Více

    ― Reklama ―

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Proenza Schouler má po viac ako šiestich mesiacoch nové vedenie. Zakladatelia značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez opustili vedenie v januári tohto roku. Nahradili návrhára Jonathana Andersona na poste kreatívneho riaditeľa módneho domu Loewe. Obaja však zostávajú akcionármi spoločnosti, ktorú založili v roku 2002. Spoločnosť teraz čaká nová kapitola na čele s dizajnérkou Rachel Scott.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Proenza Schouler (@proenzaschouler)

    Návrhárka sa v posledných rokoch preslávila vďaka práci pre vlastnú značku Diotima, ktorú uviedla na trh v roku 2021. Teraz bude okrem vlastnej značky viesť aj všetky kategórie značky Proenza Schouler vrátane kabeliek, obuvi a konfekčných kolekcii. Svoju debutovú kolekciu na jeseň a zimu 2026 však predvedie až na jar budúceho roka. Svoje stopy však na značke zanechala už teraz.

    Zdroj: Proenza Schouler

    K značke sa pripojila v polovici augusta a už spolupracovala na kolekcii na budúcu jar, ktorú Proenza Schouler predstaví na nadchádzajúcom newyorskom týždni módy. Rachel Scott predstaví aj svoju najnovšiu tvorbu pre Diotimu. „Jej láska k materiálom a silná schopnosť skĺbiť remeslo s inováciou z nej robia prirodzenú voľbu,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott ako závan čerstvého vzduchu. Známu značku povedie žena

    Americká návrhárka narodená na Jamajke postavila svoju kariéru na návrhoch, ktoré umne prepájajú remeslo s modernosťou. Odkazuje rovnako na problémy spojené s rasou, genderom alebo spravodlivými pracovnými podmienkami. Medzi jej typický módny podpis patrí využívanie háčkovaných a vyšívaných detailov. V minulosti jej návrhy vyniesla napríklad Paloma Elsesser alebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scottová z #Diotima – prvá černoška, ktorá získala ocenenie americká dámska návrhárka roka – vzdáva vo svojej ďakovnej reči na odovzdávaní cien #CFDAAwards 2024, ktoré udeľuje @AmazonFashion, hold svojej matke v generačnom umení jamajského háčkovania. Ocenenie vyhlásila #davinejoy ♬ originálny zvuk – cfda

    „Teším sa na to, až zapojím svoju perspektívu do dialógu s Proenza Schouler,“ okomentovala potom novinku dizajnérka. Jej menovanie do čela preslávenej americkej značky predstavuje na súčasnej módnej scéne závan čerstvého vzduchu. Nielen, že sa do čela módneho domu dostáva nový talent, ale aj žena. Väčšina z nedávno menovaných dizajnérov do vedúcich pozícií slávnych značiek boli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Proenza Schouler má po viac ako šiestich mesiacoch nové vedenie. Zakladatelia značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez opustili vedenie v januári tohto roku. Nahradili návrhára Jonathana Andersona na poste kreatívneho riaditeľa módneho domu Loewe. Obaja však zostávajú akcionármi spoločnosti, ktorú založili v roku 2002. Spoločnosť teraz čaká nová kapitola na čele s dizajnérkou Rachel Scott.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Proenza Schouler (@proenzaschouler)

    Návrhárka sa v posledných rokoch preslávila vďaka práci pre vlastnú značku Diotima, ktorú uviedla na trh v roku 2021. Teraz bude okrem vlastnej značky viesť aj všetky kategórie značky Proenza Schouler vrátane kabeliek, obuvi a konfekčných kolekcii. Svoju debutovú kolekciu na jeseň a zimu 2026 však predvedie až na jar budúceho roka. Svoje stopy však na značke zanechala už teraz.

    Zdroj: Proenza Schouler

    K značke sa pripojila v polovici augusta a už spolupracovala na kolekcii na budúcu jar, ktorú Proenza Schouler predstaví na nadchádzajúcom newyorskom týždni módy. Rachel Scott predstaví aj svoju najnovšiu tvorbu pre Diotimu. „Jej láska k materiálom a silná schopnosť skĺbiť remeslo s inováciou z nej robia prirodzenú voľbu,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott ako závan čerstvého vzduchu. Známu značku povedie žena

    Americká návrhárka narodená na Jamajke postavila svoju kariéru na návrhoch, ktoré umne prepájajú remeslo s modernosťou. Odkazuje rovnako na problémy spojené s rasou, genderom alebo spravodlivými pracovnými podmienkami. Medzi jej typický módny podpis patrí využívanie háčkovaných a vyšívaných detailov. V minulosti jej návrhy vyniesla napríklad Paloma Elsesser alebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scottová z #Diotima – prvá černoška, ktorá získala ocenenie americká dámska návrhárka roka – vzdáva vo svojej ďakovnej reči na odovzdávaní cien #CFDAAwards 2024, ktoré udeľuje @AmazonFashion, hold svojej matke v generačnom umení jamajského háčkovania. Ocenenie vyhlásila #davinejoy ♬ originálny zvuk – cfda

    „Teším sa na to, až zapojím svoju perspektívu do dialógu s Proenza Schouler,“ okomentovala potom novinku dizajnérka. Jej menovanie do čela preslávenej americkej značky predstavuje na súčasnej módnej scéne závan čerstvého vzduchu. Nielen, že sa do čela módneho domu dostáva nový talent, ale aj žena. Väčšina z nedávno menovaných dizajnérov do vedúcich pozícií slávnych značiek boli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Ako na pánsky krém? Sprievodca, ktorý ušetrí suchú pleť aj experimenty

    Krém je základný kameň akejkoľvek starostlivosti o pleť, či už ide o muža alebo ženu. Lenže zatiaľ čo niekomu vyhovuje ľahký gél, iní potrebujú hustejšiu variantu, ktorá zvládne aj drsnejšie podmienky. Ak pridáme k tomu rozdielne typy pleti, teda mastnú, suchú alebo citlivú, je jasné, že univerzálny recept jednoducho neexistuje. Ako teda na čo najjednoduchší výber?

    Jonathan Anderson má svoju prvú múzu. Dior bude zastupovať Mikey Madison

    Stále ešte čerstvý kreatívny riaditeľ Dior, Jonathan Anderson, odhalil svoju prvú múzu. Do pozície ambasadorky francúzskeho módneho domu vymenoval úspešnú herečku Mikey Madison. Návrhár pritom ešte ani nepredstavil svoju prvú dámsku kolekciu. Svetu ju ponúkne na Parížskom týždni módy dňa 1. októbra. Už teraz však môžeme odhadnúť jeho víziu.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    Po stopách módnych ikon: Ako Raf Simons definoval minimalizmus?

    Dizajnér Raf Simons sa do sveta módy nevrhol ihneď. Pôvodne študoval priemyselný dizajn a navrhoval nábytok. Až stretnutie s antverpskou módnou scénou a návštevy parížskych prehliadok ho priviedli k rozhodnutiu vydať sa módnou cestou. V roku 1995 založil značku nesúcu jeho meno a už čoskoro sa ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniálna tvorba ho doviedla na vrcholy módnych domov ako Prada, Dior alebo Jil Sander.

    Jesenné chmúry zaženie relax. Utečte do luxusných vinárskych hotelov

    Koniec leta nemusí nutne znamenať koniec odpočinku. Ak sa obávate jesenných chmúr, zažeňte ich dokonalou dovolenkou v jednom z najlepších európskych vinárskych hotelov. Nielen, že vás čaká relax ďaleko od rušných miest, privíta vás aj pohár lahodného vína, a často aj útulné priestory špecializovaných spa a michelinských reštaurácií.

    Film Marty Supreme spečatil trend 50. rokov. Z módy však nikdy nevyšiel

    Klasické 50. roky a pripravovaný film Marty Supreme dokazujú, že návraty do minulosti nikdy nevyjdú z trendu. Móda miluje nostalgiu a uplynulé roky ukázali, že retro vlnu možno vždy reinterpretovať. Trend "Eclectic Grandpa" priniesol pletené svetre, široké nohavice a dandy estetiku starosvetských dedkov. Štýl tak otvára dvere k hlbšej inšpirácii, a to aj vďaka filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo prekvapil zásnubným prsteňom. Posúva hranice luxusu

    O prsteni, ktorým požiadal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, hovorí celý svet. Oválny diamant s hmotnosťou až 45 karátov s odhadovanou hodnotou v miliónoch dolárov nielen symbolizuje ich takmer desaťročnú lásku, ale aj posúva hranice luxusu. Šperk vznikol v dielni španielskeho klenotníka Damasa Martíneza.

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    Maison Margiela má prvú hviezdnu tvár. Značku obliekla Miley Cyrus

    Slávny návrhár Martin Margiela postavil svoj módny dom na anonymite. Vyhýbal sa rozhovorom a po svojej smrti prenechal vedenie svojej spoločnosti neznámemu tímu návrhárov. Aj preto značka doteraz nikdy nenajala hviezdnu tvár. Zdá sa však, že časy sa menia. Miley Cyrus sa stala prvou ambasádorkou značky Maison Margiela.

    Krajčírska precíznosť v hlavnej úlohe. Phoebe Philo opäť servíruje majstrovskú kolekciu

    Na jesenné kolekcie sa vždy čaká s väčším napätím než na letné. Collection C od Phoebe Philo tento pocit premenila na čistú estetickú istotu. Každý prvok najnovšej kolekcie pôsobí ako starostlivo zvolený dôkaz toho, že textilná krása nevychádza z maximalizmu, ale z majstrovského zvládnutia detailu. Línie nového oblečenia sa pohybujú v priestore, kde sa umne stretáva ženskosť s architektonickou presnosťou.

    Trend, ktorý konečne vydrží? Fibremaxxing vyniesol do výšin vlákninu

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší zo svojich nikdy nekončiacich trendov. Fenomén v podobe #fibremaxxing nabáda k vyššej konzumácii vlákniny. Upozorňuje tak na to, čo mnohí výživoví poradcovia vedeli už dávno. Väčšina populácie nekonzumuje dostatok ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je možné, že virálny hashtag len tak nezmizne?

    Tired Girl dáva únave zelenú. Ponúka autenticitu alebo ďalší prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očami, čierna linka a jemne ružové pery. Presne tak vyzerá nový populárny make-up look s názvom Tired Girl. Inšpiráciou je mu hlavne postava Wednesday Addams, jeho rastúcu obľubu má ale na svedomí aj silnejúca túžba po autenticite. Ponúka "unavený" vzhľad úľavu od požiadaviek spoločnosti, alebo sa jedná o ďalší mikro trend?

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Módne výstavy v zlatej ére. Vyberať si môžete naprieč metropolami

    Módne výstavy sa stali kultúrnymi udalosťami, ktoré priťahujú davy návštevníkov rovnako silno ako koncerty či premiéry. Galérie a múzeá sa premieňajú na pomyselné pódiá, na ktorých odev získava novú dimenziu a stáva sa symbolom estetiky, inovácie i kultúrnej identity. Tohtoročný rok potvrdzuje, že móda si vydobyla pevné miesto medzi veľkými umeleckými disciplínami a neustále prináša nové fascinujúce projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoode opäť vedú anti-woke témy

    Byť "woke" už v Hollywoode a americkej popkultúre nie je in. Po pomerne krátkej ére diverzity a inklúzie sa teraz priemysel vracia k viac tradičným naratívam. Namiesto menšinových hlasov či queer autorov dostávajú priestor projekty, ktoré spoliehajú na tradičnú istotu, teda atraktívne, sexuálne nespútané a väčšinovo biele postavy. Dôvodom posunu späť je okrem iného aj súčasná politika.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―