Více

    ― Reklama ―

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Od začiatku trblietavého sveta Hollywoodu sa veľa zmenilo. Herečky majú viac práv, dostávajú rozmanitejšie úlohy a majú silnejší hlas. V niektorých ohľadoch sa však zdá, že vysnívaný svet filmu zostal v úzadí. Ženy naďalej čelia neprimeranej kritike svojho vzhľadu a štýlu. Komentáre najčastejšie prichádzajú od novinárov, ale rýchlosťou blesku sa šíria aj na sociálnych sieťach.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Millie Bobby Brown (@milliebobbybrown)

    Príkladom absencie pokroku je vlna kritiky voči dvadsaťjedenročnej hviezde Millie Bobby Brown. Mladá herečka v poslednej dobe čelí poznámkam ohľadom svojho vzhľadu. Bulvárna tlač tvrdila, že vyzerá na štyridsiatničku, a pýtala sa, či všetci príslušníci generácie Z „tak strašne starnú“. Desivé na tomto prípade je nielen to, že takéto články existujú aj dnes, ale aj to, že ich často píšu ženy.

    Zdroj: Reuters

    Brownová si vyslúžila neprimeranú kritiku po premiére svojho najnovšieho filmu The Electric State, v ktorom hrá po boku Chrisa Pratta. Pred objektív kamery totiž prišla so silnejším mejkapom, v odvážnych šatách a s blond vlasmi. Herečka sa však rozhodla nenechať ostré komentáre bez povšimnutia. „Stretli ste ma, keď som mala 10 rokov, chápem to. Ale teraz mám 21 rokov, uplynulo 10 rokov,“ vyhlásila.

    Nejde len o vyjadrenie názoru. Millie Bobby Brown čelí mizogýnii

    Prečo sa médiá, ale aj fanúšikovia slávneho seriálu Stranger Things nedokážu zmieriť s tým, že Millie Bobby Brown už dávno nie je to roztomilé dievčatko na obrazovke? Je to nostalgia alebo túžba kontrolovať životy žien, ktoré sú nám také drahé? Áno, talentovaná herečka sa oblieka dospelejšie ako väčšina žien v jej veku. Nosí viac mejkapu a mení farbu vlasov. No a čo? Nemá právo experimentovať?

    Millie Bobby Brown je navyše vydatá, nedáva teda zmysel, že už nechce vyzerať ako neposedná teenagerka? Možno za pár rokov zmení štýl opäť od základov, možno už jej navždy zostane. Áno, Brown je verejná osobnosť, istým komentárom zo strany novinárov a fanúšikov sa preto najskôr nevyhne. Ale žiadna žena, či už slávna alebo nie, si nezaslúži, aby ju ponižovali pre jej osobné rozhodnutia.

    Navyše, zosmiešňujúce články a komentáre nie sú založené na názoroch, ale na hlboko zakorenenej mizogýnii. Žiadny z mužov, ktorí žiaria v seriáli Stranger Things, sa s takýmito poznámkami nemusí potýkať. Rovnako je sme ich pritom videli dospieť pred očami. „Vyrástla som. Moja tvár sa zmenila. Čo chcete, aby som s tým urobila? Vyrástla som pred svetom a zdá sa, že on nemôže vyrásť so mnou,“ prehlásila Brown, ktorá sa rozhodla zaostalým komentárom postaviť čelom.

    Zdroje: Variety, Mega Asia, Buzzfeed, Instagram, YouTube

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Od začiatku trblietavého sveta Hollywoodu sa veľa zmenilo. Herečky majú viac práv, dostávajú rozmanitejšie úlohy a majú silnejší hlas. V niektorých ohľadoch sa však zdá, že vysnívaný svet filmu zostal v úzadí. Ženy naďalej čelia neprimeranej kritike svojho vzhľadu a štýlu. Komentáre najčastejšie prichádzajú od novinárov, ale rýchlosťou blesku sa šíria aj na sociálnych sieťach.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Millie Bobby Brown (@milliebobbybrown)

    Príkladom absencie pokroku je vlna kritiky voči dvadsaťjedenročnej hviezde Millie Bobby Brown. Mladá herečka v poslednej dobe čelí poznámkam ohľadom svojho vzhľadu. Bulvárna tlač tvrdila, že vyzerá na štyridsiatničku, a pýtala sa, či všetci príslušníci generácie Z „tak strašne starnú“. Desivé na tomto prípade je nielen to, že takéto články existujú aj dnes, ale aj to, že ich často píšu ženy.

    Zdroj: Reuters

    Brownová si vyslúžila neprimeranú kritiku po premiére svojho najnovšieho filmu The Electric State, v ktorom hrá po boku Chrisa Pratta. Pred objektív kamery totiž prišla so silnejším mejkapom, v odvážnych šatách a s blond vlasmi. Herečka sa však rozhodla nenechať ostré komentáre bez povšimnutia. „Stretli ste ma, keď som mala 10 rokov, chápem to. Ale teraz mám 21 rokov, uplynulo 10 rokov,“ vyhlásila.

    Nejde len o vyjadrenie názoru. Millie Bobby Brown čelí mizogýnii

    Prečo sa médiá, ale aj fanúšikovia slávneho seriálu Stranger Things nedokážu zmieriť s tým, že Millie Bobby Brown už dávno nie je to roztomilé dievčatko na obrazovke? Je to nostalgia alebo túžba kontrolovať životy žien, ktoré sú nám také drahé? Áno, talentovaná herečka sa oblieka dospelejšie ako väčšina žien v jej veku. Nosí viac mejkapu a mení farbu vlasov. No a čo? Nemá právo experimentovať?

    Millie Bobby Brown je navyše vydatá, nedáva teda zmysel, že už nechce vyzerať ako neposedná teenagerka? Možno za pár rokov zmení štýl opäť od základov, možno už jej navždy zostane. Áno, Brown je verejná osobnosť, istým komentárom zo strany novinárov a fanúšikov sa preto najskôr nevyhne. Ale žiadna žena, či už slávna alebo nie, si nezaslúži, aby ju ponižovali pre jej osobné rozhodnutia.

    Navyše, zosmiešňujúce články a komentáre nie sú založené na názoroch, ale na hlboko zakorenenej mizogýnii. Žiadny z mužov, ktorí žiaria v seriáli Stranger Things, sa s takýmito poznámkami nemusí potýkať. Rovnako je sme ich pritom videli dospieť pred očami. „Vyrástla som. Moja tvár sa zmenila. Čo chcete, aby som s tým urobila? Vyrástla som pred svetom a zdá sa, že on nemôže vyrásť so mnou,“ prehlásila Brown, ktorá sa rozhodla zaostalým komentárom postaviť čelom.

    Zdroje: Variety, Mega Asia, Buzzfeed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Južná Kórea má nový ekonomický pilier. Beauty turizmus mieri do extrémnych výšin

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―