Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.
Koľko by ste boli ochotní zaplatiť za ovocie, ktoré vyzerá a chutí dokonale po celý rok? Spoločnosť Oishii v posledných mesiacoch testovala odpoveď na túto otázku. Predáva virálne luxusné jahody, ktoré predstavujú oveľa viac než len drobnú pochutinu. Symbolizujú úroveň luxusu, na ktorú za svoj život dosiahne len málokto. Presne to je v súčasnosti čoraz žiadanejšou komoditou.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Oishii volí múdru taktiku. Láká i menej plné peňaženky
Nie je luxus ako luxus. Niektoré jeho druhy „bežný smrteľník“ skrátka nikdy neochutná. Presne to chápu aj známe módne domy, ktoré v trvajúcej ekonomickej kríze začínajú cieliť iba na tú najbohatšiu vrstvu spoločnosti. Tá totiž výkyvy v cenách v podstate nikdy nezaznamená. Podobným smerom sa uberá rovnako spoločnosť Oishii, ktorá na americkom trhu predáva luxusné čerstvé jahody.


Zdroj: Oishii
Ide o exkluzívne plody, ktoré majú za cieľ napodobňovať svoje originály z Japonska. Rastú však vnútri, v špeciálnych vertikálnych farmách, umožňujúcich ich pestovanie po celý rok. Výmenou za vysnívanú pochúťku je však vysoká cenovka, šplhajúca až na 12 dolárov za osem kusov jahôd. Značka Oishii však využíva ďalší marketingový trik, vďaka ktorému sa tento rok stala virálnou.


Zdroj: Oishii
Cenu svojich „super“ plodov totiž nastavila tak, aby bola prístupná aj pre nižšie spoločenské triedy. Tie si však jahody kúpia len párkrát v živote, nie ku každým raňajkám s jogurtom. Jahody Oishii, ponúkajúce druhy Omakase, Koyo alebo Nikko, tak preslávila videá na sociálnych sieťach, kde influenceri vyzdvihujú ich dokonale šťavnatú chuť. Každý sledujúci prirodzene zatúži vedieť, koľko je za tým pravdy.
Luxus už nie je len o exkluzivite. Diktuje okamžité uspokojenie
Jahody Oishii ukazujú, že virálny trend dokáže zázraky. Správny marketingový prístup priťahuje nielen vyššie vrstvy, pre ktoré je luxusné ovocie samozrejmosťou v každom ročnom období, ale aj nižšie vrstvy, ktoré túžia ochutnať „zakázané ovocie“. Luxusné ovocie, ktorého šťavnatá chuť a dokonalý vzhľad ignorujú prírodné podmienky, ukazuje, že v dnešnom svete luxus neznamená len výnimočnosť, ale aj okamžité uspokojenie.
@glowwithava dostať z jedného bobuľového ovocia maximum #oishiistrawberry #omakaseberry #tastetest #antioxidanty #isitworthit ♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依
Zdroje: WWD, The Guardian, Oishii, Instagram, TikTok