Více

    ― Reklama ―

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    Móda sa rada hrá so spomienkami, ale niektoré dôležité kapitoly sa nedajú len tak prešiť novou kolekciou. Značky Chanel a Hugo Boss teraz stavajú na imidži perfekcionizmu, precízneho remeselného spracovania a kultúrnej relevantnosti. Ich história však ukazuje, že móda nie je len o látkach, ale aj o vernosti, ktorú si slávne spoločnosti zvolili počas kľúčových okamihov histórie. To nie je ohováranie, ale pripomienka, že aj vo vysokej móde existujú morálne švy a nie vždy sú rovné.

    Coco Chanel a gestapo. Priebeh vojny sledovala z hotela Ritz

    Gabrielle Coco Chanel, ikona ženskej emancipácie a elegancie, prežila okupáciu Paríža v pohodlí hotela Ritz, obklopená dôstojníkmi Wehrmachtu. Nešlo však len o prežitie v ťažkom období, návrhárka sa nacistom aktívne postavila. Jej milencom bol Hans Günther von Dincklage, nemecký dôstojník a špión. Spoločne mali plán. Chanel s krycím menom Westminster mala v rámci tajnej operácie nazvanej Modellhut nadviazať kontakt s britskými aristokratmi a sondovať možné mierové dohody.

    Zdroj: Chanel

    V roku 2011 vydal novinár Hal Vaughan knihu s názvom Sleeping with the Enemy, v ktorej na základe odtajnených francúzskych archívov zdokumentoval, že Gabrielle Coco Chanel bola skutočne aktívnou špiónkou. Po vojne však čelila minimálnemu trestu, zrejme vďaka blízkemu vzťahu s britským štátnikom Winstonom Churchillom. Bola vyšetrovaná, ale nikdy nebola obvinená. S temnou stránkou módy sa však stretávame aj dnes. Spomeňme napríklad nie tak dávny prípad Johna Galliana.

    Zdroj: Chanel

    Dnes v obklopení celebrít, kedysi v obklopení zločincov. Hugo Boss, krajčír tretej ríše

    Návrhár Hugo Boss však nemal taký romantický príbeh. Narodil sa v Nemecku v roku 1885 a začal podnikať v oblasti spodnej bielizne. Počas hospodárskej krízy bola jeho spoločnosť na pokraji bankrotu. V roku 1931 vstúpil do nacistickej strany, pravdepodobne z pragmatických dôvodov, a o dva roky neskôr sa v jeho dielňach šili uniformy pre SS, SA a Hitlerjugend. Uniformy, ktoré mali nielen reprezentovať silu Ríše, ale aj esteticky zapôsobiť. Podarilo sa im to natoľko, že sa stali inšpiráciou pre kostýmy vo filmoch natočených po vojne.

    Menej známym, ale o to viac zastretým faktom zostáva využívanie nútených prác. V továrňach Hugo Boss pracovali väzni a zajatci, často v neľudských podmienkach. Po vojne bola spoločnosť Hugo Boss klasifikovaná ako „prívrženec“ nacistického režimu a následne zaplatila pokutu. Jeho spoločnosť sa však až v roku 2011 oficiálne ospravedlnila za svoje vojnové aktivity a zapojenie do nacistickej ideológie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by War Lens Legacy (@warlenslegacy)

    Dnes patria značky Chanel aj Hugo Boss medzi najuznávanejšie módne značky na svete. Oblečenie, ktoré kedysi slúžilo mocenským ambíciám totalitného režimu, dnes symbolizuje úspech, štýl a sofistikovanosť. Ich minulosť sa logicky nikde neobjavuje. Doba bola iná, svet bol iný a motivácia bola často existenčná. Napriek tomu zostáva otázka: ako sa mohla móda stať nástrojom režimu, ktorý systematicky ničil ľudskú dôstojnosť? Nejde o to súdiť. Ide o to nezabúdať.

    Zdroje: The New York Times, The Link, BBC, Wikipedia, YouTube, Instagram

    Medzi eleganciou a ideológiou. Keď Chanel špehovala pre Ríšu a Boss šil uniformy SS

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    Móda sa rada hrá so spomienkami, ale niektoré dôležité kapitoly sa nedajú len tak prešiť novou kolekciou. Značky Chanel a Hugo Boss teraz stavajú na imidži perfekcionizmu, precízneho remeselného spracovania a kultúrnej relevantnosti. Ich história však ukazuje, že móda nie je len o látkach, ale aj o vernosti, ktorú si slávne spoločnosti zvolili počas kľúčových okamihov histórie. To nie je ohováranie, ale pripomienka, že aj vo vysokej móde existujú morálne švy a nie vždy sú rovné.

    Coco Chanel a gestapo. Priebeh vojny sledovala z hotela Ritz

    Gabrielle Coco Chanel, ikona ženskej emancipácie a elegancie, prežila okupáciu Paríža v pohodlí hotela Ritz, obklopená dôstojníkmi Wehrmachtu. Nešlo však len o prežitie v ťažkom období, návrhárka sa nacistom aktívne postavila. Jej milencom bol Hans Günther von Dincklage, nemecký dôstojník a špión. Spoločne mali plán. Chanel s krycím menom Westminster mala v rámci tajnej operácie nazvanej Modellhut nadviazať kontakt s britskými aristokratmi a sondovať možné mierové dohody.

    Zdroj: Chanel

    V roku 2011 vydal novinár Hal Vaughan knihu s názvom Sleeping with the Enemy, v ktorej na základe odtajnených francúzskych archívov zdokumentoval, že Gabrielle Coco Chanel bola skutočne aktívnou špiónkou. Po vojne však čelila minimálnemu trestu, zrejme vďaka blízkemu vzťahu s britským štátnikom Winstonom Churchillom. Bola vyšetrovaná, ale nikdy nebola obvinená. S temnou stránkou módy sa však stretávame aj dnes. Spomeňme napríklad nie tak dávny prípad Johna Galliana.

    Zdroj: Chanel

    Dnes v obklopení celebrít, kedysi v obklopení zločincov. Hugo Boss, krajčír tretej ríše

    Návrhár Hugo Boss však nemal taký romantický príbeh. Narodil sa v Nemecku v roku 1885 a začal podnikať v oblasti spodnej bielizne. Počas hospodárskej krízy bola jeho spoločnosť na pokraji bankrotu. V roku 1931 vstúpil do nacistickej strany, pravdepodobne z pragmatických dôvodov, a o dva roky neskôr sa v jeho dielňach šili uniformy pre SS, SA a Hitlerjugend. Uniformy, ktoré mali nielen reprezentovať silu Ríše, ale aj esteticky zapôsobiť. Podarilo sa im to natoľko, že sa stali inšpiráciou pre kostýmy vo filmoch natočených po vojne.

    Menej známym, ale o to viac zastretým faktom zostáva využívanie nútených prác. V továrňach Hugo Boss pracovali väzni a zajatci, často v neľudských podmienkach. Po vojne bola spoločnosť Hugo Boss klasifikovaná ako „prívrženec“ nacistického režimu a následne zaplatila pokutu. Jeho spoločnosť sa však až v roku 2011 oficiálne ospravedlnila za svoje vojnové aktivity a zapojenie do nacistickej ideológie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by War Lens Legacy (@warlenslegacy)

    Dnes patria značky Chanel aj Hugo Boss medzi najuznávanejšie módne značky na svete. Oblečenie, ktoré kedysi slúžilo mocenským ambíciám totalitného režimu, dnes symbolizuje úspech, štýl a sofistikovanosť. Ich minulosť sa logicky nikde neobjavuje. Doba bola iná, svet bol iný a motivácia bola často existenčná. Napriek tomu zostáva otázka: ako sa mohla móda stať nástrojom režimu, ktorý systematicky ničil ľudskú dôstojnosť? Nejde o to súdiť. Ide o to nezabúdať.

    Zdroje: The New York Times, The Link, BBC, Wikipedia, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Sofia Coppola natočila svoj prvý dokument. Kameru namierila na Marca Jacobsa

    Slávna režisérka Sofia Coppola preniká hlbšie do sveta módy. Minulý týždeň prezradila, že na blížiacom sa filmovom festivale v Benátkach odhalí svoj prvý dokument s názvom Marc by Sofia. Sledovať má nielen život a kariéru slávneho návrhára Marca Jacobsa, ale aj ich dlhodobé priateľstvo a trvajúcu spoluprácu ako na poli módy, tak filmu.

    Jún pozná svojich favoritov. CreatorIQ odhalil najviac virálne make-up značky

    Sociálne siete predstavujú pre módne a beauty značky významný zdroj pozornosti. Práve tú zmerala platforma CreatorIQ, ktorá vydala zoznam 10 najviac virálnych make-up spoločností za mesiac jún. Svoje výpočty zakladala na ich EMV, čiže získanej mediálnej hodnote. Medzi najpopulárnejšie brandy patria Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociálne siete majú nový všeliek. Tentokrát vkladajú nádeje do vývaru z kostí

    Takmer každý týždeň používatelia sociálnych sietí objavia novú "zázračnú" ingredienciu, od ktorej si sľubujú hneď niekoľko wellness a beauty benefitov. Tentokrát svoju pozornosť obrátili smerom k vývaru z kostí. Podľa nich posilňuje kĺby, znižuje zápal čriev či dodáva pokožke pružnosť a lesk. Aj keď vývar má určité výhody, nie je to novoobjavený všeliek.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Kiná premietajú Fénické sprisahanie od Wesa Andersona. Kritici sa delia na dva tábory

    "Ja osobne sa cítim veľmi bezpečne," vyhlasuje Zsa-zsa Korda v lietadle po tom, čo prežil svoju šiestu leteckú nehodu. Absurdný pokoj aj nonšalantný humor pretínajú Fénické sprisahanie, najnovší film Wesa Andersona, ktorý je teraz k videniu v kinách. Zatiaľ čo niektorí ho považujú za Andersonov najlepší film za posledné roky, iní ho kritizujú.

    Na scéne je ďalší TikTok „zázrak“. Morský mach sľubuje čistú pleť

    Sociálna sieť TikTok v pravidelných intervaloch produkuje čerstvé beauty trendy. Jej používatelia vždy s nadšením vyzdvihujú istý produkt, ingredienciu alebo rituál a tešia sa z ich rádoby zázračných účinkov. Tentokrát sa zamilovali do morského machu, ktorý si vďaka jeho bohatým efektom vychvaľujú aj celebrity ako Bella Hadid alebo Hailey Bieber.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―