Více

    ― Reklama ―

    Analytici varujú módne značky pred tým, že do roku 2030 budú musieť zásadne zmeniť svoje návyky. V súčasnosti totiž nestíhajú splniť ciele regulácií týkajúcich sa materiálov s nízkym dopadom na životné prostredie. Ak do svojich kolekcií nezapojú napríklad viac regeneratívnej bavlny alebo recyklovaného polyesteru, začnú čeliť vysokým pokutám. Stratiť môžu aj prístup na niektoré trhy.

    Hoci je udržateľnosť čoraz silnejšie buzzword módneho sveta, niektoré návyky značiek sa naďalej nemenia. Jedným z nich sú napríklad nedostatočné zásoby materiálov s nízkym dopadom na životné prostredie. Spoločnosti totiž naďalej nakupujú skôr lacnejšie suroviny, ktoré sú ale pre prírodu oveľa nebezpečnejšie. Na rozdiel poukázali reporty analytických firiem BCG, Textile Exchange a Quantis.

    Ich výsledky ukázali, že módne firmy budú musieť nedostatočné zásoby napraviť do roku 2030. Vtedy totiž začnú platiť po celom svete rôzne regulácie spojené s udržateľnými materiálmi a záväzkami k dekarbonizácii. V súčasnosti však módny priemysel čelí nedostatku vo výške 133 miliónov ton udržateľného materiálu. Znamená to, že značky budú musieť oveľa viac investovať napríklad do regeneratívnej bavlny alebo recyklovaného polyesteru.

    Do roku 2027 má potom presne po celom svete začať platiť na 35 rôznych zákonov spojených s udržateľnosťou. Ovplyvňovať majú napríklad to, ako bude oblečenie produkované, navrhnuté, propagované, ale tiež likvidované. V prípade, že značky regulácie nedodržia, budú musieť platiť vysoké pokuty. Niektoré štáty im ale tiež môžu zakázať vstup na svoj trh. Zároveň by tým módne spoločnosti mohli riskovať značné poškodenie svojej povesti.

    Problém spočíva v záväzku firiem. S udržateľnými investíciami sa spájajú aj vysoké riziká

    Dopyt po udržateľných materiáloch zo strany zákazníkov pritom podľa analýz firiem Textile Exchange a BCG problém nie je. Orech je skôr záväzok samotných spoločností. Do zmeny svojho systému by totiž predovšetkým zo začiatku museli investovať nemalé financie. Súčasný trh je však orientovaný na krátkodobé ciele, rýchly predaj a lacné materiály. Zmena smerom k inej organizačnej štruktúre so sebou navyše nesie značné riziká.

    Preto sa tiež veľké množstvo značiek naďalej orientuje na syntetické materiály, vyrábané za pomoci fosílnych palív. Napríklad platforma Vinted, predávajúca použité oblečenie, sa ale snaží reflektovať túžbu po udržateľnej móde. V súčasnosti totiž uvažuje o tom, že by začala predávať svoje akcie v hodnote viac než 200 miliónov eur, teda takmer päť miliárd korún. Litovský startup o tejto možnosti v súčasnosti komunikuje s firmou Morgan Stanley.

    Zdroje: Business of Fashion, Financial Times, CBC, Instagram, YouTube

    Módny svet nestíha. Hrozí mu zásadný nedostatok udržateľných materiálov

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Analytici varujú módne značky pred tým, že do roku 2030 budú musieť zásadne zmeniť svoje návyky. V súčasnosti totiž nestíhajú splniť ciele regulácií týkajúcich sa materiálov s nízkym dopadom na životné prostredie. Ak do svojich kolekcií nezapojú napríklad viac regeneratívnej bavlny alebo recyklovaného polyesteru, začnú čeliť vysokým pokutám. Stratiť môžu aj prístup na niektoré trhy.

    Hoci je udržateľnosť čoraz silnejšie buzzword módneho sveta, niektoré návyky značiek sa naďalej nemenia. Jedným z nich sú napríklad nedostatočné zásoby materiálov s nízkym dopadom na životné prostredie. Spoločnosti totiž naďalej nakupujú skôr lacnejšie suroviny, ktoré sú ale pre prírodu oveľa nebezpečnejšie. Na rozdiel poukázali reporty analytických firiem BCG, Textile Exchange a Quantis.

    Ich výsledky ukázali, že módne firmy budú musieť nedostatočné zásoby napraviť do roku 2030. Vtedy totiž začnú platiť po celom svete rôzne regulácie spojené s udržateľnými materiálmi a záväzkami k dekarbonizácii. V súčasnosti však módny priemysel čelí nedostatku vo výške 133 miliónov ton udržateľného materiálu. Znamená to, že značky budú musieť oveľa viac investovať napríklad do regeneratívnej bavlny alebo recyklovaného polyesteru.

    Do roku 2027 má potom presne po celom svete začať platiť na 35 rôznych zákonov spojených s udržateľnosťou. Ovplyvňovať majú napríklad to, ako bude oblečenie produkované, navrhnuté, propagované, ale tiež likvidované. V prípade, že značky regulácie nedodržia, budú musieť platiť vysoké pokuty. Niektoré štáty im ale tiež môžu zakázať vstup na svoj trh. Zároveň by tým módne spoločnosti mohli riskovať značné poškodenie svojej povesti.

    Problém spočíva v záväzku firiem. S udržateľnými investíciami sa spájajú aj vysoké riziká

    Dopyt po udržateľných materiáloch zo strany zákazníkov pritom podľa analýz firiem Textile Exchange a BCG problém nie je. Orech je skôr záväzok samotných spoločností. Do zmeny svojho systému by totiž predovšetkým zo začiatku museli investovať nemalé financie. Súčasný trh je však orientovaný na krátkodobé ciele, rýchly predaj a lacné materiály. Zmena smerom k inej organizačnej štruktúre so sebou navyše nesie značné riziká.

    Preto sa tiež veľké množstvo značiek naďalej orientuje na syntetické materiály, vyrábané za pomoci fosílnych palív. Napríklad platforma Vinted, predávajúca použité oblečenie, sa ale snaží reflektovať túžbu po udržateľnej móde. V súčasnosti totiž uvažuje o tom, že by začala predávať svoje akcie v hodnote viac než 200 miliónov eur, teda takmer päť miliárd korún. Litovský startup o tejto možnosti v súčasnosti komunikuje s firmou Morgan Stanley.

    Zdroje: Business of Fashion, Financial Times, CBC, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Škandinávske doplnky robia z bytu katalógový kúsok. Držte sa kontrastu a prírodných tónov

    Škandinávske bytové doplnky sú na vrchole trendov už niekoľko sezón. Možno je to vďaka ich univerzálnosti, vďaka ktorej sa dajú zakomponovať takmer do každej domácnosti. Isté je, že škandinávsky štýl ešte chvíľu z oblakov popularity nespadne. Ak teda vaše srdce túži po severskej atmosfére, nechajte sa ňou smelo pohltiť.

    Matcha latte zmení váš život. Len nepokazte jeho správnu prípravu

    Nie je ničím výnimočným, že vašu stránku na sociálnych sieťach zaplaví estetický hrnček so zelenou penou. V posledných rokoch sa matcha vymanila z tradičných japonských ceremoniálov a začala dominovať všetkým zákutiam internetu a trendy kaviarňam. Dokonalé matcha latte si môžete vychutnať aj v pohodlí domova, stačí dodržiavať základné pravidlá.

    Poddajte sa lyžovaniu na úrovni. Špičkové ski rezorty lákajú na luxus aj zjazdovky

    Najvyhľadávanejšie európske lyžiarske strediská ponúkajú oveľa viac než len dokonale upravené a dychberúce zjazdovky. Nachádza sa v nich aj nespočetné množstvo luxusných hotelov, špičkových reštaurácií a kaviarní či vyhľadávaných módnych butikov. Či už sa chystáte do Švajčiarska, Rakúska alebo Francúzska, v každom z týchto lyžiarskych rajov si nájdete niečo pre seba.

    Móda v skratke: FKA Twigs cvičí za On a Prada chystá hviezdne Re-Nylon dokumenty

    Lesné požiare sužujúce Los Angeles zasiahli aj módny priemysel a domovy celebrít. Louis Vuitton zostane s tohtoročnou cruise kolekciou vo Francúzsku a fanúšikovia Iris Apfel privítajú aukciu viac ako 200 kúskov z jej kolekcie. FKA Twigs zažiari v ďalšej kampani pre On a Prada v nových Re-Nylon dokumentoch poukazuje pomocou slávnych hercov na znečistené oceány.

    Najhorúcejší pánsky doplnok tohtoročného i nadchádzajúceho roka? Jednoznačne fúzy

    Fúzy. Symbol filmov pre dospelých z "osemdesiatok", postavičiek z komiksov a retro reklám na pivo. Kto by to povedal, že sa stanu najhorúcejším módnym trendom súčasnosti? A pritom stačilo tak málo. Pár filmových hviezd, trochu TikToku a Gen Z, ktorá dokáže premeniť na hit aj ponožky v sandáloch.

    Módna scéna lúšti návrhársku enigmu. Debatuje o ďalších krokoch Hedi Slimane

    Módny svet za posledný rok nezažil deň, kedy by sa nešpekulovalo o ďalších krokoch úspešných návrhárov. Tentoraz sa pozornosť sústredí na kariéru Hedi Slimane. Od októbra, keď opustil vedenie značky Celine, totiž nebolo jasné, čo má návrhár v pláne. Jeho nový účet na Instagrame potom vyvolal diskusie o tom, či sa konečne chystá založiť vlastnú značku.

    Louis Vuitton X Murakami. Privítajte najočakávanejšiu kultovú záležitosť roku 2025

    Je to ako návrat ku koreňom, ako stretnutie s dávno strateným priateľom. Kolekcia Louis Vuitton x Takashi Murakami, ktorá prvýkrát zaujala módny svet v roku 2003, sa vracia po viac ako dvoch desaťročiach. Špeciálny rad na rok 2025 prináša nostalgickú vlnu a súčasne osviežuje ikonické dizajny pre novú generáciu módnych nadšencov.

    Bez týchto príveskov nebude „charms“ trend úplný. Zabodujete s nimi aj pod stromčekom

    Rok 2024 sa vo svete módy niesol v znamení príveskov. Tento doplnok, ktorý začal ako nenápadný mikrotrend, sa postupne vyšplhal na vrchol popularity. V súčasnosti ho možno vidieť všade. Módne prehliadky, ulice módnych metropol a sociálne siete doslova žiaria príveskami, ktoré z kabeliek robia malé umelecké galérie.

    Le Bal des Débutantes priniesol korunky aj haute couture. Na ples debutantiek sa zišla smotánka z celého sveta

    Plesy s debutantkami spôsobilými na sobáš v bielych šatách a rukavičkách sú mizogýnnym prežitkom minulosti. Nahradil ich charitatívny večierok oslavujúci individualitu mladých žien zo šľachtických a známych rodín, známy ako Le Bal des Débutantes. Debutantky môžu svoju jedinečnosť vyjadriť aj cez couture kreácie od Valentino, Chanel či Jean Paul Gaultier.

    Móda v skratke: Pharrell Williams je ambasádorom UNESCO a Swarovski vyvinul inovatívne kryštály

    Oči módneho sveta sa upierajú na návrhára a hudobníka Pharrella Williamsa. Stal sa totiž ambasádorom UNESCO. V centre pozornosti je aj umelec Jeff Satur, ktorý bol vymenovaný za ambasádora značky Valentino. Spoločnosť Swarovski zaujala svojimi udržateľnými kryštálmi a novinárka Caroline Leaperová svojou knihou o hviezdnych začiatkoch slávnych supermodeliek.

    Slávnostný outfit dopĺňa bezchybný účes. Inšpirujte sa módnymi vianočnými účesmi

    Slávnostný vzhľad by nebol úplný bez rovnako výnimočného účesu. Nemusia to byť zložité kreácie, desiatky zapletených vrkočov alebo úplne nový účes. Vianočné účesy vás naladia na správnu vlnu a vy zažiarite nielen na Štedrý deň. Väčšina z nich si vyžaduje len trochu trpezlivosti.

    Módny svet pozná provizórne kalendáre. Rysujú obrysy nadchádzajúcich týždňov módy

    Hoci sa aktuálny rok ešte celkom neskončil, oči módneho sveta sa už upierajú k tomu novému. Organizátori svetových týždňov módy totiž zverejnili predbežné kalendáre, ktoré pomáhajú načrtnúť presné kontúry očakávaných prehliadok. Už teraz je napríklad jasné, že Loewe do Paríža nepríde. Namiesto nej do mesta svetiel zavíta Willy Chavarria.

    Počiny, ktoré písali históriu. Najzásadnejšie módne momenty roku 2024

    Zasnežený december so sebou prináša nielen očakávanie nových začiatkov, ale aj nevyhnutnú nostalgiu. Rok 2024 sa zapíše do histórie z mnohých rozporuplných dôvodov, ale jeho jedinečné momenty si svet módy určite zapamätá. Pripomeňme si preto niektoré z najvýznamnejších módnych počinov uplynulých mesiacov.

    Najdrahší novoročný prípitok na svete. Dúšok z týchto fliaš by vás stál milióny

    Slávnostný prípitok k Silvestru patrí. Zúčastnení si vďaka nemu priťuknú a poprajú šťastný vstup do nového roka. Keby sa však šťastie násobilo cenou otvorenej fľaše, pri vypití najluxusnejších svetových unikátov by sa z vás stal najspokojnejší človek na planéte. Šampanské, vodka či whisky? Ak máte dostatok peňazí, výber je takmer neobmedzený.

    Jarná línia značky Versace dominuje módnej scéne. Žiari v nej flakón Bright Crystal aj perfektný marketing

    Keď sa povie Versace, očakávate hýrivú záplavu farieb, trblietavé detaily a sebavedomú extravaganciu. Ale čo keby sme vám povedali, že jarná kolekcia značky nie je len pekná, ale doslova vonia? Spoločnosť prevzala ikonický parfém Bright Crystal a vdýchla mu nový život na prehliadkovom móle. Nie každý si to však všimol, ide o celkom skryté detaily.

    Jonathan Anderson a Luca Guadagnino opäť čarovali. Svoj talent venovali filmu Queer

    Tento rok sa na módnej a filmovej scéne objavil nový ikonický pár. Režisér Luca Guadagnino a návrhár Jonathan Anderson spojili svoje sily a vytvorili nezabudnuteľné postavy filmu Challengers. S ich tvorbou potom potom oslávili predpokladaný úspech. Koncom roka tak nechajú svoj talent vyniknúť už druhýkrát, a to vo filme Queer.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―