Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Beauty scéna sa nemohla nového roku dočkať okrem iného preto, že tradične prináša množstvo očakávaných nových trendov. Mnohé z nich nadväzujú na obľúbené techniky alebo líčenie z minulého roka. Iné však predstavujú čerstvé horúce novinky. Tešiť sa preto už od začiatku januára môžete na trblietavé tiene, no-makeup look či reversed eyeliner.

    Linky budú dominovať make-up scéne trochu inak. Privítajte reversed eyeliner

    Klasickú linku možno teraz považovať za základ líčenia. Preto sa neustále tešia novému oživeniu. Niet preto divu, že odborníci na krásu predpovedajú, že rok 2025 ovládne takzvaná reversed eyeliner. Jedná sa o silnú linku, ktorá končí svojim „krídlom“ nielen vo vonkajšom, ale aj vnútornom kútiku oka. Ideálny look dosiahnete jemným rozmazaním perfektnej linky.

    Zdroj: Rare Beauty, Yves Saint Laurent

    No make-up look má čerstvú tvár. Prirodzený glow nahradí matnejší vzhľad

    Príkladom trendu, ktorý dominoval už minulý rok, je takzvaný no-makeup look. Ide o líčenie, ktoré sa snaží o čo najprirodzenejší vzhľad. Zatiaľ čo roku 2024 dominoval výrazný lesk, hraničiaci s „dewy“ verziou, rok 2025 bude viac matný. Cieľom je vytvoriť jemný, mierne rozmazaný vzhľad, ktorý stojí na krémovejších textúrach. Highlighter nanášajte striedmo, na líca a špičku nosa.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Rachael Alisedaghat (@rachaela_)

    Do popredia vstúpi efektivita. Top produkty spoja skincare aj make-up

    Ťažko teraz zovšeobecňovať, v akom duchu sa bude niesť tento rok. S veľkou istotou však možno konštatovať, že sa bude snažiť o maximálnu účinnosť. Čoraz viac kozmetických firiem preto reaguje na požiadavky zákazníkov a kombinuje svoje kozmetické výrobky s požadovanými zložkami starostlivosti o pleť. Beauty milovníci totiž v dnešnej uponáhľanej dobe uvítajú akékoľvek ušetrenie drahocenného času.

    Zdroj: L’Oreal, Jones Road

    Trblietky slávia návrat. Na rozdiel od minulých desaťročí robia krok späť

    Každý rok sa na kozmetickej scéne vytvára priestor pre návrat historických trendov. Trblietavé „glam“ viečka definujú 80. roky minulého storočia aj začiatok 21. storočia. Tohtoročný návrat sa však od svojich predchodcov výrazne líši. Trblietky nadobúdajú oveľa zdržanlivejší a umiernenejší vzhľad. Stačí teda jemná aplikácia trblietavých tieňov alebo ťuknutie na niekoľko kľúčových miest klasickým highlighterom.

    Zdroj: Rare Beauty, r.e.m. beauty

    Nie je čas strácať čas. Slávu zažijú rýchle rutiny aj ready-to-go pomocníci

    Snaha ušetriť drahocenný čas sa odráža aj v najnovšom trende. Je založený na čo najrýchlejšom vyhotovení kozmetických riešení. Známe kozmetické značky začali nedávno vytvárať takzvané ready-to-go produkty. Môžu to byť nalepovacie očné tiene alebo kamienky, ale aj balzamy, ktoré sa dajú ľahko premeniť na krémový rúž. Okrem toho na sociálnej sieti TikTok prevládajú krátke videá, ktoré učia čo najrýchlejšie líčenie.

    @charbellabeauty moje rýchle a jednoduché líčenie #5minutemakeup #quickmakeuptutorial ♬ originálny zvuk – char bella

    Zdroje: Refinery29, The Independent, Real Simple, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Rok 2025 víta čerstvé trendy. Beauty scénu ovládnu trblietky aj prirodzený make-up

    ― Reklama ―

    Beauty scéna sa nemohla nového roku dočkať okrem iného preto, že tradične prináša množstvo očakávaných nových trendov. Mnohé z nich nadväzujú na obľúbené techniky alebo líčenie z minulého roka. Iné však predstavujú čerstvé horúce novinky. Tešiť sa preto už od začiatku januára môžete na trblietavé tiene, no-makeup look či reversed eyeliner.

    Linky budú dominovať make-up scéne trochu inak. Privítajte reversed eyeliner

    Klasickú linku možno teraz považovať za základ líčenia. Preto sa neustále tešia novému oživeniu. Niet preto divu, že odborníci na krásu predpovedajú, že rok 2025 ovládne takzvaná reversed eyeliner. Jedná sa o silnú linku, ktorá končí svojim „krídlom“ nielen vo vonkajšom, ale aj vnútornom kútiku oka. Ideálny look dosiahnete jemným rozmazaním perfektnej linky.

    Zdroj: Rare Beauty, Yves Saint Laurent

    No make-up look má čerstvú tvár. Prirodzený glow nahradí matnejší vzhľad

    Príkladom trendu, ktorý dominoval už minulý rok, je takzvaný no-makeup look. Ide o líčenie, ktoré sa snaží o čo najprirodzenejší vzhľad. Zatiaľ čo roku 2024 dominoval výrazný lesk, hraničiaci s „dewy“ verziou, rok 2025 bude viac matný. Cieľom je vytvoriť jemný, mierne rozmazaný vzhľad, ktorý stojí na krémovejších textúrach. Highlighter nanášajte striedmo, na líca a špičku nosa.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Rachael Alisedaghat (@rachaela_)

    Do popredia vstúpi efektivita. Top produkty spoja skincare aj make-up

    Ťažko teraz zovšeobecňovať, v akom duchu sa bude niesť tento rok. S veľkou istotou však možno konštatovať, že sa bude snažiť o maximálnu účinnosť. Čoraz viac kozmetických firiem preto reaguje na požiadavky zákazníkov a kombinuje svoje kozmetické výrobky s požadovanými zložkami starostlivosti o pleť. Beauty milovníci totiž v dnešnej uponáhľanej dobe uvítajú akékoľvek ušetrenie drahocenného času.

    Zdroj: L’Oreal, Jones Road

    Trblietky slávia návrat. Na rozdiel od minulých desaťročí robia krok späť

    Každý rok sa na kozmetickej scéne vytvára priestor pre návrat historických trendov. Trblietavé „glam“ viečka definujú 80. roky minulého storočia aj začiatok 21. storočia. Tohtoročný návrat sa však od svojich predchodcov výrazne líši. Trblietky nadobúdajú oveľa zdržanlivejší a umiernenejší vzhľad. Stačí teda jemná aplikácia trblietavých tieňov alebo ťuknutie na niekoľko kľúčových miest klasickým highlighterom.

    Zdroj: Rare Beauty, r.e.m. beauty

    Nie je čas strácať čas. Slávu zažijú rýchle rutiny aj ready-to-go pomocníci

    Snaha ušetriť drahocenný čas sa odráža aj v najnovšom trende. Je založený na čo najrýchlejšom vyhotovení kozmetických riešení. Známe kozmetické značky začali nedávno vytvárať takzvané ready-to-go produkty. Môžu to byť nalepovacie očné tiene alebo kamienky, ale aj balzamy, ktoré sa dajú ľahko premeniť na krémový rúž. Okrem toho na sociálnej sieti TikTok prevládajú krátke videá, ktoré učia čo najrýchlejšie líčenie.

    @charbellabeauty moje rýchle a jednoduché líčenie #5minutemakeup #quickmakeuptutorial ♬ originálny zvuk – char bella

    Zdroje: Refinery29, The Independent, Real Simple, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―