Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Leto si každoročne žiada ľahkú a pohodlnú obuv, ktorá vás štýlovo prevedie horúcimi dňami. Tento rok uvidíme na nohách ako novinky, tak staré dobré kúsky, ktoré poznáme už od detstva. Všetku tohtoročnú trendy obuv ale spája jedno, a to ambícia prepojiť pohodlie a štýl.

    Tohtoročné letné trendy v obuvi ukazujú, že kľúčom k úspechu je nadčasovosť. História všetkých tohtoročných populárnych kúskov totiž siaha až do minulého tisícročia. Tentoraz sa vracajú v originálnych dizajnoch, ale pôvodná myšlienka zostáva rovnaká.

    Z lodnej paluby do ulíc. Pripravte sa na námornícku obuv so štipkou „old money“

    Vlna námorníckeho štýlu, ktorá nás pohltila na jar, sa prelieva aj do leta. Dôkazom sú „boat shoes“. Tento typ topánok, vyrábaný najčastejšie z mäkkej kože alebo plátna, sa v spoločnosti drží už od roku 1935. Ako prvý navrhol topánku námorník Paul Sperry, inšpirovaný labkami svojho psa, ktoré sa nekĺzali po ľade. Prasklinky na labkách psa tvoria vzor podobný rybej kosti, ktorý Sperry vyrezal do podrážky a vytvoril tak prvé slávne Top-Sider topánky. Do týchto topánok potom obul celé americké námorníctvo, aby mu tak uľahčil chôdzu po večne mokrej palube.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. rokoch minulého storočia potom boat shoes preslávil americký prezident J. F. Kennedy. Topánky značky Sperry sú ovšem obľúbené dodnes. Ostatné spoločnosti sa nimi inšpirujú a boat shoes tak vidíme všade okolo. Obľúbené sú aj toto leto, najmä pre svoju ľahkosť, pohodlie a, ako sa ukazuje, aj nadčasovosť. Obzvlášť dobre zapadajú do módneho štýlu „old money“.

    Splnený detský sen alebo balerínky na 100 spôsobov

    Balerínky, čiže „ballet flats“ sa prvýkrát objavili v 18. storočí, a to na javisku. Francúzska tanečnica Marie Camargo vtedy ako prvý odvážlivec odhodila, do tej doby povinné, topánky na podpätku a vymenila ich práve za baleríny. V 50. a 60. rokoch ich nosili hviezdy ako Audrey Hepburn alebo princezná Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menšom útlme sa baleríny vrátili zhruba pred 10 rokmi ako súčasť mestského business štýlu. Vďaka značkám ako Miu Miu sa objavili znovu aj na prehliadkach. Dnes sú tieto topánky súčasťou trendu „balletcore“ a znovu sa vracajú v originálnych variáciách.

    V hlavnej úlohe rýchlosť a ľahkosť. Puma vnáša do letnej módy štýl Formuly 1

    Na svoje si prídu aj tí, ktorí dávajú v lete prednosť teniskám. Vlani dominovala značka Adidas so svojimi kolekciami Samba a Gazelle, tento rok sa vedenia ujíma spoločnosť Puma so svojou kolekciou Speedcat. Model bol prvýkrát navrhnutý v roku 1999 pre jazdcov Formuly 1, vlani sa ale vrátil s drobnými úpravami a tento rok v lete sa s ním budeme stretávať ešte intenzívnejšie. Puma prepája rovno dva tohtoročné trendy v jednom, a to práve nízkoprofilové úzke tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat pôsobí uhladene, športovo a mierne futuristicky, čo zodpovedá aktuálnym trendom. Vďaka mnohým tvarom a farbám, ktoré spoločnosť momentálne ponúka, si môžete vybrať, či chcete výraznú alebo uhladenejšiu verziu. Zároveň je to obuv, ktorá sa hodí k sukniam aj nohaviciam.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    Autor článku:

    Old money, balet a F1. Letná obuv vsádza na nadčasovosť

    ― Reklama ―

    Leto si každoročne žiada ľahkú a pohodlnú obuv, ktorá vás štýlovo prevedie horúcimi dňami. Tento rok uvidíme na nohách ako novinky, tak staré dobré kúsky, ktoré poznáme už od detstva. Všetku tohtoročnú trendy obuv ale spája jedno, a to ambícia prepojiť pohodlie a štýl.

    Tohtoročné letné trendy v obuvi ukazujú, že kľúčom k úspechu je nadčasovosť. História všetkých tohtoročných populárnych kúskov totiž siaha až do minulého tisícročia. Tentoraz sa vracajú v originálnych dizajnoch, ale pôvodná myšlienka zostáva rovnaká.

    Z lodnej paluby do ulíc. Pripravte sa na námornícku obuv so štipkou „old money“

    Vlna námorníckeho štýlu, ktorá nás pohltila na jar, sa prelieva aj do leta. Dôkazom sú „boat shoes“. Tento typ topánok, vyrábaný najčastejšie z mäkkej kože alebo plátna, sa v spoločnosti drží už od roku 1935. Ako prvý navrhol topánku námorník Paul Sperry, inšpirovaný labkami svojho psa, ktoré sa nekĺzali po ľade. Prasklinky na labkách psa tvoria vzor podobný rybej kosti, ktorý Sperry vyrezal do podrážky a vytvoril tak prvé slávne Top-Sider topánky. Do týchto topánok potom obul celé americké námorníctvo, aby mu tak uľahčil chôdzu po večne mokrej palube.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. rokoch minulého storočia potom boat shoes preslávil americký prezident J. F. Kennedy. Topánky značky Sperry sú ovšem obľúbené dodnes. Ostatné spoločnosti sa nimi inšpirujú a boat shoes tak vidíme všade okolo. Obľúbené sú aj toto leto, najmä pre svoju ľahkosť, pohodlie a, ako sa ukazuje, aj nadčasovosť. Obzvlášť dobre zapadajú do módneho štýlu „old money“.

    Splnený detský sen alebo balerínky na 100 spôsobov

    Balerínky, čiže „ballet flats“ sa prvýkrát objavili v 18. storočí, a to na javisku. Francúzska tanečnica Marie Camargo vtedy ako prvý odvážlivec odhodila, do tej doby povinné, topánky na podpätku a vymenila ich práve za baleríny. V 50. a 60. rokoch ich nosili hviezdy ako Audrey Hepburn alebo princezná Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menšom útlme sa baleríny vrátili zhruba pred 10 rokmi ako súčasť mestského business štýlu. Vďaka značkám ako Miu Miu sa objavili znovu aj na prehliadkach. Dnes sú tieto topánky súčasťou trendu „balletcore“ a znovu sa vracajú v originálnych variáciách.

    V hlavnej úlohe rýchlosť a ľahkosť. Puma vnáša do letnej módy štýl Formuly 1

    Na svoje si prídu aj tí, ktorí dávajú v lete prednosť teniskám. Vlani dominovala značka Adidas so svojimi kolekciami Samba a Gazelle, tento rok sa vedenia ujíma spoločnosť Puma so svojou kolekciou Speedcat. Model bol prvýkrát navrhnutý v roku 1999 pre jazdcov Formuly 1, vlani sa ale vrátil s drobnými úpravami a tento rok v lete sa s ním budeme stretávať ešte intenzívnejšie. Puma prepája rovno dva tohtoročné trendy v jednom, a to práve nízkoprofilové úzke tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat pôsobí uhladene, športovo a mierne futuristicky, čo zodpovedá aktuálnym trendom. Vďaka mnohým tvarom a farbám, ktoré spoločnosť momentálne ponúka, si môžete vybrať, či chcete výraznú alebo uhladenejšiu verziu. Zároveň je to obuv, ktorá sa hodí k sukniam aj nohaviciam.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    ― Reklama ―

    Vianoce sú ideálny čas na malý hriech. Beauty je ten najsladší zo všetkých

    Hľadáte darček, ktorý poteší každú ženu vo vašom živote? Či už chcete urobiť radosť sestre, kamarátke, či priateľke, beauty svet vás nesklame. Ponúka presne to, čo pod vianočným stromčekom vykúzli úsmev na tvári. Stavte na beauty tipy roka, ktoré sú voňavé, rozmaznávajúce a tak trochu návykové. Vedia dokonale zahriať pri srdci: potešia, prekvapia a dodajú dotyk elegancie.

    Panter aj jazvečík. Zvierací protagonisti definujú vianočné kampane sezóny

    Vianoce sú obdobím, na ktorom si luxusné značky dávajú záležať a potenciálnych zákazníkov lákajú pomocou pútavých vizuálov. Marketingovým kampaniam však tento rok okrem tradičných a v tom najlepšom slova zmysle klišé tém, ako je láska, rodina alebo viera, dominujú aj zvierací priatelia. Zatiaľ čo Carrie zo seriálu Sex v meste by bola nadšená štvornohými chlpáčmi u značky Manolo Blahnik, spoločnosť Cartier si na pomoc s darčekmi prizvala malých panterov.

    Rick Owens uvádza súpravu ústnej starostlivosti. Chcete brutalistickú zubnú kefku?

    Rick Owens posúva hranice svojho temného vesmíru smerom, ktorý vzbudí pozornosť medzi špičkovými úpravcami. Nová súprava vnáša svet ústnej hygieny do priestoru, kde brutalistický minimalizmus, nikové vône na úrovni parfumov a rituály nadobúdajú nečakanú váhu. Kolekcia spája estetiku sochárskej drsnosti s intímnou každodennosťou. Výsledkom je zážitok, ktorý mení bežnú rannú sekvenciu na uvedomelý akt.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    ― Reklama ―