Více

    ― Reklama ―

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Štokholm už dávno nie je len domovom minimalistického interiérového dizajnu alebo suchých kampaní miestnych návrhárov. Nenápadne, ako je u Škandinávcov zvykom, sa švédske hlavné mesto stalo sofistikovaným módnym epicentrom. Nie je to len vďaka estetike, čistote a škandinávskemu zmyslu pre funkčnosť, ale najmä vďaka značkám, ktoré nezabudli na svoje korene.

    Štokholm bez Acne Studios nie je Štokholm. Módny dom, ktorý zmenil klímu severu

    V roku 1996 kreatívny kolektív s názvom Ambition to Create Novel Expressions (ACNE) poslal nohavice stovke celebrít. Nie katalóg, nie ponuka. Len džínsy. Úplne obyčajné, až na jeden detail, červené prešívanie. Bol to akýsi kreatívny test, nie konečný produkt. Napriek tomu sa na základe tohto jediného gesta začal formovať jeden z najvplyvnejších módnych domov súčasnosti.

    Acne Studios, ako tento luxusný butik poznáme dnes, je síce globálna značka, ale jej srdce zostáva v Štokholme. Čo to znamená? Nie je to štýl pre každého, je to móda s odstupom. Teda taká, ktorá pôsobí ako niekto, kto sa na večierku nerozpráva, ale vonku na cigarete sa okolo neho postupne zhromaždí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na námestí Norrmalmstorg je ako priestorová esej estetiky Acne. Brutalistický interiér pôsobí, akoby mal klienta najprv trochu vystrašiť a potom očariť. Pracuje so svetlom, materiálom a často aj s prázdnotou, rovnako ako samotné kolekcie.

    Spoznajte sídlo minimalizmu. Nie toho nudného, ale plného charakteru

    Keď Elin Kling, jedna z prvých európskych fashion blogeriek, ktorá prerazila v New Yorku, založila Totême, nebol to krok smerom k rýchlej značke s jej tvárou. Bol to skôr tichý úkrok stranou. Spolu so svojím manželom Karlom Lindman začala budovať label, ktorý mal byť úplne oprostený od módneho šumu. Nie reakcia na trendy, ale ich opak. Systém, v ktorom si môžete vystavať celý šatník z niekoľkých kusov, ktoré fungujú vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême nie je značka, ktorá vás očarí na prvý pohľad. Ale keď sa pozriete na jednotlivé strihy, zistíte, že kabát sedí presne tam, kde má. Košeľa drží tvar aj po 12 hodinách a kožené balerínky vytvárajú pevný základ pre každodenné outfity.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opäť architektonicky čistý priestor, kde sa luxus nedemonštruje, len sa v ňom skrátka deje. Interiér navrhlo renomované švédske štúdio Halleroed. Všetko je v ňom v presne tej miere elegancie, ktorú Totême reprezentuje. Pevný pokoj, ladnosť bez pozlátka. Cítite, že každý detail má svoje miesto. Štúdio Halleroed sa postaralo napríklad aj o obchody Alaïa, z obyčajnej návštevy butiku sa tak stáva kultúrny moment.

    Streetstyle ako žiadny iný. Štokholm ponúka inšpiráciu aj na ulici

    Štokholm je bránou do širšieho škandinávskeho sveta módy. Dánska aristokratická elegancia Cecilie Bahnsen, nórska hravosť značky Holzweiler alebo fínska poetika značky Marimekko, všetky tieto vplyvy sa v meste koncentrujú ako v kaleidoskope. Hoci majú rôzne príbehy, spája ich jedna vec. Schopnosť vytvárať módu, ktorá má dušu. Navyše ani nemusíte navštevovať len butiky, ako skvelá inšpirácia slúžia ulice, kde streetstyle obyvateľov naberá neuveriteľný spád.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Emelie Hjort (@emelieolson)

    Ak teda patríte k tým, ktorí pravidelne mieria za inšpiráciou do Paríža alebo Milána, nabudúce si v itinerári nechajte miesto aj pre Štokholm. Nie preto, že by toto mesto kričalo módou, práve naopak. Tí, ktorí dokážu načúvať tichu, nájdu v Štokholme niečo oveľa zaujímavejšie než ďalšiu prehliadku slávnych log. Štýl, ktorý je sofistikovaný, seversky čistý, ale zároveň plný emócií. Mimochodom, podobný pocit môžete zažiť aj v Japonsku, ale to je už iný príbeh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Štokholm už dávno nie je len domovom minimalistického interiérového dizajnu alebo suchých kampaní miestnych návrhárov. Nenápadne, ako je u Škandinávcov zvykom, sa švédske hlavné mesto stalo sofistikovaným módnym epicentrom. Nie je to len vďaka estetike, čistote a škandinávskemu zmyslu pre funkčnosť, ale najmä vďaka značkám, ktoré nezabudli na svoje korene.

    Štokholm bez Acne Studios nie je Štokholm. Módny dom, ktorý zmenil klímu severu

    V roku 1996 kreatívny kolektív s názvom Ambition to Create Novel Expressions (ACNE) poslal nohavice stovke celebrít. Nie katalóg, nie ponuka. Len džínsy. Úplne obyčajné, až na jeden detail, červené prešívanie. Bol to akýsi kreatívny test, nie konečný produkt. Napriek tomu sa na základe tohto jediného gesta začal formovať jeden z najvplyvnejších módnych domov súčasnosti.

    Acne Studios, ako tento luxusný butik poznáme dnes, je síce globálna značka, ale jej srdce zostáva v Štokholme. Čo to znamená? Nie je to štýl pre každého, je to móda s odstupom. Teda taká, ktorá pôsobí ako niekto, kto sa na večierku nerozpráva, ale vonku na cigarete sa okolo neho postupne zhromaždí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na námestí Norrmalmstorg je ako priestorová esej estetiky Acne. Brutalistický interiér pôsobí, akoby mal klienta najprv trochu vystrašiť a potom očariť. Pracuje so svetlom, materiálom a často aj s prázdnotou, rovnako ako samotné kolekcie.

    Spoznajte sídlo minimalizmu. Nie toho nudného, ale plného charakteru

    Keď Elin Kling, jedna z prvých európskych fashion blogeriek, ktorá prerazila v New Yorku, založila Totême, nebol to krok smerom k rýchlej značke s jej tvárou. Bol to skôr tichý úkrok stranou. Spolu so svojím manželom Karlom Lindman začala budovať label, ktorý mal byť úplne oprostený od módneho šumu. Nie reakcia na trendy, ale ich opak. Systém, v ktorom si môžete vystavať celý šatník z niekoľkých kusov, ktoré fungujú vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême nie je značka, ktorá vás očarí na prvý pohľad. Ale keď sa pozriete na jednotlivé strihy, zistíte, že kabát sedí presne tam, kde má. Košeľa drží tvar aj po 12 hodinách a kožené balerínky vytvárajú pevný základ pre každodenné outfity.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opäť architektonicky čistý priestor, kde sa luxus nedemonštruje, len sa v ňom skrátka deje. Interiér navrhlo renomované švédske štúdio Halleroed. Všetko je v ňom v presne tej miere elegancie, ktorú Totême reprezentuje. Pevný pokoj, ladnosť bez pozlátka. Cítite, že každý detail má svoje miesto. Štúdio Halleroed sa postaralo napríklad aj o obchody Alaïa, z obyčajnej návštevy butiku sa tak stáva kultúrny moment.

    Streetstyle ako žiadny iný. Štokholm ponúka inšpiráciu aj na ulici

    Štokholm je bránou do širšieho škandinávskeho sveta módy. Dánska aristokratická elegancia Cecilie Bahnsen, nórska hravosť značky Holzweiler alebo fínska poetika značky Marimekko, všetky tieto vplyvy sa v meste koncentrujú ako v kaleidoskope. Hoci majú rôzne príbehy, spája ich jedna vec. Schopnosť vytvárať módu, ktorá má dušu. Navyše ani nemusíte navštevovať len butiky, ako skvelá inšpirácia slúžia ulice, kde streetstyle obyvateľov naberá neuveriteľný spád.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Emelie Hjort (@emelieolson)

    Ak teda patríte k tým, ktorí pravidelne mieria za inšpiráciou do Paríža alebo Milána, nabudúce si v itinerári nechajte miesto aj pre Štokholm. Nie preto, že by toto mesto kričalo módou, práve naopak. Tí, ktorí dokážu načúvať tichu, nájdu v Štokholme niečo oveľa zaujímavejšie než ďalšiu prehliadku slávnych log. Štýl, ktorý je sofistikovaný, seversky čistý, ale zároveň plný emócií. Mimochodom, podobný pocit môžete zažiť aj v Japonsku, ale to je už iný príbeh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    ― Reklama ―

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Južná Kórea má nový ekonomický pilier. Beauty turizmus mieri do extrémnych výšin

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―