Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Dovolenky s cieľom digitálneho detoxu sú čoraz populárnejšie. Nie každý však môže odísť do exotických destinácií viac ako niekoľkokrát do roka. Funkčným a štýlovým riešením je vytvoriť si doma svoj vlastný kútik pokoja. Offline zóna pomôže s produktivitou, koncentráciou aj v boji proti prokrastinácii. Stačí k tomu len pár metrov štvorcových a premyslené doplnky.

    Za odmenu a nie za trest. Offline zóna je terapeut pre váš mozog

    Kútik, do ktorého nedosiahne pripojenie technológie, by mal slúžiť ku všetkému, čo v dosahu notifikácií nejde tak dobre. Môže ísť o meditáciu, čítanie kníh či odpočinok, ale aj kreatívnu prácu, počas ktorej potrebujete pohnúť so zapeklitým problémom, na ktorý inokedy nezbýva čas. Myseľ sa uvoľní, sústredí a práve v tej chvíli prichádzajú tie najautentickejšie nápady.

    Najdôležitejšie je pochopiteľne vyriešiť, kde sa vaša offline zóna bude nachádzať. Nezastaví vás ani menšia rozloha bytu. Nemusí sa zďaleka jednať o celú miestnosť, bohato stačí kútik, výklenok, alebo napríklad balkón. Mal by to byť priestor, ktorý pomyselne oddeľuje dosah signálu a notifikácií. Zvážte do detox zóny obstaranie štýlového boxu či zásuvky, kam pred vstupom odložíte telefón.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    Na zozname priorít bude nasledovať potreba vytvoriť ticho. Skvelý je koberec s hrubým vlasom. Tlmí kroky a nechá vás vznášať sa na oblaku pokoja. Podobne pevné závesy zablokujú zvuky z ulice. Ak predsa len potrebujete k práci kulisu, vyberte si gramofón alebo historické rádio s džezovou hudbou. Skvelou voľbou sú aj stiahnuté ambientné playlisty.

    Hmat je dôležitý zmysel. Dotykový displej nahraďte príjemnými textúrami

    Offline zóna priamo volá po kompenzácii dotyku. Nutnosť neustále siahať na povrchy vyvolávajúce dopamín uspokojíte mäkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnčekom od lokálneho dizajnéra či vankúšikom s pohánkovými šupkami. Sústreďte sa na maximálne pohodlie a absenciu rušivých elementov. Zápisník v elegantnej koži poslúži okrem dekorácie aj ako nástroj na zaznamenanie myšlienok.

    Kútik slúžiaci na digitálny detox by mal byť hlavne výzvou. Dodržiavanie stanovených pravidiel však nebude otravnou povinnosťou, ale zaslúženým rituálom. Doprajte svojej oáze pokoja výrobky, ktoré vás budú lákať svojou exkluzivitou a luxusom. Vysokokvalitné čajové súpravy, poháre na víno a kvalitnú kávu vám pomôžu vychutnať si svoj osobný priestor o niečo viac.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezabudnite ani na naučené úkony spojené práve s vaším jedinečným miestom. Pri príchode odložte telefón aj inteligentné hodinky, zapáľte sviečku a nachystajte si pero či nalejte pohár vody. Dostatočné množstvo svetla a čerstvého vzduchu vám celý zážitok len umocní a váš mozog si konečne oddýchne od neustále prítomných technológií. Veľmi skoro potom pocítite pozitívny vplyv na pracovnú produktivitu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kmart Australia (@kmartaus)

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.sk/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    ― Reklama ―

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Dovolenky s cieľom digitálneho detoxu sú čoraz populárnejšie. Nie každý však môže odísť do exotických destinácií viac ako niekoľkokrát do roka. Funkčným a štýlovým riešením je vytvoriť si doma svoj vlastný kútik pokoja. Offline zóna pomôže s produktivitou, koncentráciou aj v boji proti prokrastinácii. Stačí k tomu len pár metrov štvorcových a premyslené doplnky.

    Za odmenu a nie za trest. Offline zóna je terapeut pre váš mozog

    Kútik, do ktorého nedosiahne pripojenie technológie, by mal slúžiť ku všetkému, čo v dosahu notifikácií nejde tak dobre. Môže ísť o meditáciu, čítanie kníh či odpočinok, ale aj kreatívnu prácu, počas ktorej potrebujete pohnúť so zapeklitým problémom, na ktorý inokedy nezbýva čas. Myseľ sa uvoľní, sústredí a práve v tej chvíli prichádzajú tie najautentickejšie nápady.

    Najdôležitejšie je pochopiteľne vyriešiť, kde sa vaša offline zóna bude nachádzať. Nezastaví vás ani menšia rozloha bytu. Nemusí sa zďaleka jednať o celú miestnosť, bohato stačí kútik, výklenok, alebo napríklad balkón. Mal by to byť priestor, ktorý pomyselne oddeľuje dosah signálu a notifikácií. Zvážte do detox zóny obstaranie štýlového boxu či zásuvky, kam pred vstupom odložíte telefón.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    Na zozname priorít bude nasledovať potreba vytvoriť ticho. Skvelý je koberec s hrubým vlasom. Tlmí kroky a nechá vás vznášať sa na oblaku pokoja. Podobne pevné závesy zablokujú zvuky z ulice. Ak predsa len potrebujete k práci kulisu, vyberte si gramofón alebo historické rádio s džezovou hudbou. Skvelou voľbou sú aj stiahnuté ambientné playlisty.

    Hmat je dôležitý zmysel. Dotykový displej nahraďte príjemnými textúrami

    Offline zóna priamo volá po kompenzácii dotyku. Nutnosť neustále siahať na povrchy vyvolávajúce dopamín uspokojíte mäkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnčekom od lokálneho dizajnéra či vankúšikom s pohánkovými šupkami. Sústreďte sa na maximálne pohodlie a absenciu rušivých elementov. Zápisník v elegantnej koži poslúži okrem dekorácie aj ako nástroj na zaznamenanie myšlienok.

    Kútik slúžiaci na digitálny detox by mal byť hlavne výzvou. Dodržiavanie stanovených pravidiel však nebude otravnou povinnosťou, ale zaslúženým rituálom. Doprajte svojej oáze pokoja výrobky, ktoré vás budú lákať svojou exkluzivitou a luxusom. Vysokokvalitné čajové súpravy, poháre na víno a kvalitnú kávu vám pomôžu vychutnať si svoj osobný priestor o niečo viac.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezabudnite ani na naučené úkony spojené práve s vaším jedinečným miestom. Pri príchode odložte telefón aj inteligentné hodinky, zapáľte sviečku a nachystajte si pero či nalejte pohár vody. Dostatočné množstvo svetla a čerstvého vzduchu vám celý zážitok len umocní a váš mozog si konečne oddýchne od neustále prítomných technológií. Veľmi skoro potom pocítite pozitívny vplyv na pracovnú produktivitu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kmart Australia (@kmartaus)

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Ako vyzerá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu

    Ranč Cerro Pelon Toma Forda je rozhodne miesto, kde by každý chcel stráviť aspoň pár hodín svojho života. Atmosféra veľkolepého domu pripomína futuristický Divoký západ a vyzýva návštevníkov, aby skočili do sedla a uháňali do zapadajúceho slnka. Táto luxusná rezidencia sa rozprestiera v Novom Mexiku a je teraz v rukách anonymného majiteľa. Ako takýto luxus vyzerá?

    Winter is coming. Na mráz vás pripraví Haider Ackermann a Canada Goose

    Haider Ackermann opäť posúva hranice zimnej módy. Kolumbijsko-francúzsky dizajnér uviedol svoju už tretiu zimnú kolekciu pre značku Canada Goose. Tentokrát však zvolil odvážne farby. Skombinoval totiž fluorescenčné jarné tóny s klasickými tlmenými zemitými odtieňmi, ktoré dodajú trochu optimizmu a potrebného tepla do inak pochmúrnych zimných dní.

    Beauty svet má jasno. CreatorIQ pozná najvirálnejšie značky roku 2025

    Koniec roka nevyhnutne sprevádza aj zhodnotenie uplynulých mesiacov. K oknu do minulosti preto pristúpila aj beauty scéna. Platforma CreatorIQ zverejnila svoj tradičný rebríček značiek, zostavený na základe ich Earned Media Value (EMV), teda metriky posudzujúcej hodnotu organického mediálneho pokrytia. Pomyselná korunka "virálnosti" tento rok patrí L’Oréal Paris.

    Keď tradícia notuje dizajnu. Robyn Lynch predstavuje uniformy pre Guinness

    Írska dizajnérka Robyn Lynch pretvára klasické uniformy Guinness Storehouse. Jej kolekcia spája funkčnosť s estetickými detailmi. Inšpiráciu pre nezvyčajný projekt čerpala z írskej histórie a kultúry a dala tak vzniknúť niečomu neotrelému, napriek tomu elegantnému. Dielo reflektuje nielen bohaté dedičstvo svetovo uznávaného pivovaru, ale aj osobitý štýl talentovanej návrhárky.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    ― Reklama ―