Více

    ― Reklama ―

    Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

    Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

    Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

    Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

    Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

    Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

    Luxusné značky čelia ďalšiemu prepadu predaja. Zasiahol Kering aj inak odolný Hermès

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

    Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

    Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

    Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

    Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

    Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

    ― Reklama ―

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Želáte si čerstvé pečivo? Gurmánske parfémy dobývajú svet aj naše zmysly

    Teplý croissant, čerstvo upečený chlieb s maslom alebo kúsok narodeninovej torty. Vôňa pečiva je jedným z najvýraznejších parfumových trendov tohto roka. Symbolizuje totiž pokoj, pohodu a návrat do detstva. V dobe, keď je jedlo často spájané s prehnanou sebakontrolou, prichádzajú hrejivé vône ako nežná útecha. Aké parfémy stoja za skúšku?

    Biele tenisky na červenom koberci? Je to neúctivé a jasné faux pas

    Na filmovom festivale v Karlových Varoch sa rok čo rok opakuje jeden zvláštny fenomén. Slávnostné delegácie prichádzajúce na premiéry pôsobia štylisticky trochu nekonzistentne. Zatiaľ čo hlavné hviezdy sa skvejú vo večerných šatách, filmoví strihači majú niekedy na sebe len krátke nohavice a šľapky. Najvýraznejšia je však iná kombinácia: honosná róba a biele tenisky. Čo si o tom myslíme my v redakcii?

    Paríž má predbežný rozvrh. Jeho jesenný fashion week prekypuje debutmi

    S postupujúcim letom rastú aj očakávania módnej scény. Septembrové týždne módy prinesú niekoľko dôležitých debutov. A zdá sa, že väčšina z nich bude odhalená v Paríži. Organizátor tamojšieho fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, vo štvrtok zverejnil predbežný kalendár, podľa ktorého podujatie odhalí deväť premiér nových kreatívnych riaditeľov.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―