Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociálne siete rozvírila diskusia o najnovších kozmetických úpravách. Fanúšikovia známych osobností si totiž začínajú všímať ich prekvapivú úspešnosť. Najnovšie fotografie celebrít sú doslova šokujúce. Nevyzerajú na nich len o pár rokov mladšie, ale z roviny stredného veku sa posúvajú až do „dvadsiatky“.

    Plastická chirurgia bola vždy kontroverznou témou. Niektorí ich na slávnych osobnostiach obdivujú a nemôžu sa dočkať tej vlastnej. Iní ohŕňajú nos nad tým, o aké viditeľné úpravy sa väčšinou jedná. Ich moderná podoba však mení všetky pravidlá. Môže totiž priniesť výsledky, ktoré z veku robia abstraktný pojem. Často ide o dystopický pohľad.

    Aspoň taký je záver súčasnej internetovej diskusie týkajúcej sa najmä dvoch celebrít. Fanúšikovia boli zmätení najnovšími fotografiami Lindsay Lohan a Christiny Aguilery. Obe ženy vyzerajú, akoby sa vrátili do svojich dvadsiatich rokov. V skutočnosti však majú 38 a 43 rokov. Ich premena potvrdzuje prechod plastickej chirurgie do novej éry, v ktorej sú takmer na nerozoznanie.

    Na rozdiel od predchádzajúcich zákrokov totiž pôsobí naozaj prirodzene. Na vine je hneď niekoľko dôvodov. Bezpochyby moderné technológie posúvajú veci na nečakanú úroveň. V beauty sfére navyše existuje oveľa väčšie zameranie na skin care. Rovnako jej procedúry a produkty sú tak úspešnejšie. Zákroky navyše podstupujú čím ďalej mladší ľudia, čím proces samozrejme o niečo uľahčia.

    Zákroky sú takmer neviditeľné. Paradoxne priťahujú ešte väčšiu pozornosť

    Tichý luxus kedysi dominoval predovšetkým módnej scéne. Teraz sa však presunul do oblasti plastickej chirurgie. Je jasné, že väčšina zákrokov, ktoré využívajú celebrity, patrí medzi tie najmodernejšie. Na druhej strane sa klasické kozmetické zákroky stali dostupnejšími pre strednú triedu. Otázkou však zostáva, či je takýto posun vôbec potrebný, ba čo viac, či je naozaj taký úspešný.

    @michellesays CHRISTINA AGUILERA TENTOKRÁT JE AKTUÁLNE NEVYHNUTNÁ, akoby dnes vyzerala mladšie ako pred 25 rokmi! Tiež si doslova kúpim akýkoľvek produkt, ktorý odporučí PERIODT #christinaaguilera #christinaaguilaage #fountainofyouth #agingbackwards #greenscreen ♬ originálny zvuk – Michelle

    Aj keď sa súčasnej plastickej chirurgii prisudzuje prívlastok „neodhaliteľná“, stále je jasné, kto ju zaplatil. Veď Lindsay Lohan aj Christina Aguilera vyzerajú až desivo dokonale. Navyše je takmer nemožné rozoznať ich pôvodné črty. Celebrity tak vytvárajú model krásy, podľa ktorého by mali všetci vyzerať takmer identicky. Niektorí však takéto plastické operácie považujú za súčasť feminizmu.

    Podľa nich si žena sama „vyberá“, aký zákrok podstúpi. Takýto argument však ignoruje skutočnosť, že naše rozhodnutia sú založené aj na spoločenských vplyvoch a tlakoch. A to napriek tomu, že si to často ani neuvedomujeme. Žiaľ, stále však platí, že podobná cesta je pre mnohé herečky či speváčky nevyhnutnosťou. V ich odvetví totiž stále platí, že iba muži starnú ako víno.

    Zdroje: Dazed, Daily Mail, Mamma Mia, X, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Vek ako abstraktný pojem. Plastická chirurgia presahuje hranice dystopie

    ― Reklama ―

    Sociálne siete rozvírila diskusia o najnovších kozmetických úpravách. Fanúšikovia známych osobností si totiž začínajú všímať ich prekvapivú úspešnosť. Najnovšie fotografie celebrít sú doslova šokujúce. Nevyzerajú na nich len o pár rokov mladšie, ale z roviny stredného veku sa posúvajú až do „dvadsiatky“.

    Plastická chirurgia bola vždy kontroverznou témou. Niektorí ich na slávnych osobnostiach obdivujú a nemôžu sa dočkať tej vlastnej. Iní ohŕňajú nos nad tým, o aké viditeľné úpravy sa väčšinou jedná. Ich moderná podoba však mení všetky pravidlá. Môže totiž priniesť výsledky, ktoré z veku robia abstraktný pojem. Často ide o dystopický pohľad.

    Aspoň taký je záver súčasnej internetovej diskusie týkajúcej sa najmä dvoch celebrít. Fanúšikovia boli zmätení najnovšími fotografiami Lindsay Lohan a Christiny Aguilery. Obe ženy vyzerajú, akoby sa vrátili do svojich dvadsiatich rokov. V skutočnosti však majú 38 a 43 rokov. Ich premena potvrdzuje prechod plastickej chirurgie do novej éry, v ktorej sú takmer na nerozoznanie.

    Na rozdiel od predchádzajúcich zákrokov totiž pôsobí naozaj prirodzene. Na vine je hneď niekoľko dôvodov. Bezpochyby moderné technológie posúvajú veci na nečakanú úroveň. V beauty sfére navyše existuje oveľa väčšie zameranie na skin care. Rovnako jej procedúry a produkty sú tak úspešnejšie. Zákroky navyše podstupujú čím ďalej mladší ľudia, čím proces samozrejme o niečo uľahčia.

    Zákroky sú takmer neviditeľné. Paradoxne priťahujú ešte väčšiu pozornosť

    Tichý luxus kedysi dominoval predovšetkým módnej scéne. Teraz sa však presunul do oblasti plastickej chirurgie. Je jasné, že väčšina zákrokov, ktoré využívajú celebrity, patrí medzi tie najmodernejšie. Na druhej strane sa klasické kozmetické zákroky stali dostupnejšími pre strednú triedu. Otázkou však zostáva, či je takýto posun vôbec potrebný, ba čo viac, či je naozaj taký úspešný.

    @michellesays CHRISTINA AGUILERA TENTOKRÁT JE AKTUÁLNE NEVYHNUTNÁ, akoby dnes vyzerala mladšie ako pred 25 rokmi! Tiež si doslova kúpim akýkoľvek produkt, ktorý odporučí PERIODT #christinaaguilera #christinaaguilaage #fountainofyouth #agingbackwards #greenscreen ♬ originálny zvuk – Michelle

    Aj keď sa súčasnej plastickej chirurgii prisudzuje prívlastok „neodhaliteľná“, stále je jasné, kto ju zaplatil. Veď Lindsay Lohan aj Christina Aguilera vyzerajú až desivo dokonale. Navyše je takmer nemožné rozoznať ich pôvodné črty. Celebrity tak vytvárajú model krásy, podľa ktorého by mali všetci vyzerať takmer identicky. Niektorí však takéto plastické operácie považujú za súčasť feminizmu.

    Podľa nich si žena sama „vyberá“, aký zákrok podstúpi. Takýto argument však ignoruje skutočnosť, že naše rozhodnutia sú založené aj na spoločenských vplyvoch a tlakoch. A to napriek tomu, že si to často ani neuvedomujeme. Žiaľ, stále však platí, že podobná cesta je pre mnohé herečky či speváčky nevyhnutnosťou. V ich odvetví totiž stále platí, že iba muži starnú ako víno.

    Zdroje: Dazed, Daily Mail, Mamma Mia, X, TikTok

    ― Reklama ―

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Ako si vybrať správny sveter? Spoznajte rozdiel medzi kašmírom a mohérom

    S príchodom chladnejších dní sa pulz kvalitných svetrov presúva do prvej línie jesenných outfitov. Sveter je kľúčovým prvkom sezóny, symbolom pohodlia a elegancie. Práve voľba medzi mäkkým "kráľom vlákien" kašmírom a lesklým "aristokratom" mohérom predstavuje kľúčovú otázku. Prečo siahnuť po jednom alebo druhom? Na čo si dať pri výbere pozor? Prečítajte si o technických parametroch, estetických rozdieloch a praktických vlastnostiach jednotlivých materiálov.

    ― Reklama ―