Více

    ― Reklama ―

    Keď sa povie ikona škandinávskeho dizajnu, vybaví sa vám najskôr nábytok alebo interiéry s nádychom minimalizmu. Ale Gustaf Westman, švédsky majster hravých proporcií, práve prelomil ďalšie klišé. V spolupráci s Mercedes-Benz pretvoril model CLA do podoby, ktorú automobilový svet ešte nezažil, a ktorá sa u automobilky stane dominantou roku 2025.

    Aj keď možno nepoznáte jeho meno, určite ste videli jeho dizajn. Gustaf Westman sa preslávil svojimi zaoblenými, nadýchanými zrkadlami, hrnčekmi a pastelovými farbami nábytku, ktoré sa stali virálnymi vďaka Instagramu a TikToku. Jeho výtvory vyzerajú na prvý pohľad hravo, takmer detsky, ale zároveň využívajú podvedomý pocit pohodlia a nostalgie. Westmanovi sa podarilo spojiť škandinávsky dizajn s emóciami, ľahkosťou a estetikou, ktorá nie je typicky odosobnená.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman si nemohol vybrať vhodnejší názov

    V rámci programu Mercedes CLA Class of Creators, ktorý oslovuje novú generáciu dizajnérov a vizionárov, dostal Westman za úlohu vytvoriť auto, ktorého jediným účelom nebude jazda. Výsledkom je pastelovo ružové CLA s nadýchanými líniami, stanom na streche a výsuvným piknikovým stolíkom. Dizajn, ktorý má rovnako blízko k prírode ako k Pinterestu. Presne o to Westmanovi išlo. Spojiť hravosť, funkčnosť a estetiku do objektu, ktorý je vhodný na výlet rovnako ako do galérie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    Celý koncept nesie názov Camping and picnic with friends. Zatiaľ čo tradičné automobilky by zostali pri chróme a aerodynamike, Westman pridal držiaky na víno, prehnane zaoblené zrkadlá a dizajnové detaily, ktoré v sebe nesú jeho nezameniteľný podpis. Rovnako ako jeho ikonické „puffy mirrors“ alebo pastelové hrnčeky, aj CLA v jeho podaní je manifestom pozitívnej a rozprávkovej estetiky.

    S CLA modelom prespíte aj v prírode. Ukrýva v sebe všetko, čo potrebujete

    Treba dodať, že Westmanovo auto je aj skutočne praktické. S možnosťou prespať v stane, miestom na jedlo a celkovou koncepciou, ktorá z auta robí nástroj na skutočné dobrodružstvá. „Inšpiráciu čerpám z prírody. A chcel som vytvoriť auto, ktoré má všetko, čo potrebujete na celodenný výlet,“ povedal v jednom z rozhovorov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Gustaf Westman (@gustafwestman)

    Tento projekt je už druhý z piatich plánovaných spoluprác pre uvedenie nového CLA. Po Westmanovi sa chystajú tiež návrhy od mien ako KidSuper, alebo dokonca značky Hot Wheels. Ale práve dizajnérsky prístup, v ktorom sa stretáva detská hravosť, dospelý luxus a dizajnérsky cit, nastavuje latku pomerne vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovú dušu. Model CLA obohatil aj o stan

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa povie ikona škandinávskeho dizajnu, vybaví sa vám najskôr nábytok alebo interiéry s nádychom minimalizmu. Ale Gustaf Westman, švédsky majster hravých proporcií, práve prelomil ďalšie klišé. V spolupráci s Mercedes-Benz pretvoril model CLA do podoby, ktorú automobilový svet ešte nezažil, a ktorá sa u automobilky stane dominantou roku 2025.

    Aj keď možno nepoznáte jeho meno, určite ste videli jeho dizajn. Gustaf Westman sa preslávil svojimi zaoblenými, nadýchanými zrkadlami, hrnčekmi a pastelovými farbami nábytku, ktoré sa stali virálnymi vďaka Instagramu a TikToku. Jeho výtvory vyzerajú na prvý pohľad hravo, takmer detsky, ale zároveň využívajú podvedomý pocit pohodlia a nostalgie. Westmanovi sa podarilo spojiť škandinávsky dizajn s emóciami, ľahkosťou a estetikou, ktorá nie je typicky odosobnená.

    Camping and picnic with friends. Gustaf Westman si nemohol vybrať vhodnejší názov

    V rámci programu Mercedes CLA Class of Creators, ktorý oslovuje novú generáciu dizajnérov a vizionárov, dostal Westman za úlohu vytvoriť auto, ktorého jediným účelom nebude jazda. Výsledkom je pastelovo ružové CLA s nadýchanými líniami, stanom na streche a výsuvným piknikovým stolíkom. Dizajn, ktorý má rovnako blízko k prírode ako k Pinterestu. Presne o to Westmanovi išlo. Spojiť hravosť, funkčnosť a estetiku do objektu, ktorý je vhodný na výlet rovnako ako do galérie.

    Zdroj: Gustaf Westman

    Celý koncept nesie názov Camping and picnic with friends. Zatiaľ čo tradičné automobilky by zostali pri chróme a aerodynamike, Westman pridal držiaky na víno, prehnane zaoblené zrkadlá a dizajnové detaily, ktoré v sebe nesú jeho nezameniteľný podpis. Rovnako ako jeho ikonické „puffy mirrors“ alebo pastelové hrnčeky, aj CLA v jeho podaní je manifestom pozitívnej a rozprávkovej estetiky.

    S CLA modelom prespíte aj v prírode. Ukrýva v sebe všetko, čo potrebujete

    Treba dodať, že Westmanovo auto je aj skutočne praktické. S možnosťou prespať v stane, miestom na jedlo a celkovou koncepciou, ktorá z auta robí nástroj na skutočné dobrodružstvá. „Inšpiráciu čerpám z prírody. A chcel som vytvoriť auto, ktoré má všetko, čo potrebujete na celodenný výlet,“ povedal v jednom z rozhovorov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Gustaf Westman (@gustafwestman)

    Tento projekt je už druhý z piatich plánovaných spoluprác pre uvedenie nového CLA. Po Westmanovi sa chystajú tiež návrhy od mien ako KidSuper, alebo dokonca značky Hot Wheels. Ale práve dizajnérsky prístup, v ktorom sa stretáva detská hravosť, dospelý luxus a dizajnérsky cit, nastavuje latku pomerne vysoko.

    Zdroje: Dezeen, Instagram, Mercedes-Benz

    ― Reklama ―

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Back to basics. Proteín vracia na scénu živočíšnu stravu

    Odvetvie wellness a kozmetiky zaznamenalo významné zmeny. Zdá sa, že živočíšna strava sa po rokoch vracia z exilu a nahrádza moderné rastlinné alternatívy. Je to vďaka nedávnej posadnutosti bielkovinami, ktorých sa používatelia sociálnych médií zrazu nevedia nabažiť. Preto sa na scénu opäť dostáva kravské mlieko a hovädzí loj. 

    Móda v kocke: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williamsa je rytier

    Pharrell Williams, kreatívny riaditeľ pánskej sekcie značky Louis Vuitton, získal najvyššie francúzske civilné vyznamenanie, titul rytiera Rádu čestnej légie. Spoločnosť Schwarzkopf potom vymenovala Lindsay Lohan za svoju novú veľvyslankyňu. Slávne značky Adidas a Louis Vuitton vydali nové hviezdne kampane a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovocie ako nová módna ingrediencia. Cestu si našlo aj do novej kolekcie Loewe

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Donatella opúšťa svoj trón. S Versace sa rozlúčila svojou poslednou kampaňou

    Taliansky módny dom Versace už na jar oznámil to, čo už bolo dlho jasné. Doterajšia kreatívna riaditeľka značky Donatella Versace sa rozhodla odísť zo svojej pozície. Namiesto toho sa ujme úlohy globálnej ambasádorky a svoj trón odovzdá talentovanému návrhárovi Dario Vitale. Návrhárka sa teraz oficiálne lúči, a to svojou najnovšou kampaňou.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Ovocné poblúznenie pokračuje. Tohtoročné leto vonia ako guava

    V súčasnosti už nikoho neprekvapí, že make-up trendy pravidelne diktujú rôzne druhy ovocia. Inak tomu nie je ani tohtoročné leto, ktoré sa ponesie v duchu exotickej guavy. Ovocie láka nielen na svoju jemne ružovú farbu, ideálnu pre odtiene líceniek a šťavnatých leskov na pery, ale aj nezameniteľnú čerstvú vôňu preslnených letných dní.

    Móda v kocke: Prada čelí škandálu a Gucci opäť verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritike kvôli sandálom z pánskej kolekcie pre rok 2026. Vychádza totiž z tradičnej indickej obuvi, čo však značka spočiatku nepriznala. Gucci si pre propagáciu nového parfumu Gucci Flora opäť prizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otvoril novú vlajkovú loď, a to doslova. Bábiky Bratz odhalili spoluprácu s Jean Paul Gaultier.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―