Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Súčasná ekonomická situácia sa kvôli stagnujúcemu dopytu v Číne príliš nelepší. Niektorým značkám sa však podarilo nad neprajnými podmienkami vyhrať. Rast tak v uplynulom štvrťroku zaznamenala módna skupina Prada aj nemecká spoločnosť Adidas. O časť predajov však v posledných troch mesiacoch prišiel Moncler.

    S nepriaznivou ekonomickou situáciou bojuje aj Moncler. Pokles príjmov nečakal

    Luxusné spoločnosti v uplynulých mesiacoch bojujú s nie príliš veselými ekonomickými vyhliadkami. Ich predaje stagnujú predovšetkým v Číne, a to kvôli tamojšiemu nízkemu dopytu aj pretrvávajúcej nezamestnanosti. Na problém narazila v uplynulom štvrťroku aj talianska značka Moncler, ktorej príjmy klesli o tri percentá. Prepadli sa tak o viac, než analytici očakávali a dosiahli 635,5 milióna eur.

    Na druhej strane spoločnosť Adidas zaznamenala rast. Definitívne sa však rozlúči s Yeezy

    Nemecká značka Adidas patrí medzi šťastlivcov, ktorým sa podarilo prekonať ťažké ekonomické podmienky. V poslednom štvrťroku totiž zaznamenala 10-percentný rast. Okrem toho však dosiahla aj ďalší úspech, a to oficiálne vyrovnanie s raperom Ye, predtým známym ako Kayne West. Spoluprácu s ním ukončila v roku 2022 kvôli jeho kontroverziám.

    Kolekcia Yeezy však bola pre značku významným prínosom. Odstúpenie od partnerstva preto pravdepodobne ovplyvní jej výsledky. Len za posledné tri mesiace zvyšky kolekcie Adidas zarobili 200 miliónov eur. Značka však plánuje ukončiť predaj koncom tohto roka. Generálny riaditeľ spoločnosti Adidas Bjørn Gulden vtedy opísal, že počas rokovaní bolo medzi oboma stranami značné napätie.

    Prada predháňa svoju konkurenciu. Úspech oslavuje predovšetkým vďaka Miu Miu

    Pravidelný index Lyst nedávno označil taliansku spoločnosť Miu Miu za najviac hot brand súčasnosti. Jej staršia sestra Prada sa naopak v rebríčku luxusu umiestnila na treťom mieste. Skupina Prada, ktorá združuje oba módne domy, tak slávi úspech napriek už popísanej ekonomickej situácii. Okrem toho jej tržby od júla do septembra vzrástli o 18 percent. Je to najmä vďaka značke Miu Miu.

    Obľúbená značka sa teší pretrvávajúcej popularite predovšetkým u generácie Z. Tá si v uplynulých mesiacoch zamilovala predovšetkým jej kašmírové svetre, ale aj kabelku Arcadie. Niet preto divu, že tržby spoločnosti sa v treťom štvrťroku viac ako zdvojnásobili. Zdá sa teda, že trendy estetika Miu Miu girl nezostane minulosťou. Okrem toho si kúsky talianskej spoločnosti získali aj pánsku časť módnych nadšencov.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Prada

    Značky Prada aj Adidas zvíťazili nad neprajnou ekonomikou. Moncler však stráca predaje

    ― Reklama ―

    Súčasná ekonomická situácia sa kvôli stagnujúcemu dopytu v Číne príliš nelepší. Niektorým značkám sa však podarilo nad neprajnými podmienkami vyhrať. Rast tak v uplynulom štvrťroku zaznamenala módna skupina Prada aj nemecká spoločnosť Adidas. O časť predajov však v posledných troch mesiacoch prišiel Moncler.

    S nepriaznivou ekonomickou situáciou bojuje aj Moncler. Pokles príjmov nečakal

    Luxusné spoločnosti v uplynulých mesiacoch bojujú s nie príliš veselými ekonomickými vyhliadkami. Ich predaje stagnujú predovšetkým v Číne, a to kvôli tamojšiemu nízkemu dopytu aj pretrvávajúcej nezamestnanosti. Na problém narazila v uplynulom štvrťroku aj talianska značka Moncler, ktorej príjmy klesli o tri percentá. Prepadli sa tak o viac, než analytici očakávali a dosiahli 635,5 milióna eur.

    Na druhej strane spoločnosť Adidas zaznamenala rast. Definitívne sa však rozlúči s Yeezy

    Nemecká značka Adidas patrí medzi šťastlivcov, ktorým sa podarilo prekonať ťažké ekonomické podmienky. V poslednom štvrťroku totiž zaznamenala 10-percentný rast. Okrem toho však dosiahla aj ďalší úspech, a to oficiálne vyrovnanie s raperom Ye, predtým známym ako Kayne West. Spoluprácu s ním ukončila v roku 2022 kvôli jeho kontroverziám.

    Kolekcia Yeezy však bola pre značku významným prínosom. Odstúpenie od partnerstva preto pravdepodobne ovplyvní jej výsledky. Len za posledné tri mesiace zvyšky kolekcie Adidas zarobili 200 miliónov eur. Značka však plánuje ukončiť predaj koncom tohto roka. Generálny riaditeľ spoločnosti Adidas Bjørn Gulden vtedy opísal, že počas rokovaní bolo medzi oboma stranami značné napätie.

    Prada predháňa svoju konkurenciu. Úspech oslavuje predovšetkým vďaka Miu Miu

    Pravidelný index Lyst nedávno označil taliansku spoločnosť Miu Miu za najviac hot brand súčasnosti. Jej staršia sestra Prada sa naopak v rebríčku luxusu umiestnila na treťom mieste. Skupina Prada, ktorá združuje oba módne domy, tak slávi úspech napriek už popísanej ekonomickej situácii. Okrem toho jej tržby od júla do septembra vzrástli o 18 percent. Je to najmä vďaka značke Miu Miu.

    Obľúbená značka sa teší pretrvávajúcej popularite predovšetkým u generácie Z. Tá si v uplynulých mesiacoch zamilovala predovšetkým jej kašmírové svetre, ale aj kabelku Arcadie. Niet preto divu, že tržby spoločnosti sa v treťom štvrťroku viac ako zdvojnásobili. Zdá sa teda, že trendy estetika Miu Miu girl nezostane minulosťou. Okrem toho si kúsky talianskej spoločnosti získali aj pánsku časť módnych nadšencov.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Keď tradícia notuje dizajnu. Robyn Lynch predstavuje uniformy pre Guinness

    Írska dizajnérka Robyn Lynch pretvára klasické uniformy Guinness Storehouse. Jej kolekcia spája funkčnosť s estetickými detailmi. Inšpiráciu pre nezvyčajný projekt čerpala z írskej histórie a kultúry a dala tak vzniknúť niečomu neotrelému, napriek tomu elegantnému. Dielo reflektuje nielen bohaté dedičstvo svetovo uznávaného pivovaru, ale aj osobitý štýl talentovanej návrhárky.

    TikTok Highlights: Tváre ako z Mrázika. Zimný make-up diktuje omrzliny

    Používatelia sociálnej siete TikTok vypustili do sveta ďalší zo svojich extrémne znejúcich make-up trendov. Tváre inšpirované spálením po hodinách vyhrievania sa na slnku tentoraz nahradila nová sezónna variácia. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odtieň rúžu, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani Marfuša z Mrázika. Nechajte svoje tváre pomyselne zmrznúť a dodajte im ružový odtieň.

    Ako voňajú trendy tenisky? Onitsuka Tiger uvádza prvú kolekciu parfumov

    Japonská značka preslávená ikonickými teniskami vstupuje do sveta parfumov. Onitsuka Tiger pretvorila legendárne tenisky do svojej prvej kolecie exkluzívnych vôní. Na starosti ju dostal parfumér Mark Buxton, ktorý stojí okrem iného aj za Le Labo Vetiver 46. Zlaté flakóny vyrobené v Provence tak spájajú to najlepšie z japonskej tradície, francúzskej elegancie a súčasného dizajnu.

    Luxus v zajatí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láka na kolekciu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otvára zimnú sezónu vo veľkom štýle. Tentoraz kolekciou, ktorá nesie názov Snow Edition a nemôže chýbať v šatníku žiadneho milovníka horských chát a zjazdoviek. Kolekcia spája sexi estetiku značky s prémiovým zimným vybavením, ktorým neprenikne ani štipka mrazu. Husiu kožu budete mať len z toho, ako dobre budete v Saint Laurent vyzerať.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    ― Reklama ―