Více

    ― Reklama ―

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Na prehliadkových mólach už pánsky streetwear nepôsobí ako návštevník z inej planéty, ale ako hosť, ktorý presne vie, ako sa v luxusnom priestore pohybovať. Louis Vuitton vo svojej jarnej kolekcii 2025 priniesol do farebných experimentov s monogramami klasické strihy a Jacquemus odhaľuje jemný minimalizmus s príjemnými farbami. Bottega Veneta zase pridáva na hravosti vrstvením textúr. Značky definujú novú éru streetwearu. Decentný, ale s jasným názorom.

    Streetwear diktujú najväčšie mená. Módny priemysel pozná verdikt

    Keď Matthieu Blazy predstavil jarnú kolekciu 2025 pre Bottega Veneta, bolo to, akoby niekto otvoril album so starými rodinnými fotografiami. Nadrozmerné saká s nariasenými ramenami a ležérne zastrčené košele dopĺňali vzorované nohavice a pleteniny vo vrstvách, ktoré pôsobili domácky, ale dokonale štýlovo. Tradičné tašky, kvety v rukách modeliek a kombinácia sofistikovaných materiálov s detsky hravými detailmi dodali kolekcii rozmer, ktorý presne vystihuje dnešný streetwear. Nevyhýba sa elegancii, ale odmieta sa vzdať autenticity.

    Na druhej strane Jacquemus vsádza na minimalizmus, ktorý nie je chladný, ale hrejivý. V lookbooku na jar a leto 2026 dominujú krémové a biele tóny, pričom strihy balansujú na hranici formálneho oblečenia a uvoľnených kúskov na voľný čas. Sako s voľnejšou líniou, hladká košeľa a nohavice s ľahkou textúrou ukazujú, že streetwear už nemusí kričať objemom, aby mal silný hlas. Simon Porte Jacquemus potvrdzuje, že „slušnejší“ streetwear môže byť rovnako presvedčivý ako jeho odvážnejší predchodcovia.

    Zdroj: Jacquemus

    U Louis Vuitton sa streetwear stal laboratóriom, kde sa formálne strihy miešajú s energiou mesta. Na jeseň a zimu 2025 priniesli Pharrell Williams a Nigo na mólo bundy so zaujímavými detailmi, leopardie nohavice v kombinácii s ružovými bundami a svetrami, doplnené futuristickými aplikáciami a farebnými gradientmi. Jarná kolekcia potom smerovala k pracovnému oblečeniu, ale s luxusným nádychom, teda bomber bundy s hodvábnym vnútrom, orientálnym vplyvom a kabátmi s monogramami.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Starý streetwear nekončí. Len sa presúva do subkultúrnej sekcie

    Ako ste teda asi pochopili, dnešný streetwear už nie je rebelským protipólom formálnej módy, ale jej charizmatickým bratom, ktorý má rád tradíciu, ale vždy pridá niečo svojho. Torpedo sneakers nahrádzajú objemné platformy, sako sa stáva rovnako bežným prvkom ako mikina a košeľa sa pokojne nosí s voľnými cargo kraťasmi. Ide o estetiku, ktorá dokáže byť uvoľnená a zároveň dôstojná, experimentálna a nositeľná. Premena trvala roky, výsledok je však presvedčivý. Streetwear už dávno nie je len o ulici, ale aj o tom, ako na ulici vyzeráte.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by @sante

    Pôvodný streetwear s mikinami po kolená, šiltovkami a masívnymi teniskami sa nevytratil. Posunul sa ďalej a stal sa subkultúrou, ktorá má stále svoj hlas a rezonuje medzi tými, ktorí sú verní jeho pôvodným koreňom. Už to však nie je svieži smer, ktorý diktuje tempo scény. Zo hrubého prejavu sa stalo rafinované odvetvie s vlastnými pravidlami a oddanými fanúšikmi. Mestský štýl sa posunul ďalej, otvoril sa tradícii, luxusným materiálom a precíznym strihom, zatiaľ čo starý streetwear zostal ako pripomienka toho, že móda sa nevyvíja v jednej línii, ale rozvetvuje sa do paralelných prúdov.

    Zdroje: HighSnobiety, The Independant, WWD, Instagram, YouTube

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Na prehliadkových mólach už pánsky streetwear nepôsobí ako návštevník z inej planéty, ale ako hosť, ktorý presne vie, ako sa v luxusnom priestore pohybovať. Louis Vuitton vo svojej jarnej kolekcii 2025 priniesol do farebných experimentov s monogramami klasické strihy a Jacquemus odhaľuje jemný minimalizmus s príjemnými farbami. Bottega Veneta zase pridáva na hravosti vrstvením textúr. Značky definujú novú éru streetwearu. Decentný, ale s jasným názorom.

    Streetwear diktujú najväčšie mená. Módny priemysel pozná verdikt

    Keď Matthieu Blazy predstavil jarnú kolekciu 2025 pre Bottega Veneta, bolo to, akoby niekto otvoril album so starými rodinnými fotografiami. Nadrozmerné saká s nariasenými ramenami a ležérne zastrčené košele dopĺňali vzorované nohavice a pleteniny vo vrstvách, ktoré pôsobili domácky, ale dokonale štýlovo. Tradičné tašky, kvety v rukách modeliek a kombinácia sofistikovaných materiálov s detsky hravými detailmi dodali kolekcii rozmer, ktorý presne vystihuje dnešný streetwear. Nevyhýba sa elegancii, ale odmieta sa vzdať autenticity.

    Na druhej strane Jacquemus vsádza na minimalizmus, ktorý nie je chladný, ale hrejivý. V lookbooku na jar a leto 2026 dominujú krémové a biele tóny, pričom strihy balansujú na hranici formálneho oblečenia a uvoľnených kúskov na voľný čas. Sako s voľnejšou líniou, hladká košeľa a nohavice s ľahkou textúrou ukazujú, že streetwear už nemusí kričať objemom, aby mal silný hlas. Simon Porte Jacquemus potvrdzuje, že „slušnejší“ streetwear môže byť rovnako presvedčivý ako jeho odvážnejší predchodcovia.

    Zdroj: Jacquemus

    U Louis Vuitton sa streetwear stal laboratóriom, kde sa formálne strihy miešajú s energiou mesta. Na jeseň a zimu 2025 priniesli Pharrell Williams a Nigo na mólo bundy so zaujímavými detailmi, leopardie nohavice v kombinácii s ružovými bundami a svetrami, doplnené futuristickými aplikáciami a farebnými gradientmi. Jarná kolekcia potom smerovala k pracovnému oblečeniu, ale s luxusným nádychom, teda bomber bundy s hodvábnym vnútrom, orientálnym vplyvom a kabátmi s monogramami.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Starý streetwear nekončí. Len sa presúva do subkultúrnej sekcie

    Ako ste teda asi pochopili, dnešný streetwear už nie je rebelským protipólom formálnej módy, ale jej charizmatickým bratom, ktorý má rád tradíciu, ale vždy pridá niečo svojho. Torpedo sneakers nahrádzajú objemné platformy, sako sa stáva rovnako bežným prvkom ako mikina a košeľa sa pokojne nosí s voľnými cargo kraťasmi. Ide o estetiku, ktorá dokáže byť uvoľnená a zároveň dôstojná, experimentálna a nositeľná. Premena trvala roky, výsledok je však presvedčivý. Streetwear už dávno nie je len o ulici, ale aj o tom, ako na ulici vyzeráte.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by @sante

    Pôvodný streetwear s mikinami po kolená, šiltovkami a masívnymi teniskami sa nevytratil. Posunul sa ďalej a stal sa subkultúrou, ktorá má stále svoj hlas a rezonuje medzi tými, ktorí sú verní jeho pôvodným koreňom. Už to však nie je svieži smer, ktorý diktuje tempo scény. Zo hrubého prejavu sa stalo rafinované odvetvie s vlastnými pravidlami a oddanými fanúšikmi. Mestský štýl sa posunul ďalej, otvoril sa tradícii, luxusným materiálom a precíznym strihom, zatiaľ čo starý streetwear zostal ako pripomienka toho, že móda sa nevyvíja v jednej línii, ale rozvetvuje sa do paralelných prúdov.

    Zdroje: HighSnobiety, The Independant, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávajú zbohom objemu. Na rade je aerodynamika

    V móde sa často striedajú extrémy. Po ére objemných tenisiek, robustných podrážok a neprehliadnuteľnej siluety prichádza protipól. Torpedo tenisky, ako sa hovorí novému typu subtílnej obuvi, sa tento rok stávajú odpoveďou na únavu z chunky sneaker trendu. Sú štíhle, hladké, dokonca aerodynamické. Prinášajú späť istú samozrejmosť a nenápadnú eleganciu, ktorá kontrastuje s energickým a často prehnaným štýlom generácie Z.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Móda v kocke: Beyoncé a Levi’s mieria do finále a Martha Stewart má skin care kolekciu

    Značka Dyson skúma svet beauty a vydáva vlastné produkty na vlasy. Spoločnosť Skims pre zmenu uviedla virálny shapewear na tvár. Rovnako Martha Stewart má novinku, a to vlastnú skin care kolekciu. Speváčka Beyoncé a Levi’s vchádzajú do finálnej kapitoly spolupráce, pomocou krátkeho filmu. V Kodani potom odštartoval tamojší fashion week.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    American Eagle čelí kritike. Na vine je kontroverzná reklama so Sydney Sweeney

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―