― Reklama ―

Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

Zdroj: Bottega Veneta

Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

Luxusné značky čelia ďalšiemu prepadu predaja. Zasiahol Kering aj inak odolný Hermès

― Reklama ―

― Reklama ―

― Reklama ―

Trvajúci nízky dopyt v Číne naďalej spomaľuje predaje luxusných spoločností. Prepad oznámila aj skupina Kering, združujúca Gucci alebo Bottega Veneta. Negatívne výsledky zaznamenal aj Hermès, známy svojou odolnosťou voči nepriaznivým ekonomickým podmienkam. Vďaka titulu najviac hot značiek sa však radujú Miu Miu či Loewe.

Francúzska luxusná skupina Kering vydala nečakané oznámenie týkajúce sa jej ročného prevádzkového príjmu. Predpokladá totiž, že tento rok napriek očakávaniam klesne o takmer polovicu. Dôvodom sú predovšetkým negatívne výsledky uplynulého štvrťroka. Od júla do septembra totiž zásadne zoslabli jej predaje, a to hlavne u značky Gucci. Tá je pritom pre Kering najväčším zdrojom príjmu.

Dôvod negatívneho vývoja luxusných značiek zostáva rovnaký. Hlavným dôvodom je spomaľovanie čínskej ekonomiky a s tým súvisiaci klesajúci dopyt zo strany čínskych spotrebiteľov. V dôsledku toho tržby spoločnosti Kering, ktorá vlastní aj značky Saint Laurent, Balenciaga a Bottega Veneta, za posledné tri mesiace klesli o 16 %. Analytici banky Barclays očakávali pokles len o 11 %.

Zdroj: Bottega Veneta

Skupina Kering preto zvažuje zásadné kroky, aby sa čo najrýchlejšie dostala z nepríjemnej situácie. „Našou absolútnou prioritou je vytvoriť podmienky na návrat k pevnému a udržateľnému rastu,“ povedal podľa WWD jej generálny riaditeľ François-Henri Pinault. Medzi prípadné zmeny patrí napríklad uzavretie niektorých pobočiek, úprava existujúcich zmlúv alebo prepustenie zamestnancov.

Zhoršujúca sa hospodárska situácia zasiahla aj spoločnosť Hermès. Miu Miu a Loewe sa však radujú

Nepriaznivé hospodárske podmienky postihli aj Hermès. Tá je však v luxusnom priemysle známa svojou odolnosťou voči takýmto premenným. Analytici však očakávajú, že teraz vykáže najslabší štvrťročný rast tržieb od konca roka 2021, pričom značka v druhom tohtoročnom štvrťroku stále predstihla také značky ako LVMH a Burberry Group Plc.

Niektoré značky sa však napriek nepriaznivej ekonomickej situácii radujú. Spoločnosť Lyst totiž zverejnila svoj tradičný index, v ktorom podrobne opisuje uplynulý štvrťrok. Na základe vyhľadávania spoločností identifikuje najhorúcejšie „hot“ značky. Tentoraz sa na prvom mieste umiestnila značka Miu Miu. Loewe bola odsunutá na druhé miesto. Tretiu pozíciu opäť obsadila Prada. Aspoň Prada Group sa má tak z čoho v súčasnosti radovať.

Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

― Reklama ―

Doprajte svojim chlpatým priateľom zaslúžený luxus. Na psov myslia aj najslávnejšie značky

Nie je výnimkou, že sa majitelia psov o svojich miláčikov starajú viac ako o seba. Kto by nedal svojim roztomilým chlpatým priateľom len tú najlepšiu starostlivosť? Medzi milovníkov psích spoločníkov určite patria aj známe módne domy. Preto na nich nezabúdajú ani vo svojej luxusnej ponuke. Dopriať preto môžete svojmu parťákovi všetko od obojkov cez svetrík až po pelech.

Ktoré vám padnú do oka? Dioptrické okuliare majú svojich tohtoročných favoritov

Dávno preč sú časy, keď dioptrické okuliare predstavovali nevzhľadnú záťaž. Dokonca aj ľudia s dokonalým zrakom dnes často nosia prázdne rámy, len aby doplnili oblečenie. Ak patríte k ľuďom, ktorí bez okuliarov nedokážu vyjsť z domu, možno vám závidíme. Koniec koncov, trendy sa tento rok presadili aj v tejto oblasti a v záplave štýlov si určite vyberiete z množstva obľúbených tvarov.

Vpustite jarný vánok. Otvorené okno dodá interiéru vôňu

Vytrvalé slnečné lúče si nachádzajú cestu do našich domovov a bytov a všetci ich netrpezlivo očakávajú. Jar symbolizuje nové začiatky, čistotu a predovšetkým svieže vône. Okrem čerstvého vzduchu a rozkvitnutých rastlín vám však doma pomôžu aj interiérové vône so sviežimi tónmi. Poslúži vám arabská guma alebo napríklad parfum na pranie.

Móda v skratke: Tiffany & Co. oslavuje lásku a Paris Hilton vydala svoj 30. parfém

Šperkársky dom Tiffany & Co. oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformujúcu silu lásky. Nemecké značky Rimowa a Mykita spolupracujú na slnečných okuliaroch a Paris Hilton odhalila svoj už 30. parfém. Dizajnér Jeremy Scott navrhne 500 kostýmov pre berlínsku show a Duran Lantink vyhral Woolmark Prize.

Móda v kocke: Adidas spája sily s Bad Bunny a Breitling naverboval Austina Butlera

Okrem módneho domu Calvin Klein oznámila partnerstvo so spevákom Bad Bunny aj spoločnosť Adidas. Spoločne vytvorili módne topánky Ballerina. Značka hodiniek Breitling pre zmenu spolupracovala s hercom Austinom Butlerom. Dior mieri s výstavou do Južnej Kórey a Jacquemus láka na bowling s Neiman Marcus. Chanel predstavuje svoj nový parfém Eau Splendide.

Výstava v Antverpách odkrýva gender. Skúma jeho vplyv na módu aj dizajn

Historické predstavy o mieste ženy v spoločnosti sa prirodzene odrážali v jej šatníku. Nová výstava v Múzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaľuje, ako sa na tomto procese podieľal aj interiér. Na základe prác belgických dizajnérov a architektov tak skúma prepojenie pohlavia, módy, ale aj dizajnu.

Jednoduché, ale účinné. So zladenými setmi už nemusíte vymýšľať outfity

V jednoduchosti je naozaj krása. Dôkazom toho sú aj tento rok populárne zladené sety. V módnom svete sa s nimi roztrhlo vrece, a tak dvojdielne a viacdielne komplety nájdete naprieč oblečením na doma aj spoločenskými odevmi. Vďaka trendom navyše existuje mnoho možností ako medzi materiálmi, tak vzormi, stačí si len vybrať podľa príležitosti.

TikTok opäť zviditeľnil koncept „zdravej“ Almond Mom. Zahráva sa s ohňom

Sociálna sieť TikTok opäť vyniesla na svetlo sveta zdanlivo nevinný pojem Almond Mom. Je to termín pre matky, ktoré prepadli prísnej kultúre diét a "zdravého" stravovania. V skutočnosti však ide o nebezpečné praktiky, ktoré ovplyvňujú aj ich deti, väčšinou dcéry. Čo však súčasný trend oznamuje a prečo je lepšie sa mu vyhnúť?

Vpustite do svojho domova jar. Oživte ho módnymi interiérovými doplnkami

S blížiacou sa jarou prichádza čas na nové projekty. Medzi ne môže patriť aj renovácia vášho v zime unudeného domu. Nemusí však ísť o veľkú rekonštrukciu alebo investíciu. Vaše izby rozžiari nálož trendových interiérových doplnkov, ktoré doslova kričia po slnečných dňoch. Zamerajte sa predovšetkým na výrazné odtiene, ale aj hravé a nezvyčajné tvary.

Milovníci módy ocenili tradíciu. Report Tagwalk odhalil úspech Fendi a Burberry

Väčšina pozornosti módnej scény sa uplynulé týždne módy upierala na značky zažívajúce zmeny vo vedení. Report spoločnosti Tagwalk, sledujúci najviac vyhľadávané prehliadky svojich používateľov, ale zistil, že sa módnym domom vyplatil aj dôraz na tradíciu. Medzi päť najvyhľadávanejších prehliadok sa dostali prehliadky značiek Fendi a Burberry, ktoré zdôrazňujú ich DNA.

Jeseň podľa Paríža. Týždeň módy odkryl trendy tohtoročnej chladnej sezóny

Hoci existuje viacero hlavných miest módy, Paríž možno považovať za ich neoficiálnu kráľovnú. Preto nie je divu, že sa oči módnych nadšencov upriamili na jeho nedávny týždeň módy. Na jeho základe totiž predpovedajú trendy, ktoré budú definovať tohtoročnú chladnú sezónu. Jeseň privíta mimoriadne nízke pásy, široké ramená, odvážne doplnky a divoké zvieracie vzory.

Módny dom Versace sa rozlúčil s ikonou. Donatellu nahradí Dario Vitale

Ďalší slávny módny dom mení svoje kreatívne vedenie. Tentoraz však ide o odchod skutočnej ikony. Taliansku značku Versace už nebude viesť sestra jej zakladateľky Donatella Versace. Po takmer troch desaťročiach ju nahradí návrhár Dario Vitale. Hoci jeho meno pozná len málokto, má za sebou úspešnú kariéru v spoločnosti Miu Miu.

Kolekcia Coperni FW25 bola opäť extra. Herné stretnutie premenila na módne ihrisko

Značka Coperni to opäť dokázala. Keď si myslíte, že Sebastien Meyer a Arnaud Vaillant vás už nemôžu prekvapiť, prídu s niečím, čo nielen šokuje, ale doslova posúva hranice módneho priemyslu. Po minuloročnej prehliadke v Disneylande sa vrhli do sveta hier a predstavili prehliadku, ktorá odráža sen každého fanúšika videohier. LAN párty sa premenila na módne ihrisko.

Nasadnite do sedla. Jazdecký štýl mieri do šatníkov, ku kovbojom má ale ďaleko

Jazdecký štýl nie je vo svete módy novinkou. Napríklad v minulom roku ho na prehliadkových mólach často reprezentovali najmä kovbojské modely. Na regáloch v obchodoch stále nájdete strapce a westernové čižmy. Tento trend sa však postupne mení na konzervatívnejší a na pohľad bohatší štýl. Je to sezóna takzvanej jazdeckej elegancie.

Duran Lantink preberá módnu scénu. Je horúcim kandidátom u Jean Paul Gaultier

Na obzore je ďalšia zmena vo vedení globálnych značiek. Módny dom Jean Paul Gaultier bude od roku 2020 pôsobiť bez kreatívneho riaditeľa. Teraz sa však špekuluje, že by si mohol konečne vybrať svojho nástupcu. Horúcim kandidátom je predovšetkým návrhár Duran Lantink. Ten sa môže pochváliť podobne avantgardným a hravým štýlom ako zakladateľ spoločnosti.

Značka Coperni posúva hranice. Predstavila Tamagotchi kabelku a Meta smart okuliare

Módny dom Coperni vyniká inovatívnym a technocentrickým prístupom k móde. Nebolo to inak ani na jeho nedávnej prehliadke na túto jeseň a zimu, ktorá sa konala v prostredí zinscenovanej LAN párty. Značka spolupracovala so spoločnosťami Meta, Ray-Ban a Bandai. Na móle tak zažiarili jedinečné inteligentné okuliare a kabelka Tamagoči.

― Reklama ―

― Reklama ―