Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Štokholm už dávno nie je len domovom minimalistického interiérového dizajnu alebo suchých kampaní miestnych návrhárov. Nenápadne, ako je u Škandinávcov zvykom, sa švédske hlavné mesto stalo sofistikovaným módnym epicentrom. Nie je to len vďaka estetike, čistote a škandinávskemu zmyslu pre funkčnosť, ale najmä vďaka značkám, ktoré nezabudli na svoje korene.

    Štokholm bez Acne Studios nie je Štokholm. Módny dom, ktorý zmenil klímu severu

    V roku 1996 kreatívny kolektív s názvom Ambition to Create Novel Expressions (ACNE) poslal nohavice stovke celebrít. Nie katalóg, nie ponuka. Len džínsy. Úplne obyčajné, až na jeden detail, červené prešívanie. Bol to akýsi kreatívny test, nie konečný produkt. Napriek tomu sa na základe tohto jediného gesta začal formovať jeden z najvplyvnejších módnych domov súčasnosti.

    Acne Studios, ako tento luxusný butik poznáme dnes, je síce globálna značka, ale jej srdce zostáva v Štokholme. Čo to znamená? Nie je to štýl pre každého, je to móda s odstupom. Teda taká, ktorá pôsobí ako niekto, kto sa na večierku nerozpráva, ale vonku na cigarete sa okolo neho postupne zhromaždí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na námestí Norrmalmstorg je ako priestorová esej estetiky Acne. Brutalistický interiér pôsobí, akoby mal klienta najprv trochu vystrašiť a potom očariť. Pracuje so svetlom, materiálom a často aj s prázdnotou, rovnako ako samotné kolekcie.

    Spoznajte sídlo minimalizmu. Nie toho nudného, ale plného charakteru

    Keď Elin Kling, jedna z prvých európskych fashion blogeriek, ktorá prerazila v New Yorku, založila Totême, nebol to krok smerom k rýchlej značke s jej tvárou. Bol to skôr tichý úkrok stranou. Spolu so svojím manželom Karlom Lindman začala budovať label, ktorý mal byť úplne oprostený od módneho šumu. Nie reakcia na trendy, ale ich opak. Systém, v ktorom si môžete vystavať celý šatník z niekoľkých kusov, ktoré fungujú vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême nie je značka, ktorá vás očarí na prvý pohľad. Ale keď sa pozriete na jednotlivé strihy, zistíte, že kabát sedí presne tam, kde má. Košeľa drží tvar aj po 12 hodinách a kožené balerínky vytvárajú pevný základ pre každodenné outfity.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opäť architektonicky čistý priestor, kde sa luxus nedemonštruje, len sa v ňom skrátka deje. Interiér navrhlo renomované švédske štúdio Halleroed. Všetko je v ňom v presne tej miere elegancie, ktorú Totême reprezentuje. Pevný pokoj, ladnosť bez pozlátka. Cítite, že každý detail má svoje miesto. Štúdio Halleroed sa postaralo napríklad aj o obchody Alaïa, z obyčajnej návštevy butiku sa tak stáva kultúrny moment.

    Streetstyle ako žiadny iný. Štokholm ponúka inšpiráciu aj na ulici

    Štokholm je bránou do širšieho škandinávskeho sveta módy. Dánska aristokratická elegancia Cecilie Bahnsen, nórska hravosť značky Holzweiler alebo fínska poetika značky Marimekko, všetky tieto vplyvy sa v meste koncentrujú ako v kaleidoskope. Hoci majú rôzne príbehy, spája ich jedna vec. Schopnosť vytvárať módu, ktorá má dušu. Navyše ani nemusíte navštevovať len butiky, ako skvelá inšpirácia slúžia ulice, kde streetstyle obyvateľov naberá neuveriteľný spád.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Emelie Hjort (@emelieolson)

    Ak teda patríte k tým, ktorí pravidelne mieria za inšpiráciou do Paríža alebo Milána, nabudúce si v itinerári nechajte miesto aj pre Štokholm. Nie preto, že by toto mesto kričalo módou, práve naopak. Tí, ktorí dokážu načúvať tichu, nájdu v Štokholme niečo oveľa zaujímavejšie než ďalšiu prehliadku slávnych log. Štýl, ktorý je sofistikovaný, seversky čistý, ale zároveň plný emócií. Mimochodom, podobný pocit môžete zažiť aj v Japonsku, ale to je už iný príbeh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Autor článku:

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    ― Reklama ―

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Štokholm už dávno nie je len domovom minimalistického interiérového dizajnu alebo suchých kampaní miestnych návrhárov. Nenápadne, ako je u Škandinávcov zvykom, sa švédske hlavné mesto stalo sofistikovaným módnym epicentrom. Nie je to len vďaka estetike, čistote a škandinávskemu zmyslu pre funkčnosť, ale najmä vďaka značkám, ktoré nezabudli na svoje korene.

    Štokholm bez Acne Studios nie je Štokholm. Módny dom, ktorý zmenil klímu severu

    V roku 1996 kreatívny kolektív s názvom Ambition to Create Novel Expressions (ACNE) poslal nohavice stovke celebrít. Nie katalóg, nie ponuka. Len džínsy. Úplne obyčajné, až na jeden detail, červené prešívanie. Bol to akýsi kreatívny test, nie konečný produkt. Napriek tomu sa na základe tohto jediného gesta začal formovať jeden z najvplyvnejších módnych domov súčasnosti.

    Acne Studios, ako tento luxusný butik poznáme dnes, je síce globálna značka, ale jej srdce zostáva v Štokholme. Čo to znamená? Nie je to štýl pre každého, je to móda s odstupom. Teda taká, ktorá pôsobí ako niekto, kto sa na večierku nerozpráva, ale vonku na cigarete sa okolo neho postupne zhromaždí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na námestí Norrmalmstorg je ako priestorová esej estetiky Acne. Brutalistický interiér pôsobí, akoby mal klienta najprv trochu vystrašiť a potom očariť. Pracuje so svetlom, materiálom a často aj s prázdnotou, rovnako ako samotné kolekcie.

    Spoznajte sídlo minimalizmu. Nie toho nudného, ale plného charakteru

    Keď Elin Kling, jedna z prvých európskych fashion blogeriek, ktorá prerazila v New Yorku, založila Totême, nebol to krok smerom k rýchlej značke s jej tvárou. Bol to skôr tichý úkrok stranou. Spolu so svojím manželom Karlom Lindman začala budovať label, ktorý mal byť úplne oprostený od módneho šumu. Nie reakcia na trendy, ale ich opak. Systém, v ktorom si môžete vystavať celý šatník z niekoľkých kusov, ktoré fungujú vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême nie je značka, ktorá vás očarí na prvý pohľad. Ale keď sa pozriete na jednotlivé strihy, zistíte, že kabát sedí presne tam, kde má. Košeľa drží tvar aj po 12 hodinách a kožené balerínky vytvárajú pevný základ pre každodenné outfity.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opäť architektonicky čistý priestor, kde sa luxus nedemonštruje, len sa v ňom skrátka deje. Interiér navrhlo renomované švédske štúdio Halleroed. Všetko je v ňom v presne tej miere elegancie, ktorú Totême reprezentuje. Pevný pokoj, ladnosť bez pozlátka. Cítite, že každý detail má svoje miesto. Štúdio Halleroed sa postaralo napríklad aj o obchody Alaïa, z obyčajnej návštevy butiku sa tak stáva kultúrny moment.

    Streetstyle ako žiadny iný. Štokholm ponúka inšpiráciu aj na ulici

    Štokholm je bránou do širšieho škandinávskeho sveta módy. Dánska aristokratická elegancia Cecilie Bahnsen, nórska hravosť značky Holzweiler alebo fínska poetika značky Marimekko, všetky tieto vplyvy sa v meste koncentrujú ako v kaleidoskope. Hoci majú rôzne príbehy, spája ich jedna vec. Schopnosť vytvárať módu, ktorá má dušu. Navyše ani nemusíte navštevovať len butiky, ako skvelá inšpirácia slúžia ulice, kde streetstyle obyvateľov naberá neuveriteľný spád.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Emelie Hjort (@emelieolson)

    Ak teda patríte k tým, ktorí pravidelne mieria za inšpiráciou do Paríža alebo Milána, nabudúce si v itinerári nechajte miesto aj pre Štokholm. Nie preto, že by toto mesto kričalo módou, práve naopak. Tí, ktorí dokážu načúvať tichu, nájdu v Štokholme niečo oveľa zaujímavejšie než ďalšiu prehliadku slávnych log. Štýl, ktorý je sofistikovaný, seversky čistý, ale zároveň plný emócií. Mimochodom, podobný pocit môžete zažiť aj v Japonsku, ale to je už iný príbeh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    ― Reklama ―

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    ― Reklama ―