Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.
Skupina Prada oslavuje. Jej štatistiky za prvý polrok ukazujú rastúci predaj a stabilný zisk. Na pozadí pretrvávajúcej nepriaznivej hospodárskej situácie je to pôsobivý výsledok. Luxusné značky musia naďalej bojovať s nízkym dopytom a prudko rastúcou infláciou. Okrem toho mnohé z nich trpia aj clami, ktoré zaviedli Spojené štáty. Niektorým sa však napriek tomu darí.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Príkladom je práve skupina Prada Group, ktorej príjmy v uplynulých šiestich mesiacoch vzrástli o osem percent, a to na 2,74 miliardy eur. Vlani pritom táto čiastka činila iba 2,55 miliardy eur. Vzrástli rovnako maloobchodné predaje, a to o osem percent na 2,45 miliardy eur. Rast pritom zaznamenali všetky regióny. „Kľúčové je zostať aj naďalej ostražitý a pohotový,“ opísal riaditeľ skupiny Andrea Guerra.





Zdroj: Prada
Za pozitívne výsledky môže Prada Group ďakovať predovšetkým značke Miu Miu. Jej maloobchodné predaje totiž stúpli o 49 percent. Módny dom Prada totiž zaznamenal naopak ich prepad, a to o dve percentá. „Dobrý výsledok bol dosiahnutý v zložitom kontexte, v našom sektore je pomerne neobvyklý,“ okomentoval potom čerstvé štatistiky predseda Prada Group Patrizio Bertelli.
Pozitívne výsledky oslavuje aj Hermès. Inak je tomu u Kering a LVMH
Skupinu Prada Group potom čaká vítané posilnenie. Do konca roku totiž plánuje uzavrieť odkúpenie slávnej módnej značky Versace, ktoré dohodla tento rok v apríli. Jej konkurencia však podobne veselé novinky neoslavuje. Skupina Kering, vlastniaca značku Gucci, v utorok oznámila pokles štvrťročných predajov o 15 percent. Luxusný koncern LVMH pritom zase minulý týždeň zverejnil prepad o štyri percentá.
Dobré výsledky naopak oslavuje módny dom Hermès, ktorý odhalil vzrast predajov v druhom štvrťroku o deväť percent. Dokonca prekonal očakávania analytikov. Hodnota jeho predajov tak dosiahla na 3,9 miliardy eur. Väčšina známych značiek však podobné štatistiky neoslavuje. Zostáva preto otázkou, kedy módna a beauty scéna zaznamená vytúženú obnovu na globálnom trhu s luxusným tovarom.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube