Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Jonathan Anderson si vytvoril vlastný jazyk. Zmiešal sochárstvo s ready-to-wear, absurditu s remeslom, nadsázku s čistou estetikou. V jeho návrhoch sa stretáva divadelný kostým s galerijnou inštaláciou, ale vždy s dôrazom na funkčnosť a každodenné nosenie. Anderson je jedným z tých mála návrhárov, ktorí dokážu ovplyvniť štýl celej generácie bez toho, aby stratili kontakt s realitou alebo humorom.

    Jonathan Anderson u Loewe. Módnemu domu vygeneroval miliardy

    Keď módny dom Loewe v roku 2015 predstavil kabelku Puzzle, málokto tušil, že táto geometrická kráska sa stane symbolom návratu luxusnej značky medzi skutočnú elitu. Dizajnér Jonathan Anderson jej dal skutočnú identitu. Postupne pridával zvláštne tvary, experimentoval s objemom i materiálom.

    Zdroj: Loewe

    Počas Andersonovej éry sa Loewe rozrástla z nenápadnej španielskej značky na globálny fenomén. Návrhár oživil remeslo, vrátil pozornosť detailom, prilákal novú generáciu zákazníkov a vybudoval z módneho domu kult. Puzzle bag či renomovaná Loewe Craft Prize, všetky tieto produkty sa stali synonymom jeho rukopisu. A luxusná značka medzitým prekročila obrat miliardy eur ročne.

    Holub, čo sa stal virálom. Samozrejme po boku Carrie Bradshaw

    Keď Sarah Jessica Parker vzala do ruky realistickú holubiu kabelku z dielne JW Anderson pri natáčaní And Just Like That, bolo jasné, že svet už nebude rovnaký. Tento bizarný doplnok, zrodený z kolekcie FW22, sa stal kultom. Holub, ktorý vyzeral, ako by práve pristál na chodníku, v sebe niesol Andersonovu typickú iróniu i genialitu. Kto iný by dokázal urobiť z „obyčajného“ nápadu módnu ikonu?

    Rihanna v ikonickej červenej kombinéze. Rovnako ako paradajky, ktoré dizajnér miluje

    Vystúpenie speváčky Rihanny na Super Bowl 2023 bolo veľkolepou hudobnou udalosťou, ale aj očakávanou módnou show. Červená kombinéza, korzet, vrstvenie. Všetko na mieru od Andersona pre Rihannu. Keď speváčka zároveň odhalila svoje tehotenstvo, bolo jasné, že sledujeme jeden z najvýraznejších módnych momentov desaťročia. Anderson vtedy navrhol outfit, ktorý sa zapísal do hudobnej histórie.

    Anderson má tiež záľubu vo využívaní toho, čo iní považujú za banálne, a vo výsledku vytvára úplne nečakané módne momenty. Do svojich kolekcií opakovane zakomponoval motívy zeleniny a ovocia. Brokolica, špargľa, paradajky či hrozno sa objavovali ako výšivky, potlače, ale aj objekty integrované priamo do odevov. Na prehliadke SS23 sa modelky prechádzali v korzetoch zdobených kvetmi, ktoré boli viac než realistické.

    Zdroj: Loewe

    Debutová prehliadka pre Dior Menswear okamžite naznačila, že Anderson má svetu módy čo povedať. Jeho schopnosť pracovať s každodennosťou a rafinovanosťou ho stavia do pozície skutočného vizionára súčasnej módy. V jeho práci sa spája konceptuálny prístup s hlbokým pochopením remesla a my sa môžeme tešiť na ďalšie kolekcie. Predsa len si na seba vzal naozaj ťažké opraty.

    Zdroje: WWD, HighSnobiety, Dazed, Instagram, YouTube

    Autor článku:

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    ― Reklama ―

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Jonathan Anderson si vytvoril vlastný jazyk. Zmiešal sochárstvo s ready-to-wear, absurditu s remeslom, nadsázku s čistou estetikou. V jeho návrhoch sa stretáva divadelný kostým s galerijnou inštaláciou, ale vždy s dôrazom na funkčnosť a každodenné nosenie. Anderson je jedným z tých mála návrhárov, ktorí dokážu ovplyvniť štýl celej generácie bez toho, aby stratili kontakt s realitou alebo humorom.

    Jonathan Anderson u Loewe. Módnemu domu vygeneroval miliardy

    Keď módny dom Loewe v roku 2015 predstavil kabelku Puzzle, málokto tušil, že táto geometrická kráska sa stane symbolom návratu luxusnej značky medzi skutočnú elitu. Dizajnér Jonathan Anderson jej dal skutočnú identitu. Postupne pridával zvláštne tvary, experimentoval s objemom i materiálom.

    Zdroj: Loewe

    Počas Andersonovej éry sa Loewe rozrástla z nenápadnej španielskej značky na globálny fenomén. Návrhár oživil remeslo, vrátil pozornosť detailom, prilákal novú generáciu zákazníkov a vybudoval z módneho domu kult. Puzzle bag či renomovaná Loewe Craft Prize, všetky tieto produkty sa stali synonymom jeho rukopisu. A luxusná značka medzitým prekročila obrat miliardy eur ročne.

    Holub, čo sa stal virálom. Samozrejme po boku Carrie Bradshaw

    Keď Sarah Jessica Parker vzala do ruky realistickú holubiu kabelku z dielne JW Anderson pri natáčaní And Just Like That, bolo jasné, že svet už nebude rovnaký. Tento bizarný doplnok, zrodený z kolekcie FW22, sa stal kultom. Holub, ktorý vyzeral, ako by práve pristál na chodníku, v sebe niesol Andersonovu typickú iróniu i genialitu. Kto iný by dokázal urobiť z „obyčajného“ nápadu módnu ikonu?

    Rihanna v ikonickej červenej kombinéze. Rovnako ako paradajky, ktoré dizajnér miluje

    Vystúpenie speváčky Rihanny na Super Bowl 2023 bolo veľkolepou hudobnou udalosťou, ale aj očakávanou módnou show. Červená kombinéza, korzet, vrstvenie. Všetko na mieru od Andersona pre Rihannu. Keď speváčka zároveň odhalila svoje tehotenstvo, bolo jasné, že sledujeme jeden z najvýraznejších módnych momentov desaťročia. Anderson vtedy navrhol outfit, ktorý sa zapísal do hudobnej histórie.

    Anderson má tiež záľubu vo využívaní toho, čo iní považujú za banálne, a vo výsledku vytvára úplne nečakané módne momenty. Do svojich kolekcií opakovane zakomponoval motívy zeleniny a ovocia. Brokolica, špargľa, paradajky či hrozno sa objavovali ako výšivky, potlače, ale aj objekty integrované priamo do odevov. Na prehliadke SS23 sa modelky prechádzali v korzetoch zdobených kvetmi, ktoré boli viac než realistické.

    Zdroj: Loewe

    Debutová prehliadka pre Dior Menswear okamžite naznačila, že Anderson má svetu módy čo povedať. Jeho schopnosť pracovať s každodennosťou a rafinovanosťou ho stavia do pozície skutočného vizionára súčasnej módy. V jeho práci sa spája konceptuálny prístup s hlbokým pochopením remesla a my sa môžeme tešiť na ďalšie kolekcie. Predsa len si na seba vzal naozaj ťažké opraty.

    Zdroje: WWD, HighSnobiety, Dazed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    ― Reklama ―