Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Vyberte sa na cestu do histórie luxusného konglomerátu LVMH, kde sa prelínajú príbehy dvoch ikonických značiek, teda Louis Vuitton a Moët Hennessy. Ich spojenie nie je len obchodnou alianciou, ale fascinujúcou kapitolou, ktorá definovala nový štandard vo svete luxusu a módy.

    V roku 1987 vznikla nečakaná symbióza medzi spoločnosťami Moët Hennessy a Louis Vuitton, a to za ohromujúcu cenu štyroch miliárd dolárov. Vytvorila tým jednu z najmocnejších a najprestižnejších firiem na svete, teraz známu ako LVMH. Parížska firma sa stala epicentrom luxusu a elegancie, zoskupujúca približne 60 dcérskych firiem, vrátane módnych domov ako Tiffany & Co., Christian Dior alebo Givenchy.

    Nahlédnite za oponu jednej z najluxusnejších firiem sveta

    Spoločnosť Moët & Chandon, nezávislá od roku 1743, sa začiatkom 70. rokov 20. storočia spojila s firmou Hennessy, čím dala vzniknúť Moët Hennessy. Módny dom Louis Vuitton sa k tejto fúzii pripojil v roku 1987, teda v dobe, keď zvýšil svoje investície do luxusných značiek. Takýto krok umožnil obom spoločnostiam podporiť svoj medzinárodný rast, ale zároveň si zachovať vlastnú identitu a nezávislosť.

    Návrhár Louis Vuitton založil svoj módny dom vo Francúzsku roku 1854. Postupne sa z neho stal úspešný symbol luxusu pre bohaté vrstvy. V nasledujúcich rokoch sa firma prispôsobila meniacim sa trendom. V roku 1885 preto expandovala do Londýna, roku 1969 zase na ázijský trh. Roku 1984 zase spoločnosť vstúpila na burzu, čím prekročila len jeden z mnohých míľnikov vedúcich k budúcemu spojeniu s Moët Hennessy.

    Zlaté deväťdesiate roky priniesli nevídané úspechy

    Nasledujúce 90. roky 20. storočia boli pre firmu LVMH obdobím intenzívneho rastu. Uskutočnila napríklad kľúčový nákup, keďže získala kozmetickú spoločnosť Sephora. Roku 1999 si zase zabezpečila najväčšie rozšírenie svojho portfólia. Stala sa totiž vlastníkom štyroch kozmetických značiek a vytvorila novú divíziu zameranú na hodinky a šperky.

    Vedenie LVMH neskôr prevzalo niekoľko ďalších významných spoločností, čím podčiarklo svoju stratégiu diverzifikácie. Išlo o módne domy ako Prada alebo Fendi. Takéto rozhodnutia sa stali kľúčovými pre budúci úspech. Na konci 90. rokov vzrástli tržby LVMH oproti predchádzajúcemu roku o ohromujúcich 23 percent.

    V súčasnosti je LVMH nielen koncernom, ale aj symbolom luxusu a vkusu. Jeho portfólio zahŕňa najprestižnejšie značky zo sveta módy, šperkov, kozmetiky, aj luxusného alkoholu. Dominancia spoločnosti na trhu je preto nepopierateľná. Nielen vďaka úspešným akvizíciám, ale aj stratégii a vízii jej riaditeľa Bernarda Arnaulta, ktorý sa stal jedným z najbohatších mužov sveta.

    Firma LVMH nielen, že vytvára a predáva luxusné tovar, stáva sa tiež inšpiráciou pre ostatné spoločnosti v odvetví. Bernard Arnault sa tak vďaka svojmu odhodlaniu stal vzorom pre ďalšie generácie podnikateľov. Snaží sa navyše nielen o podnikanie, ale aj o formu umeleckého a tvorčieho vyjadrenia.

    LVMH klade dôraz na digitalizáciu aj udržateľnosť

    Módny svet vstupuje do éry, v ktorej spotrebitelia nehľadajú len produkt, ale aj príbeh a zážitok. Vedenie LVMH si to uvedomuje a zameriava sa preto na udržateľnosť, inovácie aj digitalizáciu. Stojí však pred novou výzvou, teda ako si udržať vedúce postavenie v dobe, keď sa trendy rýchlo menia a spotrebitelia očakávajú viac než len kvalitný výrobok.

    Spoločnosť preto bude musieť neustále inovovať a posilňovať emocionálne väzby so svojimi zákazníkmi, aby si tak udržala relevanciu a popularitu na trhu s luxusným tovarom. Vzhľadom na jej históriu úspechov ale nemožno inak než očakávať, že aj naďalej zostane v čele luxusného a módneho priemyslu.

    @lvmh Retour sur l’événement LVMH avec une annonce inédite : le Groupe s’associe avec Paris 2024 en devant Partenaire Premium des Jeux Olympiques et Paralympiques.🏅 #LVMH #Paris2024 #TilTokAcademie #SportsTikTok #Sport #Olympics #Paralympics ♬ son original – LVMH

    Zdroje: First Classe, Wikidot, The Fashion Law, TikTok, YouTube

    Nakuknite do zákulisia LVMH, jednej z najprestižnejších spoločností sveta

    Topánky ako investícia: ktoré modely Saint Laurent stoja za to?

    Estetika francúzskeho domu Saint Laurent je synonymom zvodnej, sebavedomej a štýlovej ženy. Jeho topánky preto nie sú výnimkou. Mnohé z nich rozhodne už na prvý pohľad stoja za hriech. Pozrieme sa však na to, či naozaj stoja aj za vaše peniaze.

    LFW: Daniel Lee ponúkol outdoor eleganciu. Definoval prieskumníkov Burberry

    Návrhár Daniel Lee v pondelok predstavil jednu z najočakávanejších prehliadok Londýnskeho týždňa módy. Vo svojej tretej kolekcii pre Burberry sa zameral predovšetkým na outdoor eleganciu. Chcel vytvoriť kúsky, ktoré by boli nielen štýlové, ale aj funkčné. Tým zároveň definoval zákazníkov slávnej značky, ktorých považuje za prieskumníkov.

    Zmyselné textúry, mašle a kombinácie priehľadných materiálov. Kráčajte k oltáru v tých najvkusnejších šatách

    Ak plánujete svadbu v nasledujúcej jarnej a letnej sezóne, je najvyšší čas na výber vhodných svadobných šiat. Tento rok je ponuka skutočne pestrá a konečne je z čoho vyberať. Svadba je iba váš deň, preto sa nenechajte uniesť trendy a vyneste to, čo sa vám páči najviac. Máte ale šťastie, že svadobné módne domy ako Vera Wang alebo očarujúce Danielle Frankel disponujú ponukou, ktorá predčí očakávania každej nevesty.

    Horúce novinky roku 2024: Charlotte Tilbury odhaľuje revolučné rúže a Kylie Cosmetics prináša svoj prvý make-up

    S nástupom nového roka ožíva novinkami aj kozmetický trh. Veľa zaujímavých produktov nás ale ešte len čaká. Po vykonaní detailného prieskumu sme objavili tie najočakávanejšie kúsky, ktoré budú definovať tohtoročné beauty a make-up svet. Objavte najviac očakávané produkty, od retro rúžov cez nový make-up až po unikátne želé lícenky.