Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Dario Vitale opustil Versace len pred niekoľkými dňami, ale špekulácie ohľadom jeho možného nástupcu už teraz prinášajú fascinujúcu zmes skúseností, temperamentov a autorských svetov. Téma získava prirodzené napätie, pretože na nomináciu na prestížnu pozíciu sa ponúka hneď niekoľko známych návrhárov, ktorí majú momentálne voľné ruky. Každý z nich pritom disponuje vlastným tempom, ktoré by mohlo Versace dodať novú rýchlosť a hĺbku. Finálny výber tak môže premeniť atmosféru celej módnej sezóny.

    Kto by mohol „zvládnuť“ Versace? Je to jeden z najšpecifickejších módnych domov

    Medzi menami, ktoré sa objavujú s najväčšou intenzitou, zaujíma Sabato De Sarno pozoruhodné miesto. Jeho estetika pracuje s čistotou línie a istotou strihu, čo prináša jasný kontrast k barokovému pulzu Versace. Prenesenie tejto precíznosti do značky, ktorá miluje drámu, by mohlo vytvoriť nový typ elegancie. Koncentrovaný, presný a stabilne príťažlivý. Sabato De Sarno by Versace dodal architektúru vhodnú pre moderné poňatie luxusu. Keď vezmeme do úvahy, že Versace kúpila Prada Group, mohol by byť bývalý šéf Gucci tým pravým orechovým, pretože s luxusom pracuje podobne ako Prada či Miu Miu.

    Zdroj: Profimedia | Sabato de Sarno

    Iný smer ponúka Olivier Rousteing. A jeho smer má silu zaplniť celú módnu scénu. Úspešný dizajnér pracuje so svetlom, objemom a expresívnou siluetou tak, že runway premieňa na monumentálny výjav. Aspoň to sme mohli celé roky sledovať u módneho domu Balmain. Značka Versace by pod jeho vedením získala ešte intenzívnejšiu vizuálnu energiu, ktorá by posilnila jej charakter ikony popkultúry. V jeho rukách by glamour pôsobil ako živá, pulzujúca hmota. Podľa nás by sa na nového šéfa „hodil“ najviac.

    Zdroj: Reuters | Olivier Rousteing

    Na opačnej strane spektra stojí Riccardo Tisci, ktorého estetická rovina smeruje k temnejšej a konzervatívnejšej elegancii. Bývalý kreatívec Burberry prináša atmosféru, ktorá dokáže zintenzívniť ženskosť aj silu siluety bez prehnaného divadla. Jeho prístup by značke dodal presnosť aj emotívnu hĺbku. Pod jeho vedením by móda Versace získala disciplinovanejší ráz, ktorý však stále pracuje s istou atraktivitou. Ak však návrhára zhodnotíme do hĺbky, módny dom Versace k jeho tvorbe príliš nesedí.

    Veľký otáznik vzniká u Hediho Slimana. Sociálne siete mu vytvorili nomináciu

    A potom sa objavuje úvaha, ktorá v módnych kruhoch prebúdza fantáziu celkom iným spôsobom. Hedi Slimane. Jeho rukopis vibruje sex-appealom a hmlou nočného mesta. Ostré línie, rocková éterickosť a presná práca so siluetou vytvárajú predstavu Versace, ktorá tancuje na hrane svetla a tieňa. Slimane má schopnosť transformovať atmosféru značiek do rytmu, ktorý pôsobí elektrizujúcim dojmom. Navyše má dobré vzťahy so samotnou bývalou kreatívnou riaditeľkou módneho domu, teda Donatellou Versace.

    Zdroj: Profimedia | Hedi Slimane

    Úplne špecifickú rovinu potom predstavuje možnosť návratu Donatelly Versace. Jej prístup vychádza z inštinktu, ktorý po desaťročia formoval DNA značky. Vie obnoviť glamour s absolútnou samozrejmosťou, ktorá vyvoláva globálnu odozvu. Jej prítomnosť by vytvorila symbolické spojenie s rodovou tradíciou a ponúkla by emocionálnu kontinuitu, ktorú publikum miluje. Ale je to skôr konšpiračná teória, aj keď ani tá nie je vyvrátená.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Výber nového kreatívneho vedenia tak vytvára ihrisko, na ktorom sa stretávajú rôzne formy estetického luxusu. Každý legendárny návrhár ponúka inú intenzitu, iný typ magnetizmu a inú interpretáciu ikonického odkazu známeho módneho domu. Voľné miesto u Versace sa tak mení na fascinujúci laboratórny priestor, kde sa môže zrodiť ďalšia silná kapitola módnej histórie.

    Zdroje: Autorský text

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    ― Reklama ―

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Dario Vitale opustil Versace len pred niekoľkými dňami, ale špekulácie ohľadom jeho možného nástupcu už teraz prinášajú fascinujúcu zmes skúseností, temperamentov a autorských svetov. Téma získava prirodzené napätie, pretože na nomináciu na prestížnu pozíciu sa ponúka hneď niekoľko známych návrhárov, ktorí majú momentálne voľné ruky. Každý z nich pritom disponuje vlastným tempom, ktoré by mohlo Versace dodať novú rýchlosť a hĺbku. Finálny výber tak môže premeniť atmosféru celej módnej sezóny.

    Kto by mohol „zvládnuť“ Versace? Je to jeden z najšpecifickejších módnych domov

    Medzi menami, ktoré sa objavujú s najväčšou intenzitou, zaujíma Sabato De Sarno pozoruhodné miesto. Jeho estetika pracuje s čistotou línie a istotou strihu, čo prináša jasný kontrast k barokovému pulzu Versace. Prenesenie tejto precíznosti do značky, ktorá miluje drámu, by mohlo vytvoriť nový typ elegancie. Koncentrovaný, presný a stabilne príťažlivý. Sabato De Sarno by Versace dodal architektúru vhodnú pre moderné poňatie luxusu. Keď vezmeme do úvahy, že Versace kúpila Prada Group, mohol by byť bývalý šéf Gucci tým pravým orechovým, pretože s luxusom pracuje podobne ako Prada či Miu Miu.

    Zdroj: Profimedia | Sabato de Sarno

    Iný smer ponúka Olivier Rousteing. A jeho smer má silu zaplniť celú módnu scénu. Úspešný dizajnér pracuje so svetlom, objemom a expresívnou siluetou tak, že runway premieňa na monumentálny výjav. Aspoň to sme mohli celé roky sledovať u módneho domu Balmain. Značka Versace by pod jeho vedením získala ešte intenzívnejšiu vizuálnu energiu, ktorá by posilnila jej charakter ikony popkultúry. V jeho rukách by glamour pôsobil ako živá, pulzujúca hmota. Podľa nás by sa na nového šéfa „hodil“ najviac.

    Zdroj: Reuters | Olivier Rousteing

    Na opačnej strane spektra stojí Riccardo Tisci, ktorého estetická rovina smeruje k temnejšej a konzervatívnejšej elegancii. Bývalý kreatívec Burberry prináša atmosféru, ktorá dokáže zintenzívniť ženskosť aj silu siluety bez prehnaného divadla. Jeho prístup by značke dodal presnosť aj emotívnu hĺbku. Pod jeho vedením by móda Versace získala disciplinovanejší ráz, ktorý však stále pracuje s istou atraktivitou. Ak však návrhára zhodnotíme do hĺbky, módny dom Versace k jeho tvorbe príliš nesedí.

    Veľký otáznik vzniká u Hediho Slimana. Sociálne siete mu vytvorili nomináciu

    A potom sa objavuje úvaha, ktorá v módnych kruhoch prebúdza fantáziu celkom iným spôsobom. Hedi Slimane. Jeho rukopis vibruje sex-appealom a hmlou nočného mesta. Ostré línie, rocková éterickosť a presná práca so siluetou vytvárajú predstavu Versace, ktorá tancuje na hrane svetla a tieňa. Slimane má schopnosť transformovať atmosféru značiek do rytmu, ktorý pôsobí elektrizujúcim dojmom. Navyše má dobré vzťahy so samotnou bývalou kreatívnou riaditeľkou módneho domu, teda Donatellou Versace.

    Zdroj: Profimedia | Hedi Slimane

    Úplne špecifickú rovinu potom predstavuje možnosť návratu Donatelly Versace. Jej prístup vychádza z inštinktu, ktorý po desaťročia formoval DNA značky. Vie obnoviť glamour s absolútnou samozrejmosťou, ktorá vyvoláva globálnu odozvu. Jej prítomnosť by vytvorila symbolické spojenie s rodovou tradíciou a ponúkla by emocionálnu kontinuitu, ktorú publikum miluje. Ale je to skôr konšpiračná teória, aj keď ani tá nie je vyvrátená.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Opulent Stylings (@opulentstylings)

    Výber nového kreatívneho vedenia tak vytvára ihrisko, na ktorom sa stretávajú rôzne formy estetického luxusu. Každý legendárny návrhár ponúka inú intenzitu, iný typ magnetizmu a inú interpretáciu ikonického odkazu známeho módneho domu. Voľné miesto u Versace sa tak mení na fascinujúci laboratórny priestor, kde sa môže zrodiť ďalšia silná kapitola módnej histórie.

    Zdroje: Autorský text

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    ― Reklama ―