Více

    ― Reklama ―

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, občas však presiahne hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocs sú roztomilé na deťoch a praktické v záhrade, už dlhšiu dobu sa ale objavujú aj na módnych mólach, v zbierkach celebrít aj v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Väčšina slávy značky Crocs najskôr pramení z túžby odlíšiť sa. Zákazníci adorujú mierne kontroverzné kúsky, pretože bežná móda im nezaručí toľko záujmu od okolia. Prihoďte k tomu navyše možnosť personalizácie za pomoci výrazných farebných cvokov a na daný produkt sa budú stáť rady. A presne tak sa z ďalšieho „ja som iný“ hnutia stal univerzálny masový trend.

    Originálni nemôžu byť všetci. A práve v tom spočíva kameň úrazu

    Módny svet aj sociálne siete dávajú priestor paradoxu. Svet začína určité kúsky nosiť preto, aby sa odlíšil a vyjadril, ale výsledkom je zas a znova tá istá jednotná masa. Teraz navyše obutá do pastelových plastových topánok s dierami. Jibbitz, ozdobné Crocs komponenty, tomu dodávajú korunu. Dospelí ľudia ich zbierajú a vymieňajú, to všetko v snahe ukázať ostatným, akí sú hraví.

    Zdroj: Crocs, G-Shock

    Samotná módna značka má však skvelú stratégiu. Dokazuje to aj spolupráca s poprednými svetovými hviezdami. Mená ako Simone Rocha či Justin Bieber si môžu gratulovať k prepojeniu s Crocs. Svoje topánky majú dokonca The Beatles alebo G-Shock, teda výrobca hodiniek, a to aj s vtipným detailom skutočného ciferníka na členku. Nechýbajú ale ani Barbie, Disney či Juicy Couture.

    Crocs ukazujú ľudskú túžbu po odlišnosti. Škaredosť je nový trend

    Otázkou ale zostáva, čo je vlastne cieľom nákupu údajne jedinečného produktu. Vo chvíli, keď sa všetci nositelia „originálnej“ obuvi pýšia svojou inakosťou, sa ona inakosť vytráca. Crocs skvele odráža dnešnú posadnutosť individualitou. Byť zaujímavý za každú cenu ide ruka v ruke s potrebou šokovať. Tvrdenie „ja mám odvahu si vziať niečo tak príšerného, až to zo mňa robí cool módneho nadšenca“ sa ale postupne stráca v uniformnej „škaredosti“ zahlcujúcej nielen sociálne siete, ale aj ulice.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Mandy Lee (@oldloserinbrooklyn)

    Crocs nie sú pochopiteľne jediným príkladom. Sneakers culture sa môže pochváliť podobnou túžbou po unikátnom páre limitovaných tenisiek. Vo finále sa tak stojí rad na tie isté modely, ktoré majú deklarovať jedinečnosť. Typické „dad sneakers“ od značky Balenciaga mali pôvodne provokovať, teraz sú súčasťou pouličnej módy. Birkenstocks, donedávna vyhradené pre zdravotníkov, sa dostávajú do regálov s každodennou obuvou.

    Zdroj: Crocs

    Čoraz častejšie sa negatívne stanovisko k takýmto trendom považuje za módny prešľap a obviňuje sa z nepochopenia umenia. Kde je však hranica? Crocs ako jedna z výrazných značiek nastavuje zrkadlo dobe, v ktorej sa individualita meria schopnosťou čo najrýchlejšie naskočiť na trend, nech je akokoľvek absurdný. O tejto posadnutosti by mohli rozprávať populárne plyšáky Labubu.

    Zdroje: Hypebae, WWD, Crocs, G-Shock, Simone Rocha, Mastershoe, Instagram

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, občas však presiahne hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocs sú roztomilé na deťoch a praktické v záhrade, už dlhšiu dobu sa ale objavujú aj na módnych mólach, v zbierkach celebrít aj v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Väčšina slávy značky Crocs najskôr pramení z túžby odlíšiť sa. Zákazníci adorujú mierne kontroverzné kúsky, pretože bežná móda im nezaručí toľko záujmu od okolia. Prihoďte k tomu navyše možnosť personalizácie za pomoci výrazných farebných cvokov a na daný produkt sa budú stáť rady. A presne tak sa z ďalšieho „ja som iný“ hnutia stal univerzálny masový trend.

    Originálni nemôžu byť všetci. A práve v tom spočíva kameň úrazu

    Módny svet aj sociálne siete dávajú priestor paradoxu. Svet začína určité kúsky nosiť preto, aby sa odlíšil a vyjadril, ale výsledkom je zas a znova tá istá jednotná masa. Teraz navyše obutá do pastelových plastových topánok s dierami. Jibbitz, ozdobné Crocs komponenty, tomu dodávajú korunu. Dospelí ľudia ich zbierajú a vymieňajú, to všetko v snahe ukázať ostatným, akí sú hraví.

    Zdroj: Crocs, G-Shock

    Samotná módna značka má však skvelú stratégiu. Dokazuje to aj spolupráca s poprednými svetovými hviezdami. Mená ako Simone Rocha či Justin Bieber si môžu gratulovať k prepojeniu s Crocs. Svoje topánky majú dokonca The Beatles alebo G-Shock, teda výrobca hodiniek, a to aj s vtipným detailom skutočného ciferníka na členku. Nechýbajú ale ani Barbie, Disney či Juicy Couture.

    Crocs ukazujú ľudskú túžbu po odlišnosti. Škaredosť je nový trend

    Otázkou ale zostáva, čo je vlastne cieľom nákupu údajne jedinečného produktu. Vo chvíli, keď sa všetci nositelia „originálnej“ obuvi pýšia svojou inakosťou, sa ona inakosť vytráca. Crocs skvele odráža dnešnú posadnutosť individualitou. Byť zaujímavý za každú cenu ide ruka v ruke s potrebou šokovať. Tvrdenie „ja mám odvahu si vziať niečo tak príšerného, až to zo mňa robí cool módneho nadšenca“ sa ale postupne stráca v uniformnej „škaredosti“ zahlcujúcej nielen sociálne siete, ale aj ulice.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Mandy Lee (@oldloserinbrooklyn)

    Crocs nie sú pochopiteľne jediným príkladom. Sneakers culture sa môže pochváliť podobnou túžbou po unikátnom páre limitovaných tenisiek. Vo finále sa tak stojí rad na tie isté modely, ktoré majú deklarovať jedinečnosť. Typické „dad sneakers“ od značky Balenciaga mali pôvodne provokovať, teraz sú súčasťou pouličnej módy. Birkenstocks, donedávna vyhradené pre zdravotníkov, sa dostávajú do regálov s každodennou obuvou.

    Zdroj: Crocs

    Čoraz častejšie sa negatívne stanovisko k takýmto trendom považuje za módny prešľap a obviňuje sa z nepochopenia umenia. Kde je však hranica? Crocs ako jedna z výrazných značiek nastavuje zrkadlo dobe, v ktorej sa individualita meria schopnosťou čo najrýchlejšie naskočiť na trend, nech je akokoľvek absurdný. O tejto posadnutosti by mohli rozprávať populárne plyšáky Labubu.

    Zdroje: Hypebae, WWD, Crocs, G-Shock, Simone Rocha, Mastershoe, Instagram

    ― Reklama ―

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    Maison Margiela má prvú hviezdnu tvár. Značku obliekla Miley Cyrus

    Slávny návrhár Martin Margiela postavil svoj módny dom na anonymite. Vyhýbal sa rozhovorom a po svojej smrti prenechal vedenie svojej spoločnosti neznámemu tímu návrhárov. Aj preto značka doteraz nikdy nenajala hviezdnu tvár. Zdá sa však, že časy sa menia. Miley Cyrus sa stala prvou ambasádorkou značky Maison Margiela.

    Krajčírska precíznosť v hlavnej úlohe. Phoebe Philo opäť servíruje majstrovskú kolekciu

    Na jesenné kolekcie sa vždy čaká s väčším napätím než na letné. Collection C od Phoebe Philo tento pocit premenila na čistú estetickú istotu. Každý prvok najnovšej kolekcie pôsobí ako starostlivo zvolený dôkaz toho, že textilná krása nevychádza z maximalizmu, ale z majstrovského zvládnutia detailu. Línie nového oblečenia sa pohybujú v priestore, kde sa umne stretáva ženskosť s architektonickou presnosťou.

    Trend, ktorý konečne vydrží? Fibremaxxing vyniesol do výšin vlákninu

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší zo svojich nikdy nekončiacich trendov. Fenomén v podobe #fibremaxxing nabáda k vyššej konzumácii vlákniny. Upozorňuje tak na to, čo mnohí výživoví poradcovia vedeli už dávno. Väčšina populácie nekonzumuje dostatok ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je možné, že virálny hashtag len tak nezmizne?

    Tired Girl dáva únave zelenú. Ponúka autenticitu alebo ďalší prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očami, čierna linka a jemne ružové pery. Presne tak vyzerá nový populárny make-up look s názvom Tired Girl. Inšpiráciou je mu hlavne postava Wednesday Addams, jeho rastúcu obľubu má ale na svedomí aj silnejúca túžba po autenticite. Ponúka "unavený" vzhľad úľavu od požiadaviek spoločnosti, alebo sa jedná o ďalší mikro trend?

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Uniforma v službách luxusu. Regimental jackets ovládnu jeseň a zimu

    Tohtoročná jeseň a zima prináša návrat vojenskej estetiky, tentokrát v spracovaní, ktoré osciluje medzi eleganciou a teatrálnosťou. Regimental jackets, saká inšpirované vojenskými uniformami, sa objavujú naprieč kolekciami Dior, Giorgio Armani, Chloé aj Valentino a stávajú sa symbolom sezóny. Výrazné ramená, zdobené gombíky a prísna silueta pôsobia ako uniforma do moderného módneho boja.

    Módne výstavy v zlatej ére. Vyberať si môžete naprieč metropolami

    Módne výstavy sa stali kultúrnymi udalosťami, ktoré priťahujú davy návštevníkov rovnako silno ako koncerty či premiéry. Galérie a múzeá sa premieňajú na pomyselné pódiá, na ktorých odev získava novú dimenziu a stáva sa symbolom estetiky, inovácie i kultúrnej identity. Tohtoročný rok potvrdzuje, že móda si vydobyla pevné miesto medzi veľkými umeleckými disciplínami a neustále prináša nové fascinujúce projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoode opäť vedú anti-woke témy

    Byť "woke" už v Hollywoode a americkej popkultúre nie je in. Po pomerne krátkej ére diverzity a inklúzie sa teraz priemysel vracia k viac tradičným naratívam. Namiesto menšinových hlasov či queer autorov dostávajú priestor projekty, ktoré spoliehajú na tradičnú istotu, teda atraktívne, sexuálne nespútané a väčšinovo biele postavy. Dôvodom posunu späť je okrem iného aj súčasná politika.

    Gap vyhral denim lotériu. Značka slávi úspech s virálnou kampaňou

    Občas sa vyplatí staviť na starú osvedčenú klasiku. Dôkazom je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Spoločnosť totiž uspela s videom predstavujúcim rozmanitú dievčenskú skupinu Katseye, ktorá zatancovala na populárny hit Milkshake. Choreografia sa okamžite stala virálnou a priniesla značke nečakanú pozornosť a chválu.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―