Čím ďalej častejšie môžeme v luxusných kampaňach známych módnych značiek zazrieť aj hviezdy zo sveta športu. Do svojho marketingu ich totiž zapájajú spoločnosti ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi. Z čoho takáto posadnutosť športom plynie? Športovci a športovkyne majú o najnovšie módne trendy často sami záujem. Zároveň za nimi ale stojí silná skupina fanúšikov, a teda potenciálnych zákazníkov.
Nedá sa tvrdiť, že by módne spoločnosti nemali o športovcov nikdy v histórii módy záujem. Prepojenie módneho a športového sveta je však v súčasnosti oveľa viditeľnejšie než kedykoľvek predtým. Posadnutosť luxusných značiek športom pramení nielen z blížiacich sa letných Olympijských hier 2024, ale aj úspešného marketingu. Športové hviezdy totiž skvele zvládajú aj úlohu influencerov. Stojí za nimi navyše veľká skupina fanúšikov.
Športoví nadšenci tak slúžia ako nová skupina zákazníkov, ktorá bola predtým značkám ako Dior, Louis Vuitton alebo Fendi nedostupná. Napríklad podľa výskumu organizácie PwC má tento rok športový sponzorský trh dosiahnuť hodnotu 109 miliárd dolárov. Prieskum firmy Deloitte zase ukázal, že až 80 percent fanúšikov z generácie Z sleduje profily profesionálnych atlétov. Na športovcov a športovkyne je tak zároveň vyvíjaný tlak, aby vyzerali štýlovo.
Často sú tak vidieť v luxusných outfitoch na ceste na tréning alebo kľúčový zápas. Takýto návyk zase vytvára skvelú príležitosť pre módne spoločnosti. Ide teda o skvelú symbiózu. Značky si vylepšia svoj marketing a športové hviezdy si zase zaručia príjem mimo ich športovú kariéru, vyznačujúcu sa tým, že netrvá večne. Príkladom športovcov prepojených so svetom módy je závodník Lewis Hamilton alebo lyžiarka Eileen Gu.
Módu a šport perfektne prepája najmä Serena Williams. Získala ocenenie CFDA Fashion Icon
Skvelým príkladom je ale aj tenista Jannik Sinner, ktorý na Wimbledone zažiaril svojou taškou Gucci. Išlo totiž o prvý prípad, keď sa na ihrisku objavila podobne luxusná značka. Módu a šport potom dokonale prepája aj tenistka Serena Williams. Nedávno preto tiež získala cenu CFDA, označujúcu ju za tohtoročnú Fashion Icon. Ide o prvú športovkyňu v histórii, ktorá taký titul od komisie ocenení dostala.
Obrovský vplyv na čím ďalej častejšie spolupráce medzi športovcami a módne značkami majú aj chystané letné Olympijské hry 2024. Ich sponzorom sa totiž stal najväčší módny konglomerát LVMH. Značky ako Dior alebo Louis Vuitton preto okamžite do svojich radov ambasádorov prijali slávnych športovcov a športovkyne. Všetko zatiaľ však naznačuje tomu, že symbióza oboch svetov prežije aj vysoce očakávanú športovú udalosť.