Více

    ― Reklama ―

    Módna scéna v poslednej dobe začala honbu za individuálnym štýlom. Na pozadí mainstreamových mikro trendov totiž čoraz zúfalejšie hľadá toľko chýbajúcu originalitu. Podobný problém sa pokúša rozlúsknuť aj trendy estetika známa ako normcore. Stavia sa k nemu však výrazne inak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnosť aj minimalizmus.

    Fenomén nazývaný normcore treba chápať nie ako obyčajný trend alebo štýl, ale skôr ako určitú estetiku alebo pohľad na život. Hoci jeho počiatky siahajú do začiatku tisícročia, nestratil na aktuálnosti. Jedným z cieľov tohto „hnutia“ je totiž boj proti konzumerizmu a modernej podobe módy, ktorú definujú neustále sa meniace mikrotrendy. Ide teda o túžbu po funkčnej a nadčasovej móde.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by KOPY MAGAZINE (@kopy.co.id)

    Tento štýl preto uprednostňuje kúsky, ktoré sú jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčajné“. Je však dôležité pochopiť, že to nie je znakom lenivosti alebo nezáujmu o módu. V skutočnosti sa za nevýraznými outfitmi stále skrýva vedomá voľba. Výsledná jednotvárnosť alebo anonymita potom slúži ako forma protestu proti nekonečnému módnemu priemyslu a jeho vplyvu na životné prostredie.

    Zdroj: COS, Weekday

    Termín normcore sa prvýkrát objavil v roku 2008, keď ho ilustrátor Ryan Estrada ironicky použil vo svojom komikse. Do povedomia mainstreamu sa však dostal až v roku 2013 vďaka newyorskému kolektívu K-Hole. Ten ho vyzdvihol ako unisexový módny trend, ktorý sa vyznačuje „obyčajným“ štýlom. Jednoduchosť, odkazujúca na funkčnosť 90. rokov, sa stala novou definíciou cool.

    Normcore sa stal obeťou vlastnej myšlienky. Nestratil však svoj význam

    Modernú podobu normcore nadobudol spoločne so svetovou pandémiou. Tá totiž na povrch vyniesla potrebu cítiť sa predovšetkým pohodlne. Jednoduchý, ale štýlový trend začali taktiež prijímať celebrity, ktorých túžba zapadnúť pochopiteľne pramení z ich slávy. Estetika v sebe však neustále nesie pocit autenticity, spojený s tým, čo voľba jednoduchého oblečenia v dnešnom svete znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sebe skrýva určitý rozpor. Hoci tento štýl pôvodne vznikol ako protiklad k mainstreamovým trendom, do istej miery sa ním nakoniec aj stal. Je teda ďalším dôkazom toho, že takýto je osud väčšiny „hnutí“, ktoré sa nejakým spôsobom dostanú na pole súčasnej módy. Napriek tomu ide o stále sa rozvíjajúcu estetiku, ktorá stojí na pomedzí minimalizmu a populárneho „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda laid back. #greenscreen #normalpeople #normcore #esthetic #esthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #otd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thrifted #trendy #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ originálny zvuk – classycoolgirls

    Ak sú jednoduché outfity presne to, čo vám v osobnom štýle chýbalo, stačí vám k nim len pár kúskov. Základnou uniformou je biele, ale kvalitné a dobre strihané tričko. Doplňte ho obľúbenými šperkami a dokonale padnúcimi džínsami so širokými nohavicami. Vzhľad by nebol úplný ani bez tenisiek. Pokojne si požičajte zo súčasných trendov, hlavne by ale malo ísť o model, ktorý vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    Foto:Zara

    Keď je nuda moderná. Normcore estetika popiera všetky módne pravidlá

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módna scéna v poslednej dobe začala honbu za individuálnym štýlom. Na pozadí mainstreamových mikro trendov totiž čoraz zúfalejšie hľadá toľko chýbajúcu originalitu. Podobný problém sa pokúša rozlúsknuť aj trendy estetika známa ako normcore. Stavia sa k nemu však výrazne inak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnosť aj minimalizmus.

    Fenomén nazývaný normcore treba chápať nie ako obyčajný trend alebo štýl, ale skôr ako určitú estetiku alebo pohľad na život. Hoci jeho počiatky siahajú do začiatku tisícročia, nestratil na aktuálnosti. Jedným z cieľov tohto „hnutia“ je totiž boj proti konzumerizmu a modernej podobe módy, ktorú definujú neustále sa meniace mikrotrendy. Ide teda o túžbu po funkčnej a nadčasovej móde.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by KOPY MAGAZINE (@kopy.co.id)

    Tento štýl preto uprednostňuje kúsky, ktoré sú jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčajné“. Je však dôležité pochopiť, že to nie je znakom lenivosti alebo nezáujmu o módu. V skutočnosti sa za nevýraznými outfitmi stále skrýva vedomá voľba. Výsledná jednotvárnosť alebo anonymita potom slúži ako forma protestu proti nekonečnému módnemu priemyslu a jeho vplyvu na životné prostredie.

    Zdroj: COS, Weekday

    Termín normcore sa prvýkrát objavil v roku 2008, keď ho ilustrátor Ryan Estrada ironicky použil vo svojom komikse. Do povedomia mainstreamu sa však dostal až v roku 2013 vďaka newyorskému kolektívu K-Hole. Ten ho vyzdvihol ako unisexový módny trend, ktorý sa vyznačuje „obyčajným“ štýlom. Jednoduchosť, odkazujúca na funkčnosť 90. rokov, sa stala novou definíciou cool.

    Normcore sa stal obeťou vlastnej myšlienky. Nestratil však svoj význam

    Modernú podobu normcore nadobudol spoločne so svetovou pandémiou. Tá totiž na povrch vyniesla potrebu cítiť sa predovšetkým pohodlne. Jednoduchý, ale štýlový trend začali taktiež prijímať celebrity, ktorých túžba zapadnúť pochopiteľne pramení z ich slávy. Estetika v sebe však neustále nesie pocit autenticity, spojený s tým, čo voľba jednoduchého oblečenia v dnešnom svete znamená.

    Zdroj: Hollister, Adidas

    Normcore však v sebe skrýva určitý rozpor. Hoci tento štýl pôvodne vznikol ako protiklad k mainstreamovým trendom, do istej miery sa ním nakoniec aj stal. Je teda ďalším dôkazom toho, že takýto je osud väčšiny „hnutí“, ktoré sa nejakým spôsobom dostanú na pole súčasnej módy. Napriek tomu ide o stále sa rozvíjajúcu estetiku, ktorá stojí na pomedzí minimalizmu a populárneho „capsule wardrobe“.

    @classycoolgirls Kinda chill. Kinda laid back. #greenscreen #normalpeople #normcore #esthetic #esthetics #fashion #fashionnews #personalstyle #outfitideas #fashioncollage #styleanalysis #fashionhelp #fashionjournalist #outfitinspo #otd #grwm #fashionnerd #fashiongirl #thrift #thrifted #trendy #foryoupage #fyp #affordableluxury #affordablefashion #fashiontrends ♬ originálny zvuk – classycoolgirls

    Ak sú jednoduché outfity presne to, čo vám v osobnom štýle chýbalo, stačí vám k nim len pár kúskov. Základnou uniformou je biele, ale kvalitné a dobre strihané tričko. Doplňte ho obľúbenými šperkami a dokonale padnúcimi džínsami so širokými nohavicami. Vzhľad by nebol úplný ani bez tenisiek. Pokojne si požičajte zo súčasných trendov, hlavne by ale malo ísť o model, ktorý vám vydrží.

    Zdroje: Fashionbeans, Highsnobiety, Sanvt, Zara, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Back to basics. Proteín vracia na scénu živočíšnu stravu

    Odvetvie wellness a kozmetiky zaznamenalo významné zmeny. Zdá sa, že živočíšna strava sa po rokoch vracia z exilu a nahrádza moderné rastlinné alternatívy. Je to vďaka nedávnej posadnutosti bielkovinami, ktorých sa používatelia sociálnych médií zrazu nevedia nabažiť. Preto sa na scénu opäť dostáva kravské mlieko a hovädzí loj. 

    Móda v kocke: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williamsa je rytier

    Pharrell Williams, kreatívny riaditeľ pánskej sekcie značky Louis Vuitton, získal najvyššie francúzske civilné vyznamenanie, titul rytiera Rádu čestnej légie. Spoločnosť Schwarzkopf potom vymenovala Lindsay Lohan za svoju novú veľvyslankyňu. Slávne značky Adidas a Louis Vuitton vydali nové hviezdne kampane a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovocie ako nová módna ingrediencia. Cestu si našlo aj do novej kolekcie Loewe

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Donatella opúšťa svoj trón. S Versace sa rozlúčila svojou poslednou kampaňou

    Taliansky módny dom Versace už na jar oznámil to, čo už bolo dlho jasné. Doterajšia kreatívna riaditeľka značky Donatella Versace sa rozhodla odísť zo svojej pozície. Namiesto toho sa ujme úlohy globálnej ambasádorky a svoj trón odovzdá talentovanému návrhárovi Dario Vitale. Návrhárka sa teraz oficiálne lúči, a to svojou najnovšou kampaňou.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Ovocné poblúznenie pokračuje. Tohtoročné leto vonia ako guava

    V súčasnosti už nikoho neprekvapí, že make-up trendy pravidelne diktujú rôzne druhy ovocia. Inak tomu nie je ani tohtoročné leto, ktoré sa ponesie v duchu exotickej guavy. Ovocie láka nielen na svoju jemne ružovú farbu, ideálnu pre odtiene líceniek a šťavnatých leskov na pery, ale aj nezameniteľnú čerstvú vôňu preslnených letných dní.

    Móda v kocke: Prada čelí škandálu a Gucci opäť verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritike kvôli sandálom z pánskej kolekcie pre rok 2026. Vychádza totiž z tradičnej indickej obuvi, čo však značka spočiatku nepriznala. Gucci si pre propagáciu nového parfumu Gucci Flora opäť prizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otvoril novú vlajkovú loď, a to doslova. Bábiky Bratz odhalili spoluprácu s Jean Paul Gaultier.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―