Více

    ― Reklama ―

    Zima 2024/25 prináša veľmi zaujímavú éru svetrov. Tie teraz priťahujú pozornosť na nevídanej úrovni. Pletené a háčkované modely tento rok dominovali takmer všetkým prehliadkam. Hoci je knitwear sám o sebe výrazný, aktuálna sezóna mu neobvykle dodáva na objeme, textúrach a hlavne nostalgiu.

    Zdá sa, že pletené produkty sú v zime tými najhorúcejšími. Je však nutné nájsť vyváženosť. Pokiaľ sa nebudete báť napríklad pletenej kabelky JW Anderson, zvyšok looku musíte ponechať minimalistický. Napriek tomu, že pleteniny znejú ako pomerne nudný odevný prvok, ich dôležitosť je tento rok nezanedbateľná. Oficiálne sa jedná o ten najdôležitejší módny statement.

    Objem strieda opulenciu. Vo svete svetrov máme tento rok všetci veľkosť XL

    Dizajnéri aktuálne vsádzajú na mohutné siluety, ktoré nás zahalia do útulného materiálu a zároveň zaujmú svojim naozaj dramatickým vzhľadom. Oversized svetre so širokými rukávmi a maxi dĺžky tak s istotou definujú štýl tejto sezóny.

    Zdroj: Alexander McQueen, Bottega Veneta

    Silné úplety a vrstvenie pridávajú kúskom na zaujímavosti, ale aj na funkčnosti. Často sa tiež stretávame s vrstvením rovnakých druhov pletenín, pri ktorom oblečiete napríklad rolák a kardigan z rovnakého úpletu. Preborníkom tohto štýlu je predovšetkým Ami Paris.

    Textúra ako stavebný kameň looku. Nasleduje farebná paleta pripomínajúca les

    Hra s materiálmi a technikami priniesla nové nápady, ako dodať svetru hĺbku a charakter. Pletené vzory, štruktúrované stehy a efektné kombinácie rôznych priadzí tvoria modely, ktoré si podľa nás zaslúžia veľký obdiv. Pletené kúsky sú často zdobené detailmi, ako sú strapce, uzly alebo rôzne techniky pletenia, zatiaľ čo háčkované svetre ponúkajú brutálnu robustnosť silnejších vlákien.

    Zdroj: Loewe

    Farebná paleta tohtoročnej zimy potom vzdáva hold prírode. Tlmené odtiene ako machovo zelená, hnedá alebo piesková dominujú hneď vedľa burgundy či zvieracích vzorov. Tóny pôsobia pokojne a harmonicky, navyše skvele ladia s ďalšími sezónnymi materiálmi, ako sú obľúbená brúsená koža alebo príjemná vlna. Farebnú inšpiráciu najlepšie načerpáte pri talianskom módnom dome Fendi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Kľúčovým prvkom je nostalgia. Retro štýly sa stali neoddeliteľnou súčasťou tohtoročnej módnej scény

    Retro prvky inšpirované 70. rokmi sa objavujú v podobe háčkovaných viest, geometrických vzorov alebo ikonických „babičkovských“ svetrov. Trend eklektrického dedka snáď nemusíme ani spomínať. Hravosť a nostalgia pravdepodobne vypovedajú o dobe, v ktorej žijeme. V prvom rade sa totiž snažíme rozveseliť av druhom spomaliť.

    Zdroj: Anna Sui

    Estetiku dedka a babičky si len zdanlivo prevzala Miu Miu, ale skutočnú klasiku a tradíciu predviedli módne domy Anna Sui a Burberry. Takýto trendový, staromódny vzhľad sme naozaj nečakali. Príspevky na sociálnych sieťach súvisiace s trendom eclectic grandpa a návrhmi Miu Miu sú oproti spomínaným značkám ďaleko pred hranicou štýlu starých rodičov.

    Zdroje: Instagram

    Robustná štruktúra a nadmerná veľkosť pre všetkých. Nie je sveter ako sveter

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zima 2024/25 prináša veľmi zaujímavú éru svetrov. Tie teraz priťahujú pozornosť na nevídanej úrovni. Pletené a háčkované modely tento rok dominovali takmer všetkým prehliadkam. Hoci je knitwear sám o sebe výrazný, aktuálna sezóna mu neobvykle dodáva na objeme, textúrach a hlavne nostalgiu.

    Zdá sa, že pletené produkty sú v zime tými najhorúcejšími. Je však nutné nájsť vyváženosť. Pokiaľ sa nebudete báť napríklad pletenej kabelky JW Anderson, zvyšok looku musíte ponechať minimalistický. Napriek tomu, že pleteniny znejú ako pomerne nudný odevný prvok, ich dôležitosť je tento rok nezanedbateľná. Oficiálne sa jedná o ten najdôležitejší módny statement.

    Objem strieda opulenciu. Vo svete svetrov máme tento rok všetci veľkosť XL

    Dizajnéri aktuálne vsádzajú na mohutné siluety, ktoré nás zahalia do útulného materiálu a zároveň zaujmú svojim naozaj dramatickým vzhľadom. Oversized svetre so širokými rukávmi a maxi dĺžky tak s istotou definujú štýl tejto sezóny.

    Zdroj: Alexander McQueen, Bottega Veneta

    Silné úplety a vrstvenie pridávajú kúskom na zaujímavosti, ale aj na funkčnosti. Často sa tiež stretávame s vrstvením rovnakých druhov pletenín, pri ktorom oblečiete napríklad rolák a kardigan z rovnakého úpletu. Preborníkom tohto štýlu je predovšetkým Ami Paris.

    Textúra ako stavebný kameň looku. Nasleduje farebná paleta pripomínajúca les

    Hra s materiálmi a technikami priniesla nové nápady, ako dodať svetru hĺbku a charakter. Pletené vzory, štruktúrované stehy a efektné kombinácie rôznych priadzí tvoria modely, ktoré si podľa nás zaslúžia veľký obdiv. Pletené kúsky sú často zdobené detailmi, ako sú strapce, uzly alebo rôzne techniky pletenia, zatiaľ čo háčkované svetre ponúkajú brutálnu robustnosť silnejších vlákien.

    Zdroj: Loewe

    Farebná paleta tohtoročnej zimy potom vzdáva hold prírode. Tlmené odtiene ako machovo zelená, hnedá alebo piesková dominujú hneď vedľa burgundy či zvieracích vzorov. Tóny pôsobia pokojne a harmonicky, navyše skvele ladia s ďalšími sezónnymi materiálmi, ako sú obľúbená brúsená koža alebo príjemná vlna. Farebnú inšpiráciu najlepšie načerpáte pri talianskom módnom dome Fendi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Kľúčovým prvkom je nostalgia. Retro štýly sa stali neoddeliteľnou súčasťou tohtoročnej módnej scény

    Retro prvky inšpirované 70. rokmi sa objavujú v podobe háčkovaných viest, geometrických vzorov alebo ikonických „babičkovských“ svetrov. Trend eklektrického dedka snáď nemusíme ani spomínať. Hravosť a nostalgia pravdepodobne vypovedajú o dobe, v ktorej žijeme. V prvom rade sa totiž snažíme rozveseliť av druhom spomaliť.

    Zdroj: Anna Sui

    Estetiku dedka a babičky si len zdanlivo prevzala Miu Miu, ale skutočnú klasiku a tradíciu predviedli módne domy Anna Sui a Burberry. Takýto trendový, staromódny vzhľad sme naozaj nečakali. Príspevky na sociálnych sieťach súvisiace s trendom eclectic grandpa a návrhmi Miu Miu sú oproti spomínaným značkám ďaleko pred hranicou štýlu starých rodičov.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―