Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

    Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

    Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

    Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

    Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

    Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Luxusné značky čelia ďalšiemu prepadu predaja. Zasiahol Kering aj inak odolný Hermès

    ― Reklama ―

    Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

    Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

    Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

    Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

    Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

    Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

    ― Reklama ―

    Prečo sa z módneho sveta vytratili večierky? Bujarosť strieda sofistikovanosť

    Večierky patria k móde rovnako ako prehliadkové móla. V 90. rokoch aj pred pandémiou určovali rytmus celej éry a stali sa laboratóriom ikonických obrazov. Paparazzi vtedy prinášali zábery plné dymu, šampanského a hodvábnych rób, ktoré neskôr definovali pojem glamour. Kto chcel hovoriť o móde, musel poznať aj atmosféru elitných večierkov. Čo sa teda zmenilo?

    Francúzsko zavádza „eco-score“. Prezradí dopad módy na životné prostredie

    Módnu scénu vo Francúzsku čaká významná zmena. Tamojší odevný priemysel musí od začiatku októbra začať aplikovať nové environmentálne značenie, známe aj ako "eco-score". To podľa presne daných kritérií priradí oblečeniu body indikujúce jeho dopad na životné prostredie. Francúzska vláda plánuje súvisiacu verejnú kampaň na začiatok budúceho roka.

    New York nepoľavuje. Svoju víziu odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang aj Tory Burch

    Newyorský týždeň módy pokračuje a ponúka ďalšie vízie na nadchádzajúcu jarnú a letnú sezónu. Svoju kolekciu plnú optimizmu predstavil napríklad módny dom Coach. Značka Toteme upustila od svojho perfekcionizmu a návrhárka Sandy Liang sa inšpirovala svojím detstvom v čínskej štvrti. Tory Burch dokázala, ako dobre pozná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udáva smer modernej „fotografii“

    Britská fotografka a umelkyňa Nadia Lee Cohen patrí k najvýraznejším vizuálnym hlasom súčasnosti. Narodila sa v Essexe, ale po štúdiách presídlila do Los Angeles, kde našla svoj ikonický rukopis. Jej práca sa vyznačuje sýtymi farbami, filmovou estetikou a atmosférou, ktorá osciluje medzi glamour a absurditou. Ak dnes niekto udáva tón toho, ako vyzerá vizuálny jazyk módy a popkultúry, je to práve Nadia Lee Cohen.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Na větrné hůrce čaká nová adaptácia. Prvé ukážky rozdeľujú internet

    Prvé útržky očakávanej novej adaptácie románu Na větrné hůrce vyvolali v divákoch rozporuplné reakcie. Režisérka Emerald Fennell totiž poňala film vo svojom klasickom štýle. Oproti predlohe má teda o dosť viac sexuálny ráz. Fanúšikov knihy pobúrili nielen odvážne zábery, ale aj kontroverzné obsadenie. To všetko podčiarkol soundtrack z dielne Charli XCX.

    ― Reklama ―