V móde bývajú zmeny často vnímané ako dôkaz pokroku. Ale niekedy sa najodvážnejší krok vpred skrýva v návrate späť. Presne to pochopil aj návrhár Jonathan Anderson, nový kreatívny riaditeľ značky Dior, keď vo svojej debutovej kolekcii pre módny dom predstavil nenápadný, ale o to zásadnejší detail. Návrat pôvodného loga ikonickej spoločnosti Dior.
Na prvý pohľad maličkosť, ale pre módny svet, ktorý vníma značky ako kultúrne ikony a logá ako ich jazyk, je to udalosť s veľkým „D“. Pôvodné písmo Christiana Diora – elegantné, s nádychom starosvetskej noblesy, jemným výrazom a štíhlymi ťahmi sa objavilo na drobných detailoch, doplnkoch a na niektorých odevoch, ktoré nám návrhár Jonathan Anderson novo predviedol.
Dior Summer 2026 ako historická óda. Jonathan Anderson vykročil správnou nohou
Vo svojej prvej kolekcii pre módny dom Dior Jonathan Anderson deklaruje úctu k dedičstvu značky, ktorej história sa písala v povojnovom Paríži, a zároveň sebavedomo naznačuje, že Dior sa pod jeho čerstvým vedením nebude usilovať o revolúciu, ale bude viesť úctivý a skutočne dôsledný dialóg s minulosťou.






Zdroj: Dior
Samotná kolekcia bola silným hráčom, ktorý bravúrne vyvažoval historickú referenciu s uvoľnenou súčasnosťou. Anderson začal ikonou. Bar jacket prepracoval v tvíde, s deformovanou siluetou, doplnenou o objemné cargo kraťasy, akoby chcel povedať „tu začíname, ale ďalej už to bude moja cesta.“ Nadviazal odevmi inšpirovanými aristokratickou formálnosťou, ktoré viditeľne niesli jeho rukopis.
V prvom rade nositeľnosť. Dior pod vedením Andersona našiel rovnováhu
Siluety odevov boli rozvoľnené, ale nestrácali remeselnú precíznosť. Strihová odvaha sa miešala s pokorou k tradícii, Jonathan Anderson sa hral s proporciami, vrstvením i detailmi. Dokázal tak spojiť svoj osobný rukopis s rešpektom k dedičstvu Dior, a pritom stále ponúkal nositeľnosť. Výsledkom bola kolekcia, ktorá je elegantná, nositeľná, noblesná a hravá zároveň.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Módny svet jasá nielen preto, že sa na scénu vracia vizuálne silné a krásne logo, ale rovnako preto, že Anderson tým zákazníkom dáva jasný signál. Dior vstupuje do novej éry, ktorá si zakladá na kontinuálnom príbehu, nie na šoku. A ak platí, že diabol sa skrýva v detailoch, potom tento „detail“ patrí do siene slávy.
Zdroje: HighSnobiety, BOF, Instagram