Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Do kalendára nedávneho týždňa prehliadok haute couture pribudlo nové meno – Miss Sohee. Značka juhokórejskej návrhárky Sohee Park sa na parížskom couture maratóne objavila už niekoľkokrát. Na jarnú sezónu 2025 ju však Fédération de la Haute Couture et de la Mode zaradila do oficiálneho programu po prvýkrát. Osud Miss Sohee bol spečatený a scéna haute couture sa rozrástla o nový vychádzajúci talent.

    Jej vášeň pre módu prebudil veľký Karl Lagerfeld

    Ako dieťa chcela návrhárka Sohee Park pôvodne ísť v matkiných šľapajach a stať sa ilustrátorkou detských kníh. Záujem o módu v nej vzbudila až prehliadka haute couture značky Chanel na jar/leto 2012 pod vedením návrhára Karla Lagerfelda. Jej nadšenie pre zložité odevy, detaily a tradičné ručné techniky ju priviedlo k štúdiu na Central Saint Martins, ktoré ukončila v roku 2020.

    Zdroj: Miss Sohee

    V tom istom období začala pracovať aj v tíme návrhára Marca Jacobsa. Kvôli v tom čase zúriacej pandémii Covid-19 však bola Park nútená prezentovať svoju absolventskú prácu online, čo však nemuselo byť nutne na škodu. Jej debutová kolekcia The Girl in Full Bloom (Dievča v plnom rozkvete) totiž zaznamenala obrovský úspech na sociálnych sieťach a otvorila návrhárke dvere k prestížnej kariére v oblasti haute couture.

    Svet Miss Sohee je vizuálnou lahôdkou pre každého diváka

    Hoci návrhárkino kreatívne zázemie v podobe ateliéru s niekoľkými desiatkami zamestnancov sídli v Londýne, srdce značky je pevne zakorenené na druhom konci sveta, v jej rodnej krajine. Vo svojej práci využíva tradičné juhokórejské remeselné techniky, ako je napríklad najeonchilgi, vykladanie lakovaných predmetov perleťou, alebo výšivky inšpirované ľudovým umením zvaným Minhwa. Haute couture v podaní Miss Sohee prináša pozorovateľovi predovšetkým nezabudnuteľný estetický zážitok.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ten vytvára prostredníctvom ohromujúcich kráľovských šiat so skulpturálnymi siluetami, luxusnými materiálmi a precíznymi detailmi, ktoré odrážajú mesiace práce v ateliéri. Nemusíme rozmýšľať nad návrhárkinými zdrojmi inšpirácie, aby sme šaty pochopili. Priamočiary pocit krásna dostáva prednosť pred hlbším konceptom, na ktorý sú odborníci zase iní. Šaty Miss Sohee sa objavujú aj na červených kobercoch, nosia ich herečky Anya Taylor Joy, Megan Fox či modelka Taylor Hill. Klientelu tvoria aj členovia kráľovských rodín a budúce nevesty z Blízkeho východu.

    Prehliadka v hoteli Pozzo di Borgo zaviedla hostí do šatníka šľachtičnej

    Vo svojej kolekcii jar/leto 2025, ktorú predstavila na januárovom haute couture, skúmala Park vzťah medzi módou a umením, tradíciou a inováciou, ako aj medzi západným a kórejským oblečením. Rovnako ako predtým sa inšpirovala predovšetkým prírodnými prvkami v podobe kvetov a mušlí. Výzvou bola práca s novými materiálmi, konkrétne s kožou. Tá sa objavila napríklad na korzetoch, ktoré plynule prechádzali do zdobenia na bokoch v tvare okvetných lístkov, ďalšieho kľúčového prvku jej tvorby.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by M I S S O H E E (@miss_sohee)

    V porovnaní s predchádzajúcimi sezónami bola farebná paleta nedávno vydanej línie haute couture tlmenejšia, pozostávala z jemných odtieňov, ktoré bravúrne vyvažovala čierna. Múzou návrhárky sa tentoraz stala fiktívna šľachtičná z kórejskej dynastie Čoson. Jedinečnému zdroju inšpirácie zodpovedali šaty hodné kráľovského plesu, prekypujúce zmyselnou ženskosťou a bohatstvom.

    Zdroje: W Magazine, Business of Fashion, Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Instagram, Miss Sohee

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Kráľovský ples v podaní Miss Sohee. Juhokórejská návrhárka vytvára róby pre moderné princezné

    ― Reklama ―

    Do kalendára nedávneho týždňa prehliadok haute couture pribudlo nové meno – Miss Sohee. Značka juhokórejskej návrhárky Sohee Park sa na parížskom couture maratóne objavila už niekoľkokrát. Na jarnú sezónu 2025 ju však Fédération de la Haute Couture et de la Mode zaradila do oficiálneho programu po prvýkrát. Osud Miss Sohee bol spečatený a scéna haute couture sa rozrástla o nový vychádzajúci talent.

    Jej vášeň pre módu prebudil veľký Karl Lagerfeld

    Ako dieťa chcela návrhárka Sohee Park pôvodne ísť v matkiných šľapajach a stať sa ilustrátorkou detských kníh. Záujem o módu v nej vzbudila až prehliadka haute couture značky Chanel na jar/leto 2012 pod vedením návrhára Karla Lagerfelda. Jej nadšenie pre zložité odevy, detaily a tradičné ručné techniky ju priviedlo k štúdiu na Central Saint Martins, ktoré ukončila v roku 2020.

    Zdroj: Miss Sohee

    V tom istom období začala pracovať aj v tíme návrhára Marca Jacobsa. Kvôli v tom čase zúriacej pandémii Covid-19 však bola Park nútená prezentovať svoju absolventskú prácu online, čo však nemuselo byť nutne na škodu. Jej debutová kolekcia The Girl in Full Bloom (Dievča v plnom rozkvete) totiž zaznamenala obrovský úspech na sociálnych sieťach a otvorila návrhárke dvere k prestížnej kariére v oblasti haute couture.

    Svet Miss Sohee je vizuálnou lahôdkou pre každého diváka

    Hoci návrhárkino kreatívne zázemie v podobe ateliéru s niekoľkými desiatkami zamestnancov sídli v Londýne, srdce značky je pevne zakorenené na druhom konci sveta, v jej rodnej krajine. Vo svojej práci využíva tradičné juhokórejské remeselné techniky, ako je napríklad najeonchilgi, vykladanie lakovaných predmetov perleťou, alebo výšivky inšpirované ľudovým umením zvaným Minhwa. Haute couture v podaní Miss Sohee prináša pozorovateľovi predovšetkým nezabudnuteľný estetický zážitok.

    Zdroj: Miss Sohee

    Ten vytvára prostredníctvom ohromujúcich kráľovských šiat so skulpturálnymi siluetami, luxusnými materiálmi a precíznymi detailmi, ktoré odrážajú mesiace práce v ateliéri. Nemusíme rozmýšľať nad návrhárkinými zdrojmi inšpirácie, aby sme šaty pochopili. Priamočiary pocit krásna dostáva prednosť pred hlbším konceptom, na ktorý sú odborníci zase iní. Šaty Miss Sohee sa objavujú aj na červených kobercoch, nosia ich herečky Anya Taylor Joy, Megan Fox či modelka Taylor Hill. Klientelu tvoria aj členovia kráľovských rodín a budúce nevesty z Blízkeho východu.

    Prehliadka v hoteli Pozzo di Borgo zaviedla hostí do šatníka šľachtičnej

    Vo svojej kolekcii jar/leto 2025, ktorú predstavila na januárovom haute couture, skúmala Park vzťah medzi módou a umením, tradíciou a inováciou, ako aj medzi západným a kórejským oblečením. Rovnako ako predtým sa inšpirovala predovšetkým prírodnými prvkami v podobe kvetov a mušlí. Výzvou bola práca s novými materiálmi, konkrétne s kožou. Tá sa objavila napríklad na korzetoch, ktoré plynule prechádzali do zdobenia na bokoch v tvare okvetných lístkov, ďalšieho kľúčového prvku jej tvorby.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by M I S S O H E E (@miss_sohee)

    V porovnaní s predchádzajúcimi sezónami bola farebná paleta nedávno vydanej línie haute couture tlmenejšia, pozostávala z jemných odtieňov, ktoré bravúrne vyvažovala čierna. Múzou návrhárky sa tentoraz stala fiktívna šľachtičná z kórejskej dynastie Čoson. Jedinečnému zdroju inšpirácie zodpovedali šaty hodné kráľovského plesu, prekypujúce zmyselnou ženskosťou a bohatstvom.

    Zdroje: W Magazine, Business of Fashion, Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Instagram, Miss Sohee

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―