspechu. Čo robí módnu kampaň nezabudnuteľnou?

    Vitajte vo svete, kde sa módna kampaň ovláda pomocou paddleboardu a žehličky na šaty a kde priemyselné kamery dokážu predať viac ako najdrahší fotoaparát. Rok 2024 opäť ukázal, že kráľovnou marketingu je autenticita a že úspešná kampaň nie je len o luxusných kulisách. Závisí aj od príbehov, ktoré dokážu rezonovať s našou realitou.

    Rodent men sú minulosťou. Medzi sexy mužmi vyhrávajú trendy noodle boys

    Internet pokračuje vo svojej obsesi s netypicky maskulínnymi mužmi. Užívatelia sociálnych sietí sa však tentoraz namiesto takzvaného rodent man zamilovali do "noodle boys". Ide väčšinou o hercov, charakteristických svojou vytiahnutou postavou, dlhšími vlasmi a ostrou čeľusťou. Najviac je na nich však príťažlivá istá otvorenosť a predovšetkým citlivosť.

    Cítiť sa krásne si zaslúžite aj doma. Luxusný loungewear si oblečte na cestu ku gauču

    Koniec sviatočného obdobia často znamená koniec leňošenia. Ale nemusí to tak byť vždy; pokojný začiatok nového roka má svoje výhody. K takémuto leňošeniu patrí aj pohodlné oblečenie. Ak vás po Vianociach nebaví leňošenie doma, oblečte si radšej elegantné oblečenie na ležanie. Bude vám teplo, budete vyzerať dobre a získate trochu pohodlia navyše.

    V zajatí širokých nohavíc. Nenechajte si novou generáciou sprotiviť skinny jeans

    Súboj medzi generáciami má mnoho podôb. V módnom odvetví sa ale rozhodne zužuje na hlavné rozpory. Sú skinny jeans prijateľnou súčasťou outfitu? Ak tento kúsok v šatníku vlastníte a stále sa ho tak úplne nechcete zbaviť, nezúfajte. Upnuté džínsy majú hneď niekoľko vlastností, vďaka ktorým široké nohavice strčia hravo do vrecka.

    Rok 2024 priniesol nečakanú ikonu. Módnu scénu ovládla Kelly Rutherford

    S obľúbeným štýlom 2000s sa vrátili nielen populárne y2k kúsky, ale aj vtedajšia módna hviezda. V roku 2024 na scénu opäť nastúpila herečka Kelly Rutherford, známa skôr pod menom svojej postavy zo seriálu Gossip Girl, Lily van der Woodsen. Sledovateľov na Instagrame nadchla originálnym štýlom, zrkadlovými selfies aj inšpiratívnymi citátmi.

    Najhorúcejší pánsky doplnok tohtoročného i nadchádzajúceho roka? Jednoznačne fúzy

    Fúzy. Symbol filmov pre dospelých z "osemdesiatok", postavičiek z komiksov a retro reklám na pivo. Kto by to povedal, že sa stanu najhorúcejším módnym trendom súčasnosti? A pritom stačilo tak málo. Pár filmových hviezd, trochu TikToku a Gen Z, ktorá dokáže premeniť na hit aj ponožky v sandáloch.

    Módna scéna lúšti návrhársku enigmu. Debatuje o ďalších krokoch Hedi Slimane

    Módny svet za posledný rok nezažil deň, kedy by sa nešpekulovalo o ďalších krokoch úspešných návrhárov. Tentoraz sa pozornosť sústredí na kariéru Hedi Slimane. Od októbra, keď opustil vedenie značky Celine, totiž nebolo jasné, čo má návrhár v pláne. Jeho nový účet na Instagrame potom vyvolal diskusie o tom, či sa konečne chystá založiť vlastnú značku.

    Louis Vuitton X Murakami. Privítajte najočakávanejšiu kultovú záležitosť roku 2025

    Je to ako návrat ku koreňom, ako stretnutie s dávno strateným priateľom. Kolekcia Louis Vuitton x Takashi Murakami, ktorá prvýkrát zaujala módny svet v roku 2003, sa vracia po viac ako dvoch desaťročiach. Špeciálny rad na rok 2025 prináša nostalgickú vlnu a súčasne osviežuje ikonické dizajny pre novú generáciu módnych nadšencov.

    Bez týchto príveskov nebude „charms“ trend úplný. Zabodujete s nimi aj pod stromčekom

    Rok 2024 sa vo svete módy niesol v znamení príveskov. Tento doplnok, ktorý začal ako nenápadný mikrotrend, sa postupne vyšplhal na vrchol popularity. V súčasnosti ho možno vidieť všade. Módne prehliadky, ulice módnych metropol a sociálne siete doslova žiaria príveskami, ktoré z kabeliek robia malé umelecké galérie.

    Le Bal des Débutantes priniesol korunky aj haute couture. Na ples debutantiek sa zišla smotánka z celého sveta

    Plesy s debutantkami spôsobilými na sobáš v bielych šatách a rukavičkách sú mizogýnnym prežitkom minulosti. Nahradil ich charitatívny večierok oslavujúci individualitu mladých žien zo šľachtických a známych rodín, známy ako Le Bal des Débutantes. Debutantky môžu svoju jedinečnosť vyjadriť aj cez couture kreácie od Valentino, Chanel či Jean Paul Gaultier.

    Móda v skratke: Pharrell Williams je ambasádorom UNESCO a Swarovski vyvinul inovatívne kryštály

    Oči módneho sveta sa upierajú na návrhára a hudobníka Pharrella Williamsa. Stal sa totiž ambasádorom UNESCO. V centre pozornosti je aj umelec Jeff Satur, ktorý bol vymenovaný za ambasádora značky Valentino. Spoločnosť Swarovski zaujala svojimi udržateľnými kryštálmi a novinárka Caroline Leaperová svojou knihou o hviezdnych začiatkoch slávnych supermodeliek.

    Módny svet pozná provizórne kalendáre. Rysujú obrysy nadchádzajúcich týždňov módy

    Hoci sa aktuálny rok ešte celkom neskončil, oči módneho sveta sa už upierajú k tomu novému. Organizátori svetových týždňov módy totiž zverejnili predbežné kalendáre, ktoré pomáhajú načrtnúť presné kontúry očakávaných prehliadok. Už teraz je napríklad jasné, že Loewe do Paríža nepríde. Namiesto nej do mesta svetiel zavíta Willy Chavarria.

    Počiny, ktoré písali históriu. Najzásadnejšie módne momenty roku 2024

    Zasnežený december so sebou prináša nielen očakávanie nových začiatkov, ale aj nevyhnutnú nostalgiu. Rok 2024 sa zapíše do histórie z mnohých rozporuplných dôvodov, ale jeho jedinečné momenty si svet módy určite zapamätá. Pripomeňme si preto niektoré z najvýznamnejších módnych počinov uplynulých mesiacov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―