Více

    ― Reklama ―

    Pánsky šatník si vždy zakladal na jednoduchosti a funkčnosti. Súčasné trendy však prinášajú nový pohľad na to, čo môže muž nosiť každý deň a zároveň vyzerať elegantne. Mikiny, ktoré v posledných rokoch dominovali bežnému oblečeniu, sa teraz dostávajú do úzadia. Na scénu sa dostáva kardigan.

    Kardigán sa stal populárnym v 19. storočí vďaka Jamesovi Brudenellovi, grófovi z Cardiganu, ktorý ho nosil ako súčasť svojej vojenskej uniformy počas Krymskej vojny. Praktický a teplý kardigán bez goliera so zapínaním na gombíky sa čoskoro nominoval na obľúbený kúsok v britských džentlmenských kruhoch. Muži ho používali najmä v chladnejších mesiacoch ako alternatívu k saku.

    Na scéne je kardigan naozaj dlho. Teraz ju však dobýva v plnej paráde

    V 20. storočí potom popularitu kardiganu podporili módni návrhári ako Coco Chanel a neskôr pánske značky, ktoré začali ponúkať kardigany v rôznych štýloch a z rôznych materiálov. Dnes však kardigán prešiel veľkou premenou a stal sa módnym artiklom, ktorého popularita stúpla u mnohých luxusných spoločností, ako sú Gucci a Loro Piana. Nahradil tak doteraz obľúbenú mikinu.

    Zdroj: Loro Piana

    Gucci potom prináša sofistikované a zároveň odvážne možnosti s nápaditými vzormi, zatiaľ čo Loro Piana sa zameriava na výber prémiových materiálov. Kašmír či vlna merino tak zaručujú maximálne pohodlie aj exkluzívny vzhľad. Reťazec COS ponúka minimalistickejšiu verziu kardiganov v neutrálnych tónoch a s čistými líniami, ktoré oslovia moderného muža, preferujúceho jednoduchosť.

    Kardigán ako najlepší pomocník pri vrstvení. Zložitá disciplína šikovne zjednodušená

    Jednou z najväčších výhod kardiganu je jeho všestrannosť pri vrstvení. V porovnaní s mikinami, ktoré sa často nosia samostatne alebo s puzdrovou bundou, pôsobí ako ideálny prvok vrstvenia, ktorý dotvára celý outfit. Muži ho môžu nosiť cez tričko a pod ľahkou bundou alebo kabátom, čím ponúka štýlovú ochranu pred chladom bez toho, aby museli nosiť ťažké svetre. S kravatou a košeľou vyzerá formálnejšie a vytvára sofistikovaný vzhľad, napríklad pre pracovné schôdzky.

    Zdroj: Ami Paris

    Ak dávate prednosť ležérnejšiemu štýlu, môžete siahnuť po kardigane voľnejšieho strihu, ktorý sa dá ľahko skombinovať s džínsami alebo nohavicami jednoduchého strihu. Odvážne modely značky Gucci môžu byť odvážnejším kúskom pre tých, ktorí hľadajú zaujímavejší vzhľad, zatiaľ čo kardigány značky Ami Paris v neutrálnych odtieňoch prinášajú sofistikovaný podtón do každodenných outfitov.

    @pierrechsg Que dire de plus à part que c’est une merveille #cardigan #ootd #men #lookdujour #fashion #ootdinspiration ♬ sonido original – HARRYCHILENSIS

    Zatiaľ čo mikiny budú mať vždy pevné miesto v pánskom šatníku, kardigán sa pomaly, ale isto dostáva do popredia módy ako nadčasový a štýlový kúsok, ktorý v sebe spája decentnú eleganciu, ale aj uvoľnený mestský streetwear.

    Zdroje: TikTok, Wikipedie, Dazed

    Foto:Gucci

    Pánske mikiny ustupujú do pozadia. Na ich miesto nastupuje kardigan

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánsky šatník si vždy zakladal na jednoduchosti a funkčnosti. Súčasné trendy však prinášajú nový pohľad na to, čo môže muž nosiť každý deň a zároveň vyzerať elegantne. Mikiny, ktoré v posledných rokoch dominovali bežnému oblečeniu, sa teraz dostávajú do úzadia. Na scénu sa dostáva kardigan.

    Kardigán sa stal populárnym v 19. storočí vďaka Jamesovi Brudenellovi, grófovi z Cardiganu, ktorý ho nosil ako súčasť svojej vojenskej uniformy počas Krymskej vojny. Praktický a teplý kardigán bez goliera so zapínaním na gombíky sa čoskoro nominoval na obľúbený kúsok v britských džentlmenských kruhoch. Muži ho používali najmä v chladnejších mesiacoch ako alternatívu k saku.

    Na scéne je kardigan naozaj dlho. Teraz ju však dobýva v plnej paráde

    V 20. storočí potom popularitu kardiganu podporili módni návrhári ako Coco Chanel a neskôr pánske značky, ktoré začali ponúkať kardigany v rôznych štýloch a z rôznych materiálov. Dnes však kardigán prešiel veľkou premenou a stal sa módnym artiklom, ktorého popularita stúpla u mnohých luxusných spoločností, ako sú Gucci a Loro Piana. Nahradil tak doteraz obľúbenú mikinu.

    Zdroj: Loro Piana

    Gucci potom prináša sofistikované a zároveň odvážne možnosti s nápaditými vzormi, zatiaľ čo Loro Piana sa zameriava na výber prémiových materiálov. Kašmír či vlna merino tak zaručujú maximálne pohodlie aj exkluzívny vzhľad. Reťazec COS ponúka minimalistickejšiu verziu kardiganov v neutrálnych tónoch a s čistými líniami, ktoré oslovia moderného muža, preferujúceho jednoduchosť.

    Kardigán ako najlepší pomocník pri vrstvení. Zložitá disciplína šikovne zjednodušená

    Jednou z najväčších výhod kardiganu je jeho všestrannosť pri vrstvení. V porovnaní s mikinami, ktoré sa často nosia samostatne alebo s puzdrovou bundou, pôsobí ako ideálny prvok vrstvenia, ktorý dotvára celý outfit. Muži ho môžu nosiť cez tričko a pod ľahkou bundou alebo kabátom, čím ponúka štýlovú ochranu pred chladom bez toho, aby museli nosiť ťažké svetre. S kravatou a košeľou vyzerá formálnejšie a vytvára sofistikovaný vzhľad, napríklad pre pracovné schôdzky.

    Zdroj: Ami Paris

    Ak dávate prednosť ležérnejšiemu štýlu, môžete siahnuť po kardigane voľnejšieho strihu, ktorý sa dá ľahko skombinovať s džínsami alebo nohavicami jednoduchého strihu. Odvážne modely značky Gucci môžu byť odvážnejším kúskom pre tých, ktorí hľadajú zaujímavejší vzhľad, zatiaľ čo kardigány značky Ami Paris v neutrálnych odtieňoch prinášajú sofistikovaný podtón do každodenných outfitov.

    @pierrechsg Que dire de plus à part que c’est une merveille #cardigan #ootd #men #lookdujour #fashion #ootdinspiration ♬ sonido original – HARRYCHILENSIS

    Zatiaľ čo mikiny budú mať vždy pevné miesto v pánskom šatníku, kardigán sa pomaly, ale isto dostáva do popredia módy ako nadčasový a štýlový kúsok, ktorý v sebe spája decentnú eleganciu, ale aj uvoľnený mestský streetwear.

    Zdroje: TikTok, Wikipedie, Dazed

    ― Reklama ―

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Medzi eleganciou a ideológiou. Keď Chanel špehovala pre Ríšu a Boss šil uniformy SS

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    Dior cruise kolekcia vzdala hold Rímu. Do návrhov votkala jeho históriu

    Kreatívna riaditeľka Dior Maria Grazia Chiuri sa s cruise kolekciou pre rok 2026 vrátila domov. Prehliadku totiž tentokrát odhalila vo svojom rodnom Ríme. Návrhy preto náležite vzdali hold jeho bohatej histórii. Zamerala sa ale aj na jeho stopu vo svete filmu. Výsledkom sa stala jedna z jej doteraz najvydarenejších šou, ktorá by však mohla byť aj jej posledná.

    Leto volá po zmene. Páni vynesú mini šortky aj pastelovo ružovú

    S blížiacimi sa letnými mesiacmi je čas aj na zmenu. Odložte kožené čižmy a prešívané bundy na dno svojich šatníkov. Vneste do svojich outfitov závan čerstvého vzduchu vďaka najnovším trendom. Pánskej móde by toto leto mali dominovať extra krátke šortky, jednofarebné looky a klasické tričká s nápismi. Na odvážlivcov čaká aj pastelovo ružová farba.

    TikTok priniesol ďalší trend. Propaguje „zázračné“ chodenie po tráve

    Výlet do lesa, kochanie sa upokojujúcou zeleňou a prechádzanie sa po trávnatej lúke patria medzi zvyky, ktoré sú odjakživa považované za prospešné. Zdá sa však, že populárna platforma TikTok v prirodzenom počínaní našla ďalší virálny trend. Jej používatelia totiž zdieľajú "zázračné" benefity takzvaného grounding alebo earthing, teda prepojenia sa s pôdou.

    Najhodnotnejšou luxusnou značkou je Porsche. Louis Vuitton tento rok predbehol Chanel

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Objavte fotoknihu „Julie Bullard“. Ponúka poctu deväťdesiatkovému malomestu

    Julie Bullard mala kučeravé blond vlasy, voňala po laku na nechty a stála na prahu sna malej Nadie. Bola jej detskou opatrovateľkou a zároveň prvou ženou, ktorú fotografka Nadia Lee Cohen vnímala ako stelesnenie štýlu. Práve jej venovala svoju najnovšiu knihu "Julie Bullard". Ide o vizuálnu poctu deväťdesiatkam, estetike malomesta a idealizovaným spomienkam, ktoré nikdy neboli úplne skutočné.

    Oblieka Zendayu aj Kendall Jenner. Kto je Torishéju Dumi?

    Niektorým návrhárom trvá roky, kým si získajú pozornosť módnej scény. U iných, ako je Torishéju Dumi, je to otázka pár mesiacov. Talentovaná dizajnérka prvýkrát zaujala v roku 2023 na Parížskom fashion weeku. O niekoľko mesiacov neskôr obliekla herečku Zendayu a nedávno jej kreácia zažiarila na Met Gala, kde jej look predviedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kocke: Hermès má prvé slúchadlá a Burberry čerpá z kráľovskej rodiny

    Značka Hermès uvedie svoje prvé dizajnové slúchadlá. Módny dom Burberry zase vydal jarnú kampaň inšpirovanú kráľovskou rodinou, zatiaľ čo Rabanne zasadil letnú kolekciu do srdca Brazílie. Londýn víta najvyššie umiestnenú reštauráciu v Európe, a to z dielne kuchára Gordona Ramsayho. A Parížsky týždeň pánskej módy pozná svoj oficiálny kalendár.

    Brat summer je oficiálne na konci. Tohtoročné leto patrí Lorde

    Letné mesiace roku 2024 budú už navždy spojené s fenoménom brat summer. Trend z dielne speváčky Charli XCX však oficiálne skončil. Na jeho miesto toto leto nastúpi speváčka Lorde so svojím novým albumom Virgin. Rozruch na hudobnej scéne spôsobila už najnovšou piesňou What Was That. Ukazuje tak, že aj po štyroch rokoch má čo ponúknuť.

    Netflix má nového favorita. Seriál Vnútorné tajomstvá odkrýva temné zákutia privilégií

    Nový dánsky thriller Vnútorné tajomstvá ukazuje, že aj tento často ohraný žáner má stále čo ponúknuť. Od svojej premiéry v polovici mája dobýva rebríčky platformy Netflix a teší sa výnimočne pozitívnym hodnoteniam. Ponúka totiž nielen klasické napätie a zamotané pátranie po vrahovi, ale aj sociálny komentár, poukazujúci na kalné vody bohatstva a privilégií.

    Blíži sa koniec vysokej platformy? Maison Margiela a Prada začínajú novú éru

    Platformy za sebou majú dlhú sezónu slávy. Od návratu 2000s štýlu y2k až po goth revival, postupne si prešli fázou športovej, punkovej aj bizarne prerastenej "ugly" estetiky. Avšak teraz, keď sa na prehliadkových mólach a sociálnych sieťach začína objavovať o niečo subtílnejšia obuv, to vyzerá, že ich nadvláda možno pomaly, ale určite končí.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti prinášajú prvú výstavu. Vzdávajú hold červenej

    Nadácia návrhára Valentina Garavaniho a podnikateľa Giancarla Giammettiho funguje od roku 2016. Kreatívne duo však až teraz predstavuje svoju prvú výstavu, ktorá sa koná v novootvorenom centre PM23, ktoré sa nachádza kúsok od sídla spoločnosti Valentino v Ríme. Prvá výstava, ktorá bude otvorená 25. mája, bude venovaná červenej farbe, ktorá sa tak spája s módnym domom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―