Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vo vznešených priestoroch Musée de la Monnaie, kde steny nesú spomienky minulosti a stropy dýchajú luxusom, sa odohrala prehliadka, ktorá definuje novú úroveň módneho vnímania. Bez názvu, bez vysvetlenia, bez príbehu. Ashi Studio odhalilo jesennú couture kolekciu ako stelesnenie mlčania, v ktorom zaznieva všetko podstatné. Každý look prichádzal pomaly, sprevádzaný len jemným rozprávaním a dramatickou orchestrálnou kompozíciou.

    Zakladateľ ateliéru Ashi Studio a prvý dizajnér z Perzského zálivu prijatý do prestížnej Fédération de la Haute Couture, Mohammed Ashi, sa tentokrát vzdal naratívu. Práve v tomto geste našiel hĺbku. Inšpirácia prišla nečakane, na parížskom blšom trhu, kde sa stratil v čase a medzi predmetmi, ktoré sa nikam neponáhľajú. Výsledkom je zbierka odmietajúca módne klišé. Namiesto toho stavia na tichu, pomalosti a dôstojnosti.

    Ashi Studio predstavuje „nič“. A nikdy to nebolo krajšie

    Modelky sa na módnom móle Ashi Studio pohybovali komnatami ako postavy z iného storočia. Bez katarzie, bez efektu, ale s bezchybným držaním tela a jemnou silou detailu. Ashi Studio je meno, ktoré si obliekli ikony ako Zendaya, Beyoncé či Cardi B, ale zároveň značka, ktorá netúži po sociálnej extravagancii.

    Zdroj: Ashi Studios

    Sofistikovanosť modelov sa rodí z remesla, nie z momentálneho trendu. Z kolekcií módneho domu je cítiť úctu k času. Nielen čas potrebný na vytvorenie dokonalého korzetu alebo dramatickej siluety, ale aj čas, ktorý je potrebný na to, aby sme vôbec pochopili, čo máme pred sebou. „Remeselná zručnosť je pomalá a vzácna znalosť,“ vyhlásil Ashi pre magazín Rain. A jeho prehliadka to bezo zvyšku potvrdila.

    Najvyššia forma slobody? Nedostatok významu ako nová úroveň luxusu

    V kolekcii, ktorá sa zaobišla bez názvov a významov, o to viac vynikli formy a materiály. Drevené korzety so zvieracími detailmi, odhalené konštrukcie spodných sukní a ornamentálne motívy v duchu Chinoiserie. Strihy sa opierali o minulosť, ale nezostávali v nej zaseknuté. Bola to skôr hra s dedičstvom couture. Dramatické tempo modeliek zámerne nútilo divákov zotrvať, fyzicky i duševne, pri každom modeli, ako by išlo o relikviu.

    Prvýkrát sme sa ocitli tvárou v tvár kolekcii, ktorá sa vedome vzdala významu. Nie preto, že by jej chýbala, ale preto, že ju jednoducho nepotrebovala. Ashi Studio sa hýbe v priestore, kde nie je nutné nič vysvetľovať, pomenovávať, či obhajovať. Absencia príbehu nie je prázdnotou, ale vrcholnou formou slobody, ktorú si môžu dovoliť len tí, ktorí už definovali svoj jazyk tak presne, že mlčanie hovorí za nich. Prinášajú len to, čo považujú za krásne, hodnotné a hodné zachytenia. A to stačí.

    Zdroj: WWD, Rain, YouTube

    Autor článku:

    Kolekcia bez mena aj príbehu. Ashi Studio nepotrebuje storytelling

    ― Reklama ―

    Vo vznešených priestoroch Musée de la Monnaie, kde steny nesú spomienky minulosti a stropy dýchajú luxusom, sa odohrala prehliadka, ktorá definuje novú úroveň módneho vnímania. Bez názvu, bez vysvetlenia, bez príbehu. Ashi Studio odhalilo jesennú couture kolekciu ako stelesnenie mlčania, v ktorom zaznieva všetko podstatné. Každý look prichádzal pomaly, sprevádzaný len jemným rozprávaním a dramatickou orchestrálnou kompozíciou.

    Zakladateľ ateliéru Ashi Studio a prvý dizajnér z Perzského zálivu prijatý do prestížnej Fédération de la Haute Couture, Mohammed Ashi, sa tentokrát vzdal naratívu. Práve v tomto geste našiel hĺbku. Inšpirácia prišla nečakane, na parížskom blšom trhu, kde sa stratil v čase a medzi predmetmi, ktoré sa nikam neponáhľajú. Výsledkom je zbierka odmietajúca módne klišé. Namiesto toho stavia na tichu, pomalosti a dôstojnosti.

    Ashi Studio predstavuje „nič“. A nikdy to nebolo krajšie

    Modelky sa na módnom móle Ashi Studio pohybovali komnatami ako postavy z iného storočia. Bez katarzie, bez efektu, ale s bezchybným držaním tela a jemnou silou detailu. Ashi Studio je meno, ktoré si obliekli ikony ako Zendaya, Beyoncé či Cardi B, ale zároveň značka, ktorá netúži po sociálnej extravagancii.

    Zdroj: Ashi Studios

    Sofistikovanosť modelov sa rodí z remesla, nie z momentálneho trendu. Z kolekcií módneho domu je cítiť úctu k času. Nielen čas potrebný na vytvorenie dokonalého korzetu alebo dramatickej siluety, ale aj čas, ktorý je potrebný na to, aby sme vôbec pochopili, čo máme pred sebou. „Remeselná zručnosť je pomalá a vzácna znalosť,“ vyhlásil Ashi pre magazín Rain. A jeho prehliadka to bezo zvyšku potvrdila.

    Najvyššia forma slobody? Nedostatok významu ako nová úroveň luxusu

    V kolekcii, ktorá sa zaobišla bez názvov a významov, o to viac vynikli formy a materiály. Drevené korzety so zvieracími detailmi, odhalené konštrukcie spodných sukní a ornamentálne motívy v duchu Chinoiserie. Strihy sa opierali o minulosť, ale nezostávali v nej zaseknuté. Bola to skôr hra s dedičstvom couture. Dramatické tempo modeliek zámerne nútilo divákov zotrvať, fyzicky i duševne, pri každom modeli, ako by išlo o relikviu.

    Prvýkrát sme sa ocitli tvárou v tvár kolekcii, ktorá sa vedome vzdala významu. Nie preto, že by jej chýbala, ale preto, že ju jednoducho nepotrebovala. Ashi Studio sa hýbe v priestore, kde nie je nutné nič vysvetľovať, pomenovávať, či obhajovať. Absencia príbehu nie je prázdnotou, ale vrcholnou formou slobody, ktorú si môžu dovoliť len tí, ktorí už definovali svoj jazyk tak presne, že mlčanie hovorí za nich. Prinášajú len to, čo považujú za krásne, hodnotné a hodné zachytenia. A to stačí.

    Zdroj: WWD, Rain, YouTube

    ― Reklama ―

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Uverili sme marketingovým klamstvám? The Ordinary búra mýty skincare sveta

    Značka The Ordinary povedala stop. Stop marketingovým beauty tipom, ktoré neprinášajú žiadne viditeľné zmeny. Stop klamaniu. Svojou novou kampaňou s názvom The Periodic Fable chce zbúrať mýty, ktoré svet skincare rutín vystaval na pestrých termínoch. Reklamou urobila spoločnosť čiaru za lákavými frázami a marketingom, ktoré zarábajú peniaze, ale neprinášajú ovocie.

    Premeňte zimné dni na radosť. Rozžiarte ich luxusnými adventnými kalendármi

    Premeňte svoje Vianoce na čarovné chvíle a vráťte sa do dní, keď ste boli deťmi. Čakanie na Štedrý deň môže byť dlhé, ale s luxusnym adventným kalendárom si ho rozhodne skrátite. Predčasným darčekom sviatky ešte nikto nikdy nepokazil. Ste milovníci vôní, starostlivosti o seba alebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z ponuky slávnych značiek určite vyrazia dych.

    ― Reklama ―