Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.
Intrecciato nie je len vzor, ale symbol hodnôt, ktoré talianska značka Bottega Veneta predstavuje. Presne to sa spoločnosť snaží ukázať vo svojej najnovšej kampani s názvom Craft is Our Language, teda Remeslo je náš jazyk. Bola vydaná pri príležitosti 50. výročia slávneho detailu, ktorý bol vytvorený v roku 1975. Zachytáva známe osobnosti a priateľov módneho domu, ako aj prepletené ruky a rôzne gestá.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Tie majú symbolizovať samotný pletený vzor, ale aj vzájomnú prepojenosť, ktorá vzniká vďaka tradičnému remeselnému umeniu a kreativite, ktoré stoja v centre spoločnosti Bottega Veneta. „Intrecciato vnímame nielen ako techniku, ale aj ako metaforu,“ uviedla značka. Má predstavovať spoluprácu a kolektívneho ducha, ktoré prenikajú spoločnosťou. Zároveň je to odkaz na knihu Bruna Munariho.





Zdroj: Bottega Veneta
Dizajnér totiž vydal knihu s názvom Supplemento al Dizionario Italiano, teda podrobnú štúdiu typických talianskych gest. Kampaň tak zároveň uctieva talianske korene značky. Objavujú sa v nej slávne osobnosti zo sveta filmu, umenia, literatúry, hudby alebo športu. Každý z nich zároveň obliekol intrecciato v podobe ikonického doplnku alebo klasického kúsku z módnych archívov Bottega Veneta.
Na slávu musel intrecciato čakať. Parížski kupci vzor odmietali
Intrecciato vytvoril jeden zo zakladateľov značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil v meste Vicenza spolu s Michelom Taddei v roku 1966. V 70. rokoch začal spracovávať kožu typickú pre tamojší región, Veneto. Tá je vďaka svojej tenkej štruktúre ideálna pre pletenie a často sa používala na výrobu rukavíc alebo topánok. Na slávu si ale teraz už ikonický vzor musel počkať. Zákazníci ho spočiatku odmietali.
Napríklad parížski kupci ho prirovnávali k slameným taškám. Vzor si ovšem našiel záujemcov v Japonsku a Spojených štátoch amerických. Postupne tak vyšplhal po rebríčku trendov, až sa stal najznámejším symbolom značky. Bottega Veneta plánuje tento rok vydať ešte druhú kampaň a taktiež špeciálnu knihu. Slúžiť má ako istý slovník, zachycujúci jazyk, remeslo, ale aj hodnoty módneho domu.
Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube