Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Zvýšená pozornosť venovaná americkému publiku prichádza v čase, keď trh dosahuje pozoruhodný rozmach. Spojené štáty priťahujú svojou rozmanitosťou, kultúrnou energiou a potenciálom pre veľké gestá, ktoré rámcujú hlavné kapitoly módnych domov. Budúca jar predstavuje obdobie, keď sa návrhári usadzujú po početných zmenách v kreatívnom vedení. Výsledkom je sezóna, ktorá prepája architektúru miest a kreatívne smerovanie značiek.

    Severná Amerika sa rozhorí na jar 2026. Louis Vuitton a Gucci prídu pod vedením Demna

    Rok 2026 prináša do amerických miest mimoriadne silnú koncentráciu módnych prehliadok. New York, Los Angeles a Aspen sa objavujú v kalendároch veľkých módnych domov ako miesta, ktoré presne zodpovedajú grácii nadchádzajúcich jarných prehliadok. Každé mesto ponúka špecifické prostredie. Od kultúrnej energie Manhattanu až po horský charakter Colorada. Značky využívajú americkú scénu na to, aby posilnili globálne príbehy. Symbolicky ide o akýsi návrat do čias, keď USA určovali prestíž značiek.

    Zdroj: Profimedia | Demna Gvasalia

    Napríklad Gucci umiestni svoju cruise kolekciu do New Yorku, mesta, ktoré sa v histórii značky objavuje ako silný referenčný bod. Kreatívny riaditeľ Demna chce pracovať s charakterom metropoly, ktorá ponúka kombináciu industriálnej estetiky, kreatívnych komunít a ikonickej architektúry. New York vytvára prostredie, ktoré podporuje jeho prácu so siluetou, rytmom a vizuálnou štylizáciou. Show tak zrejme prinesie spojenie mestskej energie a súčasného rukopisu značky.

    Zdroj: Profimedia | Nicolas Ghesquière

    Rovnakú metropolu volí aj Louis Vuitton. Nicolas Ghesquière k lokácii dlhodobo pristupuje ako k partnerovi kreatívneho konceptu a New York mu poskytuje priestor, ktorý umožňuje pracovať s architektúrou aj mestskou dynamikou ako súčasťou príbehu kolekcie. Jeho prehliadky často reagujú na špecifické vlastnosti miesta, a práve Manhattan dokáže podporiť jeho záujem o kontrast, štruktúru a čisté línie. Výber mesta nadväzuje na jeho predchádzajúcu prácu so silnými vizuálnymi kulisami.

    Chanel prináša Métiers d’Art, Moncler mieri do Aspenu. Je to protiváha Ázii?

    Chanel zaraďuje New York do programu Métiers d’Art, teda kolekcie, ktorá tradične zdôrazňuje precíznu prácu remeselných majstrov. New York pôsobí ako scéna, ktorá dokáže uniesť veľké gestá aj intímne momenty, presne v duchu Chanel. Pre kreatívneho riaditeľa Matthieu Blazy ide o významný priestor na predstavenie novej interpretácie savoir-faire, patriacej k jadru identity značky. Navyše sa v kresle Chanel ešte len usadzuje a sme preto naozaj zvedaví, čo predvedie. Jeho prvá a zatiaľ posledná prehliadka bola naozaj pompézna.

    Moncler prenáša svoju kolekciu do Aspenu, jedného z najvýraznejších zimných rezortov na americkom kontinente. Mesto zároveň vytvára prostredie, ktoré prirodzene podporuje DNA značky. Techniku, športovú eleganciu a prepojenie módy s aktívnym životným štýlom. Aspen ponúka kulisu, v ktorej sa zimná kolekcia stáva súčasťou autentického prostredia a umožňuje značke pracovať s atmosférou exkluzívneho horského zážitku.

    Zdroj: Moncler | Show FW 2025

    Dior potom mieri do Los Angeles, ktoré prináša filmovú vizualizáciu, široké horizonty a špecifické svetlo. Jonathan Anderson môže rozvinúť svoj glamour vibe aj novú kapitolu Dior. Mesto anjelov podporuje prístup k scénografii a zrejme prepožičia kolekcii charakter, ktorý spája parížsku módu s kultúrnou estetikou západného pobrežia. Pre Dior ide o prostredie, ktoré otvára nové vizuálne možnosti a posilňuje dialóg so severoamerickým publikom. Spomeňte si napríklad na prehliadku Versace v roku 2023, scenérie okolo runway boli nezabudnuteľné.

    V posledných rokoch sledoval módny priemysel výrazné posilňovanie ázijských trhov, na ktorom luxusné značky predstavovali kľúčové projekty a budovali nové kultúrne mosty. Nadchádzajúca sezóna však naznačuje zaujímavý posun. Sústredenie na americké lokácie pôsobí ako svieži protipól k doterajšej geografii módneho kalendára. New York, Los Angeles a Aspen dodajú prehliadkam rytmus, ktorý sa opiera o mestskú históriu, filmovú imagináciu aj „americký sen“.

    Zdroje: Fashion Network, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    ― Reklama ―

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Zvýšená pozornosť venovaná americkému publiku prichádza v čase, keď trh dosahuje pozoruhodný rozmach. Spojené štáty priťahujú svojou rozmanitosťou, kultúrnou energiou a potenciálom pre veľké gestá, ktoré rámcujú hlavné kapitoly módnych domov. Budúca jar predstavuje obdobie, keď sa návrhári usadzujú po početných zmenách v kreatívnom vedení. Výsledkom je sezóna, ktorá prepája architektúru miest a kreatívne smerovanie značiek.

    Severná Amerika sa rozhorí na jar 2026. Louis Vuitton a Gucci prídu pod vedením Demna

    Rok 2026 prináša do amerických miest mimoriadne silnú koncentráciu módnych prehliadok. New York, Los Angeles a Aspen sa objavujú v kalendároch veľkých módnych domov ako miesta, ktoré presne zodpovedajú grácii nadchádzajúcich jarných prehliadok. Každé mesto ponúka špecifické prostredie. Od kultúrnej energie Manhattanu až po horský charakter Colorada. Značky využívajú americkú scénu na to, aby posilnili globálne príbehy. Symbolicky ide o akýsi návrat do čias, keď USA určovali prestíž značiek.

    Zdroj: Profimedia | Demna Gvasalia

    Napríklad Gucci umiestni svoju cruise kolekciu do New Yorku, mesta, ktoré sa v histórii značky objavuje ako silný referenčný bod. Kreatívny riaditeľ Demna chce pracovať s charakterom metropoly, ktorá ponúka kombináciu industriálnej estetiky, kreatívnych komunít a ikonickej architektúry. New York vytvára prostredie, ktoré podporuje jeho prácu so siluetou, rytmom a vizuálnou štylizáciou. Show tak zrejme prinesie spojenie mestskej energie a súčasného rukopisu značky.

    Zdroj: Profimedia | Nicolas Ghesquière

    Rovnakú metropolu volí aj Louis Vuitton. Nicolas Ghesquière k lokácii dlhodobo pristupuje ako k partnerovi kreatívneho konceptu a New York mu poskytuje priestor, ktorý umožňuje pracovať s architektúrou aj mestskou dynamikou ako súčasťou príbehu kolekcie. Jeho prehliadky často reagujú na špecifické vlastnosti miesta, a práve Manhattan dokáže podporiť jeho záujem o kontrast, štruktúru a čisté línie. Výber mesta nadväzuje na jeho predchádzajúcu prácu so silnými vizuálnymi kulisami.

    Chanel prináša Métiers d’Art, Moncler mieri do Aspenu. Je to protiváha Ázii?

    Chanel zaraďuje New York do programu Métiers d’Art, teda kolekcie, ktorá tradične zdôrazňuje precíznu prácu remeselných majstrov. New York pôsobí ako scéna, ktorá dokáže uniesť veľké gestá aj intímne momenty, presne v duchu Chanel. Pre kreatívneho riaditeľa Matthieu Blazy ide o významný priestor na predstavenie novej interpretácie savoir-faire, patriacej k jadru identity značky. Navyše sa v kresle Chanel ešte len usadzuje a sme preto naozaj zvedaví, čo predvedie. Jeho prvá a zatiaľ posledná prehliadka bola naozaj pompézna.

    Moncler prenáša svoju kolekciu do Aspenu, jedného z najvýraznejších zimných rezortov na americkom kontinente. Mesto zároveň vytvára prostredie, ktoré prirodzene podporuje DNA značky. Techniku, športovú eleganciu a prepojenie módy s aktívnym životným štýlom. Aspen ponúka kulisu, v ktorej sa zimná kolekcia stáva súčasťou autentického prostredia a umožňuje značke pracovať s atmosférou exkluzívneho horského zážitku.

    Zdroj: Moncler | Show FW 2025

    Dior potom mieri do Los Angeles, ktoré prináša filmovú vizualizáciu, široké horizonty a špecifické svetlo. Jonathan Anderson môže rozvinúť svoj glamour vibe aj novú kapitolu Dior. Mesto anjelov podporuje prístup k scénografii a zrejme prepožičia kolekcii charakter, ktorý spája parížsku módu s kultúrnou estetikou západného pobrežia. Pre Dior ide o prostredie, ktoré otvára nové vizuálne možnosti a posilňuje dialóg so severoamerickým publikom. Spomeňte si napríklad na prehliadku Versace v roku 2023, scenérie okolo runway boli nezabudnuteľné.

    V posledných rokoch sledoval módny priemysel výrazné posilňovanie ázijských trhov, na ktorom luxusné značky predstavovali kľúčové projekty a budovali nové kultúrne mosty. Nadchádzajúca sezóna však naznačuje zaujímavý posun. Sústredenie na americké lokácie pôsobí ako svieži protipól k doterajšej geografii módneho kalendára. New York, Los Angeles a Aspen dodajú prehliadkam rytmus, ktorý sa opiera o mestskú históriu, filmovú imagináciu aj „americký sen“.

    Zdroje: Fashion Network, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    ― Reklama ―