Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Blížiace sa leto prináša množstvo hravých trendov. Ich spoločným menovateľom je maximalizmus, ktorý módnu scénu dobýva už od začiatku roka. Tentokrát sa prebojoval aj do botníka. Hravé prívesky, doteraz zdobiace iba kabelky všetkých veľkostí a tvarov, presídlili rovnako na obuv. Za svoje ich prijali módne značky ako Coach, Miu Miu alebo Prada.

    Tichý luxus pravdepodobne nikdy nevyjde z módy. Tento rok ho však v rebríčkoch trendov predbehol výrazný maximalizmus. Kvetinové potlače, výrazné farby a asymetrické plavky dokazujú, že nadchádzajúce leto sa bude niesť v jeho duchu. Postupne sa preto dostáva aj do regálov s topánkami dnešných it-girls. Ovládol ich v podobe príveskov a ozdôb, posúvajúcich tenisky, loafers a sandále na vyššiu úroveň.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Shoe Charms (@4kix.shop)

    Prívesky lákajú svojou dostupnosťou. Hľadať nemusíte len u známych značiek

    Toto leto bolo definované posadnutosťou príveskami, ktoré zdobia kabelky všetkých tvarov a veľkostí. Zdá sa však, že tento trend v nasledujúcich mesiacoch ovládne aj obuv. Prvky, ktoré boli kedysi považované za gýč a typické len pre Crocsy, v skutočnosti dobývajú aktuálne trendy. Môžu za to svetoví návrhári, ktorí posunuli ozdoby do sveta vysokej módy. Príkladom je projekt Simone Rocha a spomínané Crocsy.

    Zdroj: Simone Rocha

    Medzi značky, ktoré prívesky s nadšením prijali patrí tiež Coach. Spoločnosť sa preslávila predovšetkým ozdobami na kabelky a tak nie je divu, že súčasný trend víta s otvorenou náručou. Ponúka však naozaj maximalistické modely, ktoré nie sú pre každého. Ak fandíte skôr drobnejším ozdobám, nájdete inšpiráciu napríklad u brandov ako Miu Miu alebo Prada. Hľadať ale nemusíte iba u nich.

    Zdroj: Coach

    Na hravom trende je príťažlivé aj to, aký je dostupný. Stačí navštíviť najbližší obchod s korálkami alebo umeleckými potrebami. Prívesky, stužky, retiazky alebo ozdobné kamienky môžete umiestniť na šnúrky tenisiek, ako aj na svoje obľúbené mokasíny. Ozdobiť sa však dajú aj balerínky alebo sandále na podpätku. Doplnky lákajú najmä na personalizáciu, ktorá v súčasnosti dominuje na módnej scéne.

    Do módy vchádza individualita. Prívesky ponúkajú vytúženú personalizáciu

    Spolu s maximalizmom totiž tento rok do popredia vystupuje túžba po individualite. Čím ďalej viac milovníkov módy netúži len po ľahko replikovateľných trendoch, ale skôr kúskoch, ktoré môžu prispôsobiť vlastnému osobitému a jedinečnému štýlu. Perfektným zástupcom tejto silnejúcej premeny sú práve prívesky, ktoré módnu scénu zjednocujú, no napriek tomu z nej však nevytvárajú zástup rovnako vyzerajúcich klonov.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Zdroje: WWD, The Zoe Report, Grazia Magazine, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Maximalizmus prenikol aj do botníka. Leto definujú hravé prívesky

    ― Reklama ―

    Blížiace sa leto prináša množstvo hravých trendov. Ich spoločným menovateľom je maximalizmus, ktorý módnu scénu dobýva už od začiatku roka. Tentokrát sa prebojoval aj do botníka. Hravé prívesky, doteraz zdobiace iba kabelky všetkých veľkostí a tvarov, presídlili rovnako na obuv. Za svoje ich prijali módne značky ako Coach, Miu Miu alebo Prada.

    Tichý luxus pravdepodobne nikdy nevyjde z módy. Tento rok ho však v rebríčkoch trendov predbehol výrazný maximalizmus. Kvetinové potlače, výrazné farby a asymetrické plavky dokazujú, že nadchádzajúce leto sa bude niesť v jeho duchu. Postupne sa preto dostáva aj do regálov s topánkami dnešných it-girls. Ovládol ich v podobe príveskov a ozdôb, posúvajúcich tenisky, loafers a sandále na vyššiu úroveň.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Shoe Charms (@4kix.shop)

    Prívesky lákajú svojou dostupnosťou. Hľadať nemusíte len u známych značiek

    Toto leto bolo definované posadnutosťou príveskami, ktoré zdobia kabelky všetkých tvarov a veľkostí. Zdá sa však, že tento trend v nasledujúcich mesiacoch ovládne aj obuv. Prvky, ktoré boli kedysi považované za gýč a typické len pre Crocsy, v skutočnosti dobývajú aktuálne trendy. Môžu za to svetoví návrhári, ktorí posunuli ozdoby do sveta vysokej módy. Príkladom je projekt Simone Rocha a spomínané Crocsy.

    Zdroj: Simone Rocha

    Medzi značky, ktoré prívesky s nadšením prijali patrí tiež Coach. Spoločnosť sa preslávila predovšetkým ozdobami na kabelky a tak nie je divu, že súčasný trend víta s otvorenou náručou. Ponúka však naozaj maximalistické modely, ktoré nie sú pre každého. Ak fandíte skôr drobnejším ozdobám, nájdete inšpiráciu napríklad u brandov ako Miu Miu alebo Prada. Hľadať ale nemusíte iba u nich.

    Zdroj: Coach

    Na hravom trende je príťažlivé aj to, aký je dostupný. Stačí navštíviť najbližší obchod s korálkami alebo umeleckými potrebami. Prívesky, stužky, retiazky alebo ozdobné kamienky môžete umiestniť na šnúrky tenisiek, ako aj na svoje obľúbené mokasíny. Ozdobiť sa však dajú aj balerínky alebo sandále na podpätku. Doplnky lákajú najmä na personalizáciu, ktorá v súčasnosti dominuje na módnej scéne.

    Do módy vchádza individualita. Prívesky ponúkajú vytúženú personalizáciu

    Spolu s maximalizmom totiž tento rok do popredia vystupuje túžba po individualite. Čím ďalej viac milovníkov módy netúži len po ľahko replikovateľných trendoch, ale skôr kúskoch, ktoré môžu prispôsobiť vlastnému osobitému a jedinečnému štýlu. Perfektným zástupcom tejto silnejúcej premeny sú práve prívesky, ktoré módnu scénu zjednocujú, no napriek tomu z nej však nevytvárajú zástup rovnako vyzerajúcich klonov.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Zdroje: WWD, The Zoe Report, Grazia Magazine, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    ― Reklama ―