Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Rare Beauty otvára novú kapitolu. Selena Gomez vydá vlastnú vôňu

    Úspešná značka z dielne Seleny Gomez, Rare Beauty, začína novú kapitolu. Vo štvrtok 7. augusta totiž uvedie vlastnú kolekciu vôní Rare Eau de Parfum. Parfum má v sebe ukrývať hneď niekoľko hlbokých tónov. Ponúka teplú vôňu karamelu, pistácie a ružového korenia, ale aj vanilku, zázvor, kakao, santalové drevo, tonka fazuľe a pižmo. Vôňa sa má na pokožke postupne rozvíjať, a to po dobu 12 hodín.

    Zdroj: Rare Beauty

    Anjeli opäť na scéne. Victoria’s Secret pokračuje so svojou šou

    Minulý rok znamenal pre značku Victoria’s Secret významný míľnik. Značka totiž po niekoľkých rokoch vrátila svoj koncept ikonických prehliadok, ktoré ju mali dištancovať od kontroverzných prehliadok. Keďže zákazníci nový formát prijali, spoločnosť sa rozhodla vrátiť prehliadku aj tento rok. Prezradila to prostredníctvom upútavky na svojom profile na Instagrame. Zatiaľ však nie je jasné, kedy prehliadku usporiada.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria’s Secret (@victoriassecret)

    Kering bojuje s prepadom ziskov. Za prvý polrok spadli o 46 percent

    Luxusná skupina Kering oznámila výsledky za prvý polrok tohto roka. Zaznamenala v ňom ďalší pokles ziskov, tentokrát o 46 percent, a to na 474 miliónov eur. Dôvodom je predovšetkým pokles predajov jej kľúčovej značky, teda módneho domu Gucci. Ten s napätím a zvyšujúcou sa nádejou očakáva nástup nového kreatívneho riaditeľa a bývalého šéfa Balenciaga, Demny Gvasalia.

    Moncler Grenoble skúša nové miesto. Ďalšia kolekcia bude predstavená v Aspene

    Luxusná značka Moncler Grenoble je známa svojimi dychberúcimi, a často zasneženými, prehliadkami. Naposledy odhalila svoju kolekciu v rezorte Courchevel, nachádzajúcom sa vo francúzskych Alpách. Tentokrát ale zamieri mimo Európu. Spoločnosť totiž po prvýkrát so svojou šou vycestuje do Spojených štátov amerických, konkrétne do Aspenu, kde 31. januára predstaví novú kolekciu.

    Zdroj: Moncler

    Versace vynechá runway. Dario Vitale odhalí debut pomocou prezentácie

    Módny dom Versace prekvapil módny svet oznámením, že debut svojho nového kreatívneho riaditeľa Daria Vitale neodhalí prostredníctvom tradičnej prehliadky na móle. Namiesto toho návrhár zorganizuje prezentáciu s videom, ktorá má podľa značky „uctiť si minulosť a načrtnúť budúcnosť“. Návrhár ponúkne svoju premiéru v piatok 26. septembra na Milánskom týždni módy, ktorý potrvá do 29. septembra.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    ― Reklama ―

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Rare Beauty otvára novú kapitolu. Selena Gomez vydá vlastnú vôňu

    Úspešná značka z dielne Seleny Gomez, Rare Beauty, začína novú kapitolu. Vo štvrtok 7. augusta totiž uvedie vlastnú kolekciu vôní Rare Eau de Parfum. Parfum má v sebe ukrývať hneď niekoľko hlbokých tónov. Ponúka teplú vôňu karamelu, pistácie a ružového korenia, ale aj vanilku, zázvor, kakao, santalové drevo, tonka fazuľe a pižmo. Vôňa sa má na pokožke postupne rozvíjať, a to po dobu 12 hodín.

    Zdroj: Rare Beauty

    Anjeli opäť na scéne. Victoria’s Secret pokračuje so svojou šou

    Minulý rok znamenal pre značku Victoria’s Secret významný míľnik. Značka totiž po niekoľkých rokoch vrátila svoj koncept ikonických prehliadok, ktoré ju mali dištancovať od kontroverzných prehliadok. Keďže zákazníci nový formát prijali, spoločnosť sa rozhodla vrátiť prehliadku aj tento rok. Prezradila to prostredníctvom upútavky na svojom profile na Instagrame. Zatiaľ však nie je jasné, kedy prehliadku usporiada.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria’s Secret (@victoriassecret)

    Kering bojuje s prepadom ziskov. Za prvý polrok spadli o 46 percent

    Luxusná skupina Kering oznámila výsledky za prvý polrok tohto roka. Zaznamenala v ňom ďalší pokles ziskov, tentokrát o 46 percent, a to na 474 miliónov eur. Dôvodom je predovšetkým pokles predajov jej kľúčovej značky, teda módneho domu Gucci. Ten s napätím a zvyšujúcou sa nádejou očakáva nástup nového kreatívneho riaditeľa a bývalého šéfa Balenciaga, Demny Gvasalia.

    Moncler Grenoble skúša nové miesto. Ďalšia kolekcia bude predstavená v Aspene

    Luxusná značka Moncler Grenoble je známa svojimi dychberúcimi, a často zasneženými, prehliadkami. Naposledy odhalila svoju kolekciu v rezorte Courchevel, nachádzajúcom sa vo francúzskych Alpách. Tentokrát ale zamieri mimo Európu. Spoločnosť totiž po prvýkrát so svojou šou vycestuje do Spojených štátov amerických, konkrétne do Aspenu, kde 31. januára predstaví novú kolekciu.

    Zdroj: Moncler

    Versace vynechá runway. Dario Vitale odhalí debut pomocou prezentácie

    Módny dom Versace prekvapil módny svet oznámením, že debut svojho nového kreatívneho riaditeľa Daria Vitale neodhalí prostredníctvom tradičnej prehliadky na móle. Namiesto toho návrhár zorganizuje prezentáciu s videom, ktorá má podľa značky „uctiť si minulosť a načrtnúť budúcnosť“. Návrhár ponúkne svoju premiéru v piatok 26. septembra na Milánskom týždni módy, ktorý potrvá do 29. septembra.

    Zdroj: Reuters

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―