Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svetové týždne módy patria medzi najprestížnejšie módne podujatia. Ale aj medzi nimi existuje konkurencia. Londýnsky týždeň módy zaznamenal v poslednom čase výrazný pokles popularity. Nová riaditeľka Britskej módnej rady, ktorá toto podujatie organizuje, Laura Weirová, sa to teraz snaží zmeniť. V Londýne chystá revolúciu sľubujúcu podporu návrhárov aj vyšší záujem verejnosti.

    Londýnsky týždeň módy sa chystá na revolúciu. V stredu to oznámila nová riaditeľka Britskej rady pre módu, ktorá toto očakávané podujatie organizuje, Laura Weirová. Nedávno vo funkcii nahradila Caroline Rushovú, ale už teraz sľubuje novú éru. Jej zámerom je prinavrátiť britským módnym mólam ich niekdajšiu slávu. V posledných niekoľkých sezónach došlo k výraznému poklesu popularity a úspechu Londýnskeho týždňa módy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by STYLE NOT COM (@stylenotcom)

    Nespokojnosť vyjadrili nielen samotní návrhári, ktorí sa na módnom podujatí zúčastnili, ale aj publikum. Módny svet začínal mať pocit, že Londýn už nemá čo ponúknuť. Preto obrátili svoj zrak smerom k Milánu, Parížu alebo Berlínu. Zdalo sa však, že Laura Weirová má jasný plán. Už teraz totiž oznámila niekoľko zásadných zmien, ktoré by mali začať platiť nasledujúci fashion week, teda tento rok v septembri.

    Zdroj: Reuters

    Britskí dizajnéri sa môžu tešiť napríklad na odstránenie poplatkov, ktoré až do dneška museli platiť za účasť na oficiálnom kalendári Londýnskeho fashion weeku. Britská módna rada rovnako zdvojnásobí investície do medzinárodných hostí, čím priláka nielen viac potenciálnych kupcov, ale aj žiadanú tlač a nových návrhárov. Väčšej podpory sa dočkajú aj začínajúci dizajnéri skupiny NEWGEN.

    Je čas napísať nový príbeh. Laura Weir má pre Londýn jasnú víziu

    „Nastal čas na reset,“ okomentovala chystané zmeny Weir. „Strácame talenty v prospech Paríža, Milána a Berlína, a to nie kvôli nedostatku kreativity, ale absencii podpornej infraštruktúry pre našich dizajnérov,“ prehlásila ďalej nová šéfka Britskej módnej rady. Ďalším z jej revolučných krokov bude aj navýšenie finančnej podpory pre všetkých držiteľov štipendií, ktoré Britská módna rada udeľuje.

    @thefashionnap Bol londýnsky týždeň módy zachránený? Pozrime sa na nové plány Laury Weirovej pre LFW #lfw #londonfashionweek #bfc #fashionnews #tiktokfashion #londonstyle ♬ pôvodný zvuk – Chani Ra – fashion commentary

    Ďalším krokom je rovnako zriadenie projektu Fashion Assembly. Jedná sa o kreatívnu edukačnú iniciatívu, ktorá bude mať za cieľ dostať slávnych návrhárov späť do ich starých škôl, kde poslúžia ako inšpirácia novej talentovanej generácii. „Móda nie je len o shows a oblečení. Dáva nám náhľad do ďalšej kapitoly našej spoločnosti. Je na čase napísať spoločne nový príbeh,“ popísala svoje plány pre Londýn Laura Weir.

    Zdroje: Hypebeast, Fashion United, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Londýnsky týždeň módy čaká revolúcia. Vedie ju nová šéfka Britskej módnej rady

    ― Reklama ―

    Svetové týždne módy patria medzi najprestížnejšie módne podujatia. Ale aj medzi nimi existuje konkurencia. Londýnsky týždeň módy zaznamenal v poslednom čase výrazný pokles popularity. Nová riaditeľka Britskej módnej rady, ktorá toto podujatie organizuje, Laura Weirová, sa to teraz snaží zmeniť. V Londýne chystá revolúciu sľubujúcu podporu návrhárov aj vyšší záujem verejnosti.

    Londýnsky týždeň módy sa chystá na revolúciu. V stredu to oznámila nová riaditeľka Britskej rady pre módu, ktorá toto očakávané podujatie organizuje, Laura Weirová. Nedávno vo funkcii nahradila Caroline Rushovú, ale už teraz sľubuje novú éru. Jej zámerom je prinavrátiť britským módnym mólam ich niekdajšiu slávu. V posledných niekoľkých sezónach došlo k výraznému poklesu popularity a úspechu Londýnskeho týždňa módy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by STYLE NOT COM (@stylenotcom)

    Nespokojnosť vyjadrili nielen samotní návrhári, ktorí sa na módnom podujatí zúčastnili, ale aj publikum. Módny svet začínal mať pocit, že Londýn už nemá čo ponúknuť. Preto obrátili svoj zrak smerom k Milánu, Parížu alebo Berlínu. Zdalo sa však, že Laura Weirová má jasný plán. Už teraz totiž oznámila niekoľko zásadných zmien, ktoré by mali začať platiť nasledujúci fashion week, teda tento rok v septembri.

    Zdroj: Reuters

    Britskí dizajnéri sa môžu tešiť napríklad na odstránenie poplatkov, ktoré až do dneška museli platiť za účasť na oficiálnom kalendári Londýnskeho fashion weeku. Britská módna rada rovnako zdvojnásobí investície do medzinárodných hostí, čím priláka nielen viac potenciálnych kupcov, ale aj žiadanú tlač a nových návrhárov. Väčšej podpory sa dočkajú aj začínajúci dizajnéri skupiny NEWGEN.

    Je čas napísať nový príbeh. Laura Weir má pre Londýn jasnú víziu

    „Nastal čas na reset,“ okomentovala chystané zmeny Weir. „Strácame talenty v prospech Paríža, Milána a Berlína, a to nie kvôli nedostatku kreativity, ale absencii podpornej infraštruktúry pre našich dizajnérov,“ prehlásila ďalej nová šéfka Britskej módnej rady. Ďalším z jej revolučných krokov bude aj navýšenie finančnej podpory pre všetkých držiteľov štipendií, ktoré Britská módna rada udeľuje.

    @thefashionnap Bol londýnsky týždeň módy zachránený? Pozrime sa na nové plány Laury Weirovej pre LFW #lfw #londonfashionweek #bfc #fashionnews #tiktokfashion #londonstyle ♬ pôvodný zvuk – Chani Ra – fashion commentary

    Ďalším krokom je rovnako zriadenie projektu Fashion Assembly. Jedná sa o kreatívnu edukačnú iniciatívu, ktorá bude mať za cieľ dostať slávnych návrhárov späť do ich starých škôl, kde poslúžia ako inšpirácia novej talentovanej generácii. „Móda nie je len o shows a oblečení. Dáva nám náhľad do ďalšej kapitoly našej spoločnosti. Je na čase napísať spoločne nový príbeh,“ popísala svoje plány pre Londýn Laura Weir.

    Zdroje: Hypebeast, Fashion United, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Zara Larsson prekročila hranice hudobnej scény. Do módy prináša žhavé pohodlie

    Zara Larsson nepatrí k ženám, ktoré bežne nosia podprsenky, a práve tento osobný postoj ju priviedol k založeniu vlastnej značky sexi spodnej bielizne. Jej prvá kolekcia s názvom MAIN ROSE predstavuje projekt, v ktorom môže naplno vyjadriť svoju estetiku aj tvorivý pohľad. Spolupracovala na nej so skúseným tímom škandinávskych odborníkov, ktorí tvorili pre mená ako Acne Studios alebo Eytys. Impulzom k vzniku značky bola jej túžba rozšíriť tvorivé aktivity mimo oblasť hudby.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    ― Reklama ―