Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak „it girl“. Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Aktuálne kolekcie síce mieria opačným smerom ako štatistiky, ale najskôr tomu tak nebude dlho. Nedávne dáta z platforiem ako Accio alebo Particl ukázali, že naprieč vyhľadávačmi rekordne stúpajú pojmy ako tabakové produkty, alkohol alebo tácky na balenie cigariet. Na prvý pohľad alarmujúce zdravotné hrozby ale svetu módy a štýlu ukazujú hlbší vhľad do kolektívnej mysle spoločnosti.

    Clean girl trendy nebudú na vrchole večne. Ľudia vyhľadávajú značky s osobnosťou

    Clean girl estetika sa sociálnych sietí drží zubami nechtami. Pinterest nástenky, precízne zeditované TikTok videá s motivačnou hudbou a instagramové fotky prejdené béžovým filtrom. Spústa konzumentov túžila po sklenenej pleti, žiadnom make-up looku a athleisure móde pretkanej pilates lekciami. Po rokoch estetickej sterilnosti sa ale do popredia derie nálada voňajúca po večierku a hranolkách o tretej ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podľa dát monitorujúcich správanie spotrebiteľov navyše v poslednej dobe na obľube získavajú značky ako napríklad Coach. Slávi návrat s kabelkami, ktoré nedopĺňajú zelený detox džús, ale skôr červené podpätky hodiace sa do tmavého baru. Rovnako tak rastie obľuba značky Ganni, ktorá rada stavia na farbách a spontánnosti. Naopak klesá záujem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhladenosť prestávajú byť realitou. Ľudia sú unavení z honby po dokonalosti

    Takzvaná messy girl pritom nemusí znamenať nedbalosť. Pre množstvo ľudí predstavuje alegóriu slobody. Estetika rozpustených vlasov, ľahko rozmazaných očných liniek, pre dymový efekt, a hlavne života, ktorý sa neodohráva na reformer strojoch a u baru so smoothie drinkami. Možno, že po celom svete začína ľuďom dochádzať, ako veľmi nereálna a nedosiahnuteľná ona čistá estetika vlastne je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životný štýl je základ všetkého. Dostatok spánku, pohyb i kvalitná strava by mali tvoriť piliere každodenného života. Práve do takto vyváženej rutiny ale spadá tiež zábava, večierky alebo napríklad dezert po večeri. Je to určitá forma sebalásky a self care, vnášajúca reálne zážitky do sveta pretkaného každodennými povinnosťami. Z kozmetiky a módy by nemala byť ďalšia položka na to-do liste.

    Messy girl era je viac než rozcuchané vlasy. Život má byť aj mimo nalajnovaný kalendár

    Nová vlna je dynamickejšia. Čoskoro prestane byť atraktívne mať plnú skriňu béžových drahých kúskov, ale začne sa oceňovať outfit pripravený čeliť nepredvídateľnému programu. Od návštevy múzea až po sledovanie motokár alebo nočný piknik na streche budovy. Dokonalý plán jednoducho neexistuje. Podstata leží v umení urobiť nezabudnuteľnú spomienku aj z neuhladeného políčka v kalendári.

    @curatingambiance Neporiadna éra je späť. A v žiadnom prípade tým nemyslím pieseň. Mám na mysli skutočný kultúrny posun: od béžového minimalizmu k charakteru, chaosu a nálade. Ak budujete značku alebo pracujete v marketingu, nejde len o estetický trend – je to skutočný posun spotrebiteľov, podložený údajmi. Vďaka platformám, ako je Particl, je to sledovateľné ✨ Nielen to, čo značky zverejňujú – ale aj to, čo sa skutočne predáva. Messy Comeback je tu. Možno si budete chcieť urobiť poznámky. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ originálny zvuk – Anne Valois

    Ak ste sa s clean girl estetikou nikdy nezžili, možno prichádza váš čas. Nebojte sa nosiť červený rúž, na ktorý doteraz nikdy nebola dosť dobrá príležitosť, oblečte rafinovaný čipkovaný top a použite ten korenistý parfum, ktorého doposiaľ „bola škoda“. Ale najdôležitejšia zo všetkého je, samozrejme, rovnováha, a tá by nikdy nemala byť založená na aktuálnych tiktokových trendoch.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.sk/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    ― Reklama ―

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak „it girl“. Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Aktuálne kolekcie síce mieria opačným smerom ako štatistiky, ale najskôr tomu tak nebude dlho. Nedávne dáta z platforiem ako Accio alebo Particl ukázali, že naprieč vyhľadávačmi rekordne stúpajú pojmy ako tabakové produkty, alkohol alebo tácky na balenie cigariet. Na prvý pohľad alarmujúce zdravotné hrozby ale svetu módy a štýlu ukazujú hlbší vhľad do kolektívnej mysle spoločnosti.

    Clean girl trendy nebudú na vrchole večne. Ľudia vyhľadávajú značky s osobnosťou

    Clean girl estetika sa sociálnych sietí drží zubami nechtami. Pinterest nástenky, precízne zeditované TikTok videá s motivačnou hudbou a instagramové fotky prejdené béžovým filtrom. Spústa konzumentov túžila po sklenenej pleti, žiadnom make-up looku a athleisure móde pretkanej pilates lekciami. Po rokoch estetickej sterilnosti sa ale do popredia derie nálada voňajúca po večierku a hranolkách o tretej ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podľa dát monitorujúcich správanie spotrebiteľov navyše v poslednej dobe na obľube získavajú značky ako napríklad Coach. Slávi návrat s kabelkami, ktoré nedopĺňajú zelený detox džús, ale skôr červené podpätky hodiace sa do tmavého baru. Rovnako tak rastie obľuba značky Ganni, ktorá rada stavia na farbách a spontánnosti. Naopak klesá záujem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhladenosť prestávajú byť realitou. Ľudia sú unavení z honby po dokonalosti

    Takzvaná messy girl pritom nemusí znamenať nedbalosť. Pre množstvo ľudí predstavuje alegóriu slobody. Estetika rozpustených vlasov, ľahko rozmazaných očných liniek, pre dymový efekt, a hlavne života, ktorý sa neodohráva na reformer strojoch a u baru so smoothie drinkami. Možno, že po celom svete začína ľuďom dochádzať, ako veľmi nereálna a nedosiahnuteľná ona čistá estetika vlastne je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životný štýl je základ všetkého. Dostatok spánku, pohyb i kvalitná strava by mali tvoriť piliere každodenného života. Práve do takto vyváženej rutiny ale spadá tiež zábava, večierky alebo napríklad dezert po večeri. Je to určitá forma sebalásky a self care, vnášajúca reálne zážitky do sveta pretkaného každodennými povinnosťami. Z kozmetiky a módy by nemala byť ďalšia položka na to-do liste.

    Messy girl era je viac než rozcuchané vlasy. Život má byť aj mimo nalajnovaný kalendár

    Nová vlna je dynamickejšia. Čoskoro prestane byť atraktívne mať plnú skriňu béžových drahých kúskov, ale začne sa oceňovať outfit pripravený čeliť nepredvídateľnému programu. Od návštevy múzea až po sledovanie motokár alebo nočný piknik na streche budovy. Dokonalý plán jednoducho neexistuje. Podstata leží v umení urobiť nezabudnuteľnú spomienku aj z neuhladeného políčka v kalendári.

    @curatingambiance Neporiadna éra je späť. A v žiadnom prípade tým nemyslím pieseň. Mám na mysli skutočný kultúrny posun: od béžového minimalizmu k charakteru, chaosu a nálade. Ak budujete značku alebo pracujete v marketingu, nejde len o estetický trend – je to skutočný posun spotrebiteľov, podložený údajmi. Vďaka platformám, ako je Particl, je to sledovateľné ✨ Nielen to, čo značky zverejňujú – ale aj to, čo sa skutočne predáva. Messy Comeback je tu. Možno si budete chcieť urobiť poznámky. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ originálny zvuk – Anne Valois

    Ak ste sa s clean girl estetikou nikdy nezžili, možno prichádza váš čas. Nebojte sa nosiť červený rúž, na ktorý doteraz nikdy nebola dosť dobrá príležitosť, oblečte rafinovaný čipkovaný top a použite ten korenistý parfum, ktorého doposiaľ „bola škoda“. Ale najdôležitejšia zo všetkého je, samozrejme, rovnováha, a tá by nikdy nemala byť založená na aktuálnych tiktokových trendoch.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―