Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.
Jednu z najikonickejších britských značiek už niekoľko sezón trápi spomalenie predaja a nízky dopyt. Módny dom Burberry zaostával za svojimi konkurentmi napriek tomu, že väčšina luxusných módnych značiek dlhodobo zápasí s klesajúcim dopytom čínskych zákazníkov či trvajúcou globálnou infláciou. Zdá sa však, že výsledky za druhý štvrťrok priniesli spoločnosti značnú úľavu.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Značka totiž zaznamenala globálne zlepšenie predaja. Porovnateľné predaje v období od apríla do júna klesli len o jedno percento, hoci analytici očakávali trojpercentný pokles. Pritom v rovnakom období minulého roka klesli až o 21 percent. Dôvodom je najmä zmena stratégie, ktorú zaviedol nový generálny riaditeľ Josh Schulman. Britská značka ho do kľúčovej vedúcej pozície dosadila len vlani v lete.




Zdroj: Burberry
„Postupujeme krok za krokom, ale sme optimistickí, pokiaľ ide o nasledujúce štvrťroky a naše podnikanie,“ komentoval nečakane pozitívne výsledky Schulman. „Pred rokom som si nevedel predstaviť, aký pokrok náš výnimočný tím vytvoril,“ dodal. V centre jeho stratégie teda stojí návrat k nadčasovému britskému luxusu, a teda k samotným koreňom ikonickej značky.
Burberry pomohlo zjednodušenie ponuky. Značka však plánuje aj prepúšťanie
Spoločnosť Burberry preto v uplynulých mesiacoch vydala niekoľko kampaní vyzdvihujúcich typickú „britskosť“. Či už sa jedná o lásku k čaju, slávny hudobný festival Glastonbury. Okrem toho sa zamerala na ponuku kabátov, búnd a plášteniek, ktorá ju kedysi prvýkrát preslávila. Isté zjednodušenie tak pomohlo zákazníkom opäť vidieť, čo na slávnej britskej značke kedysi tak milovali.
Módna spoločnosť potom zaznamenala zlepšenie predajov vo všetkých regiónoch, najviac sa jej však darilo v Amerike, Európe, Indii, Afrike a na Strednom východe. Luxusná značka okrem obnovenej ponuky odhalila tohto roku v máji rovnako plán na úsporu nákladov. Jeho súčasťou je zmenšenie pracovnej sily o 20 percent, a to do roku 2027. Prípadné zmeny by sa mali dotknúť až 25 percent zamestnancov.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube