Více

    ― Reklama ―

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Talianska luxusná značka Loro Piana čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Ocitla sa preto pod súdnym dohľadom Milánskeho súdu, ktorý by mal jej činnosť monitorovať počas nasledujúceho roka. Módny dom vyhlásil, že na vine je jeden z jeho dodávateľov, ktorý neoznámil existenciu ďalších výrobcov. Práve tí sa mali dotyčného vykorisťovania zamestnancov dopustiť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    „Vedenie spoločnosti Loro Piana sa o existencii subdodávateľov dozvedelo 20. mája a následne s nimi prerušilo všetky kontakty, a to za menej ako 24 hodín,“ vysvetlila značka. Milánsky súd uviedol, že spoločnosť nedostatočne dohliadala na svojich dodávateľov, a to „s cieľom dosiahnuť vyššie zisky“. Prípad zneužívania zamestnancov vyšiel na povrch v máji pri investigácii talianskej polície.

    Zdroj: Loro Piana

    Polícia zatkla čínskeho majiteľa dielne, ktorá sa nachádza na predmestí Milána. Následne zistila, že továreň vyrábala kašmírové výrobky Loro Piana. Jej 10 zamestnancov, z ktorých niektorí boli nelegálni prisťahovalci, bolo nútených pracovať až 90 hodín týždenne každý deň. Ich mzda predstavovala len štyri eurá za hodinu. Okrem toho pracovníci spali v nelegálne vybudovaných miestnostiach vo vnútri dielne.

    Loro Piana predáva kašmírové bundy za 3 000 eur. Podľa médií stojí výroba 100 eur

    „Loro Piana zásadne odmieta nezákonné praktiky a potvrdzuje svoju neochvejnú podporu ľudských práv,“ uviedla ďalej značka. Ak sa jej podarí zosúladiť svoje postupy s právnymi požiadavkami, súdny dohľad by sa mohol skončiť za menej ako rok. Médiá však teraz informujú, že kašmírové bundy, ktoré Loro Piana predáva za 3 000 eur, majú hodnotu len 100 eur. Spoločnosť však tieto obvinenia popiera.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, luxusná kašmírová značka spoločnosti LVMH, sa dostala pod súdny dohľad po odhalení pracovného vykorisťovania v Miláne vrátane 90-hodinového pracovného týždňa, nízkych miezd a nezákonných životných podmienok. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ pôvodný zvuk – Forbes Middle East

    Taliansky módny dom teda nie je prvou spoločnosťou, ktorá musí riešiť problémy spojené s netransparentnými dodávateľskými reťazcami. Predtým podobným kontroverziám čelili značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Skúsenosti z minulých vyšetrovaní ukazujú, že kompletný oursourcing procesov priemyselnej výroby slúži výhradne na zníženie nákladov,“ vyhlásil o prípade Milánsky súd.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Na spoločnosť Loro Piana dohliada súd. Značka čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Talianska luxusná značka Loro Piana čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Ocitla sa preto pod súdnym dohľadom Milánskeho súdu, ktorý by mal jej činnosť monitorovať počas nasledujúceho roka. Módny dom vyhlásil, že na vine je jeden z jeho dodávateľov, ktorý neoznámil existenciu ďalších výrobcov. Práve tí sa mali dotyčného vykorisťovania zamestnancov dopustiť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    „Vedenie spoločnosti Loro Piana sa o existencii subdodávateľov dozvedelo 20. mája a následne s nimi prerušilo všetky kontakty, a to za menej ako 24 hodín,“ vysvetlila značka. Milánsky súd uviedol, že spoločnosť nedostatočne dohliadala na svojich dodávateľov, a to „s cieľom dosiahnuť vyššie zisky“. Prípad zneužívania zamestnancov vyšiel na povrch v máji pri investigácii talianskej polície.

    Zdroj: Loro Piana

    Polícia zatkla čínskeho majiteľa dielne, ktorá sa nachádza na predmestí Milána. Následne zistila, že továreň vyrábala kašmírové výrobky Loro Piana. Jej 10 zamestnancov, z ktorých niektorí boli nelegálni prisťahovalci, bolo nútených pracovať až 90 hodín týždenne každý deň. Ich mzda predstavovala len štyri eurá za hodinu. Okrem toho pracovníci spali v nelegálne vybudovaných miestnostiach vo vnútri dielne.

    Loro Piana predáva kašmírové bundy za 3 000 eur. Podľa médií stojí výroba 100 eur

    „Loro Piana zásadne odmieta nezákonné praktiky a potvrdzuje svoju neochvejnú podporu ľudských práv,“ uviedla ďalej značka. Ak sa jej podarí zosúladiť svoje postupy s právnymi požiadavkami, súdny dohľad by sa mohol skončiť za menej ako rok. Médiá však teraz informujú, že kašmírové bundy, ktoré Loro Piana predáva za 3 000 eur, majú hodnotu len 100 eur. Spoločnosť však tieto obvinenia popiera.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, luxusná kašmírová značka spoločnosti LVMH, sa dostala pod súdny dohľad po odhalení pracovného vykorisťovania v Miláne vrátane 90-hodinového pracovného týždňa, nízkych miezd a nezákonných životných podmienok. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ pôvodný zvuk – Forbes Middle East

    Taliansky módny dom teda nie je prvou spoločnosťou, ktorá musí riešiť problémy spojené s netransparentnými dodávateľskými reťazcami. Predtým podobným kontroverziám čelili značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Skúsenosti z minulých vyšetrovaní ukazujú, že kompletný oursourcing procesov priemyselnej výroby slúži výhradne na zníženie nákladov,“ vyhlásil o prípade Milánsky súd.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    Maison Margiela má prvú hviezdnu tvár. Značku obliekla Miley Cyrus

    Slávny návrhár Martin Margiela postavil svoj módny dom na anonymite. Vyhýbal sa rozhovorom a po svojej smrti prenechal vedenie svojej spoločnosti neznámemu tímu návrhárov. Aj preto značka doteraz nikdy nenajala hviezdnu tvár. Zdá sa však, že časy sa menia. Miley Cyrus sa stala prvou ambasádorkou značky Maison Margiela.

    Krajčírska precíznosť v hlavnej úlohe. Phoebe Philo opäť servíruje majstrovskú kolekciu

    Na jesenné kolekcie sa vždy čaká s väčším napätím než na letné. Collection C od Phoebe Philo tento pocit premenila na čistú estetickú istotu. Každý prvok najnovšej kolekcie pôsobí ako starostlivo zvolený dôkaz toho, že textilná krása nevychádza z maximalizmu, ale z majstrovského zvládnutia detailu. Línie nového oblečenia sa pohybujú v priestore, kde sa umne stretáva ženskosť s architektonickou presnosťou.

    Trend, ktorý konečne vydrží? Fibremaxxing vyniesol do výšin vlákninu

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší zo svojich nikdy nekončiacich trendov. Fenomén v podobe #fibremaxxing nabáda k vyššej konzumácii vlákniny. Upozorňuje tak na to, čo mnohí výživoví poradcovia vedeli už dávno. Väčšina populácie nekonzumuje dostatok ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je možné, že virálny hashtag len tak nezmizne?

    Tired Girl dáva únave zelenú. Ponúka autenticitu alebo ďalší prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očami, čierna linka a jemne ružové pery. Presne tak vyzerá nový populárny make-up look s názvom Tired Girl. Inšpiráciou je mu hlavne postava Wednesday Addams, jeho rastúcu obľubu má ale na svedomí aj silnejúca túžba po autenticite. Ponúka "unavený" vzhľad úľavu od požiadaviek spoločnosti, alebo sa jedná o ďalší mikro trend?

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Uniforma v službách luxusu. Regimental jackets ovládnu jeseň a zimu

    Tohtoročná jeseň a zima prináša návrat vojenskej estetiky, tentokrát v spracovaní, ktoré osciluje medzi eleganciou a teatrálnosťou. Regimental jackets, saká inšpirované vojenskými uniformami, sa objavujú naprieč kolekciami Dior, Giorgio Armani, Chloé aj Valentino a stávajú sa symbolom sezóny. Výrazné ramená, zdobené gombíky a prísna silueta pôsobia ako uniforma do moderného módneho boja.

    Módne výstavy v zlatej ére. Vyberať si môžete naprieč metropolami

    Módne výstavy sa stali kultúrnymi udalosťami, ktoré priťahujú davy návštevníkov rovnako silno ako koncerty či premiéry. Galérie a múzeá sa premieňajú na pomyselné pódiá, na ktorých odev získava novú dimenziu a stáva sa symbolom estetiky, inovácie i kultúrnej identity. Tohtoročný rok potvrdzuje, že móda si vydobyla pevné miesto medzi veľkými umeleckými disciplínami a neustále prináša nové fascinujúce projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoode opäť vedú anti-woke témy

    Byť "woke" už v Hollywoode a americkej popkultúre nie je in. Po pomerne krátkej ére diverzity a inklúzie sa teraz priemysel vracia k viac tradičným naratívam. Namiesto menšinových hlasov či queer autorov dostávajú priestor projekty, ktoré spoliehajú na tradičnú istotu, teda atraktívne, sexuálne nespútané a väčšinovo biele postavy. Dôvodom posunu späť je okrem iného aj súčasná politika.

    Gap vyhral denim lotériu. Značka slávi úspech s virálnou kampaňou

    Občas sa vyplatí staviť na starú osvedčenú klasiku. Dôkazom je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Spoločnosť totiž uspela s videom predstavujúcim rozmanitú dievčenskú skupinu Katseye, ktorá zatancovala na populárny hit Milkshake. Choreografia sa okamžite stala virálnou a priniesla značke nečakanú pozornosť a chválu.

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, ale niekedy prekračuje hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocsy sú roztomilé na deťoch a praktické na záhrade, ale už nejaký čas sa objavujú aj na prehliadkových mólach, v kolekciách celebrít a v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―